Pagina 3 van 3

Re: Golf 1 GTS OEM+ van Dennys

Geplaatst: 06 jun 2013, 01:40
door Dennys
Thnx man! :D

En we kunnen altijd praten hoor!
Komend weekend misschien een Corvette Stingray uit '78, hangt even af van of hij kan of niet.


En het lijkt inderdaad zo, de deur, maar dat komt door de foto ;)
Deze zijn allemaal genomen met de iPhone, en onbewerkt gebleven.
Dus hier en daar zit er wel een foto-inperfectie haha ;)

Re: Golf 1 GTS OEM+ van Dennys

Geplaatst: 30 jul 2013, 20:30
door g-loudertje
Gaaf ding! Gele koplampen staan dik 8-)

Re: Golf 1 GTS OEM+ van Dennys

Geplaatst: 01 apr 2014, 05:07
door Dennys
Tijd wat afwezig geweest door enorme drukte privé... Maar langzaam aan de boel weer op aant pakken, dus weer een aantal updates:


Kleine tijd geleden nieuwe velgen uit Duitsland opgehaald. RH cup, 14", 8J met Hankooks eromheen.
Door de afwijkende maten is er een tellerafwijking, maar er zat ook een mk1 teller bij geijkt op deze set :)
Ook alle papieren zitten erbij die in Duitsland verplicht zijn: TUV papieren voor velgen, banden en adapters, papieren van Hankook dat de banden geschikt zijn voor deze velgen, en een certificaat van de teller.
Afbeelding
Afbeelding

Voorwiel van bovenaf:
Afbeelding

Papieren en teller:
Afbeelding
Afbeelding


Na de velgen was het tijd om de Webers te reviseren en de oilcatch-can eens te reinigen en een beetje op te knappen.

Een revisieset gehaald met pakkingen, ringetjes en vlotternaalden, en gister maar eens begonnen.

Eerst de oilcatch-can gedemonteerd, zoals je een beetje kunt zien is het middelste gedeelte met croomlak gespoten, en die lak bladerd wat af. Boven en onder is RVS, en ongespoten.
Uit elkaar gehaald,goed doorgespoeld, en het middelste deel zat matzwart gespoten worden.
Afbeelding

Ook een verstelbaar nokkenastandwiel op de kop getikt, om de motor iets soepeler te kunnen laten draaien met de scherpe nokkenas.
Afbeelding

Vervolgens de Webers gedemonteerd. De filters zullen worden schoongemaakt, en ik ben nog aan het kijken of ik zelf (of met hulp) een airbox ga maken, of er eentje ga aanschaffen. Hij pakt met deze open K&N filters nogal wat warme lucht.
Maar eerst de Webers... Zoals duidelijk te zien zijn ze vrij vies, en zijn sommige pakkingen en ringetjes op aan het raken.
Afbeelding
Afbeelding

Oud en nieuw aan pakkingen, rubberen ringetjes en vlotternaalden:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En na het reinigen extern van de carbs, gedemonteerd te hebben, intern doorgespoeld te hebben, pakkingen vervangen te hebben, venturi's schoongemaakt te hebben en alles weer in elkaar te hebben gezet en buitenkant opgepoetst, zie hier de eerste gereviseerde Weber:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: Golf 1 GTS OEM+ van Dennys

Geplaatst: 01 apr 2014, 07:16
door Golf88
Ziet er weer goed uit Denny! Ik was al even bang dat we je kwijt waren :cry:

Wanneer ga je de Webers monteren?

Succes ermee!

Re: Golf 1 GTS OEM+ van Dennys

Geplaatst: 01 apr 2014, 07:21
door Dennys
Haha ben niet zomaar weg hoor ;)
Moet alleen af en toe even prioriteiten stellen :p

Thnx :)
Als het meezit kan ik vandaag de 2e Weber reviseren, dan kan ik die alvast weer terug plaatsen.
Dan de catchcan nog even spuiten en laten drogen, en dan kan die ook weer terug.
Daarna het hele zooitje weer afstellen, kijke hoe goed ik hem krijg :)

Re: Golf 1 GTS OEM+ van Dennys

Geplaatst: 01 apr 2014, 11:23
door Jako
Goed bezig! Laats nog even op youtube de filmpjes bekeken, hij is vrij rap! Heb jij nu een groep N uitlaat zonder tussendemper?
Ik wil zoiets ook aanschaffen maar mag niet al te veel herrie maken, ik moet er ook op zondag mee naar oma kunnen rijden :)

Ten aanzien van die airbox voor je webers, als je ook 's winters of in het vroege voorjaar met je auto rijdt moet je even in de gaten houden dat je carburateurs niet bevriezen.

Re: Golf 1 GTS OEM+ van Dennys

Geplaatst: 01 apr 2014, 23:37
door jwbakkenes
Golf88 schreef:Ik was al even bang dat we je kwijt waren :cry:

Succes ermee!
Daar zijn we niet zomaar vanaf hoor, dat kan ik je verzekeren ;) :D

Re: Golf 1 GTS OEM+ van Dennys

Geplaatst: 02 apr 2014, 02:52
door Dennys
Jako schreef:Goed bezig! Laats nog even op youtube de filmpjes bekeken, hij is vrij rap! Heb jij nu een groep N uitlaat zonder tussendemper?
Ik wil zoiets ook aanschaffen maar mag niet al te veel herrie maken, ik moet er ook op zondag mee naar oma kunnen rijden :)
Dankjewel man!
Ja ik heb een 4-2-1 spaghettispruitstuk, een group N open pijp naar achter zonder middendemper en dan de einddemper.
Stationair maakt ie vrijwel geen herrie, een hele beschaafde roffel. Pas rond de 3000/3500 toeren begint ie over te gaan in een brul, en boven de 5000 is het oorlog ;)
Ten aanzien van die airbox voor je webers, als je ook 's winters of in het vroege voorjaar met je auto rijdt moet je even in de gaten houden dat je carburateurs niet bevriezen.
Ik heb hem nu weer even als daily, maar zsm komt er weer een andere voor dagelijks gebruik bij. Verder staat hij thuis altijd in de garage, en op m'n werk ook, dus met vorst heb ik stilstaand op zich vrij weinig te maken.
Ook is het zo dat ik december, januari en februari niet mag rijden, als de nieuwe wetgeving mbt de MRB er serieus definitief doorheen is... En dat zijn toch ook over het algemeen gezien de koudste maanden...


jwbakkenes schreef:Daar zijn we niet zomaar vanaf hoor, dat kan ik je verzekeren ;)
Net onkruid deze jongen, of niet JW ;)
Na ring-weekend maar eens een afspraak maken voor poetsbeurtje?? Wordt wel eens tijd he, hoe goed die GTI van je er ook uitziet haha! Deed hem bij je .:R ook niets verkeerd :P