rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitatie's

Alles over de velgen, banden. onderstel en remmen keuzes van jouw GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitatie's

Bericht door KlouxOne »

zit er nog verschil in de rij eigenschappen tussen originelen 18" Detroit velgen of imitaties? ik weet dat de originelen veel lichter zijn dan de imitaties. maar rijden ze ook anders, aangezien ze zwaarder zijn?
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door superdave »

De kwaliteit laat zeer ten wensen over, als jij met hoge snelheid een kuil pakt op de snelweg kan de velg al krom zijn... (het binnenste gedeelte)
Daarnaast is de lak ook minder sterk, en gaat snel oxideren...
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door KlouxOne »

ja dat dacht ik al. maar qua rij eigenschappen? acceleratie en bochten werk etc? en zin er nog verschillende imitaties? van bv chinees en duitsen makelaardij?
Gebruikersavatar
rabies
Berichten: 897
Lid geworden op: 17 apr 2011, 09:24

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door rabies »

De imitaties worden door vrij veel verschillende bedrijven gemaakt, dus het is moeilijk te zeggen wat de kwaliteit is. Ik heb zelf ook imitaties gehad, die heb ik verkocht aan een nogal ruige rijder met een golf 4, en die zijn nog steeds prima, en ook de lak, wat ik overigens niet verwacht had.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door KlouxOne »

het zit namelijk zo. Ik heb een GTI edition 30 gekocht. de dealer zou mijn velgen repareren. dit gaat hij achteraf toch niet doen. nu werd ik gebeld dat hij 4 nieuwe velgen heeft geregeld van duitse kwaliteit. hij zegt dat het geen imitaties zijn. maar bbs is toch italiaans? en ronal komt uit de UK. vind het verhaal een beetje tricky. heb liever dat hij die originele BBS weer nieuw maakt. heb er geen zin in dat ze zo krom zijn, en de lak er zo af ligt.

ook vraag ik me af of het gewicht van de velgen geen invoelt heeft op de rij eigenschappen. dit omdat de imitaties veel zwaarder zijn
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door Edition30 »

Mijn auto heb ik 2e hands gekocht bij een VW dealer. Twee velgen waren beschadigd. Hij heeft toen gezegd dat het originele velgen waren en dat hij de twee beschadigde velgen zou vervangen door originele velgen.

Later kwam ik erachter (door Ivar, was niet de leverende dealer! ) dat het geen BBS-en waren. Ik had even vergeten om in het koopcontract aan te geven dat het BBS-en moesten zijn. De velgen zijn origineel omdat "de dealer deze velgen gewoon levert". Is nog een discussie geweest maar heb het maar zo gelaten. Overigens zijn het wel nette velgen (uit Italie), ook zien ze er na een jaar rijden er nog goed uit.

Heb nog geinformeerd bij een paar dealers, maar deze leveren ook vaak niet VW velgen (één adviseerde dat zelfs, dit ivm de kosten).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
RobvR
Berichten: 1684
Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
Locatie: Noord Limburg

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door RobvR »

Ik heb begrepen dat het gewicht van de velg onafgeveerd gewicht is. Dat betekent dat een originele velg van 9 kg tegen een imitatie van 12 kg je het verschil maal 4 mag doen. Per wiel betekent dat in dit geval een verschil van 12 kg. Doordat je wiel zoveel lichter is krijg je betere stuureigenschappen en krijgt de ophanging minder te verduren. Per wiel 12 kg is dus 48 kg voor de totale auto. Tevens zal de auto (marginaal) sneller accelereren.

Ik heb zelf, toen ik hierover informatie zocht, op het toyota mr2 forum gelezen dat mr2 rijders die van de originele 15 inch naar 17 inch imitatie, klaagden over de slechtere prestatie van hun jap.

Zal bij de GTI wel meevallen want die heeft meer pk's. :D
Groet RobvR
Gebruikersavatar
adjego
Berichten: 236
Lid geworden op: 14 jun 2011, 20:20

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door adjego »

KlouxOne schreef:het zit namelijk zo. Ik heb een GTI edition 30 gekocht. de dealer zou mijn velgen repareren. dit gaat hij achteraf toch niet doen. nu werd ik gebeld dat hij 4 nieuwe velgen heeft geregeld van duitse kwaliteit. hij zegt dat het geen imitaties zijn. maar bbs is toch italiaans? en ronal komt uit de UK. vind het verhaal een beetje tricky. heb liever dat hij die originele BBS weer nieuw maakt. heb er geen zin in dat ze zo krom zijn, en de lak er zo af ligt.

ook vraag ik me af of het gewicht van de velgen geen invoelt heeft op de rij eigenschappen. dit omdat de imitaties veel zwaarder zijn
Ronal is de producent van originele velgen van de VAG-groep naar mijn weten.
Vag-Com -> Eindhoven
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door KlouxOne »

Edition30 schreef:Mijn auto heb ik 2e hands gekocht bij een VW dealer. Twee velgen waren beschadigd. Hij heeft toen gezegd dat het originele velgen waren en dat hij de twee beschadigde velgen zou vervangen door originele velgen.

Later kwam ik erachter (door Ivar, was niet de leverende dealer! ) dat het geen BBS-en waren. Ik had even vergeten om in het koopcontract aan te geven dat het BBS-en moesten zijn. De velgen zijn origineel omdat "de dealer deze velgen gewoon levert". Is nog een discussie geweest maar heb het maar zo gelaten. Overigens zijn het wel nette velgen (uit Italie), ook zien ze er na een jaar rijden er nog goed uit.

Heb nog geinformeerd bij een paar dealers, maar deze leveren ook vaak niet VW velgen (één adviseerde dat zelfs, dit ivm de kosten).
bij mij gaat het erom dat het gewoon geen rommel is dus geen chinese troep. en dus genept word. fijn dat het bij jou nog goed is opgelost dan. en dat je velgen nog steeds mooi zijn. ik ben ook wel van plan om ze er van de winter af te halen. anders blijft er helemaal niks meer van over gok ik
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door KlouxOne »

RobvR schreef:Ik heb begrepen dat het gewicht van de velg onafgeveerd gewicht is. Dat betekent dat een originele velg van 9 kg tegen een imitatie van 12 kg je het verschil maal 4 mag doen. Per wiel betekent dat in dit geval een verschil van 12 kg. Doordat je wiel zoveel lichter is krijg je betere stuureigenschappen en krijgt de ophanging minder te verduren. Per wiel 12 kg is dus 48 kg voor de totale auto. Tevens zal de auto (marginaal) sneller accelereren.

Ik heb zelf, toen ik hierover informatie zocht, op het toyota mr2 forum gelezen dat mr2 rijders die van de originele 15 inch naar 17 inch imitatie, klaagden over de slechtere prestatie van hun jap.

Zal bij de GTI wel meevallen want die heeft meer pk's. :D
daarom dus liever origineel. good posting :D
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door wehoo »

KlouxOne schreef:het zit namelijk zo. Ik heb een GTI edition 30 gekocht. de dealer zou mijn velgen repareren. dit gaat hij achteraf toch niet doen. nu werd ik gebeld dat hij 4 nieuwe velgen heeft geregeld van duitse kwaliteit. hij zegt dat het geen imitaties zijn. maar bbs is toch italiaans? en ronal komt uit de UK. vind het verhaal een beetje tricky. heb liever dat hij die originele BBS weer nieuw maakt. heb er geen zin in dat ze zo krom zijn, en de lak er zo af ligt.

ook vraag ik me af of het gewicht van de velgen geen invoelt heeft op de rij eigenschappen. dit omdat de imitaties veel zwaarder zijn
BBS is van oorsprong Duits en zit zowel in Schiltach als in Herbolzheim. Ze zijn echter al enkele malen onder curatele gesteld en er was sprake dat het bedrijf werd overgenomen o.a. door Ronal. Inmiddels is BBS in handen van een Belgisch bedrijf.

BBS befindet sich im Besitz der belgischen Creacorp. Deren Haupteigentümer ist der Belgier Guido Dumarey, ein eingefleischter Motorsportfan und Gründer der Unternehmensgruppe Punch International. Dumarey will nun weiter zusammen mit Norbert Zumblick die Geschicke bei BBS leiten. Sie wollen BBS in Schiltach zu den Wurzeln des Betriebs zurückführen: den Bau von Rädern für Luxuskarossen, Rennwagen und das Nachrüstgeschäft. Auf BBS-Felgen wurde Michael Schumacher 1995 die Formel-1-Weltmeister. In der abgelaufenen Saison belieferte BBS fünf Formel-1-Teams.

Ronal is van oorsprong een Zwitsers bedrijf. Hoofdzetel is gehuisvestigd in Zwitserland, met vestigingen in verschillende landen.

Ronal AG
Headquarters
Lerchenbühl 3
CH-4624 Härkingen


VW wielen komen wisselend van beide fabrikanten. Zie o.a. binnenzijde van de Denvers en Detroits (uiteraard origineel), met "BBS motorsport" en "Ronal" - opdruk.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door JonasV »

Maar op dit moment is BBS weer onder curatele gestelt toch?

Helaas zijn het niet alleen de imitatie wielen die oxideren maar ook de originele BBS Detroits kan ik uit ervaring melden.
De Ronals zijn beter van lak heb ik begrepen.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door wehoo »

De Duitse velgenfabrikant BBS, die in handen is van de holding Creacorp van Guido Dumarey, functioneert vanaf dinsdag officieel onder de Duitse Insolvenz-procedure. Dat betekent dat BBS bescherming geniet tegen zijn schuldeisers en een viertal maanden tijd krijgt om zijn toekomst veilig te stellen.
Bericht van: maandag 15 aug. 2011, bron: de Tijd, België
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door JonasV »

scherp!
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door KlouxOne »

gelukkig hebben we hier echt experts op het forum. zo leer je nog is wat :) ben benieuwd waar de dealer mee aan komt zetten van de week. heb hem nog een mail gestuurd met binnen zijdes van zowel een BBS wiel en een Ronal wiel.
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door Mackdennis »

Hoe en waaraan kan je eigelijk zien of er orgineel (bbs) vw velgen onder je auto zitten?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door wehoo »

Detroits met serienummer: 1K0 601 025 BA
Denvers met serienummer: 1K0 601 025 BB

Afbeelding

Afbeelding

Er kan ook Ronal in staan.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door Mackdennis »

@ wehoo

Thanks!
Gebruikersavatar
KlouxOne
Berichten: 1502
Lid geworden op: 02 aug 2011, 21:05

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door KlouxOne »

zijn er overgens ook imitatie's die wel overeen komen met de J en ET waardes van originelen BBS of Ronal velgen? dus Maat:7,5J x 18", et waarde: ET51, steek: 5x112.

ik zie overal namelijk Maat: 8,0J x 18" steek: 5 x 112,0 et waarde: ET45 staan.
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati

Bericht door wehoo »

Ik moest vandaag toch mijn reserve Ringrit wiel opruimen. Even een foto van de binnenkant.
Er staat Ronal op en is made in Poland. ;) (Echter helemaal OEM, origineel VW). 8-)

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Velgen / Banden / Onderstel / Remmen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten