Pagina 1 van 1

Onderhoud Golf MK7 GTI Performance

Geplaatst: 07 okt 2017, 19:38
door fireman
Mijn Golf 7 GTI Performance (stage 1 JD Engineering) wordt zometeen 3 jaar en dat betekent een onderhoudsbeurt met een aantal extra items waaronder remvloeistof.
Ik lees echter verschillende verhalen over het vervangen van de olie van het sperdifferentieel. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en weten of vervanging noodzakelijk is?

Nu ik toch bezig ben, luchtfilter dient vervangen te worden. Ik overweeg om het standaard (inleg)filter te vervangen. Wat zijn de ervaringen met vervanging van Pipercross, K&N of VW Racing? Heeft alleen het wisselen van een inlegfilter invloed op rijdynamiek en geluid of is het standaard VW filter afdoende voor de auto?

Re: Onderhoud Golf MK7 GTI Performance

Geplaatst: 07 okt 2017, 21:09
door tommy
ik zou toch voor de vwr 600 intake gaan als ik jou was :o

Re: Onderhoud Golf MK7 GTI Performance

Geplaatst: 08 okt 2017, 00:15
door Vissa
Het differentieel heeft zeker weten onderhoud nodig. Echter of de VW dealer dat doet is een ander verhaal.

Afhankelijk van de km stand zou ik er zeker naar vragen het uit te voeren. Geloof dat het pas om de 50k km hoeft te gebeuren, of wordt aangeraden te doen.

Re: Onderhoud Golf MK7 GTI Performance

Geplaatst: 08 okt 2017, 07:19
door JeroenGTIed35
Je zal er weinig van merken. Voordeel is dat je je filter niet hoeft te vervangen.

Ik heb bv twee pipercross filters liggen. Wissel ik om het half jaar.

Voor echt meer vermogen moet je een ander inlaat traject hebben.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Onderhoud Golf MK7 GTI Performance

Geplaatst: 08 okt 2017, 20:11
door fireman
tommy schreef: 07 okt 2017, 21:09 ik zou toch voor de vwr 600 intake gaan als ik jou was :o
Nee ik heb geen 400eu voor een luchtinlaat over. Moet de auto ook weer geoptimaliseerd worden en de volgende stap is een grotere downpipe om de lucht ook weer af te voeren :-)

Re: Onderhoud Golf MK7 GTI Performance

Geplaatst: 09 okt 2017, 17:36
door kurtje
Met alleen de VWR600 te steken, zonder software aanpassing heb je ook al serieus voordeel.
De ECU leert automatisch dat er meer lucht voor handen is en gaat beter presteren.
Zoals ook heel duidelijk te zien is in het Cupra filmpje, waar er een 0.7s winst is in een 100-200 test met enkel en alleen de VWR600.

Re: Onderhoud Golf MK7 GTI Performance

Geplaatst: 11 okt 2017, 09:18
door fireman
kurtje schreef: 09 okt 2017, 17:36 Met alleen de VWR600 te steken, zonder software aanpassing heb je ook al serieus voordeel.
De ECU leert automatisch dat er meer lucht voor handen is en gaat beter presteren.
Zoals ook heel duidelijk te zien is in het Cupra filmpje, waar er een 0.7s winst is in een 100-200 test met enkel en alleen de VWR600.
Hij is al geoptimaliseerd. Het mooiste is dan i.c.m. luchtfilter om dit nog beter af te stellen. Het filmpje heb ik gezien, maar nogmaals ik vind 400,- voor alleen een luchtfilter teveel.
Vandaar ook de vraag wat een vervangingsfilter doet (maar die vraag is inmiddels beantwoord: zeer weinig :) )

Re: Onderhoud Golf MK7 GTI Performance

Geplaatst: 11 okt 2017, 09:22
door fireman
Vissa schreef: 08 okt 2017, 00:15 Het differentieel heeft zeker weten onderhoud nodig. Echter of de VW dealer dat doet is een ander verhaal.

Afhankelijk van de km stand zou ik er zeker naar vragen het uit te voeren. Geloof dat het pas om de 50k km hoeft te gebeuren, of wordt aangeraden te doen.
Heb een document gevonden op internet met het onderhoudsplan voor de GTI. Km's is geen beperking volgens de manual, maar moet standaard iedere 3 jaar. Zal eens vragen wat de kosten zijn, gaat niet veel olie in en de handeling is volgens mij relatief simpel.

Re: Onderhoud Golf MK7 GTI Performance

Geplaatst: 25 okt 2017, 19:59
door fireman
Update: hoewel het gevonden document duidelijk een interval van 3 jaar aangeeft voor de wissel van de sper olie zeggen 3 dealers onafhankelijk van elkaar (obv chassis nummer) dat het niet noodzakelijk is. Alleen het 4-Motion systeem heeft onderhoud nodig.

Wat is nu wijsheid? :D