vraag: led kenteken verlichting overzetten

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Plaats reactie
Tom078
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:42
Type auto: TDi Bleu

vraag: led kenteken verlichting overzetten

Bericht door Tom078 »

[youtube][/youtube]Gister avond heb ik een poging gedaan om de led-kenteken verlichting van een polo 6 gti over te zetten in de golf 5 gti van een maatje, des ondanks kreeg hij een storing in zijn boordcomputer.

Beiden auto's zijn volgensmij kanvas ? Dus ik snap de storing niet zo goed. De leds gingen zelfs uit op den duur. Daarna de normale verlichting teruggezet waarna de storing per direct verdween.

Ik ga niet vragen: Ben ik nou zo dom? Want daarop zal jullie antwoord ongetwijfeld, 'JA' zijn.
Daarom vraag ik alleen, waarom?

Gr tom
Zinory
Berichten: 89
Lid geworden op: 18 mar 2013, 11:54
Type auto: Golf MK5
Locatie: Nijmegen

Re: vraag: led kenteken verlichting overzetten

Bericht door Zinory »

aangezien leds minder stroom nodig hebben voelt de auto geen weerstand als deze stroom stuurt naar de lampen.
na een paar tellen word dan inderdaad de stroom dan van de lamp afgehaald waar de auto "denkt" dat de lamp kapot is.

als je de auto aan zet controleert deze even alle lampen, dus als je de oude terug zet voelt die weer weerstand en werkt het weer zoals voorheen.

je kan dit op lossen door leds te kopen met een canbus erop, deze zorgt voor extra weerstand.
of je kan een weerstand solderen op de kabel, of je kan de complete unit vervangen voor een led versie (natuurlijk ook een met canbus)
Tom078
Berichten: 28
Lid geworden op: 08 aug 2013, 14:42
Type auto: TDi Bleu

Re: vraag: led kenteken verlichting overzetten

Bericht door Tom078 »

Ik snap hem,

De polo gti gaat de deur uit, dus ik dacht miss wat over te kunnen zetten.
Maar helaas, bedankt voor je hulp.

Gr Tom
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: vraag: led kenteken verlichting overzetten

Bericht door staffpride »

Je hebt hier speciale adapterkabels voor, zet die er tussen en je hebt geen foutmelding meer
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Renekesgti
Berichten: 1185
Lid geworden op: 08 jun 2011, 15:54
Type auto: MK7 GTI CS
Contacteer:

Re: vraag: led kenteken verlichting overzetten

Bericht door Renekesgti »

staffpride schreef:Je hebt hier speciale adapterkabels voor, zet die er tussen en je hebt geen foutmelding meer
Ik had van Klouxone begrepen dat dit niet helemaal lekker werkte of wel?
tomosfan
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 dec 2013, 11:34
Type auto: Golf 5 2.0 TDi

Re: vraag: led kenteken verlichting overzetten

Bericht door tomosfan »

Ik heb net gewoon kenteken ledjes met canbus vervangen in mijn golf 5 2.0 TDI. Geen foutmelding en het resultaat is prachtig! Een tip koop ze bij ebay voor 6 euro.
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 gasten