Inhouden boven 2500 toeren HELP !!

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Mario_GTI
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:29
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Inhouden boven 2500 toeren HELP !!

Bericht door Mario_GTI »

Beste mede GTI-Rijders !

Vorige week heb ik een golf 6 GTI gekocht met DSG automaat.
Auto is volledig standaard en niet gechipt.

Een paar dagen geleden begon de auto ineens gek te doen, en om de 2 á 3 ineens schokkerig in te houden.
het viel mij op dat dit boven de 2500 toeren gebeurde, onder de 2500 reed de auto wel normaal.

er was haast niet normaal met de auto te rijden. Ik heb de garage waar ik hem gekocht heb gebeld en die baalde ervan dat de auto zo raar deed
ik mocht de auto neerzetten om te laten onderzoeken. onderweg naar de garage deed de auto het perfect zonder enig probleem (ZAL JE ALTIJD ZIEN!)

Nu belde de garage gister dat ze niets kunnen vinden, en laten we de auto staan in de hoop dat hij weer gaat inhouden/stotteren.

Heeft een van jullie een idee wat dit zou kunnen zijn, of in welke richting de garage moet zoeken?
Heb al veel gelezen op het forum over een N75 klep of bobine, maar dit is in samenwerking met een motormanagement lamp, en die van mij brand niet.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen !!

Gr. Mario
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Inhouden boven 2500 toeren HELP !!

Bericht door Henniej »

Even met Vag com uitlezen, kom je heel wat tegen.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Gebruikersavatar
Jasond
Berichten: 83
Lid geworden op: 07 mar 2017, 19:38
Type auto: Golf MKV GTI
Locatie: Zuid-Holland

Re: Inhouden boven 2500 toeren HELP !!

Bericht door Jasond »

Ik had ongeveer het zelfde probleem,de auto gaf geen lampje of storing dus uitgelezen met vagcom, daar gaf de auto een missfire aan, nieuwe bobine’s en bougies en hij reed weer als een zonnetje.
GOLF MK V GTI
Mario_GTI
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:29
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: Inhouden boven 2500 toeren HELP !!

Bericht door Mario_GTI »

Henniej schreef: 25 okt 2017, 10:54 Even met Vag com uitlezen, kom je heel wat tegen.
Dankje Henniej,

Kan ik daar makkelijk aan komen of moet ik dan echt bij de daeler zijn voor Vag com ?
Mario_GTI
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:29
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: Inhouden boven 2500 toeren HELP !!

Bericht door Mario_GTI »

Jasond schreef: 25 okt 2017, 11:01 Ik had ongeveer het zelfde probleem,de auto gaf geen lampje of storing dus uitgelezen met vagcom, daar gaf de auto een missfire aan, nieuwe bobine’s en bougies en hij reed weer als een zonnetje.
Ik wacht even bericht af van de garage waar ik hem gekocht heb, en zal dit bericht doorgeven aan hem. dankjewel !
Paulgti
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2016, 19:25
Type auto: Golf

Re: Inhouden boven 2500 toeren HELP !!

Bericht door Paulgti »

Ik heb hetzelfde probleem gehad.
Bij mij was er 1 bobine kapot.
Bobine vervangen en het probleem was opgelost.
Vissa
Berichten: 901
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Inhouden boven 2500 toeren HELP !!

Bericht door Vissa »

Misfires bij een slechte bobine en of bougie zijn heel gemakkelijk uit te lezen! :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Mario_GTI
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:29
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: Inhouden boven 2500 toeren HELP !!

Bericht door Mario_GTI »

Inmiddels iets verder met de storing, en hoe verder ik erin duik hoe gekker ik word.. :shock:

Ik ben er inmiddels achter gekomen.. dat me auto inhoud als me ruitenwissers aanstaan.. je leest het goed :cry:

Als de ruitenwissers in het midden van me raam is schokt die.. alsof de brandstof toevoer even af word gekneld..

Als die wissers uit staan dan rij die als een zonnetje echt een kanon is het dan..

Iemand zoiets vaker meegemaakt of gehoord ? Wie kan mij helpen?!
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Inhouden boven 2500 toeren HELP !!

Bericht door Henniej »

Denk toch dat ergens de bedrading niet in orde is. Maar toch zal ik gaan voor rijdend loggen eens even kijken kwartiertje rijdende met VCDS VAG COM.

Heb je onderdelen vervangen? Zo ja wat allemaal?
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Mario_GTI
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:29
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: Inhouden boven 2500 toeren HELP !!

Bericht door Mario_GTI »

Henniej schreef: 13 dec 2017, 12:44 Denk toch dat ergens de bedrading niet in orde is. Maar toch zal ik gaan voor rijdend loggen eens even kijken kwartiertje rijdende met VCDS VAG COM.

Heb je onderdelen vervangen? Zo ja wat allemaal?
Moet de bedrading nog even na gaan kijken!
Heb de N80 klep vervangen, en het filter ( die gekoppeld zit aan de N80 ) is besteld maar nog niet binnen.

Ik rij vandeweek weer even naat EM service in Alblasserdam om rijdend te loggen, hopen dat er iets uitkomt
Mario_GTI
Berichten: 6
Lid geworden op: 23 okt 2017, 19:29
Type auto: Golf 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: Inhouden boven 2500 toeren HELP !!

Bericht door Mario_GTI »

Eindelijk gevonden wat het probleem was in de golf!

Bij de ruitenwissermotor loopt de motorkabelboom, deze lag niet helemaal goed en lag dus open een bloot tegen mn ruitenwisser armen aan.

Stukje kabel afgeknipt, nieuw stukje tussen gezet en netjes dicht gemaakt. Kabel op de plek gelegd waar die hoorde en het probleem is verholpen !

Iedereen bedankt voor het meedenken, en heb je een soort gelijk probleem, check je kabels !
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten