Golf 1 GTS OEM+ van Dennys
Geplaatst: 15 feb 2013, 10:14
Na mezelf even (kort) voor te hebben gesteld, hier het topic over mijn project en daily:
Volkswagen Golf mk1 GTS uit 1983.
Zo gekocht:
- OEM BBS ombouwkit
- GTI interieur
- Borbet 5-spaaks velgen met Toyo Proxes T1R (195-65-15)
- Ford Focus RS-blauw metallic gespoten (2008)
- maximaal opgeboord YP-blok (van 1600 naar 1921cc)
- Catcams nokkenas (erg scherp)
- 40mm dubbele Weber carburateurs (DCOM)
- Spaghettispruitstuk
- Group N uitlaat met middendemper en Remus einddemper
- meegespoten bumpers, spoilers, lijsten en spiegels
- Koni verlaagd vast onderstel
- Oliekoeler
- Grotere schijfremmen voor
Plaatjes bij de praatjes:
Sinds ik hem heb (10-2011) toch een en ander aan vervangen (best veel eigenlijk), daar ik hem weer zoveel mogelijk OEM wilde maken, maar toch met een eigen tintje (de + ).
Vervangen sinds oktober 2011:
- Accu, startmotor, oliedruksensor
- Nieuw spaghettispruitstuk, gewrapt met heatwrap
- Supersprint einddemper
- Rem0tec 15" 7J ET28 (afkomstig van BMW 1986)
- OEM GTS grill met nieuw embleem, en geel gefoliede koplampen
- GTI pookknop (oude was niet zo mooi meer)
- OEM sierstrips (zwart breed)
- OEM zwarte bumpers
En nog thuis liggen, wachtend tot ik het monteer:
- Spucknapf stuur in zeer goede staat
- OEM oranje knippers in nieuwstaat
- Nieuwe OEM handgrepen binnen
- Nieuwe OEM deurbakken
- WOB vloermattenset
- 260W speakers (100W RMS)
- Nieuwe OEM mistlampschakelaar (zit er nog niet in, dus dan kunnen eindelijk m'n mistlampjes branden)
- "Volkswagen" embleem voor op achterklep (nieuw en OEM)
- OEM GTS embleem (moet nog opgeknapt worden)
- Quartet-velgenset 14" , moeten nog geschuurd en gespoten worden (als winterset, en tijdelijke set om m'n Rem0's op te kunnen knappen)
En komende updates/plannen voor dit voorjaar:
- Powersprint retro group N uitlaat zonder middendemper, vanaf spruitstuk
- Supersport schroefset
- Bridgestone Potenza's 165-50-15 bandjes om de Rem0's
- Volledige revisie van de Webers met wellicht een nieuw inlaatspruitstuk (zal misschien wat verderop dit jaar gebeuren)
Ook hier horen natuurlijk weer een aantal plaatjes bij :
Het vermogen ligt nu op zo'n 130PK en 180NM, dit is gemeten bij Speedcentre na afstellen van de Webers.
Uiteindelijk wil ik zo tussen de 160 en 180PK gaan komen (verstelbaar nokkenastandwiel, grotere kop etc), wat dan aan trekkracht zal leiden tot ongeveer een ruime 300NM
Ik zal vast nog wel een en ander vergeten zijn, maar daar komen we vanzelf wel achter haha!
Volkswagen Golf mk1 GTS uit 1983.
Zo gekocht:
- OEM BBS ombouwkit
- GTI interieur
- Borbet 5-spaaks velgen met Toyo Proxes T1R (195-65-15)
- Ford Focus RS-blauw metallic gespoten (2008)
- maximaal opgeboord YP-blok (van 1600 naar 1921cc)
- Catcams nokkenas (erg scherp)
- 40mm dubbele Weber carburateurs (DCOM)
- Spaghettispruitstuk
- Group N uitlaat met middendemper en Remus einddemper
- meegespoten bumpers, spoilers, lijsten en spiegels
- Koni verlaagd vast onderstel
- Oliekoeler
- Grotere schijfremmen voor
Plaatjes bij de praatjes:
Sinds ik hem heb (10-2011) toch een en ander aan vervangen (best veel eigenlijk), daar ik hem weer zoveel mogelijk OEM wilde maken, maar toch met een eigen tintje (de + ).
Vervangen sinds oktober 2011:
- Accu, startmotor, oliedruksensor
- Nieuw spaghettispruitstuk, gewrapt met heatwrap
- Supersprint einddemper
- Rem0tec 15" 7J ET28 (afkomstig van BMW 1986)
- OEM GTS grill met nieuw embleem, en geel gefoliede koplampen
- GTI pookknop (oude was niet zo mooi meer)
- OEM sierstrips (zwart breed)
- OEM zwarte bumpers
En nog thuis liggen, wachtend tot ik het monteer:
- Spucknapf stuur in zeer goede staat
- OEM oranje knippers in nieuwstaat
- Nieuwe OEM handgrepen binnen
- Nieuwe OEM deurbakken
- WOB vloermattenset
- 260W speakers (100W RMS)
- Nieuwe OEM mistlampschakelaar (zit er nog niet in, dus dan kunnen eindelijk m'n mistlampjes branden)
- "Volkswagen" embleem voor op achterklep (nieuw en OEM)
- OEM GTS embleem (moet nog opgeknapt worden)
- Quartet-velgenset 14" , moeten nog geschuurd en gespoten worden (als winterset, en tijdelijke set om m'n Rem0's op te kunnen knappen)
En komende updates/plannen voor dit voorjaar:
- Powersprint retro group N uitlaat zonder middendemper, vanaf spruitstuk
- Supersport schroefset
- Bridgestone Potenza's 165-50-15 bandjes om de Rem0's
- Volledige revisie van de Webers met wellicht een nieuw inlaatspruitstuk (zal misschien wat verderop dit jaar gebeuren)
Ook hier horen natuurlijk weer een aantal plaatjes bij :
Het vermogen ligt nu op zo'n 130PK en 180NM, dit is gemeten bij Speedcentre na afstellen van de Webers.
Uiteindelijk wil ik zo tussen de 160 en 180PK gaan komen (verstelbaar nokkenastandwiel, grotere kop etc), wat dan aan trekkracht zal leiden tot ongeveer een ruime 300NM
Ik zal vast nog wel een en ander vergeten zijn, maar daar komen we vanzelf wel achter haha!