Golf 1

Hier kan je alle gesloten onderwerpen vinden. Vaak staan er in gesloten onderwerpen nuttige zaken en deze blijven op deze manier beschikbaar. Forum is alleen lezen.
Gesloten
Serge Dames
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2012, 10:13
Type auto: GOlf

Golf 1

Bericht door Serge Dames »

Ik ben sinds anderhalve maand het internet aan het afstruinen(Marktplaats / Autotrader . Mobile.de, op zoek naar een Golf MK1 (Gti, 1.1 1.3 1.5) en vind hier en daar wel wat maar vaak in slechte staat. Zoek het liefst naar auto's voor 1980.

Hier en daar staat wel wat moois bij zoals een GLS uit 1978 maar daar wordt redelijk wat voor gevraagd en denk dat we niet uit de prijs gaan komen samen(zitten roestplekken op die behandels moeten worden en is een automaat) HEb reeds een 5 jaar geleden een Karman golf 1 cabrio gehad(ook een automaat) maar dat was geen succes

Per januari 2013 lever ik de auto van de zaak in waarvoor ik een goede vergoeding krijg van de werkgever. Hiermee kan ik de auto goed opknappen(meeste zal ik laten doen) waardoor er best wat mag mankeren maar wil er wel dagelijks mee naar het werk(ongeveer 140 km per week).

Wil er ongeveer tot € 3000,-- voor uitgeven amar voor een goed exemplaar wil ik wel wat dieper in de buidel tasten.

Wellicht heeft iemand hier iets aan te bieden of betere ideen waar te zoeken. Ik sta open voor suggesties dus brand los.

ALvast bedankt voor het meedenken.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Golf 1

Bericht door Renekesgti »

Haha, je bent volgens mij niet de enige. De MK1 wordt steeds dunner bezaaid. RobVR is ook op zoek, dus dat wordt nog ruzie ;)
Serge Dames
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2012, 10:13
Type auto: GOlf

Re: Golf 1

Bericht door Serge Dames »

Tis inderdaad wel lastiger aan het worden, maar geduld is een schone zaak. Staat wel wat te koop, maar je maakt er toch graag je eigen auto van.

Staat op Marktplaats een auto, super compleet en afgemaakt, maar daar is de prijs dan ook wel naar. Dat zou het eindresultaat zijn. Heb ongeveer 2500 per jaar te besteden aan de auto dus kan hem helemaal af maken in een periode van 3 jaar, maar wil wel moet iets stevig beginnen.
Laatst gewijzigd door Serge Dames op 07 jun 2012, 13:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Golf 1

Bericht door Renekesgti »

@Serge Dames, ik denk niet dat je het ermee redt. Een auto restaureren is net als een oud huis. Tijdens het uit elkaar trekken kom je nog veel meer dingen tegen waar je eigenlijk niet op gerekend had.
Je moet er dus eigenlijk vanuit gaan dat je alles moet vervangen. Ik denk dat je wel op 15.000 euro moet rekenen voor de komplete restauratie. En dan doe je nog niet eens gek.

Trouwens ik denk dat Chris met OPA hier wel een goed antwoord op kan geven.

René
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Golf 1

Bericht door RobvR »

Renekesgti schreef:Haha, je bent volgens mij niet de enige. De MK1 wordt steeds dunner bezaaid. RobVR is ook op zoek, dus dat wordt nog ruzie ;)
Valt gelukkig mee hoor. Ik ben op zoek naar alleen de mk1 gti en zit ook in een andere prijscategorie te kijken.
Je moet wel geduld hebben.
Groet RobvR
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Golf 1

Bericht door Spuugemmer »

Ja naast voornamelijk mk5 en mk6 gaat deze site gewoon the place to be worden voor mk1 golfjes!! Wat ik overigens alleen maar toe juich!!

Maar even kort samengevat 3k budget en dan een auto vinden waarvan zowel de koest hard is als technisch oke...... Spelt in de wel bekende hooiberg. MK1 golfjes zijn bijna allemaal 30 jaar of ouder. Dit zijn al auto's die vooral door liefhebbers worden gereden en nog maar heel zelden van eerste eigenaar die hem als a naar btje gebruikt. Er zijn maar heel weinig liefhebbers die hem wegdoen voor een appel en een ei. Ja als er iets mee mis is....

Je geeft aan ik wil voor een model voor 78 gaan..... Dan moet je haast wel opzoek naar een auto die al gerestaureerd is. vanaf 82 is vw pas begonnen met wax behandelingen welke het roesten erg goed tegen gaan. Wil je dus een originele harde koets vinden dan zal je eerder in die bouwjaren moeten kijken. Dat de lak er dan eventueel niet meer zo fris uitziet moet je voor lief nemen dat hoort bij het opknappen.

Even snel mp voor je afgelopen:

Deze is nog niet af maar wel een leuke basis zo op het eerste gezicht. Als je eerlijk bent en hem door de apk wil krijgen moet je nog 1000 erbij rekenen (afhankelijk van hoe handig jezelf bent...)
http://link.marktplaats.nl/566831797

Dit kan een leuke prijspakker zijn. ff setje bumpers erop en het is al veel meer auto..... Het mat zwart moet je denk ik even doorheen kijken.

http://link.marktplaats.nl/562907374

On budget kan dit ook een optie zijn. EIgenlijk hebben ze allemaal wel wat......

http://link.marktplaats.nl/563840636

Verder wat Rob alzegd (hij heeft dat vast van een wijs man :) : geduld hebben en wachten tot er iets op je pad komt..
Golf MK1 GTI
Serge Dames
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2012, 10:13
Type auto: GOlf

Re: Golf 1

Bericht door Serge Dames »

Zeker nuttige info die je hier geeft. Had inderdaad al wel gelezen dat er na 82 de carrosserie beter is bewerkt tegen roest. Heb er nog een gezien die er op het oog goed uit ziet. Hoe zijn de automaten eigenlijk naar jou ervaring?
Kan het een en ander erg goedkoop laten doen zoals reparaties . Zelf de voorbereiding voor het spuiten lukt ook nog, maar daar houd het wel mee op. http://auto.marktplaats.nl/oldtimers/56 ... 4VB4M&df=1
Gesloten

Terug naar “ARCHIEF”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten