Mijn dag bij Hans Sloot en JD
Mijn dag bij Hans Sloot en JD
Gisteren om 5h vertrokken uit Brussel om tegen 8h bij Hans Sloot te zijn :
- vervangen van kettingspanner en ketting vanwege het "diesel" geluid, dit geluid was volgens de dealer normaal ....
Eenmaal alles open was het probleem duidelijk : een deel van de kettingspanner was afgebroken, dus er lagen 2 kleinere delen los is de behuizing (foto's volgen)
Als ik er nog een tijdje mee blijven rijden was zou mijn (uitgerokken) ketting zeker een tand versprongen zijn met geplooide kleppen tot gevolg (en enige duizende euro's kosten)
Moraal van het verhaal : vanaf je het "diesel" geluid hebt laat ONMIDDELIJK je ketting en spanner vervangen
- vervangen van lekkende PCV valve (was nog de eerste dus van 2005)
- vervangen van Diverter Valve voor een model van GFB (van JD) : mijn DV valve had een volledig gescheurd membraan (foto volgt)
Dat was dus de reden dat mijn GTI bijna geen kracht had (Hans schatte zeker niet meer dan 150 pk ofzo) omdat de turbo geen boost kon maken
- chemische reiniging van de kop (na 145000 km geen luxe), is veel troep uitgekomen
Net op tijd om bij JD te zijn om 13h :
- eerste meting op vermogenbank was wat teleurstellend : 201pk en 313 nm
Ik heb een volledige Milltek lijn met downpipe en racekat, carbonio inlaat en Pipercross filter dus hadden we 220-225pk verwacht
- na chip toch leuke waarden : 270 pk en 415 nm (foto van uitdraai volgt)
Zou volgens Mark aan de wastegate kunnen liggen, die kan strakker gezet worden en zou nog een extra 10-15 pk kunnen opleveren
Probleem is dat mijn koppeling nu al (met 415 nm) een beetje aan het slippen is en meer nm het probleem alleen maar zou verergeren
- ook DSG aangepast om betere schakel punten te bekomen (niet zo lui opschakelen en aan ong 1750 toeren terugschakelen)
De wagen rijdt nu zooooveel beter
Niets dan lof voor Hans Sloot en Roy, moest ik niet zo ver wonen dan zou er niemand anders meer aan mijn auto komen
Ook niets dan lof voor JD en vooral Mark die zich met mij (en mijn auto) heeft bezig gehouden
Echte vakkennis en zeer professioneel, echt top
Was pas om 21h terug thuis maar was zeker de moeite
Toekomstplan : de 2 koppelingsplaten laten vervangen bij Hans Sloot en dan terug naar JD ...
To be continued ...
- vervangen van kettingspanner en ketting vanwege het "diesel" geluid, dit geluid was volgens de dealer normaal ....
Eenmaal alles open was het probleem duidelijk : een deel van de kettingspanner was afgebroken, dus er lagen 2 kleinere delen los is de behuizing (foto's volgen)
Als ik er nog een tijdje mee blijven rijden was zou mijn (uitgerokken) ketting zeker een tand versprongen zijn met geplooide kleppen tot gevolg (en enige duizende euro's kosten)
Moraal van het verhaal : vanaf je het "diesel" geluid hebt laat ONMIDDELIJK je ketting en spanner vervangen
- vervangen van lekkende PCV valve (was nog de eerste dus van 2005)
- vervangen van Diverter Valve voor een model van GFB (van JD) : mijn DV valve had een volledig gescheurd membraan (foto volgt)
Dat was dus de reden dat mijn GTI bijna geen kracht had (Hans schatte zeker niet meer dan 150 pk ofzo) omdat de turbo geen boost kon maken
- chemische reiniging van de kop (na 145000 km geen luxe), is veel troep uitgekomen
Net op tijd om bij JD te zijn om 13h :
- eerste meting op vermogenbank was wat teleurstellend : 201pk en 313 nm
Ik heb een volledige Milltek lijn met downpipe en racekat, carbonio inlaat en Pipercross filter dus hadden we 220-225pk verwacht
- na chip toch leuke waarden : 270 pk en 415 nm (foto van uitdraai volgt)
Zou volgens Mark aan de wastegate kunnen liggen, die kan strakker gezet worden en zou nog een extra 10-15 pk kunnen opleveren
Probleem is dat mijn koppeling nu al (met 415 nm) een beetje aan het slippen is en meer nm het probleem alleen maar zou verergeren
- ook DSG aangepast om betere schakel punten te bekomen (niet zo lui opschakelen en aan ong 1750 toeren terugschakelen)
De wagen rijdt nu zooooveel beter
Niets dan lof voor Hans Sloot en Roy, moest ik niet zo ver wonen dan zou er niemand anders meer aan mijn auto komen
Ook niets dan lof voor JD en vooral Mark die zich met mij (en mijn auto) heeft bezig gehouden
Echte vakkennis en zeer professioneel, echt top
Was pas om 21h terug thuis maar was zeker de moeite
Toekomstplan : de 2 koppelingsplaten laten vervangen bij Hans Sloot en dan terug naar JD ...
To be continued ...
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
Goed te lezen dat je auto nu weer lekker rijdt!!
Maar: dsg koppeling die slipt bij 415Nm(neem aan dat de druk al verhoogd is)? en er moeten 2 platen vervangen worden? Dit al bij 145.000km?
Maar: dsg koppeling die slipt bij 415Nm(neem aan dat de druk al verhoogd is)? en er moeten 2 platen vervangen worden? Dit al bij 145.000km?
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
Het slippen is wel miniem, nauwelijks merkbaar maar Mark had het natuurlijk gezien
Wordt pas iets aan gedaan als het wat erger wordt
Ik denk dat er met de wagen veel mee in de stad gereden is wat natuurlijk de koppeling meer doet verslijten, ik heb de wagen pas 3 maand
Wordt pas iets aan gedaan als het wat erger wordt
Ik denk dat er met de wagen veel mee in de stad gereden is wat natuurlijk de koppeling meer doet verslijten, ik heb de wagen pas 3 maand
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 15 aug 2013, 21:03
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
Een hele mooie review van wat je allemaal hebt gedaan!
Nu kan die er weer een mooie kilometers te gemoed zien
Nu kan die er weer een mooie kilometers te gemoed zien
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
Ik had eerder al meer laten doen in Belgie :
- professioneel reiniging interieur
- distributieriem
- 2de handse Milltek eronder
- Brax audio installatie met Kenwood DNX521DAB headunit, met ontdreunen van de deuren
- achteruit rij camera
- Carnonio inlaat en Pipercross zelf geplaatst
- professioneel reiniging interieur
- distributieriem
- 2de handse Milltek eronder
- Brax audio installatie met Kenwood DNX521DAB headunit, met ontdreunen van de deuren
- achteruit rij camera
- Carnonio inlaat en Pipercross zelf geplaatst
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
Fijne vaklui die Hans en JD en medewerkers!
Geniet van je nieuwe auto.
Grt Yal
Geniet van je nieuwe auto.
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
zo jou auto is even teruggebracht uit de bijna dood met die ketting en vermogen verlies en al flinke investering maar elke cent waard, maar als de bak toch open moet zou ik gelijk alle koppelingsplaten vernieuwen, word volgens mij ook per setje verkocht
- Dik Eikelboom
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 07 okt 2013, 06:25
- Type auto: Golf mk5 GTI
- Contacteer:
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
Wat was je kwijt voor het repareren van het "DIESELGELUID" Als ik vragen mag bij de dealer rekenen ze daar 700 euro voor:?
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
Dan was jij diegene met de grijze golf wie op de Dyno stond, mooi resultaat 270pk.
Ik was daar voor het vervangen an mijn DV-Valve voor een GFB valve. JD-Engineering tevens
bedankt voor het verder kijken dan alleen het vervangen van de DV-Valve, de homokneet hoes bleek namelijk gescheurd te zijn.
Dus deze moet ik laten vervangen of zelf doen met het verkregen advies bij JD Top jongens!
Ik was daar voor het vervangen an mijn DV-Valve voor een GFB valve. JD-Engineering tevens
bedankt voor het verder kijken dan alleen het vervangen van de DV-Valve, de homokneet hoes bleek namelijk gescheurd te zijn.
Dus deze moet ik laten vervangen of zelf doen met het verkregen advies bij JD Top jongens!
- Golf VI GTI Adidas
- Berichten: 447
- Lid geworden op: 18 feb 2012, 11:15
- Type auto: Golf 6 GTI Adidas
- Locatie: Randstad
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
Je blok heeft de dood in de ogen aangekeken zo te horen
Mooie redding in ieder geval...
Ik reed twee weken terug ook met een totaal andere auto terug naar huis, terwijl ik daarvoor m'n auto al had laten chippen bij JD. De GTI loopt echt mooi en soepel na de chemische reiniging en de DSG stage 1. Auto is totaal veranderd...
Veel plezier met je "nieuwe" GTI
Mooie redding in ieder geval...
Ik reed twee weken terug ook met een totaal andere auto terug naar huis, terwijl ik daarvoor m'n auto al had laten chippen bij JD. De GTI loopt echt mooi en soepel na de chemische reiniging en de DSG stage 1. Auto is totaal veranderd...
Veel plezier met je "nieuwe" GTI
Golf VI GTI DSG DCC Adidas Edition - JD Chip op Maat/Lege Kat/Carbonio --> 298Pk en 425 Nm
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
Prijs reparatie "dieselgeluid" is afhankelijk of het klepdeksel mee moet vervangen worden
- zonder klepdeksel : minder dan €400
- met klepdeksel €600 meer !
die van mij moest bijna vervangen worden omdat er 1 van de 3 metalen dichtringen kapot was, gelukkig heeft Roy van Hans Sloot er 1 kunnen overzetten van een ander klepdeksel dat ze nog liggen hadden
- zonder klepdeksel : minder dan €400
- met klepdeksel €600 meer !
die van mij moest bijna vervangen worden omdat er 1 van de 3 metalen dichtringen kapot was, gelukkig heeft Roy van Hans Sloot er 1 kunnen overzetten van een ander klepdeksel dat ze nog liggen hadden
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
In snap iets niet, wellicht dat iemand het kan uitleggen:MacFever schreef:Gisteren om 5h vertrokken uit Brussel om tegen 8h bij Hans Sloot te zijn :
- vervangen van kettingspanner en ketting vanwege het "diesel" geluid, dit geluid was volgens de dealer normaal ....
Eenmaal alles open was het probleem duidelijk : een deel van de kettingspanner was afgebroken, dus er lagen 2 kleinere delen los is de behuizing (foto's volgen)
Als ik er nog een tijdje mee blijven rijden was zou mijn (uitgerokken) ketting zeker een tand versprongen zijn met geplooide kleppen tot gevolg (en enige duizende euro's kosten)
Moraal van het verhaal : vanaf je het "diesel" geluid hebt laat ONMIDDELIJK je ketting en spanner vervangen
- vervangen van lekkende PCV valve (was nog de eerste dus van 2005)
Je praat over 2005, dus ik neem aan dat je een mk5 hebt.
Dan praten we toch over een distributieriem en niet een ketting? Dus hoe kan een kettingspanner overleden zijn?
Ik weet dat ook het blok uit de mk5 kettingen in het blok heeft, maar ik ben er altijd van uit gegaan dat pas bij de mk6 en verder "de problemen" kwamen omdat wat de distributie betreft VW was overgestapt op kettingdistributie ipv een riem/snaar.
Ik had overigens precies hetzelfde met de Diverter valve, rondom doorgescheurd en dus vermogenstekort. Hans deed er een nieuwe in en ik herkende de auto niet meer terug.
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
Ja inderdaad een Golf MK5
Die heeft inderdaad een riem voor de distributie itt de MK6 die een ketting heeft, de MK7 heeft terug een riem
Aan de andere kant van de motor zit echter de ketting voor de aandrijving van de nokkenassen, het is deze die het "dieselgeluid" geeft en waarbij bij mij de kettingspanner van stuk was
Die heeft inderdaad een riem voor de distributie itt de MK6 die een ketting heeft, de MK7 heeft terug een riem
Aan de andere kant van de motor zit echter de ketting voor de aandrijving van de nokkenassen, het is deze die het "dieselgeluid" geeft en waarbij bij mij de kettingspanner van stuk was
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
Omschrijf aub "dieselgeluid". Wat blijkbaar volgens dealer normaal was.MacFever schreef:Ja inderdaad een Golf MK5
Die heeft inderdaad een riem voor de distributie itt de MK6 die een ketting heeft, de MK7 heeft terug een riem
Aan de andere kant van de motor zit echter de ketting voor de aandrijving van de nokkenassen, het is deze die het "dieselgeluid" geeft en waarbij bij mij de kettingspanner van stuk was
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
op 1 dag tijd +120 pk niet moeilijk dat je tevreden bent
mag ik even de prijs weten van chippen +dsg programmeren ? in pb is ook goed
mag ik even de prijs weten van chippen +dsg programmeren ? in pb is ook goed
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
MacFever schreef:Ja inderdaad een Golf MK5
Die heeft inderdaad een riem voor de distributie itt de MK6 die een ketting heeft, de MK7 heeft terug een riem
Aan de andere kant van de motor zit echter de ketting voor de aandrijving van de nokkenassen, het is deze die het "dieselgeluid" geeft en waarbij bij mij de kettingspanner van stuk was
De golf mk7 GTI heeft wel een distributieketting......was mij ook anders verteld.
Grt Yal
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
De foto's
Afgebroken nokkenas kettingspanner
Gescheurde divertor valve
Vermogenbank uitdraai
Afgebroken nokkenas kettingspanner
Gescheurde divertor valve
Vermogenbank uitdraai
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
verliest snel het koppel
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
Als je vermogen bovenin niet verder door stijgt omdat de turbo niet meer druk kan draaien, dan gaat je koppel zakken.
Overigens is je opmerking niet correct tov de andere gti's, daar zakt hij net zo hard. Bij 4500rpm heeft hij OOK gewoon 400Nm.
Deze uitdraai van MacFever vertekend een beetje tov de andere golf 5 gti modellen, omdat hij veel verder door trekt dan een normale gti, daar staat de begrenzer op 6700rpm.
Bij deze auto op 7100rpm (kickdown & auto upshift is eruit gehaald in manuele modus vd bak).
Wat deze auto wel heel goed doet is echt doorlopen tot aan de toerenbegrenzer zonder dat hij merkbaar afzakt.
Overigens is je opmerking niet correct tov de andere gti's, daar zakt hij net zo hard. Bij 4500rpm heeft hij OOK gewoon 400Nm.
Deze uitdraai van MacFever vertekend een beetje tov de andere golf 5 gti modellen, omdat hij veel verder door trekt dan een normale gti, daar staat de begrenzer op 6700rpm.
Bij deze auto op 7100rpm (kickdown & auto upshift is eruit gehaald in manuele modus vd bak).
Wat deze auto wel heel goed doet is echt doorlopen tot aan de toerenbegrenzer zonder dat hij merkbaar afzakt.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
O ja stom van me ik had hem vergeleken met mijne, een 6 gti, wist niet dat de motoren zo anders zijn
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
De motoren zijn niet zo anders hoor.
Maar jij haalt gewoon meer vermogen bij 5500rpm, vandaar dat je koppel langer hoog moet blijven.
Maar jij haalt gewoon meer vermogen bij 5500rpm, vandaar dat je koppel langer hoog moet blijven.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Edition30
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
- Type auto: Edition 30
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
En weer een tevreden klant van Hans Sloot en JD!
Je auto was dus wel toe aan een verwen beurt! Lekker dat alles nu weer (en op tijd) in orde is. Veel plezier met je "nieuwe" auto.
Ik zie trouwens allemaal uitdraaien voorbij komen, denken jullie er nog aan om deze te plaatsen in het rollenbank topic (ik zal deze nog even bijwerken).
Je auto was dus wel toe aan een verwen beurt! Lekker dat alles nu weer (en op tijd) in orde is. Veel plezier met je "nieuwe" auto.
Ik zie trouwens allemaal uitdraaien voorbij komen, denken jullie er nog aan om deze te plaatsen in het rollenbank topic (ik zal deze nog even bijwerken).
Gr. Renco
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
- sitechris
- Berichten: 1104
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
- Type auto: BMW 330i Touring
- Contacteer:
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
Toch een lucratief dagje ondanks de afstand Brussel - Lochem. Scheelt je dankzij het advies van Hans Sloot een paar duizend euro als je ketting wel was afgebroken! Goede keus om naar een vakman te gaan. Datzelfde geldt wat mij betreft ook voor JD.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
Re: Mijn dag bij Hans Sloot en JD
Haha, iedere motor is anders inderdaad, 270pk is denk ik niet extreem veel voor een stage 2 met net een kopcleaning achter de rug, maar toch een lekker resultaat! Het verval is 20pk tussen de 5500 en 6500 toeren, dat is bij jou zo en bij mij trouwens ook.bzb schreef:verliest snel het koppel
Dus zal inderdaad wel een beetje de standaard zijn bij de IHI en K03. Blijf me overigens verbazen dat er bij dezelfde setup zomaar 15pk verschil kan zitten tussen exact dezelfde motoren, is toch echt wel merkbaar denkik.
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten