Golfgtiforum.nl Ringrit 2011.

Hier kan je de aankondigingen vinden evenementen en meetings georganiseerd door of namens het Golf GTI Forum.
Tevens kan je hier de verslagen vinden van die bijeenkomsten.

Hoe gaan we naar de Ring?

Toerrit = "omwegtocht" langere tijd voordat je er bent.
14
67%
Race-rit = "kortste weg" langere tijd aanwezig
7
33%
 
Totaal aantal stemmen: 21

Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Golfgtiforum.nl Ringrit 2011.

Bericht door Edition30 »

Ben vorige keer (toen nog AW forum ..) ook mee geweest. Had op dat moment nog geen GTI, maar ik reed toen mee met Black Stage2. Zelf heb ik in de Eifel ook een flink stuk mogen rijden en dan ga je de GTI nog meer waarderen (had alleen nog maar een ommetje gemaakt met een GTI van de dealer). Ik vond het een geweldige dag, Vroem voorop en wij erachteraan. Moesten alleen even afhaken toen wij een groep motorrijders voor moesten laten gaan (rechtdoor gaand verkeer... ) In tussen had Vroem een eindje verderop bijna een motorrijder te pakken :shock: (staat op beeld). Er is hier al gezegd dat we door omstandigheden lang onderweg waren, maar dat is toch geweldig toch. Het is ook even leuk om te stoppen onderweg om even te hergroeperen of om even bij te praten. Dus weer de lange weg ernaar toe, misschien in b.v. groepjes van 10 auto`s met iemand die de weg kent en die de boel een beetje in de gaten houd (mag ook iemand zijn met een audi).

Het circuit op heb ik mijn bedenkingen over. Zou wel graag willen, maar als je zo de nodige filmpjes bekijkt dan weet ik het nog niet zo.................... Tuurlijk is een kwestie van het koppie erbij houden en je niet gek laten maken, maar zo dachten degenen die je er in de filmpjes eruit ziet vliegen waarschijnlijk eerst ook over :oops:

Niet voor de leden hier uiteraard, maar toch wil ik dit even kwijt. Wat ik triest vond aan de rit was het feit dat een paar zich misdroegen onderweg, 1 x rechts inhalen over de vluchtstrook en 1 die in de bebouwde kom -terwijl iedereen rustig rijdt er als een gek voorbij gaat met als gevolg een flink aantal boze blikken van de bewoners. Met dit soort acties wil je als "petloze GTI rijder" niet geassocieerd worden en je verpest het daarbij ook voor de anderen (mogelijke maatregelen en op zijn minst een slechte naam).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Golfgtiforum.nl Ringrit 2011.

Bericht door Dirk »

Alvorens ik mijn stem toeken aan de tourrit of rechtstreekse rit, hoe lang verwachten we er over te doen met de tourrit?
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golfgtiforum.nl Ringrit 2011.

Bericht door wehoo »

@Dirk.
De route die we vorig jaar reden, was nogal lang (m.i.) : 9.00 uur vertrek vanuit Venlo en aankomst Ring rond 14.30 uur (dacht ik).
Ik ben van plan om komend weekend (indien de tijd het toelaat) of anders na 8 juli (vakantie :lol: ) de "oude" route te gaan rijden en evt. aanpassingen te maken. Of per motor of per GTi, afhankelijk van het weer. ;)
Van hier ben ik in 1,5 uur bij de Ring.

@All.
Maar..... Iedereen die wil, kan meehelpen, tips geven, routes aangeven, mee plannen etc.....
Motorroutes, Eifelroutes etc... kun je o.a. hier vinden: http://gpstracks.nl/ov-motor-duitsland.php
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Grey Devil
Berichten: 73
Lid geworden op: 17 apr 2011, 05:48
Type auto: GOLF GTI MK6

Re: Golfgtiforum.nl Ringrit 2011.

Bericht door Grey Devil »

Ook ik zou graag een keer op de Ring willen rijden, maar zie het niet zitten om uren onderweg te zijn, dus heb gekozen voor de snelste rit.

De Ring lijkt me niet makkelijk om te rijden en aangezien ik de auto nog niet genoeg ken op de max :oops: en mijn toettoet heel wil houden zou ik graag eerst een rondje achter iemand aan willen rijden.

Mvg,
Richard.
Niet opzij, rechts er voorbij
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Golfgtiforum.nl Ringrit 2011.

Bericht door JonasV »

oefenen op de spelcomputer geef je vast een idee wanneer je waar naar toe moet sturen ;)
Rondje achter mij aan is geen probleem en ik denk bij andere ook niet.
Ik ga ook niet als een dwaas op het randje van grip over de baan dus dat moet goed komen.
Werner
Berichten: 102
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:53
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Arnhem

Re: Golfgtiforum.nl Ringrit 2011.

Bericht door Werner »

Als ik enigszins kan, ga ik ook zeker mee. Zelf rijden zal het niet worden, vandaar mijn keuze voor een relaxte (!) toertocht er naartoe. Ben -hoewel ik begrijp dat een gti ervoor is gemaakt en uitnodigd- geen voorstander van jagen over de Autobahn in groepsverband :roll:
BMW 123d BY2010 @ 252pk/475Nm
Golf V GTI BY2007 @ 256pk/399Nm (2009-2012)
Gebruikersavatar
Dirk
Berichten: 979
Lid geworden op: 16 apr 2011, 22:25
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Raamsdonksveer
Contacteer:

Re: Golfgtiforum.nl Ringrit 2011.

Bericht door Dirk »

daar heb je een punt werner, opzich is een mooie tourtocht erg mooi zeker met een mooie groep gti's! echter hoeft ie van mij nou ook weer niet heel lang te duren!
Audi A4 1.8 TFSI
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: Golfgtiforum.nl Ringrit 2011.

Bericht door Renekesgti »

Hallo! Ik vind het ook gaaf om mee te gaan. Al is het alleen maar om te zien of mijn niet-gechipte GTI iets feller wordt van Aral 102.
Hoor wel welk weekend en zaterdag het gaat worden in augustus.
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: Golfgtiforum.nl Ringrit 2011.

Bericht door RobvR »

Mijn voorkeur is een toerrit maar niet te ver om. Het lijkt me ook leuk om veel tijd rond de ring door te brengen. Het gebrul van passerende bolides te horen en de snelheid te zien (en het verschil in snelheid) dan heb ik al genoeg fun.... wel onderweg even een gezellig bakkie doen :mrgreen:
Groet RobvR
funracer
Berichten: 136
Lid geworden op: 04 jul 2011, 13:58

Re: Golfgtiforum.nl Ringrit 2011.

Bericht door funracer »

Ik kies ook voor de toer

maar liever toer rond de ring in plaats van lange weg daarheen om bij de eifel binne door is geen ramp maar om vanaf Venlo Binnen door terijden lijkt me niet zo tof ik rij liever snel daar heen en dan in de eifel wat rond toeren
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Golfgtiforum.nl Ringrit 2011.

Bericht door wehoo »

@RobvR en funracer.

Dat idee had ik ook al.

Misschien dit 1e deel iets inkorten. D.w.z. een groter gedeelte autosnelweg en dan een insteek naar de Eifel. Ik wil proberen het 2e deel richting de Ruhrsee te laten gaan. Dat is een zeer mooi gebied. Maar alles afhankelijk van de tijd, die deze route in zijn totaliteit in beslag neemt. Het doel is namelijk de Nürburgring en daar moeten we ook niet te laat aankomen.
Meedenken mag, kan en is zelfs gewenst.


Alhoewel (Routepunt 10) afslag 18, A61 --> B477 al aardig richting Eifel gaat. En dit punt ligt na een flink aantal kilometers (hoge) snelheid Autobahn.
http://itnconv.benitools.info/planner/1 ... %2018&cmt=
Gr. Wehoo.
Afbeelding
funracer
Berichten: 136
Lid geworden op: 04 jul 2011, 13:58

Re: Golfgtiforum.nl Ringrit 2011.

Bericht door funracer »

Wehoo

Dat klinkt al veel beter kwa route


Maar hoelaat willen de mensen de ring op? Mij maakt het namelijk niet uit ..
MAar ik geloof dat er nieuwelinge Zijn die graag wille rijdend en dus beter op een minder druk punt rijden (wat later op de dag) kunne rijden

Gr. Ken
Gesloten

Terug naar “Golf GTI Forum Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten