Forge FMDV14FSI

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hoebb
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 sep 2011, 11:58

Forge FMDV14FSI

Bericht door hoebb »

Leuke discussie,

Ik heb nog zo'n Forge spacertje liggen van mijn oude S3 8P. Deze maakte de S3 (handbak) toch wel iets agressiever (ivm schakeltijd)...en je hoorde bij het accelereren een leuke blaasgeluid uit de engine ruimte.

Maar op DSG...heeft het nut met milliseconde's? Is het puur tweaken zonder advantage?

hier: http://www.forgemotorsport.com/content. ... ct=FMDV14T
praten ze over: "This WILL NOT fit 2011 vehicles with the IHI turbo. We are currently working on a solution to this problem."

IHI, dat is dan de TTRS toch..wij hebben k04tjes...
Afbeelding
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Forge FMDV14FSI

Bericht door Race Eend »

De golf 6 gti heeft een IHI turbo
De golf 6 R en de golf 6 ED35 hebben een kkk k04 turbo.

Dit onderdeel doet niets sneller dan een originele klep, puur voor het geluid. Op een DSG hoor je het niet, alleen als je gas los laat.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Forge FMDV14FSI

Bericht door Edition30 »

Race Eend schreef:De golf 6 gti heeft een IHI turbo
De golf 6 R en de golf 6 ED35 hebben een kkk k04 turbo.

Dit onderdeel doet niets sneller dan een originele klep, puur voor het geluid. Op een DSG hoor je het niet, alleen als je gas los laat.

Gaat niet over de VI, maar de Edition 30 (, Leon Cupra en S3) hebben ook de K04. Sorry Race Eend, moest het even aanvullen :mrgreen: .
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Forge FMDV14FSI

Bericht door Race Eend »

Uhh. Dit gaat wel over de VI hoor! Hoebb heeft een ED35 en dat is toch echt een golf 6.

Uiteraard hebben de curpra/S3/ED30/TT-S etc ook de kkk-k04 turbo , maar daar gaat de verwarring van hoebb niet over.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Forge FMDV14FSI

Bericht door Edition30 »

Race Eend schreef:Uhh. Dit gaat wel over de VI hoor! Hoebb heeft een ED35 en dat is toch echt een golf 6.

Uiteraard hebben de curpra/S3/ED30/TT-S etc ook de kkk-k04 turbo , maar daar gaat de verwarring van hoebb niet over.

Dat zei ik, gaat niet over de VI ............... (+beetje humor)
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Forge FMDV14FSI

Bericht door Race Eend »

ok :mrgreen:
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
hoebb
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 sep 2011, 11:58

Re: Forge FMDV14FSI

Bericht door hoebb »

ff tussedoor...de spacer past NIET. Er blijft een ruimte over van ca 5 millimeter als ik ze inelkaar schuif. Misschien toch iets met 2011 modellen die een iets andere fitting hebben. Weten we ZEKER dat de 2011 blokken k04 hebben? Zo ja dan hebben ze de "Electrical solenoid valve" aangepast bij VAG óf er is toch een 2011 issue zoals Forge daarover bericht.

ff citaat van forge:
Yet another first for the Volkswagen and Audi Tuning Market from Forge ! With the introduction of the VAG TSi Turbo Engine, we have developed a Patented Atmospheric Blow-Off adapter specifically designed to fit this application. Simple in execution, yet offering the desirable atmospheric blow-off valve sound, this product has been designed to be fully compatible with the Bosch engine management systems employed. This is not only a replacement for vehicles fitted with the OEM solenoid valve part number 06F 145 710 D, but will fit earlier applications of the 2.0 FSiT, the later TFSi 2 litre and the 5 cylinder TTRS . This WILL NOT fit 2011 vehicles with the IHI turbo. We are currently working on a solution to this problem.

FYI
Afbeelding
Manuel_GTI
Berichten: 35
Lid geworden op: 03 mar 2013, 21:13
Type auto: Golf 6 GTI

Re: Forge FMDV14FSI

Bericht door Manuel_GTI »

Zijn er inmiddels al meer mensen bekend met een Forge divertervalve of spacer.
Ik heb zelf hier en daar wat informatie opgezocht betreft de voor en nadelen van een divertervalve of spacer.
Het product moet passen op mijn VW golf 6 GTI DSG uit februari 2011.

Ik heb diverse sites gemaild en deze geven aan dat de FMDV14FSI moet passen op mijn model, als ik in dit topic kijk wordt er aangeven dat deze niet past aangezien het om een IHI turbo gaat.

Kortom is deze spacer nou mogelijk of moet ik een complete divertervalve aanschaffen en zoja welke?
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google Adsense [Bot] en 4 gasten