Pagina 1 van 1

Problemen Golf 6 GTI

Geplaatst: 28 jan 2018, 20:41
door ThomasdeR
Beste Leden,

Mijn Golf 6 GTI uit 2009 vertoond de laatste tijd wat problemen, ik krijg de foutcode P0171, dit duidt op een mogelijke lekage ergens in het systeem, veel voorkomend was de PCV, deze vandaag vervangen maar dat heeft niet mogen baten.

Mijn grootste klacht is dat als ik bijvoorbeeld 2200rpm rijd en het gas los laat, het toerental nagenoeg niet terug zakt of maar héél langzaam, daarnaast verbruikt de auto stationair ook wat meer benzine.

Misschien heeft iemand al eens eerder iets dergelijks mee gemaakt?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Thomas

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk


Problemen Golf 6 GTI

Geplaatst: 28 jan 2018, 20:43
door Lex Beenen
Ik heb precies hetzelfde met n golf 5 gti. Pcv en n80 valve vervangen hielp niet. Nu vermoed ik dat het een lekke kleppendeksel pakking is, maar hier heb ik ( nog )geen wetenschappelijke onderbouwing voor

Heb echter geen idee waarom je dat toerental probleem hebt, doet die van mij niet iig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Problemen Golf 6 GTI

Geplaatst: 29 jan 2018, 20:15
door ThomasdeR
Lex Beenen schreef:Ik heb precies hetzelfde met n golf 5 gti. Pcv en n80 valve vervangen hielp niet. Nu vermoed ik dat het een lekke kleppendeksel pakking is, maar hier heb ik ( nog )geen wetenschappelijke onderbouwing voor Afbeelding

Heb echter geen idee waarom je dat toerental probleem hebt, doet die van mij niet iig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb vandaag een lektest laten uitvoeren en helaas is bij mij de krukaskering kapot, hier lekt en zuigt die dus waarschijnlijk de valse lucht aan. Duur grapje dus maar gelukkig wel de oorzaak gevonden

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk


Re: Problemen Golf 6 GTI

Geplaatst: 29 jan 2018, 22:51
door Michel5gti
ThomasdeR schreef: 29 jan 2018, 20:15
Lex Beenen schreef:Ik heb precies hetzelfde met n golf 5 gti. Pcv en n80 valve vervangen hielp niet. Nu vermoed ik dat het een lekke kleppendeksel pakking is, maar hier heb ik ( nog )geen wetenschappelijke onderbouwing voor Afbeelding

Heb echter geen idee waarom je dat toerental probleem hebt, doet die van mij niet iig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb vandaag een lektest laten uitvoeren en helaas is bij mij de krukaskering kapot, hier lekt en zuigt die dus waarschijnlijk de valse lucht aan. Duur grapje dus maar gelukkig wel de oorzaak gevonden

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Klopt dit komt vaker voor bij de 1.8 en 2.0 tsi motoren met ketting.
Krukaskeerring aan de bakzijde dus besteen kostenplaatje, maar dan heb je het wel weer god :D

Re: Problemen Golf 6 GTI

Geplaatst: 30 jan 2018, 12:27
door ThomasdeR
Michel5gti schreef:
ThomasdeR schreef: 29 jan 2018, 20:15
Lex Beenen schreef:Ik heb precies hetzelfde met n golf 5 gti. Pcv en n80 valve vervangen hielp niet. Nu vermoed ik dat het een lekke kleppendeksel pakking is, maar hier heb ik ( nog )geen wetenschappelijke onderbouwing voor Afbeelding

Heb echter geen idee waarom je dat toerental probleem hebt, doet die van mij niet iig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb vandaag een lektest laten uitvoeren en helaas is bij mij de krukaskering kapot, hier lekt en zuigt die dus waarschijnlijk de valse lucht aan. Duur grapje dus maar gelukkig wel de oorzaak gevonden

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Klopt dit komt vaker voor bij de 1.8 en 2.0 tsi motoren met ketting.
Krukaskeerring aan de bakzijde dus besteen kostenplaatje, maar dan heb je het wel weer god :D
Jaa dan is het inderdaad wel gelijk weer goed, kost wat spaar centen .. maar dat hoort er eenmaal bij haha, komt tevens ook wel door het vermogen wat ik draai en het aantal Nm koppel, dan heeft dat gedeelte sowieso al extra te verduren

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk


Re: Problemen Golf 6 GTI

Geplaatst: 03 feb 2018, 08:13
door Lex Beenen
ThomasdeR schreef:
Michel5gti schreef:
ThomasdeR schreef: 29 jan 2018, 20:15 Ik heb vandaag een lektest laten uitvoeren en helaas is bij mij de krukaskering kapot, hier lekt en zuigt die dus waarschijnlijk de valse lucht aan. Duur grapje dus maar gelukkig wel de oorzaak gevonden

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Klopt dit komt vaker voor bij de 1.8 en 2.0 tsi motoren met ketting.
Krukaskeerring aan de bakzijde dus besteen kostenplaatje, maar dan heb je het wel weer god :D
Jaa dan is het inderdaad wel gelijk weer goed, kost wat spaar centen .. maar dat hoort er eenmaal bij haha, komt tevens ook wel door het vermogen wat ik draai en het aantal Nm koppel, dan heeft dat gedeelte sowieso al extra te verduren

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Balen Thomas.. hopelijk zijn de problemen nu dan wel ( even ;) ) voorbij.

Jongens ik merk dat jullie er meer verstand van hebben dan ik. Wat denken jullie van mijn vacuumprobleem? Kan het de kleppendeksel pakking zijn of heeft die er totaal niets mee te maken?

Alvast bedankt



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Re: Problemen Golf 6 GTI

Geplaatst: 05 mei 2019, 20:00
door Marco1976
ThomasdeR schreef: 29 jan 2018, 20:15
Lex Beenen schreef:Ik heb precies hetzelfde met n golf 5 gti. Pcv en n80 valve vervangen hielp niet. Nu vermoed ik dat het een lekke kleppendeksel pakking is, maar hier heb ik ( nog )geen wetenschappelijke onderbouwing voor Afbeelding

Heb echter geen idee waarom je dat toerental probleem hebt, doet die van mij niet iig.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Ik heb vandaag een lektest laten uitvoeren en helaas is bij mij de krukaskering kapot, hier lekt en zuigt die dus waarschijnlijk de valse lucht aan. Duur grapje dus maar gelukkig wel de oorzaak gevonden

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Hoi zag dat jij ook hetzelfde probleem als mij had
Krukas keering lek bakzijde
Wat koste dat ongeveer ??

Re: Problemen Golf 6 GTI

Geplaatst: 19 jun 2019, 22:05
door Hanszelf
ThomasdeR schreef: 28 jan 2018, 20:41 Beste Leden,

Mijn Golf 6 GTI uit 2009 vertoond de laatste tijd wat problemen, ik krijg de foutcode P0171, dit duidt op een mogelijke lekage ergens in het systeem, veel voorkomend was de PCV, deze vandaag vervangen maar dat heeft niet mogen baten.

Mijn grootste klacht is dat als ik bijvoorbeeld 2200rpm rijd en het gas los laat, het toerental nagenoeg niet terug zakt of maar héél langzaam, daarnaast verbruikt de auto stationair ook wat meer benzine.

Misschien heeft iemand al eens eerder iets dergelijks mee gemaakt?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met vriendelijke groet,
Thomas

Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
Heb je als eens aan de olie afscheider gedacht was bij mij het probleem.