(GTI VI) Tanken Aral 102

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

(GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door RobvR »

Vandaag voor het eerst ARAL 102 getankt. Pomp staat in Nettetal (D) Kolner strasse 70. Bij Venlo de grens over. Litertje was vandaag 1,629. Iemand ervaring met deze benzine? Ik zal het laten weten als ik er iets van merk.

Groet Rob.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door NICO! »

Erg jammer dat het voor mij te ver rijden is. Volgens verkopen ze in Den Haag bij 1 pomp 100 octaan. Zal eens opzoeken of dat nog zo is.
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3558
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door NICO! »

Gevonden, het is Gulf Challenger 100 octaan, rond 1.80 de liter.
Oa houtwijklaan in Den Haag en de van Maasdamlaan in woerden, voor de rest maar even zoeken op gulf.nl
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Jeanmarc
Berichten: 116
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:36
Type auto: Golf V GTI
Locatie: regio Amsterdam

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door Jeanmarc »

Ik heb er nog geen ervaring mee maar wel veel over gelezen. Over twee weken vertrek ik naar Italie. Ik meen dat er net over de grens bij Emmerich een Aral pompstation is dus daar maar eens de auto afdanken. Ben benieuwd wat het effect is.
Gr. Marcel
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door RonnyR20 »

@ Nico

Volgens mij was het ''vroeger" zo dat ze 100 octaan hadden.
Ik zelf heb het een paar keer getankt, maar merkte geen verschil met de BP Ultimate.
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door Wilcoos »

Van het weekend ook getankt, auto zoo wat beter moeten rijden, maar merk er niet veel van op 280pk.

Dan kan je beter E10 tanken, dat is met 10% bio ethanol. Hebben ze bij tango dacht ik.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door Spuugemmer »

e10 is 95 met 10% bio ethanol.

15% e85 met 85% BP Ultimate is de optimale combi in NL alleen moet je dan zelf mengen...

Of water methanol injectie. Maar dat heeft een aantal andere bij werkingen.

Gulf Challenger (octaan 100) is WAARDELOOS. 321 pk met die troep. Tank leeg en alleen BP Ultimate erin was gelijk al 362 pk. Dus ik kom daar echt nooit meer voor dat spul. Ze noemen het ook geen octaan 100 meer...
Golf MK1 GTI
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door Wilcoos »

Chris@XT Motorsport schreef: 15% e85 met 85% BP Ultimate is de optimale combi in NL alleen moet je dan zelf mengen...
E85 is precies andersom, 85% bio-ethanol en 15% benzine. Anders heet het E15 wat ook weer bestaat uit 85% E95.

BP Ultimate, met een verhouding van 10% a 15% E85 gaf mij al snel 10 pk meer vermogen.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door Wilcoos »

Wilcoos schreef:
Chris@XT Motorsport schreef: 15% e85 met 85% BP Ultimate is de optimale combi in NL alleen moet je dan zelf mengen...
E85 is precies andersom, 85% bio-ethanol en 15% benzine. Anders heet het E15 wat ook weer bestaat uit 85% E95.

BP Ultimate, met een verhouding van 10% a 15% E85 gaf mij al snel 10 pk meer vermogen.
Sorry verkeerd gelezen, precies de combi die ik had dus :lol:
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door Spuugemmer »

Volledig e85 is veel beter. Maar helaas is het niet voldoende te krijgen anders had ik er al op gereden. Je uitlaatgastemp gaat dan zo verschrikkelijk naar beneden. Je hebt 20% meer nodig om dezelfde hoeveelheid energie te hebben als bij benzine maar het is dan ook meer dan 20% goedkoper. Dus ik zie geen probleem....
Golf MK1 GTI
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door Wilcoos »

Chris@XT Motorsport schreef:Volledig e85 is veel beter. Maar helaas is het niet voldoende te krijgen anders had ik er al op gereden. Je uitlaatgastemp gaat dan zo verschrikkelijk naar beneden. Je hebt 20% meer nodig om dezelfde hoeveelheid energie te hebben als bij benzine maar het is dan ook meer dan 20% goedkoper. Dus ik zie geen probleem....
Volledig E85 is toch niet elke auto geschikt voor? Wordt de motor toch te heet en moet er het een en ander aangepast worden ofzo?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door Spuugemmer »

Sowieso moet de software er op worden aangepast. Grootste probleem zit hem doorgaans in leidingen en afdichtingen. Deze kunnen niet zo goed tegen e85.
Grootste nadeel aan het spul is slechte koude start en niet te lang wegzetten met e85 in het systeem.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door RobvR »

Chris@XT Motorsport schreef:e10 is 95 met 10% bio ethanol.

15% e85 met 85% BP Ultimate is de optimale combi in NL alleen moet je dan zelf mengen...

Of water methanol injectie. Maar dat heeft een aantal andere bij werkingen.

Gulf Challenger (octaan 100) is WAARDELOOS. 321 pk met die troep. Tank leeg en alleen BP Ultimate erin was gelijk al 362 pk. Dus ik kom daar echt nooit meer voor dat spul. Ze noemen het ook geen octaan 100 meer...
Chris, weet je toevallig ook wat cijfers over de ARAL 102? Is het te vergelijken met BP Ultimate cq beter/minder?
Groet RobvR
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door MartijnGTI »

Ik tank altijd BP Ultimate. Ik woon 1km van de duitse grens maar de Aral 15 kilometer verderop verkoopt geen 102 :( Hopelijk gaan ze dat in de toekomst nog doen!
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door Spuugemmer »

Over Aral 102 heb ik weinig eigen ervaring in de mk5. Wel in de type 1. En daar kon ik de ontsteking nog een stukje scherper zetten zonder dat deze ging pingelen (zelf ontbranden van de brandstof) Dus ja het is wel beter dan ultimate. Met de rs4 in een nacht 350 liter aral 100 er doorheen gejaagd en dat was wel echt fantastisch. Motor lijkt alles net ff wat makkelijker te doen en klonk ook gezonder/sterker.

Hier in NL hebben we gewoon verschrikkelijk slechte brandstof. Dat is hetzelfde als in dld wel vpower 100 en hier 95 met een marketingcampagne.

Daarom vind ik ook dat ze c16 aan de pomp moeten gaan verkopen :twisted: voor een concurrende prijs. voor een liter c16 wil ik best 1,80 de liter betalen. C16 is octaan 116 en officieel racebenzine kost iets van 4 a 5 euro de liter.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door sitechris »

Gisteren aral 102 getankt. Merkbaar verschil. Auto voelt net wat sneller aan. Bij mijn vorige bmw 130i merkte ik er weinig van overigens.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door RobvR »

Vandaag de GTI met aral 102 de sporen kunnen geven. Ik moet eerlijk zeggen dat ik wel degelijk verschil merk. Om het te omschrijven: je hebt van die dagen dat een voetballer uitblinkt en bij elke goal betrokken is, dat had mn GTI vandaag ook! Geen flauw idee hoeveel het in pk's en nm's uitmaakt, maar op 280 pk voelde het minimaal op + 20. (is dat reeel?) Ga dit goedje vaker tanken, daar heb ik 25km omrijden wel voor over.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door MartijnGTI »

Even een klein beetje offtopic, de Super Plus die ze bij Aral verkopen, is dat gelijk aan de BP Ultimate hier? Want dat hebben ze hier wel 15km verderop en dat scheelt 14cent per liter (1.77 vs 1.63)! Daar wil ik nog wel even voor omrijden :)
vanGils
Berichten: 22
Lid geworden op: 14 mei 2011, 14:48

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door vanGils »

Jeanmarc schreef:Ik heb er nog geen ervaring mee maar wel veel over gelezen. Over twee weken vertrek ik naar Italie. Ik meen dat er net over de grens bij Emmerich een Aral pompstation is dus daar maar eens de auto afdanken. Ben benieuwd wat het effect is.
Je kunt ook zo'n 40km op de A61 rijden vanaf Venlo, daar kom je een Shell tegen met Racing 100. Ook prima spul maar wel beduidend duurder (1,82+) dan Aral 102 (1,62+). de laatste is schaars op de A61 naar het zuiden. Er zit er wel een aan de overkant, wellicht handig op de terugreis.
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door VroemTFSI »

Ik heb erg veel ervaring met Aral Ultimate 102, Shell V-Power Racing 100 tegenover BP Ultimate uit Nederland. In mijn GTI-V was de Ultimate 102 het vloeibare goud! Wat een verschil zeg! Veel mooiere loop van de motor, hij gaat veel langer door in de toeren en hij grijpt zo heerlijk aan op het gaspedaal. Ik heb gechipte Edition 30-s het nakijken gegeven met mijn JD gechipte GTI. En ja, de kleinere turbo van de GTI V spoelt sneller op dan de K04 van een Edition 30 maar het bleef gelijk opgaan tot boven de 220 km/h. Ik heb helaas nooit de mogelijkheid gehad om helemaal tot het gaatje te gaan vanwege het verkeer maar een top van 258 km/h op de Garmin op een vlakke weg vind ik ronduit indrukwekkend.
Het verschil tussen Ultimate 102 en V-Power Racing 100 is niet meer te voelen. Dan moet er meer nauwkeurige meet apparatuur aan te pas komen. Wat ik wel heb gemerkt is dat je het volle effect pas na de derde tankbeurt krijgt. Dan heeft het motormanagement zich aangepast.
BP Ultimate in NL vind ik niet bijzonder veel toevoegen. Bij de Easyfill haal ik voor 10 cent minder ook RON98 en dat voelt helemaal hetzelfde.
Nu heb ik een Audi A4 Avant 1.8 TFSI 88 kW en ben ik de afgelopen weken weer veel op pad geweest in Duitsland. Ook weer Ultimate 102 getankt en weer merkte ik dat de motor veel gretiger toeren maakt met deze brandstof. Met het Hollandse spul komt hij echt taai op toeren en is de fut er boven de 4000 tpm al uit. Dat heb je met Ultimate 102 dus niet. Ik schreef het ooit al in mijn review op A'week dat je GTI al aanvoelt als een gechipte met RON 100 of 102. Overigens is een goed gechipte wel weer stukken sneller.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door RobvR »

Zeer nuttige info Vroem!! Dat beloofd wat omdat ik na 1x tanken al minimaal +20 pk voel.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door MartijnGTI »

Laten ze dat spul dan ook hier in Nederland eens gaan verkopen :)
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door Wilcoos »

Is dit niet met losse additieven te maken in Nederland dan? Dus ultimate tanken en zelf iets toevoegen? er zijn van die octaan boosters ofzo toch?
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
MartijnGTI
Berichten: 311
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door MartijnGTI »

Oh, dat zou ook wel leuk zijn, maar ligt er dan aan hoeveel zo'n flesje kost :)
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: (GTI VI) Tanken Aral 102

Bericht door Wilcoos »

MartijnGTI schreef:Oh, dat zou ook wel leuk zijn, maar ligt er dan aan hoeveel zo'n flesje kost :)
Tja geen idee, ik ga denk testen met een fles bio-ethanol. Dat moet ook goed werken.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten