Golf 5 gti met 2 mankementen

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
JordyLW
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 apr 2015, 23:32
Type auto: almost golf mk5 gti

Golf 5 gti met 2 mankementen

Bericht door JordyLW »

Hi allemaal,

Ik ben nu 2 jaar in bezit van een golf 5 gti 2007, toendertijd overgenomen van een familielid.
Ik had de auto een kort jaar daarna 3 maanden niet gebruikt ivm werk. Wat ik merkte ( in de winterperiode )
En nu nog steeds merk bij koud weer, dus de afgelopen winterperiode, dat de turbo die normaal gesproken vanaf 2500 toeren ongeveer erin sprinkt regelmatig pas veel later inkomt vanaf 4k/5k toeren, en een enkele keer zelfs helemaal niet. Er is hier destijds een nieuwe turbodruk regelventiel voor vervangen, maar dat is helaas de oplossing niet geweest. Ben een paar maanden geleden hiervoor naar hbt gegaan, de diverter valve leek er goed uit te zien, Tom gaf aan om 98 te tanken, om te kijken of dit het zou oplossen, maar dit is helaas niet de oplossing geweest. Tijdens de warme periode heb ik er eigenlijk geen last van, maar fijn is het niet. Nu nog een probleem:

Sinds een week geleden hoor ik vooral in versnelling 1/3/5 een best grauw geluid als ik rustig gas geef, een bepaald geluid wat er zeker niet wezen moet.
Ik ga mn auto ergens na laten kijken, het liefst bij tom (HBT) maar hij heeft het ontzettend druk. Iemand enig idee uit ervaring wat deze 2 dingen zouden kunnen zijn?

En heeft er iemand naast HBT nog een ander adres met goede ervaringen?

Naar de VW dealer ga ik niet, wat de meeste hier niet doen lijkt mij en naar een garage op de hoek van het industrie terrein hierachter ga ik ook niet :lol:

Alvast bedankt voor het meedenken

Grtz Jordy
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Golf 5 gti met 2 mankementen

Bericht door MK5GTI08 »

Hoor je dat geluid ook als je stil staat? (dus niet in versnelling). En hoor je het alleen in de on-even versnellingen?
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Gebruikersavatar
JeroenGTIed35
Berichten: 487
Lid geworden op: 31 jan 2016, 17:01
Type auto: GTI ed 35

Re: Golf 5 gti met 2 mankementen

Bericht door JeroenGTIed35 »

VAG techniek in neunen.






Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
JordyLW
Berichten: 19
Lid geworden op: 24 apr 2015, 23:32
Type auto: almost golf mk5 gti

Re: Golf 5 gti met 2 mankementen

Bericht door JordyLW »

Bedankt voor jullie reactie heren.

zodra
MK5GTI08 schreef: 07 jun 2017, 20:43 Hoor je dat geluid ook als je stil staat? (dus niet in versnelling). En hoor je het alleen in de on-even versnellingen?
Hoor het geluid niet zodra ik stil sta en gas geef in zn vrij
Of gas geef in een versnelling tijdens ik de koppeling ingedrukt hou.

Hoor het geluid puur bij het gas geven en idd alleen in on even versnellingen. Met ramen open hoor ik het niet, alleen in de gesloten ruimte. Het is alsof er een heel klein extra motortje komt meedoen ofzo, heel apart.

Gauw ergens een afspraak maken..

Grt Jordy
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten