DSG SLOT

Is je auto gestolen of iemand anders z'n auto? Post het hier.
Topic-titel moet kenteken, merk, type en kleur bevatten.
Tekst zelf moet omgeving en kenmerken van de auto vermelden.
ErikGTI

DSG SLOT

Bericht door ErikGTI »

Hoi jongens,

Ik wil echt niet onnodig alweer een topic openen over veiligheidsmaatregelen.

Wat ik wel graag zou willen is dat er forumleden dit topic zien en hun ervaring mailen.
M.a.w. Ik heb nu na zo een 3 weken werkelijk het hele forum doorgelezen (leuk tijdverdrijf)
en ben werkelijk NIEMAND tegengekomen als een "user" van Construct of Bearlock de twee welke ze aanbieden... :D

ik ga hem dus wel aanschaffen (week 43/44) en zal ook mijn praktijkervaring melden...

Ik hoop wel dat er forummers zijn die op hun beurt mij ook kunnen inlichten...
Roman77
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:10

Re: DSG SLOT

Bericht door Roman77 »

Ik heb een bearlock op mijn Golf 5 GTI DSG zitten maar wat wil je erover horen ?
Gebruikersavatar
gol5ive
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:44
Type auto: Golf VII GTI PP
Locatie: Westland

Re: DSG SLOT

Bericht door gol5ive »

Voor mij geldt hetzelfde, heb ook een Bearlock. En inderdaad, wat wil je weten? ;)
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
ErikGTI

Re: DSG SLOT

Bericht door ErikGTI »

Hoi, mijn dank.

Ik zou bv graag willen weten of de sleutel blijft "kleven" aan een magneetstrip en ook of de sleutel in geopende toestand in het slot dient te blijven....mocht dat laatste het geval zijn heeft de bijrijder er geen hinder van...?

En wat is de comfort-factor, hij zit nl. Uit het zicht van de bestuurder dus hoe makkelijk gaat hij open en dicht als je vanuit de bestuurdersstoel wilt unlocken en wegrijden....

Ik zag nl. Op de Pascari site dat ze "geknoeid" hadden met het promo filmpje....de dame deed het slot open maar er waren zichtbaar beeldjes tussenuit gehaald om het een snel(ler) proces te doen laten lijken... ;)
Gebruikersavatar
gol5ive
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:44
Type auto: Golf VII GTI PP
Locatie: Westland

Re: DSG SLOT

Bericht door gol5ive »

Heb sinds oktober 2011 een Bearlock en ik moet zeggen dat het prima werkt. Tijdens het rijden/schakelen merk je niets van de aanwezigheid van de Bearlock. Als ik het goed heb bestaat de Bearlock uit een metalen framewerk die ze bevestigen onder je console, je ziet er dus niets van. Het enige dat je ziet is een slot tussen je handrem en versnellingspook (in het geval van een Golf V). Je krijgt dus een extra sleutel. Je parkeert de auto, zet de versnelling in de achteruit en je drukt het slot in (hier heb je niet de bearlock sleutel voor nodig). Werkt allemaal heel soepel en alles is volledig onderhoudsvrij. De sleutel blijft er tijdens het rijden dus niet in zitten. Tijdens het rijden als de Bearlock van het slot is zie je eigenlijk alleen een cilinder van zo'n 2cm hoog.

Dit alles voor een Golf V handgeschakeld uit 2008. Ik weet niet hoe het werkt bij andere types Golf, maar zal in principe hetzelfde zijn neem ik aan. Kans bestaat alleen dat bij jou het slot/cilinder aan de passagierskant zit dat durf ik niet echt te zeggen.
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
ErikGTI

Re: DSG SLOT

Bericht door ErikGTI »

Hardstikke bedankt voor de (voor mij nuttige ) info.

Jij hebt dus geen DSG... ;)
Bij DSG moet hij in P staan...

Dit is de locatie bij de golf VI

Afbeelding
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: DSG SLOT

Bericht door Timvgti »

Dat is ook de locatie bij een Golf mk5 indien je dsg hebt (zijkant).
Ikzelf heb hem ook al geruime tijd (Bearlock) en ben er zeeeer tevreden over. Ik heb een keycord aan de sleutel gedaan. Deze hang ik om de dsg-pook en laat de sleutel tijdens het rijden, in het slot zitten. Zodra ik de dsg in de P stand zet zie ik dus het(golf gti) keycord en vergeet ik nooit de bearlock sleutel om te draaien en eruit te halen.
Bj aanschaf veel onderzoek gedaan naar bearlock vs construct. Gesproken met bearlock importeur nederland , films en reviews gezien, etc.
Ik wil de discussie hier niet wéér starten en pascari niet als sponsor van consruct hier in de weg zitten, maar ik koos met overtuiging voor de Bearlock!
ErikGTI

Re: DSG SLOT

Bericht door ErikGTI »

Die tip van een keycord is ook wel slim want je ziet alleen de sleutel in de cylinder snel over het hoofd.
Discussie over 2 merken is inderdaad niet waar ik naar toe wil, het gaat meer om de praktijkervaring met een DSG slot.

Nu weet ik dat Construct het slot zelf inbouwt en dat Bearlock daarvoor inbouwstations heeft...dus eigenlijk gewoon bij diverse dealers van autos en of campeerwagens.
Zitten ze bij jullie netjes ingebouwd......ik zou namelijk wel willen dat iemand met ervaring zo een slot inbouwt en niet alleen het een keer bij een camper heeft gedaan.

Het lijkt mij overigens wel anders waren jullie er wel over begonnen. :D
Gebruikersavatar
gol5ive
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:44
Type auto: Golf VII GTI PP
Locatie: Westland

Re: DSG SLOT

Bericht door gol5ive »

Ik heb m'n bearlock in laten bouwen door Circuit van Hagen in Naaldwijk. Toen ik hem heb laten inbouwen had de monteur er al aardig wat ervaring in. Het is nu een jaar later dus ik neem aan dat z'n ervaring inmiddels wel is uitgebreid. Ziet er netjes uit en goed afgewerkt.
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Roman77
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 sep 2011, 12:10

Re: DSG SLOT

Bericht door Roman77 »

Ik heb gehoord dat van der Velden in Zoetermeer het voor een goede prijs doet.

Voor de rest heb je er geen last van, hij zit idd aan de zijkant.
ErikGTI

Re: DSG SLOT

Bericht door ErikGTI »

Ik heb van "Bearlock" vernomen dat als ik voor ze kies en mijn dealer welke de auto aflevert met hen contact op neemt dat het prima in orde kan komen. Ik hou jullie op de hoogte.
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: DSG SLOT

Bericht door wjb#222 »

sorry voor het oude topic bumpen!!!

maar ik zag laatst een golf 6 gti (handbak) en daar zat het ''bearlock'' slot in de pook hoes (helemaal aan de rechterkant)
terwijl die bij de dsg aan de passagiers kant zit

iemand een foto van een golf 6 gti handbak met bearlock?

als dat zo gemonteerd word is dat echt heel lelijk :evil:
Gebruikersavatar
eddiea
Berichten: 569
Lid geworden op: 27 feb 2013, 21:38
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: DSG SLOT

Bericht door eddiea »

Ik heb geen foto maar wel een handbak met Bearlock. Hij zit gewoon op dezelfde positie als bij een dsg.
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: DSG SLOT

Bericht door wjb#222 »

oke gelukkig

op deze auto zit dat slot
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volk ... ousPage=lr
Gengar
Berichten: 1322
Lid geworden op: 28 aug 2012, 21:25
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: DSG SLOT

Bericht door Gengar »

wjb#222 schreef:oke gelukkig

op deze auto zit dat slot
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volk ... ousPage=lr

Dit is de eerste keer dat ik een slot van een bearlock in een pook hoes zie. Ik heb ook een handbak en de slot is netjes gemonteerd aan de passagiers kant.
iroc-dennis
Berichten: 401
Lid geworden op: 03 mar 2012, 18:05
Type auto: Golf VII GTI Perf.

Re: DSG SLOT

Bericht door iroc-dennis »

Geen gezicht in de pookhoes , wel een makkelijke locatie.
Toch zou ik voor de zijkant gaan zoals we gewent zijn.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: DSG SLOT

Bericht door Edition30 »

Volgend de dealer (zie tekst) betreft het wel een Bearlock!?
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: DSG SLOT

Bericht door bzb »

wat een ongezogen bende in die auto, welke dealer zet hem er nou zo op? :mrgreen:


*krent alert*
ik zou wel zon los slotje willen hebben om op de console te plakken, schrikt genoeg af en kost weinig :D
Laatst gewijzigd door bzb op 19 jan 2014, 15:08, 1 keer totaal gewijzigd.
justin--92
Berichten: 193
Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
Type auto: Polo 6r GTI
Locatie: Zuid-Holland

Re: DSG SLOT

Bericht door justin--92 »

Ik heb een Golf 6 gti, DSG, en heb morgen een afspraak staan voor een Bearlock. Heb het een en ander gelezen op het forum, en tóg bijna wel een vereiste voor de GTI. :evil:

Enkel heb ik een vraagje, krijg je er eigenlijk een certificaat bij?
En krijg je er Bearlock raam stickers bij? En zoja, is het verstandiger om deze stickers erop te plaatsen of juist niet?
Gr. Justin

Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: DSG SLOT

Bericht door KnuffelTurk »

justin--92 schreef:Ik heb een Golf 6 gti, DSG, en heb morgen een afspraak staan voor een Bearlock. Heb het een en ander gelezen op het forum, en tóg bijna wel een vereiste voor de GTI. :evil:

Enkel heb ik een vraagje, krijg je er eigenlijk een certificaat bij?
En krijg je er Bearlock raam stickers bij? En zoja, is het verstandiger om deze stickers erop te plaatsen of juist niet?
Yes je krijgt er een certificaat bij ( later verstuurd naar huis adres ) en nog 2 extra sleutels 1 sleutelhanger en 2 raamstickers.

Ik heb ze erop geplakt zo erg storend vind ik ze niet en een bief die ziet ze ook gelijk.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
gol5ive
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:44
Type auto: Golf VII GTI PP
Locatie: Westland

Re: DSG SLOT

Bericht door gol5ive »

KnuffelTurk schreef:Yes je krijgt er een certificaat bij ( later verstuurd naar huis adres ) en nog 2 extra sleutels 1 sleutelhanger en 2 raamstickers.
Ik kreeg de raamstickers er niet gelijk bij. Die kreeg ik pas toegestuurd op het moment dat ik een formulier had ingevuld en opgestuurd met wat persoonlijke gegevens en serienummer e.d. van m'n ingebouwde Bearlock. Je krijgt ze dan we redelijk snel opgestuurd , duurt een paar dagen.
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
-SANDER-
Berichten: 136
Lid geworden op: 23 sep 2012, 20:29
Type auto: MK5 GTI Oranje
Locatie: Alblasserdam

Re: DSG SLOT

Bericht door -SANDER- »

wjb#222 schreef:oke gelukkig

op deze auto zit dat slot
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volk ... ousPage=lr
Dat is een bekende auto volgens mij :P
Gebruikersavatar
Drazle
Berichten: 146
Lid geworden op: 21 dec 2013, 11:06
Type auto: Golf MK6 Gti
Locatie: zuid-holland

Re: DSG SLOT

Bericht door Drazle »

Certificaat krijg je volgens mij alleen als het door een bearlock erkend inbouw station is. Die staan btw op desite van bearlock. Raamsticker wworden later per post opgestuurd. En het certificaat kreeg ik via mijn volkswagen dealer als mede inbouw bedrijf.

Ik heb het 3 maande gelede laten doen.
jacovn
Berichten: 235
Lid geworden op: 28 okt 2013, 14:28
Type auto: Golf GTI pp

Re: DSG SLOT

Bericht door jacovn »

Ik heb ook de auto bij de dealer van een bearlock laten voorzien. Die heeft het door een erkend extern bedrijf laten doen. Certificaat zit erbij, maar geen stickers. Zal dan nog wel via de post komen.
Wel 3 sleutels en een sleutelhanger.
Gebruikersavatar
wsnbm
Berichten: 100
Lid geworden op: 18 nov 2013, 18:37
Type auto: GOLF 6 GTI
Locatie: Rotterdam

Re: DSG SLOT

Bericht door wsnbm »

Hallo,

Ik heb het verleden week laten monteren bij een VW dealer in Rotterdam.
Toen ik thuis kwam ben ik erachter gekomen dat wanneer het systeem op slot staat ik toch een beetje speling had.
Zoveel speling dat ik de pook in de R kreeg.
Bearlock gebeld en die vertelde dat dat absoluut niet de bedoeling was.
Dealer wilde er eigenlijk niet aan, was normaal een beetje speling.
Heb aangedrongen dat hun toch bearlock even raadpleegden en inderdaad het hoorde niet.

Ik ga de auto zo weer ophalen, maar is het gebruikelijk terwijl je sleutel in het contact staat je de versnellingspook kunt bewegen?
Het gaat om een DSG bak.
Plaats reactie

Terug naar “Gestolen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten