rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitatie's
rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitatie's
zit er nog verschil in de rij eigenschappen tussen originelen 18" Detroit velgen of imitaties? ik weet dat de originelen veel lichter zijn dan de imitaties. maar rijden ze ook anders, aangezien ze zwaarder zijn?
- superdave
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
- Type auto: GTE
- Locatie: Kop NoordHolland
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
De kwaliteit laat zeer ten wensen over, als jij met hoge snelheid een kuil pakt op de snelweg kan de velg al krom zijn... (het binnenste gedeelte)
Daarnaast is de lak ook minder sterk, en gaat snel oxideren...
Daarnaast is de lak ook minder sterk, en gaat snel oxideren...
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
ja dat dacht ik al. maar qua rij eigenschappen? acceleratie en bochten werk etc? en zin er nog verschillende imitaties? van bv chinees en duitsen makelaardij?
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
De imitaties worden door vrij veel verschillende bedrijven gemaakt, dus het is moeilijk te zeggen wat de kwaliteit is. Ik heb zelf ook imitaties gehad, die heb ik verkocht aan een nogal ruige rijder met een golf 4, en die zijn nog steeds prima, en ook de lak, wat ik overigens niet verwacht had.
MK5 liefhebbers verzamelen :http://www.facebook.com/loveformk5
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
het zit namelijk zo. Ik heb een GTI edition 30 gekocht. de dealer zou mijn velgen repareren. dit gaat hij achteraf toch niet doen. nu werd ik gebeld dat hij 4 nieuwe velgen heeft geregeld van duitse kwaliteit. hij zegt dat het geen imitaties zijn. maar bbs is toch italiaans? en ronal komt uit de UK. vind het verhaal een beetje tricky. heb liever dat hij die originele BBS weer nieuw maakt. heb er geen zin in dat ze zo krom zijn, en de lak er zo af ligt.
ook vraag ik me af of het gewicht van de velgen geen invoelt heeft op de rij eigenschappen. dit omdat de imitaties veel zwaarder zijn
ook vraag ik me af of het gewicht van de velgen geen invoelt heeft op de rij eigenschappen. dit omdat de imitaties veel zwaarder zijn
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
Mijn auto heb ik 2e hands gekocht bij een VW dealer. Twee velgen waren beschadigd. Hij heeft toen gezegd dat het originele velgen waren en dat hij de twee beschadigde velgen zou vervangen door originele velgen.
Later kwam ik erachter (door Ivar, was niet de leverende dealer! ) dat het geen BBS-en waren. Ik had even vergeten om in het koopcontract aan te geven dat het BBS-en moesten zijn. De velgen zijn origineel omdat "de dealer deze velgen gewoon levert". Is nog een discussie geweest maar heb het maar zo gelaten. Overigens zijn het wel nette velgen (uit Italie), ook zien ze er na een jaar rijden er nog goed uit.
Heb nog geinformeerd bij een paar dealers, maar deze leveren ook vaak niet VW velgen (één adviseerde dat zelfs, dit ivm de kosten).
Later kwam ik erachter (door Ivar, was niet de leverende dealer! ) dat het geen BBS-en waren. Ik had even vergeten om in het koopcontract aan te geven dat het BBS-en moesten zijn. De velgen zijn origineel omdat "de dealer deze velgen gewoon levert". Is nog een discussie geweest maar heb het maar zo gelaten. Overigens zijn het wel nette velgen (uit Italie), ook zien ze er na een jaar rijden er nog goed uit.
Heb nog geinformeerd bij een paar dealers, maar deze leveren ook vaak niet VW velgen (één adviseerde dat zelfs, dit ivm de kosten).
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- RobvR
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 23:32
- Type auto: MK1 GTI+G60+ED35
- Locatie: Noord Limburg
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
Ik heb begrepen dat het gewicht van de velg onafgeveerd gewicht is. Dat betekent dat een originele velg van 9 kg tegen een imitatie van 12 kg je het verschil maal 4 mag doen. Per wiel betekent dat in dit geval een verschil van 12 kg. Doordat je wiel zoveel lichter is krijg je betere stuureigenschappen en krijgt de ophanging minder te verduren. Per wiel 12 kg is dus 48 kg voor de totale auto. Tevens zal de auto (marginaal) sneller accelereren.
Ik heb zelf, toen ik hierover informatie zocht, op het toyota mr2 forum gelezen dat mr2 rijders die van de originele 15 inch naar 17 inch imitatie, klaagden over de slechtere prestatie van hun jap.
Zal bij de GTI wel meevallen want die heeft meer pk's.
Ik heb zelf, toen ik hierover informatie zocht, op het toyota mr2 forum gelezen dat mr2 rijders die van de originele 15 inch naar 17 inch imitatie, klaagden over de slechtere prestatie van hun jap.
Zal bij de GTI wel meevallen want die heeft meer pk's.
Groet RobvR
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
Ronal is de producent van originele velgen van de VAG-groep naar mijn weten.KlouxOne schreef:het zit namelijk zo. Ik heb een GTI edition 30 gekocht. de dealer zou mijn velgen repareren. dit gaat hij achteraf toch niet doen. nu werd ik gebeld dat hij 4 nieuwe velgen heeft geregeld van duitse kwaliteit. hij zegt dat het geen imitaties zijn. maar bbs is toch italiaans? en ronal komt uit de UK. vind het verhaal een beetje tricky. heb liever dat hij die originele BBS weer nieuw maakt. heb er geen zin in dat ze zo krom zijn, en de lak er zo af ligt.
ook vraag ik me af of het gewicht van de velgen geen invoelt heeft op de rij eigenschappen. dit omdat de imitaties veel zwaarder zijn
Vag-Com -> Eindhoven
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
bij mij gaat het erom dat het gewoon geen rommel is dus geen chinese troep. en dus genept word. fijn dat het bij jou nog goed is opgelost dan. en dat je velgen nog steeds mooi zijn. ik ben ook wel van plan om ze er van de winter af te halen. anders blijft er helemaal niks meer van over gok ikEdition30 schreef:Mijn auto heb ik 2e hands gekocht bij een VW dealer. Twee velgen waren beschadigd. Hij heeft toen gezegd dat het originele velgen waren en dat hij de twee beschadigde velgen zou vervangen door originele velgen.
Later kwam ik erachter (door Ivar, was niet de leverende dealer! ) dat het geen BBS-en waren. Ik had even vergeten om in het koopcontract aan te geven dat het BBS-en moesten zijn. De velgen zijn origineel omdat "de dealer deze velgen gewoon levert". Is nog een discussie geweest maar heb het maar zo gelaten. Overigens zijn het wel nette velgen (uit Italie), ook zien ze er na een jaar rijden er nog goed uit.
Heb nog geinformeerd bij een paar dealers, maar deze leveren ook vaak niet VW velgen (één adviseerde dat zelfs, dit ivm de kosten).
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
daarom dus liever origineel. good postingRobvR schreef:Ik heb begrepen dat het gewicht van de velg onafgeveerd gewicht is. Dat betekent dat een originele velg van 9 kg tegen een imitatie van 12 kg je het verschil maal 4 mag doen. Per wiel betekent dat in dit geval een verschil van 12 kg. Doordat je wiel zoveel lichter is krijg je betere stuureigenschappen en krijgt de ophanging minder te verduren. Per wiel 12 kg is dus 48 kg voor de totale auto. Tevens zal de auto (marginaal) sneller accelereren.
Ik heb zelf, toen ik hierover informatie zocht, op het toyota mr2 forum gelezen dat mr2 rijders die van de originele 15 inch naar 17 inch imitatie, klaagden over de slechtere prestatie van hun jap.
Zal bij de GTI wel meevallen want die heeft meer pk's.
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
BBS is van oorsprong Duits en zit zowel in Schiltach als in Herbolzheim. Ze zijn echter al enkele malen onder curatele gesteld en er was sprake dat het bedrijf werd overgenomen o.a. door Ronal. Inmiddels is BBS in handen van een Belgisch bedrijf.KlouxOne schreef:het zit namelijk zo. Ik heb een GTI edition 30 gekocht. de dealer zou mijn velgen repareren. dit gaat hij achteraf toch niet doen. nu werd ik gebeld dat hij 4 nieuwe velgen heeft geregeld van duitse kwaliteit. hij zegt dat het geen imitaties zijn. maar bbs is toch italiaans? en ronal komt uit de UK. vind het verhaal een beetje tricky. heb liever dat hij die originele BBS weer nieuw maakt. heb er geen zin in dat ze zo krom zijn, en de lak er zo af ligt.
ook vraag ik me af of het gewicht van de velgen geen invoelt heeft op de rij eigenschappen. dit omdat de imitaties veel zwaarder zijn
BBS befindet sich im Besitz der belgischen Creacorp. Deren Haupteigentümer ist der Belgier Guido Dumarey, ein eingefleischter Motorsportfan und Gründer der Unternehmensgruppe Punch International. Dumarey will nun weiter zusammen mit Norbert Zumblick die Geschicke bei BBS leiten. Sie wollen BBS in Schiltach zu den Wurzeln des Betriebs zurückführen: den Bau von Rädern für Luxuskarossen, Rennwagen und das Nachrüstgeschäft. Auf BBS-Felgen wurde Michael Schumacher 1995 die Formel-1-Weltmeister. In der abgelaufenen Saison belieferte BBS fünf Formel-1-Teams.
Ronal is van oorsprong een Zwitsers bedrijf. Hoofdzetel is gehuisvestigd in Zwitserland, met vestigingen in verschillende landen.
Ronal AG
Headquarters
Lerchenbühl 3
CH-4624 Härkingen
VW wielen komen wisselend van beide fabrikanten. Zie o.a. binnenzijde van de Denvers en Detroits (uiteraard origineel), met "BBS motorsport" en "Ronal" - opdruk.
Gr. Wehoo.
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
Maar op dit moment is BBS weer onder curatele gestelt toch?
Helaas zijn het niet alleen de imitatie wielen die oxideren maar ook de originele BBS Detroits kan ik uit ervaring melden.
De Ronals zijn beter van lak heb ik begrepen.
Helaas zijn het niet alleen de imitatie wielen die oxideren maar ook de originele BBS Detroits kan ik uit ervaring melden.
De Ronals zijn beter van lak heb ik begrepen.
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
De Duitse velgenfabrikant BBS, die in handen is van de holding Creacorp van Guido Dumarey, functioneert vanaf dinsdag officieel onder de Duitse Insolvenz-procedure. Dat betekent dat BBS bescherming geniet tegen zijn schuldeisers en een viertal maanden tijd krijgt om zijn toekomst veilig te stellen.
Bericht van: maandag 15 aug. 2011, bron: de Tijd, België
Bericht van: maandag 15 aug. 2011, bron: de Tijd, België
Gr. Wehoo.
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
gelukkig hebben we hier echt experts op het forum. zo leer je nog is wat ben benieuwd waar de dealer mee aan komt zetten van de week. heb hem nog een mail gestuurd met binnen zijdes van zowel een BBS wiel en een Ronal wiel.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
Hoe en waaraan kan je eigelijk zien of er orgineel (bbs) vw velgen onder je auto zitten?
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
Detroits met serienummer: 1K0 601 025 BA
Denvers met serienummer: 1K0 601 025 BB
Er kan ook Ronal in staan.
Denvers met serienummer: 1K0 601 025 BB
Er kan ook Ronal in staan.
Gr. Wehoo.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
@ wehoo
Thanks!
Thanks!
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
zijn er overgens ook imitatie's die wel overeen komen met de J en ET waardes van originelen BBS of Ronal velgen? dus Maat:7,5J x 18", et waarde: ET51, steek: 5x112.
ik zie overal namelijk Maat: 8,0J x 18" steek: 5 x 112,0 et waarde: ET45 staan.
ik zie overal namelijk Maat: 8,0J x 18" steek: 5 x 112,0 et waarde: ET45 staan.
Re: rij eigenschappen van originelen bbs detroits en imitati
Ik moest vandaag toch mijn reserve Ringrit wiel opruimen. Even een foto van de binnenkant.
Er staat Ronal op en is made in Poland. (Echter helemaal OEM, origineel VW).
Er staat Ronal op en is made in Poland. (Echter helemaal OEM, origineel VW).
Gr. Wehoo.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 4 gasten