Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
dus hier verder, zo wil ik het graag, maar hoe het ingebouwd moet worden had ik al van "wehoo", alleen kan nergens die meterhouders voor die plek vinden....
wehoo schreef:
GTI-mkv schreef:pfff best lastig, wil op een of andere wijze turbodruk en olie temperatuur kunnen aflezen. Heb wel een keer een hele mooie en erg nette oplossing gezien dat er twee meters zaten op plek van de asbak, en nog erg mooi ingebouwd ook. Maar kan helaas niet meer vinden hoe dat gedaan was...
Ombouw van MFA naar MFA+ is ook mogelijk. Op ebay.de staan regelmatig MFA+ dashboards van een GTi.
Aanbieders uit o.a. Polen; hoe zouden ze daar aan komen?
Dat ziet er wel netjes uit!
Als er iemand/een bedrijf is die dit op een nette manier kan leveren & inbouwen met oliedruk- en temperatuurmeter, houd ik me aanbevolen!
Hij had idd een (ook aardige) oplossing maar dan met 1 meter en gedeeld gemonteerd als vervanging van een ventilatierooster.
Vind het hier getoonde klokkenspel toch mooier. Zou mooi zijn als hij dit kan leveren/plaatsen.
Floppie schreef:Hij had idd een (ook aardige) oplossing maar dan met 1 meter en gedeeld gemonteerd als vervanging van een ventilatierooster.
Vind het hier getoonde klokkenspel toch mooier. Zou mooi zijn als hij dit kan leveren/plaatsen.
Zou een mooie set zijn om een groupbuy voor op te zetten lijkt me, zie dit ook wel zitten namelijk (hoeft dan niet perse in carbon trouwens).
Maar dan wel graag met een turbodrukmeter zoals op het plaatje is te zien. Had voorheen in mijn Impreza altijd een setje van 3 stuks: turbodruk, oliedruk en olietemperatuur en dat vond ik wel erg prettig voor wat meer inzicht in de techniek.
FredH schreef:Zou een mooie set zijn om een groupbuy voor op te zetten lijkt me, zie dit ook wel zitten namelijk (hoeft dan niet perse in carbon trouwens).
Maar dan wel graag met een turbodrukmeter zoals op het plaatje is te zien. Had voorheen in mijn Impreza altijd een setje van 3 stuks: turbodruk, oliedruk en olietemperatuur en dat vond ik wel erg prettig voor wat meer inzicht in de techniek.
De analoge metertjes spreken me zeker aan. Maar met een Kufatec E-MFA (alleen toepasbaar bij MFA+) heb je ook olietemp, watertemp, exacte snelheid (overeenkomend met GPS), tankinhoud in liters. Ook turbodruk moet mogelijk zijn bij een GTi V, alleen de manier waarop dit wordt gedaan, wordt niet prijsgegeven.
Kufatec E-MFA: http://www.kufatec.de/shop/product_info ... Tacho.html
yep en ik heb die MFA+ niet en wil toch olie temp en turbodruk zien. Vind dat echt de mooiste en ook wel erg keurige oplossing van Osir. Heb het op een R32 gezien en stond netjes.
DIe andere twee (vwvortex en op dashboard bij newsouthperformance vind ik absoluut niks. Inn rooster gaat nog wel maar dan heb je maar 1 meter)..
@Raymond.
Zeker bij een "bolide" zoals een GTi is een optimale bedrijfsomstandigheid van de motor belangrijk. Zeker als je hem 'vol' wilt gaan belasten. (acceleratie - topsnelheid). O.a. je olietemp.- en watertemp- meter geven je exacte informatie wanneer je motor op bedrijfstemperatuur is en dan op volle belasting kan worden aangesproken.
Een turbodrukmeter lijkt in eerste instantie overbodig. En als er niets aan de hand is, is het een leuke gadget. Is er echter iets met je turbo aan de hand (DV lekkage), is dit zichtbaar in je turbodrukmeter.
GTI-mkv schreef:yep en ik heb die MFA+ niet en wil toch olie temp en turbodruk zien. Vind dat echt de mooiste en ook wel erg keurige oplossing van Osir. Heb het op een R32 gezien en stond netjes.
oke wacht ik wel ff braaf af. Wie weet kunnen we met meerdere kijken of we dit kunnen bestellen?! Ik ben ervan overtuigd dat ik het wil hebben, staat gewoon erg netjes..
Ik stelde al eerder in dit topic een groupbuy voor, misschien kunnen we dat volgende week bij de meeting met Chris & co. bespreken als we in hun bedrijf zijn.
Ben zelf ook al een tijdje opzoek naar de mogelijkheden om een paar meters in mijn auto te (laten) zetten. Vond uiteindelijk de osir oplossing ook de mooiste (behalve de naam osir).
Nog mooier is de bc+, Kufatec en dan met turbodrukmeter(?), maar dat wordt denk ik een aardig moeilijk (lees duur) klusje.
@Edition30.
De Kufatec E-MFA werkt alleen in combinatie met de MFA+ (maar dat was bekend). De turbodruk wordt daar niet in weergegeven.
Zoals het schijnt kan dit niet in een GTi V. Toch blijkt dat er wel een sensor voor moet zijn, omdat de data van de turbodruk op de canbus aanwezig moeten zijn.
Onderstaand bedrijf heeft ermee geadverteerd. Enige nadeel is dat dit in één koop met de Kufatec E-MFA bij hen moet.
Inmiddels zie ik er geen berichten meer over van hen. Ook hun site geeft geen info meer.
Ik kwam dit idee tegen op het Seat-forum en dat spreekt me ook wel aan: op de plaatse van de 2 roosters in het midden van het dashboard. Beter en veiliger dan montage onderin bij de asbak, waardoor je steeds naar beneden moet kijken (en dus niet op de weg). Kun je er ook mooi 3 kwijt.
Dag:
Nacht:
Montageplaat zou bij ons misschien kunnen in RVS, matchend bij andere strips in het interieur, lijkt me.
FredH schreef:Ik stelde al eerder in dit topic een groupbuy voor, misschien kunnen we dat volgende week bij de meeting met Chris & co. bespreken als we in hun bedrijf zijn.