enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
hey
ik twijfel echt enorm wat ik moet aanschaffen
golf 5 r32 wegens de sound en de ''unieke motor''
golf 6 gti wegens de nieuwe looks en jonger
maar de golf 5 r32 zuipt meer
maar de golf 6 gti heeft weer die ketting spanner problemen (model 2009-2010) model na wk 22 2011 is te duur helaas
de r32 ------------------------------de gti
€15.900 ----------------------------€19.450
6maanden garantie ----------------12 maanden das welt garantie
114xxx km -------------------------59xxx km
2007---------------------------------2009
import 2008-------------------------origineel nl
dsg ----------------------------------handbak
xenon ------------------------------- halogeen
leer ---------------------------------- stof
rns 510 ------------------------------rns 510
rijd nu al 4 jaar golf 4 gti dus vandaar dat ik overstap maar ja stappen we 1 model over of 2??????
hopelijk kunnen jullie mij over de streep trekken met tips/ervaringen
ik twijfel echt enorm wat ik moet aanschaffen
golf 5 r32 wegens de sound en de ''unieke motor''
golf 6 gti wegens de nieuwe looks en jonger
maar de golf 5 r32 zuipt meer
maar de golf 6 gti heeft weer die ketting spanner problemen (model 2009-2010) model na wk 22 2011 is te duur helaas
de r32 ------------------------------de gti
€15.900 ----------------------------€19.450
6maanden garantie ----------------12 maanden das welt garantie
114xxx km -------------------------59xxx km
2007---------------------------------2009
import 2008-------------------------origineel nl
dsg ----------------------------------handbak
xenon ------------------------------- halogeen
leer ---------------------------------- stof
rns 510 ------------------------------rns 510
rijd nu al 4 jaar golf 4 gti dus vandaar dat ik overstap maar ja stappen we 1 model over of 2??????
hopelijk kunnen jullie mij over de streep trekken met tips/ervaringen
Laatst gewijzigd door wjb#222 op 09 jan 2014, 23:38, 3 keer totaal gewijzigd.
- g-loudertje
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
- Type auto: Porsche Boxster S
- Locatie: Sommelsdijk
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
Zou persoonlijk voor de r32 gaan. Ja hij is ouder, zwaarder, duurder in onderhoud en zuipt meer. Die sound en beleving maakt zoveel goed! Als je over verbruik druk maakt kun je beter wat anders kiezen
Zelf stiekem spijt dat ik niet wat langer heb gewacht voor een geschikte r32
Zelf stiekem spijt dat ik niet wat langer heb gewacht voor een geschikte r32
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
Ja moeilijke keuze.
Geluid van de R32 is super, maar verbruikt behoorlijk wat, is zwaarder en daardoor minder beweeglijk en is niet makkelijk te tunen (even ervan uitgegaan dat je niet zit te wachten op maar 15 pk erbij).
Om de distributieketting te omzeilen zou je kunnen kiezen voor een Edition 30 of een Edition 35, geen zes cilinder geluid, maar makkelijk te tunen naar + 300 pk.
Geluid van de R32 is super, maar verbruikt behoorlijk wat, is zwaarder en daardoor minder beweeglijk en is niet makkelijk te tunen (even ervan uitgegaan dat je niet zit te wachten op maar 15 pk erbij).
Om de distributieketting te omzeilen zou je kunnen kiezen voor een Edition 30 of een Edition 35, geen zes cilinder geluid, maar makkelijk te tunen naar + 300 pk.
Laatst gewijzigd door Edition30 op 09 jan 2014, 21:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
ow nee verbruik maakt mij totaal niks uit
twijfel gewoon heel erg haha
golf 6 gti is erg mooi maar ja die ketting problemen enzo
owja de 6gti heeft 12maanden daswelt (origineel nl)
en de 5 r32 heeft 6 maanden garantie 2007 en in 2008 naar nl gekomen(tis een rode dus vrij bizonder)
twijfel gewoon heel erg haha
golf 6 gti is erg mooi maar ja die ketting problemen enzo
owja de 6gti heeft 12maanden daswelt (origineel nl)
en de 5 r32 heeft 6 maanden garantie 2007 en in 2008 naar nl gekomen(tis een rode dus vrij bizonder)
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
De 6 cilinder motoren hebben ook kettingen en die hebben ook wel eens problemen, alhoewel dat wel minder vaak, en pas bij iets hogere km-standen voorkomt.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
ja idd dat lees ik nu ook op internet
de r32 heeft 114xxx gelopen met dsg
de 6 gti heeft 59xxx gelopen met handbak
de r32 heeft 114xxx gelopen met dsg
de 6 gti heeft 59xxx gelopen met handbak
- jwbakkenes
- Berichten: 866
- Lid geworden op: 09 feb 2012, 23:35
- Type auto: BMW 550i
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
Willem Jan, als je je geen zorgen hoeft te maken over het verbruik zou ik gaan voor de R32.
Ik heb twee jaar R32 gereden (MK4) en moet zeggen dat ik er meer beleving in had dan met een GTI en alle voorgaande GTI's die ik gehad heb. Behalve dan de 1600 cc GTI uit 1977, 4 bak!
Succes met je keuze en ik kan je alleen maar adviseren dat als het zo is dat wat je wilt (nog) niet betaalbaar is te wachten en door te sparen!
Jan Willem
Ik heb twee jaar R32 gereden (MK4) en moet zeggen dat ik er meer beleving in had dan met een GTI en alle voorgaande GTI's die ik gehad heb. Behalve dan de 1600 cc GTI uit 1977, 4 bak!
Succes met je keuze en ik kan je alleen maar adviseren dat als het zo is dat wat je wilt (nog) niet betaalbaar is te wachten en door te sparen!
Jan Willem
Met vriendelijke groet,
Jan Willem
Jan Willem
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
Dit blijven altijd lastige kwesties, iedereen heeft een andere mening op dit gebied.
Denk dat je gewoon bij je zelf moet afvragen waar je de meeste waarde aan hecht.
Plusplunten R32
+ 4WD
+ Sound
+ Luxer kwa opties
+ Goedkoper in aanschaf
+ Exclusiever (mening)
+ DSG (mening)
Pluspunten GTI
+ Jonger/km-stand
+ Tuningspotentie
+ Garantie
+ Verbruik
Persoonlijk zou ik voor de R32 gaan, niet omdat ik er zelf ook één heb, maar ik hecht meer waarde aan opties, exclusiviteit en 4WD bijvoorbeeld... Nogmaals, wat weegt het zwaarst voor je beslissing?
Denk dat je gewoon bij je zelf moet afvragen waar je de meeste waarde aan hecht.
Plusplunten R32
+ 4WD
+ Sound
+ Luxer kwa opties
+ Goedkoper in aanschaf
+ Exclusiever (mening)
+ DSG (mening)
Pluspunten GTI
+ Jonger/km-stand
+ Tuningspotentie
+ Garantie
+ Verbruik
Persoonlijk zou ik voor de R32 gaan, niet omdat ik er zelf ook één heb, maar ik hecht meer waarde aan opties, exclusiviteit en 4WD bijvoorbeeld... Nogmaals, wat weegt het zwaarst voor je beslissing?
-
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
R32 toch iets specialer als een GTI....
- Spuugemmer
- Berichten: 1055
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 21:26
- Type auto: MK1 GTI
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
Heb een mk5 r32 gehad daarna een mk5 gtien mk6 gti......Had ik maar nooit die r32 weg gedaan. veruit de lekkerste auto van het stel niet de snelste maar wel erg lekker.
Een R32 met nokkenassen en uitlaat gaat ook richting de 300 pk. Deze loopt alleen wel vele malen harder op top dan een gti. Mijn r32 deed met wat kleine aanpassingen al 270 op de teller.
Tijdje terug hebben ze bij JD nog een R32 mk4 gedaan met alleen wat aanpassingen aan de inlaat en grote maf en die deed zo uit me hoofd ook 276 pk....
Een R32 met nokkenassen en uitlaat gaat ook richting de 300 pk. Deze loopt alleen wel vele malen harder op top dan een gti. Mijn r32 deed met wat kleine aanpassingen al 270 op de teller.
Tijdje terug hebben ze bij JD nog een R32 mk4 gedaan met alleen wat aanpassingen aan de inlaat en grote maf en die deed zo uit me hoofd ook 276 pk....
Golf MK1 GTI
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
En ik kan dit alleen maar beamen!Spuugemmer schreef:Heb een mk5 r32 gehad daarna een mk5 gtien mk6 gti......Had ik maar nooit die r32 weg gedaan. veruit de lekkerste auto van het stel niet de snelste maar wel erg lekker.
Een R32 met nokkenassen en uitlaat gaat ook richting de 300 pk. Deze loopt alleen wel vele malen harder op top dan een gti. Mijn r32 deed met wat kleine aanpassingen al 270 op de teller.
Tijdje terug hebben ze bij JD nog een R32 mk4 gedaan met alleen wat aanpassingen aan de inlaat en grote maf en die deed zo uit me hoofd ook 276 pk....
Heb alle auto's van Chris goed meegemaakt en de R32 was altijd het meeste lol. Die voelde altijd even sterk. Koud, warm, in de bergen, het maakte niet uit.
Ook leek hij een stuk minder mankementen te hebben. Hoog uit de dsg bak die gevoelig bleef.
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
Hier ook iemand die veel spijt heeft dat hij ooit zijn R32 heeft weggedaan. Dit omdat ik twijfelde aan de DSG bak. Ik had gewoon een bak revisie moeten laten uitvoeren......
Maar ja dat is achteraf praten, wie weet komt er nog wel weer 1!
Maar ja dat is achteraf praten, wie weet komt er nog wel weer 1!
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Vince82
_______________________________________________________________________________
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
Ik zou ook een R32 nemen, het is het topmodel en je ziet ze veel minder dan de GTI. Tevens zie je veel diesels die zich graag kleden als GTI.
Elk model heeft wel iets, behalve de Toyota Hilux
Elk model heeft wel iets, behalve de Toyota Hilux
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
-
- Berichten: 130
- Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
- Type auto: Golf V GTI LE 240
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
Kan je de R32 niet nog een DasWelt keuring aan laten doen? Dat maakt het allemaal aantrekkelijker. Zelf vind ik de uitrusting van de R32 ook aangenamer. Heb je nog altijd wat centen over om eventueel wat te laten tunen.
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
tis de golf 6 gti geworden
maar toch als ik een r32 zie en vooral hoor dan krijg ik toch de neiging om de gti in te ruilen
maar toch als ik een r32 zie en vooral hoor dan krijg ik toch de neiging om de gti in te ruilen
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
Niet meer over in zitten nu. Gewoon genieten van de GTI. Het zijn allebei top auto's.
Golf mk5 GTI, Limited Edition 240, 284pk/406nm
- R32Amsterdam
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
- Type auto: Golf 6 R
- Locatie: Amsterdam
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
Beide mooie wagens, maar ook ik mis mijn r32!
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
- g-loudertje
- Berichten: 452
- Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
- Type auto: Porsche Boxster S
- Locatie: Sommelsdijk
Re: enorme twijfel mk5 r32 of mk6 gti
Genieten van je 6 gti. Heb er ook een tijd over in gezeten dat ik niet voor een r32 ben gegaan. Proef gereden met een r32 en die gaf me veel minder plezier qua rijden dan mijn gti. Veel minder beleving en minder snel. Al blijft het geluid prachtig!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten