Telefoon verbinden met RNS510

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
V_UnitedGrey
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 nov 2011, 17:59
Type auto: MK5 GTI
Locatie: Drenthe

Telefoon verbinden met RNS510

Bericht door V_UnitedGrey »

Goedemorge,

Heb al een tijd de rns510 in de auto maar ik wil nu wel eens de telefoon erop aansluiten. Ik krijg het niet voor elkaar..
Weet iemand hoe dit moet?? Kan me al heel gauw weer een geel bonnetje schelen! :lol:
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Telefoon verbinden met RNS510

Bericht door Renekesgti »

Laten we beginnen met de aanname dat je een bluetooth module op je RNS hebt aangesloten?
De aanmelding van je telefoon doe je via de boordcomputer. Dit gaat niet via het scherm van de RNS.
Indien je geen optie hebt (telefoon/telephone), dan zijn er 2 opties. Carkit is nog niet aangemeld via Vagcom, of hij zit er gewoon niet in.

Check onder de bijrijderstoel of de hier een kastje zit. (meestal in een schuimen profiel) Dit is de carkit waar hij STD af fabriek zit.
Zo niet, dan kun je de RNS eruit halen, wellicht dat hij daarachter zit. (Dat is bij mij namelijk het geval)

Beide locaties niks te vinden, dan moet je er nog een aanschaffen, is hij er wel, dan is hij niet goed aangemeld. Standaard heeft alleen de eerste versie van de RNS315 een bluetooth kit.
RNS 510 heeft dit niet standaard.

Hoop dat je hier iets aan hebt. Succes.

Mvg,

René.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Telefoon verbinden met RNS510

Bericht door staffpride »

Waarschijnlijk ondersteund je telefoon module alleen rSAP, dan moet je in het bluetooth menu van je telefoon even de "externe sim" optie aanzetten.
Dan zal hij je telefoon wel herkennen


Als je een i-phone of blackberry heb (ondersteunen rSAP niet!), zal je een andere telefoonmodule nodig hebben die ook het UHV profiel ondersteund.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Telefoon verbinden met RNS510

Bericht door Verlengsnoer »

Dat is niet geheel waar. Mijn blackberry werkt perfect met de RNS510. Ik heb ergens een draadje gehad over het verbinden. Mijn Iphone 4s aan de andere kant werkt niet.

Mocht je de vereiste hardware hebben dan raad ik je aan voor je het toestel aan je RNS te koppelen de batterij uit je toetstel te halen en deze opnieuw op te starten. Bluetooth inschakelen en instellen dat hij gevonden kan worden. Je RNS laten zoeken naar je toestel, op je toestel accepteren en de reeks nummers op je scherm intoetsen op je telefoon en je hebt connectie....
iroc-dennis
Berichten: 401
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:05
Type auto: Golf VII GTI Perf.

Re: Telefoon verbinden met RNS510

Bericht door iroc-dennis »

hoe herken je wlke module rSAP zijn en welke UHV ??
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Telefoon verbinden met RNS510

Bericht door staffpride »

Verlengsnoer schreef:Dat is niet geheel waar. Mijn blackberry werkt perfect met de RNS510. Ik heb ergens een draadje gehad over het verbinden. Mijn Iphone 4s aan de andere kant werkt niet.
Ok, ik had begrepen dat blackberry ook geen rSAP ondersteunde.

Ik heb een N8 en kreeg hem in eerste instantie ook niet verbonden met de auto. Toen even wat ingelezen en bleek dat ik de externe sim functie aan moest zetten op de telefoon.
Toen kreeg ik gelijk verbinding.
Werkt echt super, ook de sms op de mfa display.
Het enige nadeel vind ik dat de telefoon zelf offline gaat en je dus geen internetverbinding meer hebt.
En tegenwoordig gebruik ik praktisch geen sms meer, maar whatsapp! En dat gaat nu niet als ik verbonden ben met de auto!
Denk dat ze daarom ook weer terug zijn bij modules die rSAP en UHV ondersteunen.

@ iroc-dennis, Denk dat je dan even moet kijken naar het nr op je module en dan kan je het opzoeken via google
MVG EMServices

Afbeelding
V_UnitedGrey
Berichten: 174
Lid geworden op: 13 nov 2011, 17:59
Type auto: MK5 GTI
Locatie: Drenthe

Re: Telefoon verbinden met RNS510

Bericht door V_UnitedGrey »

Ik zal morgen eens even kijken wat ik allemaal wel of niet heb hahah. Je hoort het van me :D
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Telefoon verbinden met RNS510

Bericht door wehoo »

V_UnitedGrey schreef:Ik zal morgen eens even kijken wat ik allemaal wel of niet heb hahah. Je hoort het van me :D
Lag er 'iets' onder je bijrijdersstoel? Zoniet, heb je een adapter nodig om een bluetooth-verbinding met je RNS510 te krijgen.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten