Niet netjes terug schakelen DSG
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 25 mar 2021, 00:26
- Type auto: Mk7 gtd
Niet netjes terug schakelen DSG
Hallo,
Sinds kort schakelt mijn dsg niet meer netjes terug (mk7gtd). Ik heb het dan specifiek over het terugschakelen van 3 naar 2 en 2 naar 1. Het voelt een beetje schokkerig aan en je merkt het vooral wanneer de motor koud is dus in de ochtend bij het wegrijden. Opschakelen doet hij netjes voor de rest .Ik wilde een afspraak maken bij de dsg dokter voor een diagnose alleen nog niet aan toe gekomen. Iemand een idee waar ik rekening mee zou moeten gaan houden wat het kan zijn ? Zouden het de koppelingsplaten kunnen zijn bijv. ? Ik heb een km stand van 180.000 +- pas grote beurt gehad dsg olie word altijd optijd ververst ipv 60k zelfs 30k km
Sinds kort schakelt mijn dsg niet meer netjes terug (mk7gtd). Ik heb het dan specifiek over het terugschakelen van 3 naar 2 en 2 naar 1. Het voelt een beetje schokkerig aan en je merkt het vooral wanneer de motor koud is dus in de ochtend bij het wegrijden. Opschakelen doet hij netjes voor de rest .Ik wilde een afspraak maken bij de dsg dokter voor een diagnose alleen nog niet aan toe gekomen. Iemand een idee waar ik rekening mee zou moeten gaan houden wat het kan zijn ? Zouden het de koppelingsplaten kunnen zijn bijv. ? Ik heb een km stand van 180.000 +- pas grote beurt gehad dsg olie word altijd optijd ververst ipv 60k zelfs 30k km
- PassatB8TDI
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: Niet netjes terug schakelen DSG
Even door iemand met VCDS (met OBDeleven zal het vast ook wel lukken) laten kijken naar de staat van de koppelingsplaten. Zo kan je zien of ze versleten zijn. Naar mijn weten is 180dkm voor een DQ250 nog een beetje vroeg, maar het kan zomaar het geval zijn. Pin me er niet op vast.
Weet je zeker dat ie dit voorheen niet deed? Tot nu toe heb ik hetzelfde mogen ervaren in elke VW met DSG. Koud schakelen ze allemaal minder fijn, zodra het warm is, dan gaat alles weer boterzacht.
Hoe is het afgelopen met je kvs verlies probleem? Heeft de garage al kunnen achterhalen wat het probleem was?
Weet je zeker dat ie dit voorheen niet deed? Tot nu toe heb ik hetzelfde mogen ervaren in elke VW met DSG. Koud schakelen ze allemaal minder fijn, zodra het warm is, dan gaat alles weer boterzacht.
Hoe is het afgelopen met je kvs verlies probleem? Heeft de garage al kunnen achterhalen wat het probleem was?
-
- Berichten: 6
- Lid geworden op: 25 mar 2021, 00:26
- Type auto: Mk7 gtd
Re: Niet netjes terug schakelen DSG
Oke toevallig gaat mijn auto volgende week eindelijk de brug op voor dat koelvloeistof probleem. Dus even afwachten wat daar uit komt. Wat betreft t dsg probleem dit deed hij niet voorheen en het begon minimaal maar t begint langzamer erger te worden het is overduidelijk dat hij niet netjes terug schakelt. Opschakelen doet die perfect en met een koude motor is het gewoon niet acceptabel zeg maar de schokjes met terug schakelen van 3 naar 2 en 2 naar 1 ik zal het even vragen of die het kan uitlezen thx voor de tip ik kom er op terug.
- John
- Berichten: 602
- Lid geworden op: 09 feb 2015, 21:28
- Type auto: Golf MK7 GTI
- Locatie: Hoeksche Waard
Re: Niet netjes terug schakelen DSG
Dat klopt.PassatB8TDI schreef: ↑14 mei 2021, 01:02 Weet je zeker dat ie dit voorheen niet deed? Tot nu toe heb ik hetzelfde mogen ervaren in elke VW met DSG. Koud schakelen ze allemaal minder fijn, zodra het warm is, dan gaat alles weer boterzacht.
In de winter hoor ik met koude motor en bak ook 1x een klik geluid als die terugschakelt van 3 naar 2.
En als je handmatig schakelt als die koud is hoor ik de bak ook iets schakelen en dat is zowel opschakelen als terugschakelen.
Net of je alle mechanische bewegingen in de bak hoort.
Maar als motor en bak goed op temperatuur is dan merk ik hier niks meer van en schakelt alles boterzacht.
Baarlo '97..'98
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Worthersee '06.'07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'17.'18.'19
Wolfsburg '08.'13
Edition38 '07.'08.'09.'10.'11.'12.'13.'14.'15.'16.'18.'19
Re: Niet netjes terug schakelen DSG
Wij proberen altijd met ODIS eerst de basisinstellingen nog eens uit te voeren. Verder kan het goed zijn dat je vliegwiel stuk is, krijg je ook dit soort klachten.
Jos.
Jos.
-
- Berichten: 484
- Lid geworden op: 12 apr 2020, 01:07
- Type auto: Golf MK7 GTI Perf
- PassatB8TDI
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 18 nov 2020, 01:43
- Type auto: Passat B8 Variant
Re: Niet netjes terug schakelen DSG
Een vliegwiel die niet meer goed is maakt een klapperend geluid (bij een TDI in ieder geval).StarSqream schreef: ↑16 mei 2021, 00:33
Kan je zelf makkelijk kijken of de vliegwiel in orde is of moet je echt dingen demonteren?
Re: Niet netjes terug schakelen DSG
Aangezien een vliegwiel ook vast kan zitten is het best moeilijk uit te leggen hoe dit te testen. Wanneer de demping stuk is gaat dit gepaard met wat gerammel stationair of tijdens straten en uitzetten.StarSqream schreef: ↑16 mei 2021, 00:33Kan je zelf makkelijk kijken of de vliegwiel in orde is of moet je echt dingen demonteren?
Jos.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten