Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door Timvgti »

Omdat ik Nederlandse spraakbesturing wilde, heb ik mijn rns 510 geupdate naar fw4020.
Voorheen had ik fw2760.
fw2760 is een gemodificeerde versie (bekende Josi firmware) waar de oude vuci code van fw1200 in zit. Dit voorkomt de zogenaamde powerdrain bij oudere can gateways.
Ik heb nml een mk5 gti uit 2005 en daar zit een 'E' versie can gateway in.
De rns510 kent twee soorten 'uitgeschakeld', de eerste is een standby. Die duurt zo'n 20 minuten totdat nadat je het contact uit hebt gezet. Zo start hij weer lekker vlot op als je binnen die 20min terug komt. Daarna gaat hij volledig uit en duurt het gehele opstarten langer als je hem weer inschakelt.
Zonder die 1200 vuci zou mijn rns 510 niet volledig uit schakelen en loopt je accu dus langzaam leeg.
Met gemodificeerde firmwares omzeil je dit probleem.

De fw4020 die ik had gedownload (http://www.rnsfirmware.com/) was dan ook zo'n gemodificeerde versie.
Helaas werkte mijn rns 510 niet helemaal lekker na deze update. Hij startte willekeurig tijdens het rijden soms zo maar ineens opnieuw op.
Ik heb vervolgens nog fw3810 modified geprobeerd, ook van die site, maar ook daarmee rare reboots.
Vervolgens weer terug naar mijn vertrouwde fw2760, maar ook nu reboots:
Bij de standby stand start hij vlot weer keurig op, maar als je de auto langer met rust laat (bijv volgende ochtend terug komend), dan start hij niet meer op en blijft hij rebooten.
Je ziet dus steeds het VW opstartscherm, en daarna gaat het apparaat weer uit en blijft hij in deze reboot cyclus.
Soms krijgt hij het voor elkaar om wél door te starten (tijdens het rijden bijv vandaag pas na 10 minuten). Dan werkt alles keurig naar behoren, tot de auto dus weer langere tijd uitgeschakeld is.
Ik heb fw2760 al nogmaals geprobeerd her te installeren en zelfs fw1300 geprobeerd.
Bij allen hetzelfde probleem.

Het is origineel een B-unit 0xc201 met HW radio 0004.

Ik baal hier érg van, had ik maar nooit geupdate, maarja dat is achteraf.
Wie weet wat ik nog kan doen?
In uiterste geval op zoek naar een andere, maar dan zal ik ook wel gelijk alsnog een nieuwe Can gateway moeten, want goede B units zullen wel niet meer te vinden zijn (en vanaf C units zit je dus met die powerdrain op mijn oude can gateway).
Gebruikersavatar
Meik
Berichten: 423
Lid geworden op: 14 aug 2012, 11:23
Type auto: Golf MK6 GTI DSG
Locatie: Zuid Holland

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door Meik »

Ik heb met mijn RNS 510 iets soortgelijks meegemaakt.

Dit was niet na een firmware update maar zomaar spontaan. Het apparaat bleef rebootten.

Van alles geprobeerd en uiteindelijk naar de dealer gegaan, het toestel is compleet omgeruild voor een nieuw exemplaar (garantie)
Groet,
Meik

Golf MK6 GTI DSG 2.0 TSI 297 PK
Golf MK3/4 Cabrio 1.9 TDI 110 PK
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door Timvgti »

Die garantie heb ik helaas niet Meik...
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door staffpride »

Denk dat heel het zooitje van slag is incl je gateway.

Waarom niet een andere gateway plaatsen met goede fw.
Die 4020 die jij heb gedownload geeft wel vaker problemen.

Mocht je er zelf niet uitkomen kunnen wij wel een x kijken voor je.
Gateway hebben we liggen als je dat eventueel wil
MVG EMServices

Afbeelding
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door SteveO »

Ik heb ook een RNS510 B-versie in een Golf V uit 2005 met de bekende JOSI firmware (VUCI 1200) voor m'n verouderde CAN-gateway en ik draai al een geruime tijd vlekkeloos op SW4120. Mag ik vragen waarom je SW4020 gebruikt, en niet gelijk 4120 hebt gebruikt? Misschien een poging waard om daar naar te upgraden?

Nogmaals, ik draai dezelfde setup en geen problemen. Alleen heb ik volgens mij wel HW11 als hardwareversie (o.a support voor 4-32GB SD-kaarten).
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door Timvgti »

SteveO schreef:Ik heb ook een RNS510 B-versie in een Golf V uit 2005 met de bekende JOSI firmware (VUCI 1200) voor m'n verouderde CAN-gateway en ik draai al een geruime tijd vlekkeloos op SW4120. Mag ik vragen waarom je SW4020 gebruikt, en niet gelijk 4120 hebt gebruikt? Misschien een poging waard om daar naar te upgraden?

Nogmaals, ik draai dezelfde setup en geen problemen. Alleen heb ik volgens mij wel HW11 als hardwareversie (o.a support voor 4-32GB SD-kaarten).

Gisteren als laatste poging de originele fw1200 er op gezet (welke hoort bij mijn B unit).
Dit heeft er tot nu toe voor gezorgd dat alles weer 100% werkt, ook na lang uitgeschakeld te zijn geweest. Ik sta nu als een malle op hout af te kloppen, want hoop dat dit zo blijft.

Als het blijft werken dan wil ik nog één maal naar een hogere firmware gaan, omdat fw1200 wel erg langzaam opstart en geen sdhc kaarten ondersteund die ik nu dus niet kan lezen.
Ik denk dat het dan toch weer mijn fw2760 wordt. Daar werkte alles altijd perfect, behalve dan dat ik geen nederlandse spraakcommando's kan doen (de basisrede van mijn updaten)

SteveO: jouw fw4120, is die ook modified met fw1200? Ik dacht dat je vanaf die versie ook twee bits bij moest coderen via vcds oid? En wat doet fw4120 beter tov mijn geprobeerde modified fw3810 en fw4020's?
Mijn HWradio van mijn B versie is volgens het secret menu hw0004. Tot hoe grootte sdhc kaarten kan ik dan gebruiken?
Jij geeft aan dat jouw b versie origineel hw11 'was'. Dat betekend dus dat jouw B unit fabriekssaf met sw1100 of sw1200 is geleverd. Mijn B versie 'was' hw03, en die is dus fabrieksaf met sw0900 geleverd. Zie: http://www.my-gti.com/3211/
Maar ons 'radiioboard' is gelijk: HW Vehicle: 0xC201, HW Radio: 0004 – version B – C6, C7
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door SteveO »

Mijn RNS510 is vanuit de fabriek met HW11 en SW1100 gekomen. Met deze fabrieksconfiguratie heb ik hem ook ooit 2e hands overgenomen van een andere Golf eigenaar. Als kaartmateriaal stond V7 West Europa op de HDD. Ik was uiteindelijk naar SW4120 gegaan vanwege de radio-text functie (uitgebreidere variant van RDS text).

Ik ben uiteindelijk eerst van SW1100 naar SW2760 gegaan voor het sneller opstarten, snelheidsborden op kaartweergave, en ondersteuning voor grotere SD-kaarten tot 32GB. Dit is succesvol verlopen. Daarna ook V9 West-Europa geïnstalleerd op de HDD. Meteen na de SW2760 installatie ook de VUCI 1200 fix van Josi toegepast om de powerdrain tegen te gaan.

Daarna las ik over de SW4120 die ondersteuning gaf voor radio-text. Toen ben ik eerst uit voorzorg naar SW3810 gegaan vanwege de nieuwe partitieindeling op de HDD. Dit was met succes uitgevoerd, echter was het kaartmateriaal wel weg dus V9 opnieuw geïnstalleerd (maar dit was algemeen bekend). De 3810 firmware staat er inderdaad om bekend dat er een extra byte geplaatst moet worden in VCDS, maar dit heb ik nooit hoeven te doen en heb geen problemen ondervonden.

Vervolgens heb ik met succes SW4120 kunnen installeren. Gelijk getest of de powerdrain ook terug was gekeerd. Tot mijn grote verbazing bleef de VUCI 1200 fix van Josi na de installatie van SW4120 gewoon intact, geen powerdrain! Schijnbaar doet deze firmware update niks met je vuci-bestanden. Wat mij wel verbaasde, is dat deze update ook mijn kaartmateriaal eruit gooide. Toen heb ik 7920 (V9 + flitsers) geïnstalleerd. Alles met succes en draaide prima.

Nu ben ik er een paar weken geleden achter gekomen dat ik geen POI's meer op mijn kaartweergave had. Dit bleek aan de combinatie SW4120 met de 7920 versie van V9 te liggen. Dit heb ik opgelost door recent de nieuwe V10 West-Europa (8048) te installeren en via PersonalPOI zelf een flitser database toe te voegen.

Tot nu toe geen problemen gehad, en dit met de bovenstaande volgorde. Ik zou je adviseren om het in deze volgorde eens te proberen allemaal, als je het nog een poging wilt geven. Je support voor voice-control zou dan ook weer moeten werken! (+ al die andere leuke extra features die je toch wel mist met een oudere SW..)
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door Timvgti »

Bedankt voor je uitleg!
En heb jij een losse cd/vuci1200 fix gebruikt of zat die (zoals ik gebruikte) verweven in de modified fw2760 cd/dvd?
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door SteveO »

Geen probleem! Ik heb de losse 1200_gw_all iso-bestand gebruikt na het uitvoeren van de SW2760 update.

Nog even over het branden van de iso-bestanden van de firmwares etc. Ik brand altijd op de laagste snelheid die toegestaan is met IMGBURN. Voor CD's heb ik Philips en voor DVD's heb ik Verbatim. Dit gaat altijd goed. Mijn brander is een OEM-brandertje van LG.
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door Timvgti »

De afgelopen dagen weer bezig geweest met diverse firmwares.
SteveO was zo vriendelijk zijn gebruikte fw's via dropbox te delen
Helaaas is het allemaal niet gelukt...
Hij blijft steeds rebooten.
Gisteren als laatste poging zelfs mijn kufatec fiscon er russen uit gehaald en toen met een tdk dvdtje fw1200 er weer op gezet. Hij geeft aan 'update succesvol' en lijkt het te doen. Zo wel de standby-start als de startup als je bijv na een half uurtje terug komt. Echter na nóg langer uitgeschakeld te hebben gestaan (dus als ik bijv de volgende dag pas weer bij mijn auto kom) dan gaat hij niet aan! Je ziet het vw startscherm en dan gaat hij weer rebooten. Dit blijft hij enkele minuten doen en dan krijgt hij het vaak ineens pas voor elkaar om door te starten.

Mijn opties zijn op.
Zou de gateway zeep geholpen zijn of de rns510 zelf?
Suggesties?

Staffpride? Wat denk jij?
Waar 'wonen' jullie om bijv er naar te kijken/andere gateway/etc?
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door Timvgti »

En ps: waar zit mijn oude type E can gateway in mijn 06-2005 mk5 gti?
Begreep dat ze op verschillende locaties kunnen zitten?
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door Timvgti »

Helaas heb ik mijn probleem met de rns510 niet meer kunnen oplossen.
Ik heb als laatste opties nog geprobeerd met vcds de can gateway opnieuw qua navi (nr 37) uit en aan te zetten en firmware 1300 op de rns te installeren (fw 1300 is de laatste 'officiële versie voor mijn b unit).

Helaas blijft hij rebooten. Hij doet dit echter niet altijd.
Bij een standby start (dus korter dan een half uur uit gestaan) start hij altijd keurig op.
Bij een start die langer dan een half uur heeft uit gestaan doet hij het soms wel, maar meestal niet.
Het lijkt wel hoe langer hij uit heeft gestaan hoe 'slechter' hij het doet qua opstarten.

Ik ben ten einde raad.
Wat nu?

Zou de can-gateway stuk/door de war zijn? Wordt hier sowieso iets in veranderd tijdens als die fw updates die ik geprobeerd heb?
Of zou het echt de rns 510 zelf zijn die nu defect is geraakt?

Wat is verstandig? Eerst een andere can gateway installeren en instellen met vcds?
Zo ja, iemand nog een can gateway liggen?
En anders vrees ik dat ik op zoek moet naar een andere rns 510. Ook daar iemand nog eentje van te koop?

Kak....
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door staffpride »

Heb je me adres via pb gestuurd, kunnen er sowieso wel even naar kijken hoe erg het met rns gesteld is
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Spuugemmer
Berichten: 1055
Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
Type auto: MK1 GTI

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door Spuugemmer »

Je gateway is niet stuk. Het zou wel zo kunnen zijn dat je gateway niet overweg kan met de bus signalen die de rns uitstuurt.

Ik zou eerst de harde schijf van de RNS eens helemaal formatteren. Daar zijn ook iso cd's voor.
Aangezien hij het wel doet maar met moeite lijkt het mij er meer op dat de data niet helemaal lekker op de schijf staat.

link: http://dfiles.eu/files/8t5ap4f41 format disc

SWl recovery disc:
in case if your unit is stuck with Gateway Error 202 or some other failure occurs during the upgrade and unit is unable to boot up afterwards. It's based on latest 398x software but can be used to recover RNS-510 running any software version - just insert it and start a new SWL process by pressing Setup + Eject + Info/Mic/whatever top right button. It will try to restore basic coding (including TestMode) and finish SWL, and if your unit is not completely damaged, it will boot up Support for EU/US/CHN units.

Link: http://dfiles.eu/files/baen7tr7p

succes zwaai.
Golf MK1 GTI
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door staffpride »

Harde schijf formateren gaat niet werken chris, het besturingssysteem staat niet op de hdd.
En die format disc formateert alleen de partitie media en kaarten en eventueel personal poi als de 3e partitie er is.
Recoverydisk zal dan eerder een oplossing kunnen geven als je geluk hebt, maar die verricht ook niet altijd wonderen.
En als het lukt zit je nog met het update probleem.


De E gateway is simpelweg te oud. Waar andere "oudere" gateways wel de fix voor powerdrain "snappen" doet de E gateway daar vaak gewoon moeilijk over. Heb dat al meerdere malen meegemaakt met E gateways. En aangezien Tim de laatste fw met NL voicecontrol wil draaien zal hij toch aan een andere gateway moeten als hij het goed wil doen.
Dan heb je iig geen gezeik met powerdrain en kan je gewoon originele fw gebruiken. Gateway kost nou ook weer niet zo heel veel.
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frits@Vrolijk
Berichten: 705
Lid geworden op: 31 jul 2013, 22:50
Type auto: golf 6 Gti

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door Frits@Vrolijk »

FFF
Laatst gewijzigd door Frits@Vrolijk op 18 dec 2013, 14:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Mvg Frits
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door Timvgti »

Spuugemmer en Staffpride bedankt.
De Recovery cd had ik ook al geprobeerd, maar dat lostte het probleem niet op.

@ Staffpride: Mijn rns510 heeft een ruime 2 jaar goed gewerkt met mijn oude E gateway op oa fw2760 (met vuci 1200).
Ik ben nu in een stadium dat ik helemaal geen NL voicecontrol meer wil. Ik zou genoegen nemen met bijv. fw1300 of fw2760 als alles maar gewoon weer werkt.
Maar er is dus 'iets' gebeurd dat ook na het downgraden het geheel niet meer 100% goed werkt. Lees: meerdere keren rebooten totdat hij het voor elkaar krijgt om op te starten.
Zou ik dat 'iets' dus in de gateway moeten zoeken (gebeurd daar iets in tijdens het updaten van firmwares?) of in de rns 510 zelf.
Ook bedankt voor je PB. Ik zie dat jullie gelukkig aardig dicht bij mij in de buurt zitten (30km). Dus ik kom érg graag langs.
Ik heb je een pb gestuurd er over.
SteveO
Berichten: 139
Lid geworden op: 28 mei 2013, 00:07
Type auto: Golf 5 TDI GT Sport

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door SteveO »

Jammer om te horen dat mijn update traject niet heeft geholpen bij je, Tim. Ik had er echt op gehoopt je hiermee geholpen te hebben.

Hopelijk kan staffpride je verder helpen. Een nieuwere gateway plaatsen zou hopelijk een structurele oplossing bieden (en je krijgt de standby klok bij openen portier van de RNS510 daar gratis bij :mrgreen: ), en zijn financieel gezien nog niet eens de grootste klap. Een brakke RNS510 zal een echte tegenslag zijn, dus hopelijk is de RNS in orde.

Succes!
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door Timvgti »

Lees trouwens nu ook dat de vw dealer mijn oude E can gateway qua firmware kan updaten naar een versie die wel voor d rns510 werkt:
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... trofitting

Tpi's: 2017949, 2018155, 2022606

Is dit in Nederland ook mogelijk en is dit service van vw of moet hier voor betaald worden?
Gebruikersavatar
EJ5gti
Berichten: 171
Lid geworden op: 23 okt 2011, 13:51
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door EJ5gti »

Heb je FW4120 al geprobeerd? ik heb ook net een RNS 510 gekocht, een H met 4120 en ik heb geen power drain, heb wel een gateway F.

de "trekhaak update" van je gateway kan idd en gaat dan van E naar K (TPI 2017949)
of het service is zal van je dealer af hangen.
mijn ervaring met een oude gateway is dat hij dan fout 01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533): No Communications geef alleen op de RNS.
MKV GTI DSG (Klik) | Black Magic Pearl | 5 Deurs | Leder | Schuifdak | Milltek Turbo-back Non-Resonated | Forge Twintake + Catch Can | Eibach sportsline | Brembo 17Z 330mm | 18" Golf R wielen / Denver | JD Stage 2
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door Timvgti »

EJ5gti schreef:Heb je FW4120 al geprobeerd? ik heb ook net een RNS 510 gekocht, een H met 4120 en ik heb geen power drain, heb wel een gateway F.

de "trekhaak update" van je gateway kan idd en gaat dan van E naar K (TPI 2017949)
of het service is zal van je dealer af hangen.
mijn ervaring met een oude gateway is dat hij dan fout 01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533): No Communications geef alleen op de RNS.
EJ dank voor je reactie. Omdat ik deze maand toch nog niet bij staffpride langs kon ivm drukte/werk, heb ik fw4120 geprobeerd. De volgende dag was mijn accu leeg.
Dus over die fw4120 de vuci1200 cd gedaan.
Daarna geen powerdrain meer en alles leek perfect te werken!
Gekke is dat hij 'soms' nog toch niet in 1x start. Hij reboot dan één of enkele keren voor hij op wil starten.
Maar gek genoeg start hij ook soms gewoon op zoals het hoort.
Er lijkt geen pijl op te trekken, kijkende naar hoe lang hij uitgeschakeld is geweest...

Met mijn oude E gateway heb ik idd een foutcode met vcds en ik meen uit mijn hoofd dat dat idd degene is die jij omschrijft.
Alleen die heb ik altijd al gehad. Ook toen de boel 'jaren' lang perfect werkte met mijn voormalige fw2760 (de versie die standaard dus al de gemodificeerde vuci1200 er in had)...
En toen was er dus ook niks aan de hand.
Uiteraard na de reboot-ellende geprobeerd die fw2760 er weer op te zetten met hetzelfde dvdtje als die ik gebruikt had toen ik hem kocht/inbouwde ergens in 2011, maar gek genoeg toen ook de reboots...
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door Timvgti »

EJ5gti schreef:Heb je FW4120 al geprobeerd? ik heb ook net een RNS 510 gekocht, een H met 4120 en ik heb geen power drain, heb wel een gateway F.

de "trekhaak update" van je gateway kan idd en gaat dan van E naar K (TPI 2017949)
of het service is zal van je dealer af hangen.
mijn ervaring met een oude gateway is dat hij dan fout 01299 - Diagnostic Interface for Data Bus (J533): No Communications geef alleen op de RNS.
Waarom heet het eigenlijk een 'trekhaak' update?!
En iemand nog een 'nieuw type can gateway' voor een zacht prijsje in de verkoop? Dan kan ik dat als laatste optie nog ff proberen want anders wordt het een andere rns 510 kopen vrees ik.
Er moet gewoon iets in de fw/rom beschadigd zijn want vroeger deed hij het altijd perfect en nu, na alle getrachte updates heeft hij dus (soms) last van moeilijk booten vanaf een koude start...
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door Timvgti »

Iemand?
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door KlouxOne »

je gateway is inderdaad de laatste optie. ik heb er nog eentje liggen. mocht dit niet baten is je moederboard naar de knoppen geholpen. kan sowieso nooit goed zijn om zo vaak firmware erop en eraf te halen. Erwin had je al aangeboden om is langs te komen. dat kan overigens nog steeds
Gebruikersavatar
Timvgti
Berichten: 1417
Lid geworden op: 12 mei 2011, 17:59

Re: Help! RNS 510 blijf rebooten/herstarten na fw update

Bericht door Timvgti »

KlouxOne schreef:je gateway is inderdaad de laatste optie. ik heb er nog eentje liggen. mocht dit niet baten is je moederboard naar de knoppen geholpen. kan sowieso nooit goed zijn om zo vaak firmware erop en eraf te halen. Erwin had je al aangeboden om is langs te komen. dat kan overigens nog steeds
Dankjewel voor reactie.
In december wilde ik idd graag bij jullie langs komen. Lukte alleen ff niet met werk/tijd.
Dus toen als laatste eigen mogelijke handeling de fw4120 van rnsfirmware.com geprobeerd (met vuci 1200 er over voor powerdrain).
Daarmee doet hij het vaak goed, maar toch niet altijd. Soms heeft hij dus weer 1 of 2 reboots nodig om door te starten en dan duurt het dus al vlot een minuutje voordat je de radio hoort. Vervelend...

Dus nu denk ik dat een andere gateway echt de laatste optie is voordat ik helaas vast moet stellen dat mijn rns moederboard stuk is gegaan...
Plaats reactie

Terug naar “Electronica en Audio / Video”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten