geheimen van een 6

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

geheimen van een 6

Bericht door bzb »

ik om achter steeds meer "geheimen" van mijn wagen, zo wist ik eerst geneens dat je je ramen kan openen en sluiten met je sleutel (vw noob) nu kwam ik er achter dat als je je spiegels tijden het achteruitrijden op de velg/stoeprand zet, deze daar steeds ingaat als de keuze hendel in de linker of rechter stand gaat en de achteruit inschakel (vet!! :mrgreen: ), eigenlijk komt dat denk ik nooit tijd/zin heb dat boekwerk door te lezen wat erbij zit,

zijn er nog meer dingetjes te ontdekken of was dit het wel? :)
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: geheimen van een 6

Bericht door ED60Letzebuerg »

Leuke topic! misschien is dit niet alleen handig alleen voor de 6 maar ook voor de 5! Dat van de ramen naar boven of naar beneden gaan als je em op slot of open doet wist ik ja! Dit is bij de 5 ook. Moet je hem ff langer inhoude ;)
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: geheimen van een 6

Bericht door wehoo »

Bij mij gaan ze al dicht als het regent en dan ben ik er niet eens bij. :lol: Dat staat overigens niet in het boekje. Mijn waarschuwingslichten gaan aan bij een flinke (nood) stop. (boekje). Mijn deuren gaan op slot bij een snelheid van > 4km/u (niet boekje). (enkele voorbeelden).
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: geheimen van een 6

Bericht door ED60Letzebuerg »

Van die deuren als het gaat regenen? is dit bij elke GTI zo ?
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: geheimen van een 6

Bericht door Vince82 »

wehoo schreef:Bij mij gaan ze al dicht als het regent en dan ben ik er niet eens bij. :lol: Dat staat overigens niet in het boekje. Mijn waarschuwingslichten gaan aan bij een flinke (nood) stop. (boekje). Mijn deuren gaan op slot bij een snelheid van > 4km/u (niet boekje). (enkele voorbeelden).
Als er iets irritant is zijn het de waarschuwinglichten bij noodstop c.q hard remmen. Op mijn R32 heb ik dat laten uitzetten via vagcom. Op mijn Audi moet dat nog gebeuren.
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: geheimen van een 6

Bericht door ED60Letzebuerg »

Vince82 schreef:
wehoo schreef:Bij mij gaan ze al dicht als het regent en dan ben ik er niet eens bij. :lol: Dat staat overigens niet in het boekje. Mijn waarschuwingslichten gaan aan bij een flinke (nood) stop. (boekje). Mijn deuren gaan op slot bij een snelheid van > 4km/u (niet boekje). (enkele voorbeelden).
Als er iets irritant is zijn het de waarschuwinglichten bij noodstop c.q hard remmen. Op mijn R32 heb ik dat laten uitzetten via vagcom. Op mijn Audi moet dat nog gebeuren.
Moet je niet zoveel handremme :lol:
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: geheimen van een 6

Bericht door wehoo »

Ik vind het eerder een goede veiligheidsfunctie. Ze treden ook pas in werking als je echt een noodstop maakt.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Vince82
Berichten: 694
Lid geworden op: 27 nov 2011, 01:09
Locatie: Noord Holland

Re: geheimen van een 6

Bericht door Vince82 »

ED60Letzebuerg schreef:
Vince82 schreef:
wehoo schreef:Bij mij gaan ze al dicht als het regent en dan ben ik er niet eens bij. :lol: Dat staat overigens niet in het boekje. Mijn waarschuwingslichten gaan aan bij een flinke (nood) stop. (boekje). Mijn deuren gaan op slot bij een snelheid van > 4km/u (niet boekje). (enkele voorbeelden).
Als er iets irritant is zijn het de waarschuwinglichten bij noodstop c.q hard remmen. Op mijn R32 heb ik dat laten uitzetten via vagcom. Op mijn Audi moet dat nog gebeuren.
Moet je niet zoveel handremme :lol:
Keertje Zandvoort/ring of mooi bergritje en je noodverlichting gaat steeds aan dan gaat de lol er snel vanaf hoor :mrgreen:
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Gebruikersavatar
ED60Letzebuerg
Berichten: 1270
Lid geworden op: 13 jul 2012, 17:12
Type auto: MK5 R32
Locatie: Zuid Holland Zuid

Re: geheimen van een 6

Bericht door ED60Letzebuerg »

Haha dat geloof ik best!

Maar ik vind dat Wehoo gelijk heeft.. wel zo veilig!
Ex: MK5 GTI Edition 17/60
New: MK5 R32

Liever 6 klappers, dan 4 plofjes
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: geheimen van een 6

Bericht door bzb »

moet je dan echt stoppen tot nul want heb al wat noodstoppies erop zitten maar geen pinkers :oops:
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: geheimen van een 6

Bericht door wehoo »

bzb schreef:moet je dan echt stoppen tot nul want heb al wat noodstoppies erop zitten maar geen pinkers :oops:
Nee gewoon flink in de ankers gaan, zodat je ABS in werking treedt.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: geheimen van een 6

Bericht door bzb »

nou ik heb me de ###### geremd op de ring noting to see here :) niet erg ofzo maar toch
Gebruikersavatar
Its John
Berichten: 295
Lid geworden op: 07 jun 2012, 19:23
Type auto: Tiguan 4-Motion
Locatie: Midden Nederland

Re: geheimen van een 6

Bericht door Its John »

bzb schreef:nou ik heb me de ###### geremd op de ring noting to see here :) niet erg ofzo maar toch
Misschien staat de optie wel uit bij je?

Sinds ik de R32 remmen heb ik het al 3 keer gehad en gewoon sportief remmen, geen ABS in werking of dergelijks.
Volkswagen Tiguan 2.0T 4-Motion
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: geheimen van een 6

Bericht door wehoo »

VCDS:

Steuergerät 09 Zentralelektrik - Funktion 07 Codierung - BCM-Steuergerät, Byte16 - Bit2 (Standard beim Mj2009) Während einer Vollbremsung mit einer Geschwindigkeit über etwa 60 km/h schaltet sich die Warnblinkanlage selbsttätig ein, um den nachfolgenden Verkehr zu warnen. Beim Beschleunigen oder bei Weiterfahrt mit einer Geschwindigkeit über etwa 40 km/h schaltet sich die Warnblinkanlage selbsttätig wieder aus.

Steuergerät 09 Zentralelektrik - Funktion 07 Codierung - BCM-Steuergerät, Byte16 - Bit1 (Standard beim Mj2010) Notbremsanzeige: Während einer Vollbremsung mit einer Geschwindigkeit über etwa 60 km/h blinken die Bremslichter, um den nachfolgenden Verkehr zu warnen. Wenn die Bremsung weiter andauert, schaltet sich bei einer Geschwindigkeit unter etwa 10 km/h die Warnblinkanlage automatisch ein. Das Bremslicht leuchtet dauerhaft. Beim Beschleunigen schaltet sich die Warnblinkanlage selbsttätig wieder aus.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
WesleyGTI
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 apr 2011, 21:30
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: geheimen van een 6

Bericht door WesleyGTI »

is het niet zo dat tegenwoordig de remlichten gaan knipperen bij hard remmen i.p.v de gevarenlichten?
VW Golf GTI 6 Carbon Steel Grey
Gebruikersavatar
Gti-Mar
Berichten: 701
Lid geworden op: 31 dec 2011, 23:13
Type auto: Golf MK VI ABT
Locatie: Zuid Holland
Contacteer:

Re: geheimen van een 6

Bericht door Gti-Mar »

Needle sweep,ook een leuke gadget voor je Gti,zodra ik contact maak gaan mijn naalden van de tellers geheel naar rechts en weer terug(via vag-com in te stellen btw) :lol:
Mvg Marco

Golf GTI MK VI:schuif-kanteldak/keyless entry/rns 510 met dynaudio/sportdemper/19 inch Talladega's/ABT gechipt 281pk-391 nm/Katmod./sportfilter
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: geheimen van een 6

Bericht door GolfL »

bzb schreef:ik om achter steeds meer "geheimen" van mijn wagen, zo wist ik eerst geneens dat je je ramen kan openen en sluiten met je sleutel (vw noob) nu kwam ik er achter dat als je je spiegels tijden het achteruitrijden op de velg/stoeprand zet, deze daar steeds ingaat als de keuze hendel in de linker of rechter stand gaat en de achteruit inschakel (vet!! :mrgreen: ), eigenlijk komt dat denk ik nooit tijd/zin heb dat boekwerk door te lezen wat erbij zit,

zijn er nog meer dingetjes te ontdekken of was dit het wel? :)
Is bij een golf 6 dan "mirror-down" zowel bij links als bij rechts? Bij mij is het alleen bij rechts
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Ron_VAG
Berichten: 285
Lid geworden op: 01 mar 2012, 20:03
Type auto: Up GTI

Re: geheimen van een 6

Bericht door Ron_VAG »

Mirror down, is dat in te stellen via VAGCOM bij een MK5?
2014 Audi A6 Avant 2.0 TFSI Sport Edition
2016 Audi TTS Roadster 2.0 TFSI
2018 VW Up! GTI
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: geheimen van een 6

Bericht door bzb »

ik heb der weer een!, bij de bestuurderskant zit er laag op het kunstof bij de achterpassagier een vierkant knopje, wat doet tie? er staat een plaatje van een auto op en wordt verlicht als je hem indrukt.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: geheimen van een 6

Bericht door staffpride »

Als je die indrukt voordat je uitstapt en daarna je auto afsluit is eenmalig je binnensensor van je alarm uitgeschakeld. Voor als je bv je poedel in de auto laat zitten, dan gaat niet steeds je alarm af ;-)
MVG EMServices

Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: geheimen van een 6

Bericht door bzb »

Handig
ErikGTI

Re: geheimen van een 6

Bericht door ErikGTI »

bzb schreef:Handig

Is dat geen onderdeel van Alarm 3-plus ....geloof ik...
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: geheimen van een 6

Bericht door staffpride »

Yep :D
MVG EMServices

Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: geheimen van een 6

Bericht door bzb »

Elke keer die verborgen opties op m'n auto :)
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: geheimen van een 6

Bericht door staffpride »

bzb schreef:Elke keer die verborgen opties op m'n auto :)

Nou ja verborgen... Ze staan ook in je gebruikshandleiding ;)

-Je weet wel, zo'n boekje wat ze ook wel eens bij tv's en ander soort elektronische apparatuur doen.
-Je weet wel, zo'n boekje waar je dan uiteindelijk in kijkt als je al heel de middag met iets aan het kutten ben geweest en het niet lukt.
-Je weet wel, zo'n boekje wat toch eigenlijk best wel handig is om eens door te lezen.

Zo'n boekje dus :lol: :lol: :lol: ;)
MVG EMServices

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten