Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door JimmyGTI »

Zoals in de titel al staat, heb ik sinds twee dagen te maken met het probleem dat mijn Park assist en Park distancecontrol niet meer functioneren :? Als ik de knoppen (bij de asbak) in druk, gebeurt er niets.

Ook kan ik het merken aan mijn achteruitrijcamera, deze geeft een ander scherm! Nou heb ik de auto uitgelezen en hij geeft de volgende foutcode:
10-Park/Steer Assist -- Status: Cannot be reached 1100

Ik heb een week of 3 geleden de accu losgehad, maar hij heeft daarna gewoon goed gefunctioneerd!

Weet iemand hier het probleem?
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door Wilcoos »

Weird! mijne werkt ook sinds 2 dagen niet meer. Nog niet uitgelezen, maar krijg wanneer ik de auto in zijn achteruit zet een harde lange piep en meer niet.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door GolfL »

Zekering er niet uit gevlogen?
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door JimmyGTI »

GolfL schreef:Zekering er niet uit gevlogen?
Ja, heb daar gisteren al na gekeken. Maar ik kan het niet goed zien of er een kapot is en weet ook niet welke zekering daarbij hoort :? en in welke zekeringskast? in de motorruimte of die van binnen?

@ Wilcoos, dat is heel raar idd. Alleen heb ik die piep die jij hebt niet. als je de auto in zijn acheruit zet krijg je de camera te zien. Zet je hem vervolgens in zijn vooruit krijg je op het scherm de auto te zien met daaromheen het gebied wat de sensoren controleren. maar dat krijg ik nou ook niet meer :?
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door JimmyGTI »

Ahhumm,
auto is gisteren naar de dealer gegaan. Ik kreeg telefoon met de vraag of ik iets aan de software had aangepast aangezien zei niet meer in de negende module konden komen :!: uhmm nee niet dat ik weet. daarna kreeg ik telefoon met de vraag hoe de racemeters aangesloten zaten ivm het niet meer werken van de park rommel, uhmm kan het niet aan liggen, oke! Enkele uren later hadden ze het probleem gevonden, maar eerst de vraag of ik de vooruit al wel eens vervangen had? neen! dus ik dezelfde middag met buikpijn naar de dealert. en het probleem is dit regelkastje:

Afbeelding

En de locatie waar het zit:

Afbeelding

daar achterin in dat mooie vierkante gat.

Het probleem was vocht in dit regelapparaatje :? Hoe het erin komt is een raadsel!
Uiteraard is dit onderdeel niet op voorraad en wanneer het binnen is niet bekend :shock: !

Dus ben mijn auto voor onbekende tijd kwijt! Hoop dat het deze week nog gefixt wordt!
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door Wilcoos »

Vorige week vrijdag uit laten lezen, ik heb storing op alle 4 de voor sensoren. Af en toe doet alles het maar meestal niet. 2 mei gaat hij terug en gaan ze het uitzoeken.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door JimmyGTI »

Wilcoos schreef:Vorige week vrijdag uit laten lezen, ik heb storing op alle 4 de voor sensoren. Af en toe doet alles het maar meestal niet. 2 mei gaat hij terug en gaan ze het uitzoeken.
Hey Wilco,

Kan je zo lang wachten? ik zou het zo snel mogelijk verholpen willen hebben. Maar ik denk dat het bij jou ook goed mogelijk is dat er vocht of iets in zit :? of wat denk jij zelf?
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door staffpride »

Nou gelukkig is het probleem gevonden, maar wij konden toch gewoon wel in module 9 komen?

Hoop dat je je module snel binnen hebt :D
MVG EMServices

Afbeelding
Wilcoos
Berichten: 1601
Lid geworden op: 12 mei 2011, 00:00
Type auto: Golf GTI V

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door Wilcoos »

JimmyGTI schreef:
Wilcoos schreef:Vorige week vrijdag uit laten lezen, ik heb storing op alle 4 de voor sensoren. Af en toe doet alles het maar meestal niet. 2 mei gaat hij terug en gaan ze het uitzoeken.
Hey Wilco,

Kan je zo lang wachten? ik zou het zo snel mogelijk verholpen willen hebben. Maar ik denk dat het bij jou ook goed mogelijk is dat er vocht of iets in zit :? of wat denk jij zelf?
We hebben geen idee. Helaas hebben ze eerder geen tijd. We hebben al een uurtje gekeken, maar niet echt kunnen vinden. Gekke is dat hij het heel soms wel weer doet.
Gr, Wilco

\Oo) \___w___/ (oO/
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door JimmyGTI »

staffpride schreef:Nou gelukkig is het probleem gevonden, maar wij konden toch gewoon wel in module 9 komen?

Hoop dat je je module snel binnen hebt :D
Ja idd, dat ging bij ons wel. Maar met mijn eigen kabel juist weer niet :?

@Wilco, Dat is heel raar indd, maar het wijst ''denk ik'' ook naar dat zelfde regelkastje! maar in ieder geval wel irri.
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door Race Eend »

Niet zo gek dat daar water komt in de waterbak, nieuwe unit goed intapen zodat er geen water bij kan komen!
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door JimmyGTI »

Race Eend schreef:Niet zo gek dat daar water komt in de waterbak, nieuwe unit goed intapen zodat er geen water bij kan komen!
Waterbak :!: :?: daar zit een deksel voor met rubberen afdichting! ik weet wel dat daar altijd vocht kan komen maar volgens de dealer hoort daar toch geen water te komen. vanwaar moet dat water dan komen volgens jou Mark?
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door Race Eend »

Ik denk dat het rubber toch niet altijd 100% water dicht is geweest, als er maar een paar druppels doorheen slaan na verloop van tijd, kan het precies op de unit/stekkers komen (of er moet nog een externe oorzaak zijn waardoor daar water is gekomen). Een stukje tape over de stekkers/unit kan voorkomen dat dit in de toekomst gebeurd. Of misschien heeft het rubber niet 100% goed gezeten, kan altijd natuurlijk.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door JimmyGTI »

Race Eend schreef:Ik denk dat het rubber toch niet altijd 100% water dicht is geweest, als er maar een paar druppels doorheen slaan na verloop van tijd, kan het precies op de unit/stekkers komen (of er moet nog een externe oorzaak zijn waardoor daar water is gekomen). Een stukje tape over de stekkers/unit kan voorkomen dat dit in de toekomst gebeurd. Of misschien heeft het rubber niet 100% goed gezeten, kan altijd natuurlijk.
Ja precies. Ik neem aan dat de dealer het wel goed dichtmaakt, dit willen ze niet nog een keer hoeven vervangen.
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door JimmyGTI »

Vandaag de auto alweer terug! Pluspuntje voor de dealer :D
Na het plaatsen van het nieuwe regelapparatuur hebben ze de deksel erop gekit! Dus nu moet goed zijn zeggen ze.

Ze hadden alleen we een heel aantal vagcom instellingen gewist! Maar dat heb ik ook alweer opgelost doordat ik gelukkig vorige week vagcom heb gekocht! Dus heb zelf de gadgets weer aangezet;)

Problem solved (voor zover;))

Hoop voor je Wilco dat je niet hetzelfde hebt als ik!
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door KlouxOne »

JimmyGTI schreef: Ze hadden alleen we een heel aantal vagcom instellingen gewist! Maar dat heb ik ook alweer opgelost doordat ik gelukkig vorige week vagcom heb gekocht! Dus heb zelf de gadgets weer aangezet;)
Met hulp van een zeker iemand :mrgreen:
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door staffpride »

Aha, half uurtje werk zeker jimmy ;-)
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door JimmyGTI »

KlouxOne schreef:
JimmyGTI schreef: Ze hadden alleen we een heel aantal vagcom instellingen gewist! Maar dat heb ik ook alweer opgelost doordat ik gelukkig vorige week vagcom heb gekocht! Dus heb zelf de gadgets weer aangezet;)
Met hulp van een zeker iemand :mrgreen:
Krijg je dat weer :lol:
(dank je Maurice)

@Erwin, ja was inderdaad zo gebeurt! is allemaal makkelijk te vinden hoor :)
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Park assist / parkdistancecontrol werkt niet meer!

Bericht door KlouxOne »

was maar een geintje :D

haha.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 11 gasten