tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
Ik lees altijd veel verhalen hoeveel pk iedereen heeft.
Ik ben wel benieuwd wat dit nou in de praktijk brengt.
Ik zou graag wat tijden willen weten van bijvoorbeeld van 100 tot 160 km/h, van zowel met chiptuning als zonder chiptuning.
Ik ben benieuwd hoe snel jullie zijn.
Ik ben wel benieuwd wat dit nou in de praktijk brengt.
Ik zou graag wat tijden willen weten van bijvoorbeeld van 100 tot 160 km/h, van zowel met chiptuning als zonder chiptuning.
Ik ben benieuwd hoe snel jullie zijn.
Laatst gewijzigd door Raymond op 22 jun 2011, 20:50, 2 keer totaal gewijzigd.
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: tijd 80 - 140 km/h met chip en zonder
100-160kph is vaak makkelijker, kun je bv in de 4e versnelling doen met veel wagens, geeft een goede indicatie.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Jeffreyvdt
- Berichten: 1743
- Lid geworden op: 21 apr 2011, 16:09
Re: tijd 80 - 140 km/h met chip en zonder
Misschien heeft dit niet precies met dit onderwerp te maken.
Maar wil hierbij effe wat zeggen over het pk oorlog onder elkaar.
Het is mij de laatste tijd opgevallen dat iedereen tegen elkaar aan het opboksen is kwa het aantal pks dat iemand heeft.
Laat iedereen in zijn waarden kwa het pk geweld en ga niet tegen iedereen zeggen dat jij meer pk heb dan de rest.
Of zo van heb jij maar zo weinig pk dat kan soms zo negatieve werking hebben op iemand.
Sommige zetten ook het aantal pk bij hun naam dat moet die gene zelf weten maar dat heeft naar mijn mening ook een beetje met het pk oorlog te maken.
Wou dit gewoon effe kwijt.
Gr. Jeffrey
Maar wil hierbij effe wat zeggen over het pk oorlog onder elkaar.
Het is mij de laatste tijd opgevallen dat iedereen tegen elkaar aan het opboksen is kwa het aantal pks dat iemand heeft.
Laat iedereen in zijn waarden kwa het pk geweld en ga niet tegen iedereen zeggen dat jij meer pk heb dan de rest.
Of zo van heb jij maar zo weinig pk dat kan soms zo negatieve werking hebben op iemand.
Sommige zetten ook het aantal pk bij hun naam dat moet die gene zelf weten maar dat heeft naar mijn mening ook een beetje met het pk oorlog te maken.
Wou dit gewoon effe kwijt.
Gr. Jeffrey
Gr. Jeffrey (gticlub-holland) & (Vag*force)
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: tijd 80 - 140 km/h met chip en zonder
Ik ben het niet helemaal met je eens Jeffrey. Het pk-verhaal is een belangrijk onderdeel van de hobby die je aan je GTI hebt. Net zoals de RNS-510, milltek-uitlaat, 19" velgen, xenon-lampen enz... Het is juist leuk om daarover te lezen vind ik. Als je alleen al kijkt hoeveel er over xenon is gepost.. ik heb daar ook niet zoveel mee. En om het nou oorlog te noemen, ik denk dat we hier met minimaal 162 volwassen liefhebbers te maken hebben. Ik hoop dat ik het een klein beetje heb kunnen uitleggen.
Groet RobvR
Re: tijd 80 - 140 km/h met chip en zonder
Als reactie op Jeffrey; ik rijd met de standaard 200pk en ik vind het juist leuk om over vermogenstoenames te lezen. Als mensen tegen elkaar willen opboksen moeten ze dat vooral doen, wat mij betreft geen probleem, ik maak zelf de keus of ik me daarin wil mengen. Zou me er dus niet al te druk over maken.
Wat betreft het verschil tussen een standaard en een gechipte gti:
Onlangs heb ik mijn standaard 5 gti naast een gechipte 5 gti (JD 256 pk, 400nm) gezet en getest vanaf 80km/u in de 4e versnelling.
We hebben geen tijden gemeten, maar ik kan je vertellen dat de gechipte gti behoorlijk sneller is. Bij 80 viel het verschil nog mee, maar boven de 100 loopt een gechipte toch snel uit. (oftewel toekomstperspectief )
Wat betreft het verschil tussen een standaard en een gechipte gti:
Onlangs heb ik mijn standaard 5 gti naast een gechipte 5 gti (JD 256 pk, 400nm) gezet en getest vanaf 80km/u in de 4e versnelling.
We hebben geen tijden gemeten, maar ik kan je vertellen dat de gechipte gti behoorlijk sneller is. Bij 80 viel het verschil nog mee, maar boven de 100 loopt een gechipte toch snel uit. (oftewel toekomstperspectief )
Re: tijd 80 - 140 km/h met chip en zonder
Eens met Rob.
De leeftijd en generatie zoals je bij tuning (of beter styling) clubjes ziet met oh check mijn bumper van polyester met echt nep carbon eens mooier zijn de jouwe zit hier niet echt volgens mij.
Daar is de elkaar niets gunnen mentaliteit wat heftiger.
Ik zie het hier ook als het delen van een hobby, de een heeft daar wat meer aan uit te geven dan de ander, het gaat nou eenmaal niet om 10tjes werk. Ik heb respect voor diegene die dat soort dingen kunnen realiseren en de 300 pk met hun gti over duiken. Ook maar net wat voor project je wil hebben, ik ben zelf klaar met al dat kleine prullaria en bumpers en spoilertjes op autos en hou het liever lekker OEM met mooie wielen een verlaging en motorisch wat serieus werk, zo heeft ieder zijn ding.
De leeftijd en generatie zoals je bij tuning (of beter styling) clubjes ziet met oh check mijn bumper van polyester met echt nep carbon eens mooier zijn de jouwe zit hier niet echt volgens mij.
Daar is de elkaar niets gunnen mentaliteit wat heftiger.
Ik zie het hier ook als het delen van een hobby, de een heeft daar wat meer aan uit te geven dan de ander, het gaat nou eenmaal niet om 10tjes werk. Ik heb respect voor diegene die dat soort dingen kunnen realiseren en de 300 pk met hun gti over duiken. Ook maar net wat voor project je wil hebben, ik ben zelf klaar met al dat kleine prullaria en bumpers en spoilertjes op autos en hou het liever lekker OEM met mooie wielen een verlaging en motorisch wat serieus werk, zo heeft ieder zijn ding.
Laatst gewijzigd door JonasV op 22 jun 2011, 23:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: tijd 80 - 140 km/h met chip en zonder
En onthoud 1 ding, je heb altijd baas boven baas
- Eric H
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 19 mei 2011, 20:48
- Type auto: Golf MK5 Gti
- Locatie: Ründümhause
Re: tijd 80 - 140 km/h met chip en zonder
Ach, het is de toon die de muziek maakt.
Voorbeeldje :
"ik ben vandaag naar jd geweest en heb nu 275pk en 460nm koppel, knappe jongen die me nu voorbij gaat "
Of :
"Na lange tijd is het er vandaag van gekomen. Ik ben vandaag bij jd geweest om mijn auto te laten chippen. Na een gezellige dag, waarbij jeroen voldoende tijd nam om zaken aan te passen.
Na de laatste rollenbank test zijn we gekomen op 275pk en 460nm koppel. Ik ben erg blij met het resultaat en heb een compleet andere auto terug gekregen. Dit kan ik iedereen aanraden."
Conclusie :
Waardes zijn hetzelfde, verhaal is totaal anders.
Als aanvulling :
Ik rijd op dit moment in een standaard V Gti met 200pk.
Ook al heb ik niet echt de behoefte aan een snellere auto, ben ik me toch stiekem al aan het orienteren op een kuur bij jd.
En dit is niet ingegeven door anderen die het wel gedaan hebben, maar gewoon omdat het me ontzettend kicken lijkt....
Voorbeeldje :
"ik ben vandaag naar jd geweest en heb nu 275pk en 460nm koppel, knappe jongen die me nu voorbij gaat "
Of :
"Na lange tijd is het er vandaag van gekomen. Ik ben vandaag bij jd geweest om mijn auto te laten chippen. Na een gezellige dag, waarbij jeroen voldoende tijd nam om zaken aan te passen.
Na de laatste rollenbank test zijn we gekomen op 275pk en 460nm koppel. Ik ben erg blij met het resultaat en heb een compleet andere auto terug gekregen. Dit kan ik iedereen aanraden."
Conclusie :
Waardes zijn hetzelfde, verhaal is totaal anders.
Als aanvulling :
Ik rijd op dit moment in een standaard V Gti met 200pk.
Ook al heb ik niet echt de behoefte aan een snellere auto, ben ik me toch stiekem al aan het orienteren op een kuur bij jd.
En dit is niet ingegeven door anderen die het wel gedaan hebben, maar gewoon omdat het me ontzettend kicken lijkt....
Engeltjes bestaan; kijk maar naar mijn dochtertje ! Heksen bestaan ook; kijk maar naar m'n vrouw !!
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
Het kan inderdaad heftige discussie's opleveren.
En ja bij de een is het glas halfvol en bij de andere halfleeg.
Mijn ervaring is toch dat er meer discussie's bestaan over het aantal pk's en welke tuner.
Ook ooit eens meegemaakt op een ander forum in het verleden, dat er niemand meer iets kon roepen, en als men dat toch deed, werd onmiddelijk gevraagd om een uitdraai.
Toch ben ik van mening dat met de huidige leden dit onderwerp geen problemen moet opleveren.
Eerst maar eens wachten op droog weer
Ik heb de snelheid van 80-140 aangepast naar 100-160, zodat iedereen een gelijke meting in zijn 4e versnelling kan doen.
Makkelijkste lijkt mij cruise controle op 100 en dan start, bedenk me nu dat dit ook weer misschien lastig is voor een dsg bak?
En ja bij de een is het glas halfvol en bij de andere halfleeg.
Mijn ervaring is toch dat er meer discussie's bestaan over het aantal pk's en welke tuner.
Ook ooit eens meegemaakt op een ander forum in het verleden, dat er niemand meer iets kon roepen, en als men dat toch deed, werd onmiddelijk gevraagd om een uitdraai.
Toch ben ik van mening dat met de huidige leden dit onderwerp geen problemen moet opleveren.
Eerst maar eens wachten op droog weer
Ik heb de snelheid van 80-140 aangepast naar 100-160, zodat iedereen een gelijke meting in zijn 4e versnelling kan doen.
Makkelijkste lijkt mij cruise controle op 100 en dan start, bedenk me nu dat dit ook weer misschien lastig is voor een dsg bak?
- MartijnGTI
- Berichten: 311
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:30
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
Jammer dat je het niet vorige week gevraagd had voor de tuningdag. Dan had ik het 1 en ander eens kunnen meten. Kan ik elk geval zeggen dat het een stuk vlotter gaat maar dat is geen nieuwtje. Kun je op youtube geen flimpjes vinden van standaard GTI's en gechipte? Staan geloof ik wel veel filmpjes op waar ze de meters filmen.
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
@Raymond
Ja dat klopt want als ik het gaspedaal bij 100 intrap, gaat die terug naar ze 3e versnelling
Ja dat klopt want als ik het gaspedaal bij 100 intrap, gaat die terug naar ze 3e versnelling
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
Raymond schreef:Het kan inderdaad heftige discussie's opleveren.
En ja bij de een is het glas halfvol en bij de andere halfleeg.
Mijn ervaring is toch dat er meer discussie's bestaan over het aantal pk's en welke tuner.
Ook ooit eens meegemaakt op een ander forum in het verleden, dat er niemand meer iets kon roepen, en als men dat toch deed, werd onmiddelijk gevraagd om een uitdraai.
Toch ben ik van mening dat met de huidige leden dit onderwerp geen problemen moet opleveren.
Eerst maar eens wachten op droog weer
Ik heb de snelheid van 80-140 aangepast naar 100-160, zodat iedereen een gelijke meting in zijn 4e versnelling kan doen.
Makkelijkste lijkt mij cruise controle op 100 en dan start, bedenk me nu dat dit ook weer misschien lastig is voor een dsg bak?
En hoe gaan we de tijd klokken??
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
Stopwatch?
En dan graag 3 metingen
Ja, ik weet dit ook niet zuiver is, maar je moet wat.
Netzoals de temperatuur, luchtvochtigheid, wind, velgmaat, gewicht, etc. kan ook weer allemaal invloed hebben.
Maar het is geen F1 meting.
En dan graag 3 metingen
Ja, ik weet dit ook niet zuiver is, maar je moet wat.
Netzoals de temperatuur, luchtvochtigheid, wind, velgmaat, gewicht, etc. kan ook weer allemaal invloed hebben.
Maar het is geen F1 meting.
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
Hoi Raymond,
mijn uitkomsten "R" met chip.
Ik heb gemeten 80-120 km in z'n 3e versnelling 3.5 sec.
En 100-160 km in z'n 4e versnelling, precies het dubbele 7.0 seconden.
Meerdere metingen gedaan (met de stopwatch van m'n iPhone) die steeds rond deze getallen uitkwamen.
Groet Rob
mijn uitkomsten "R" met chip.
Ik heb gemeten 80-120 km in z'n 3e versnelling 3.5 sec.
En 100-160 km in z'n 4e versnelling, precies het dubbele 7.0 seconden.
Meerdere metingen gedaan (met de stopwatch van m'n iPhone) die steeds rond deze getallen uitkwamen.
Groet Rob
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
Ook in ben bezig geweest en kom uit op:
Golf "R" DSG 321pk.
0-100 = 4.7 sec.
80-120 = 3.5 sec.
100-160 = 6 sec.
Groet Ronny
Golf "R" DSG 321pk.
0-100 = 4.7 sec.
80-120 = 3.5 sec.
100-160 = 6 sec.
Groet Ronny
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
Hoi Ronny,RonnyR20 schreef:Ook in ben bezig geweest en kom uit op:
Golf "R" DSG 321pk.
0-100 = 4.7 sec.
80-120 = 3.5 sec.
100-160 = 6 sec.
Groet Ronny
begin jij met je DSG bij 100-160 in z'n 3?
Groet Rob
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
Hey Rob,
Ja ik begin in ze 3
Groet
Ja ik begin in ze 3
Groet
- Dirk
- Berichten: 979
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Raamsdonksveer
- Contacteer:
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
Wat een getallen! ik houd me aanbevolen bij 1 van deze 2 mannen eens een rondje mee te doen! ben aardig benieuwd hoe snel jullie de grijns op mijn gezicht kunnen toveren
Audi A4 1.8 TFSI
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
Ik zal eens kijken of mij dat ook lukt. Wat lastig de stopwatch en het handschakelen.RonnyR20 schreef:Hey Rob,
Ja ik begin in ze 3
Groet
Groet Rob
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
@ Rob & Ronny
Dat hebben jullie snel voor elkaar.
Mooie tijden, ik weet zeker dat ik dat niet ga redden.
Binnenkort maar aan de slag dus.
Dat hebben jullie snel voor elkaar.
Mooie tijden, ik weet zeker dat ik dat niet ga redden.
Binnenkort maar aan de slag dus.
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
Hoi Ronny,
Die 6 seconden van 100 - 160 km ga ik echt niet redden. Weet je zeker dat je goed hebt gemeten haha .
Gisterenavond heb ik het een paar keer geprobeerd, starten in z'n 3e versnelling en dan doorschakelen naar 4.
Het gaat wel sneller dan starten in z'n 4 (7 sec) maar het lukt me echt niet om onder de 6,8 seconden te komen.
Dan ben je dus bijna een volle seconde sneller en zie je het voordeel van de dsg, want onze pk's zijn nagenoeg gelijk en mijn
koppel is zelfs nog wat hoger als ik het goed heb (431.5 NM).
Daarentegen heb jij er dan nog die mix met bio-ethanol inzitten
Groet Rob
Die 6 seconden van 100 - 160 km ga ik echt niet redden. Weet je zeker dat je goed hebt gemeten haha .
Gisterenavond heb ik het een paar keer geprobeerd, starten in z'n 3e versnelling en dan doorschakelen naar 4.
Het gaat wel sneller dan starten in z'n 4 (7 sec) maar het lukt me echt niet om onder de 6,8 seconden te komen.
Dan ben je dus bijna een volle seconde sneller en zie je het voordeel van de dsg, want onze pk's zijn nagenoeg gelijk en mijn
koppel is zelfs nog wat hoger als ik het goed heb (431.5 NM).
Daarentegen heb jij er dan nog die mix met bio-ethanol inzitten
Groet Rob
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
hebben jullie het met de stopwatch gedaan, of gefilmd en latere gekeken wat de tijden waren ?
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
GTI-mkv schreef:hebben jullie het met de stopwatch gedaan, of gefilmd en latere gekeken wat de tijden waren ?
Stopwatch van m'n iPhone.
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
das lekker exact
VW Golf GTI DSG MKVII
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5
Voorheen :
Passat B7 1.4 TSI DSG Variant
VW Golf GTI DSG MKV
Saab Aero 9.5
Re: tijd 100 - 160 km/h met chip en zonder
Beter iets dan niets.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 9 gasten