RNS510 media in USB

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

RNS510 media in USB

Bericht door jaco »

Ik heb in mijn auto een RNS510 (1T0 035 680 F) met HW H55 en SW 3970. Middels een kabeltje heb ik onder de middenarmsteun mijn USB stick van 64Gb (onbekend merk van de mediamarkt) hierop aangesloten. Werkte mooi, tot deze week de USB stick opeens niet meer herkend werd: op knop media drukken levert melding "geen media aanwezig" (of woorden van gelijke strekking).
RNS510 met de drie vinger saluut gereset, maar dat hielp niet.
USB stick aan mijn computer gehangen: probleemloos.
Vervolgens andere USB stick (ouwetje met 1Gb) aan het kabeltje van de media in gehangen en hoera! Geluid via de stick. Dus kabeltje en rest van de installatie in de auto werkt.
Maar nou komt het: opnieuw de 64Gb stick aan het kabeltje werkt nu ook weer! Dit pas na een andere USB stick geprobeerd te hebben, uiteraard had ik de originele waar probleem mee begon al tig keer verwijderd en opnieuw geplaatst, zowel voor als na soft reset van de RNS510.
Alleen vraag ik me af: hoelang blijft het nu werken en waarom ging het überhaupt mis??
Iemand dezelfde ervaring met USB stick via media in kabeltje? Of misschien verklaring/definitieve oplossing voor wat hier gebeurde?

Verder heb ik nog een typisch fenomeen ontdekt: als ik een .m3u playlist afspeel vanaf mijn USB stick en de afspeelvolgorde op 'mix' zet kan je nog steeds via 'selectie' een nummer uit de playlist handmatig selecteren voor afspelen. Doe je dit, dan vind de RNS510 dit niet leuk want geeft melding "MEDIA-IN: apparaat werkt niet". Om dit op te lossen moet de USB stick even uit het media in kabeltje worden gehaald, na terugplaatsen werkt het weer normaal. Denk overigens dat dit een software foutje is. Dit fenomeen doet zich al voor zolang ik de auto heb.

Ik heb nu SW 3970 op mijn RNS510, gaat een update naar de nieuwste versie bovenstaande problemen oplossen??
Overigens heb ik sowieso wel interesse in de nieuwste versie want de radio text lijkt me wel geinig/handig, maar kan zelf geen update uitvoeren. Ik heb dynaudio en BC premium, dus na update moet ik coderen met vagcom en daarvoor ontbreekt de laptop/kabel. Als iemand in oost nederland (omgeving achterhoek) dit kan, houd ik mij van harte aanbevolen 8-)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: RNS510 media in USB

Bericht door wehoo »

SW van de RNS510 maakt voor de media-in-aansluiting niets uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: RNS510 media in USB

Bericht door KlouxOne »

Ik heb ook ondervonden dat als je teveel in en uitgangen gebruikt op een RNS510 dat niet alles tegelijk werkt. je moet dan inderdaad een of meer ingangen verwijderen voor dat de ander actief word.

Wel vreemd verhaal met de USB stick van 64 gig. het is wel zo dat iedere x als de RNS opstart hij de usb informatie opnieuw gaat inladen. misschien zit er daar iets niet lekker.

Mocht je je RNS willen updaten zoals je aangeeft kan ik je daar bij helpen mocht je dat willen.
jettamotion
Berichten: 2
Lid geworden op: 02 feb 2015, 17:55
Type auto: jetta bleumotion

Re: RNS510 media in USB

Bericht door jettamotion »

:oops: :oops: dus dat he
ditzelfde probleem heb ik dus ook sinds kort
graag iemand die een oplossing heeft aub want ik word er gek van
Gebruikersavatar
jaco
Berichten: 326
Lid geworden op: 17 mei 2011, 23:36
Type auto: Golf GTI Clubsport
Locatie: Achterhoek

Re: RNS510 media in USB

Bericht door jaco »

Ik heb het probleem zoals beschreven nog steeds. Komt maar sporadisch voor dus heb er mee leren leven. Maar als er een oplossing is, dan hoor ik dat ook graag.
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten