Schakelaar verlichting

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
leonneku
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 okt 2012, 20:04
Type auto: Golf V

Schakelaar verlichting

Bericht door leonneku »

Hoe kan ik overdag zien bij schemerig weer of mijn verlichting brandt?
Want s'avonds is schakelaar rood verlicht,maar overdag(bij donker regenachtig weer) kan ik volgens mij niet zien of ze bij stand automatisch nu wel of niet branden ?( Zie Foto's)
Of moet ik wat instellen?
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Schakelaar verlichting

Bericht door TheDGM »

De verlichting van de tellerunit gaan aan en als je via de rns op de map kijkt deze veranderd van dag naar nachtmodus

Heb dacht ik ook wel eens gezien dat 'auto' op de schakelaar een andere kleur heeft. Maar heb er eigenlijk nooit echt op gelet.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
Matr1x
Berichten: 66
Lid geworden op: 06 jun 2012, 10:27
Type auto: Sharan 2.0 TDI

Re: Schakelaar verlichting

Bericht door Matr1x »

Wat een toeval, want mij viel hetzelfde op. Het wordt nu overdag ook weer donker, maar mijn verlichting gaat niet meer aan als deze op Auto stand taat. Alleen als ik een tunnel in rijd, gaat de verlichting aan. Maar verder blijft deze uit, totdat het echt (stik) donker is. Ik weet zeker dat dit voorheen anders werkte en overdag ook regelmatig het licht aan ging als ik bijvoorbeeld in een regenbui kwam en het dus iets donkerder werd dan normaal.

Ik zet de verlichting nu maar op Aan, want ik vind het niet veilig. Op RNS staat hij dag/nacht overigens op Auto, want ik wil overdag gewoon heldere kleuren en 's avonds donkere kleuren.
leonneku
Berichten: 145
Lid geworden op: 21 okt 2012, 20:04
Type auto: Golf V

Re: Schakelaar verlichting

Bericht door leonneku »

TheDGM schreef:De verlichting van de tellerunit gaan aan en als je via de rns op de map kijkt deze veranderd van dag naar nachtmodus

Heb dacht ik ook wel eens gezien dat 'auto' op de schakelaar een andere kleur heeft. Maar heb er eigenlijk nooit echt op gelet.
Wat bedoel je met via de rns op de map?
En ik dacht ook dat als schakelaar op auto staat er dan bij schemerig weer overdag toch iets brandt,nu weet ik eigenlijk niet of verlichting brandt overdag als het schemerig is.
Hopelijk weten andere forumleden iets meer.
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Schakelaar verlichting

Bericht door staffpride »

Matr1x schreef: aan ging als ik bijvoorbeeld in een regenbui kwam en het dus iets donkerder werd dan normaal.
Je licht gaat aan omdat het regent, en niet omdat het donkerder wordt bij regen.
Dat heet de rain/light functie.
Is ook uit te zetten met vagcom trouwens.

De gevoeligheid van de sensor is in te stellen, maar het klopt idd dat hij wat wisselend kan reageren op schemer/donker.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Schakelaar verlichting

Bericht door Frits@Vrolijk »

Wat bedoel je met via de rns op de map?

Als je aan het navigeren bent met je Rns
Mvg Frits
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Schakelaar verlichting

Bericht door TheDGM »

Even wat plaatjes gebruiken om het duidelijk te maken. Dit is wat er in ieder geval bij mij gebeurd als ik hem op de automatische stand heb staan.

Licht uit
Afbeelding

Licht aan
Afbeelding

De blauwe verlichting van de tellerunit valt toch ook goed op leonneku? Als je wilt dat er altijd iets brandt kan je altijd nog dagrijverlichting in laten stellen met de vagcom.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten