Kentekenplaten vastzetten met popnagels

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Barto
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:19
Type auto: Golf mk5 GTI

Kentekenplaten vastzetten met popnagels

Bericht door Barto »

Beste mede-forummers,

Nadat ik mij heb voorgesteld ----> http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... f=7&t=6238
ben ik nu ernstig in afwachting van het bericht wanneer ik mijn GTI kan ophalen. As we speak wacht ik nu op een Whatsappje. De verkoper heeft de GTI nl geïmporteerd en is na mijn bezoek dus langs het RDW geweest voor een keuring.

Hoe lang doet het RDW er eigenlijk over voordat er kentekenbewijzen/ platen :roll: worden afgegeven? Ik wacht al zoooo laaaaang (koopovereenkomst gesloten op 5-2-14). Verkoper had ongeveer 10 dagen nodig om GTI klaar te maken. Dwz: Parrot inbouwen en distributieriem met bijbehoren te vervangen en langs het RDW te gaan. Dus misschien morgen en anders wordt het toch wachten tot 19-2.... :evil:

En dan toch wat extra aandacht aan beveiligingen, want hoe langer ik lees op het forum, hoe meer ik denk aan al die extra handelingen om mijn GTI als mijn GTI te houden.

Ik dacht er aan om de kentekenplaathouders van de verkoper eerst te vervangen door gewoon zwarte exemplaren zonder tekst. Daarna wil ik mijn kentekenplaten definitief laten bevestigen met popnagels. Ik wil niet wachten tot een actie van de politie. Die heeft vaak gratis acties met lokale technische scholen in de buurt. Dus na deze lange intro :o ... waar kan ik mijn kentekenplaten laten vastpoppen?

Waar o waar kan ik mijn platen poppen?

thx Barto

Oh ja.. ik woon in de regio Den Haag.
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Kentekenplaten vastzetten met popnagels

Bericht door wjb#222 »

ik denk dat als je naar een auto zaak rijd dat ze dat wel even voor je willen doen ;)
justin--92
Berichten: 193
Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
Type auto: Polo 6r GTI
Locatie: Zuid-Holland

Re: Kentekenplaten vastzetten met popnagels

Bericht door justin--92 »

Goeie vraag, ben ook wel geinteresseerd,
Regio zwijndrecht
Gr. Justin

Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Gebruikersavatar
Barto
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:19
Type auto: Golf mk5 GTI

Re: Kentekenplaten vastzetten met popnagels

Bericht door Barto »

wjb#222 schreef:ik denk dat als je naar een auto zaak rijd dat ze dat wel even voor je willen doen ;)
Bedoel je met autozaak iets van Brezan of bedoel je garage?
wjb#222
Berichten: 621
Lid geworden op: 03 mei 2012, 21:54
Type auto: passat R36
Locatie: Eindhoven

Re: Kentekenplaten vastzetten met popnagels

Bericht door wjb#222 »

bedoel een garage idd sorry

tis dat ik in Eindhoven zit anders kon je zo langs komen haha
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1107
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Kentekenplaten vastzetten met popnagels

Bericht door Tino »

Bij mij zijn ze bij aflevering ook gepopt kost niks extra ;)
Gebruikersavatar
Barto
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:19
Type auto: Golf mk5 GTI

Re: Kentekenplaten vastzetten met popnagels

Bericht door Barto »

Thx guys, garage....daar zal ik mij nog regelmatig melden... komt dus helemaal goed!

En...Komende week GTI afhalen :D , spannend !
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Kentekenplaten vastzetten met popnagels

Bericht door TheDGM »

Mijn kentekenplaat is een aantal maanden geleden losgeraakt aan 1 kant, de garagebeheerder op mijn werk had met mijn toestemming schroefjes gedraaid in mijn kenteken. Nu krijg ik m'n gril er niet meer af zonder mijn kenteken eerst los te schroeven. Ik heb geen idee hoe lang die popnagels zijn, maar als je de kentekenplaat aan de voorkant (MK5) dus vast zet met te lange popnagels kan het zijn dat je de gril vastpopt aan je bumper.

Is kitten geen optie? Als het goed gedaan wordt krijg je het lastig los zonder dat je plaat vouwt.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
Barto
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:19
Type auto: Golf mk5 GTI

Re: Kentekenplaten vastzetten met popnagels

Bericht door Barto »

@TheDGM,

Waarom zou ik mijn grill willen verwijderen?
Gebruikersavatar
Barto
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:19
Type auto: Golf mk5 GTI

Re: Kentekenplaten vastzetten met popnagels

Bericht door Barto »

Voorkant :

Afbeelding

Achterkant :

Afbeelding
Gebruikersavatar
TheDGM
Berichten: 491
Lid geworden op: 24 nov 2011, 20:30
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Kentekenplaten vastzetten met popnagels

Bericht door TheDGM »

Er zijn liefhebbers die op meetings een us gril moneteren. Staat wat mooier als de gril met kenteken.
MK5 GTI 60 edition | 18" Detroit Summer | 17" Denver Winter | Full Leather | OEM Xenon | Sonnyboy | RNS510 | Non Modified Engine |

Afbeelding

Gr. Dave
Gebruikersavatar
Barto
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:19
Type auto: Golf mk5 GTI

Re: Kentekenplaten vastzetten met popnagels

Bericht door Barto »

TheDGM schreef:Er zijn liefhebbers die op meetings een us gril moneteren. Staat wat mooier als de gril met kenteken.
Aha, helemaal duidelijk. Had ik niet aan gedacht. US grill staat niet op mijn short-list. Dat wordt dus vast-poppen bij de/ een garage. :P
Gebruikersavatar
Barto
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:19
Type auto: Golf mk5 GTI

Re: Kentekenplaten vastzetten met popnagels

Bericht door Barto »

Vijdag ff naar Carglass geweest om ruiten te laten graveren. Dat is dus niet graveren, maar met een hars het kenteken op alle ruiten verwerken.

Daar ook de kentekenplaat houders van de verkoper vervangen voor normale zwarte houders zonder tekst. Vervolgens heeft de man van Carglass met een koude kit (wordt nooit keihard maar blijft enorm plakken en wordt oa ook gebruikt bij het vastzetten van nieuwe autoruiten...) de kentekenplaten vastgekit.

Dat was natuurlijk helemaal top. Maar toen hij klaar was zei hij dat de platen niet onbeschadigd verwijderd konden worden. Maar de platen zouden in extreme gevallen wel losgemaakt worden.
Daarom toch maar even doorgereden naar een garage om alsnog de kentekenplaten vast te laten poppen. ik denk dat het voordeel is van vastpoppen is, dat "boeven" die even snel platen nodig hebben (voor een zwarte Golf) direct kunnen zien dat mijn platen best wel goed vast zitten. Hiermee hoop ik dat ze dan de moeite niet willen nemen om per se mijn platen te pakken en dan toch maar door lopen. Het zal dus vooral preventief moeten werken.

Mijn tip is voor wie wil: Je kunt gratis bij Carglass je kenteken laten harsen in de ruiten van je auto. Daarnaast kun je daar ook je platen laten vastkitten. Bij mij ging het erg relaxed op een vrijdagmiddag zonder andere klanten. Ze hadden dus geen haast en wilden wel een stapje extra zetten voor me. Gewoon helemaal top en... gratis in mijn geval.. :mrgreen:

Barto
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten