Pagina 1 van 3

Polo GTI 2014

Geplaatst: 18 sep 2014, 10:32
door Koreaan
Ziet er geinig uit en met deze motorisering ook betrouwbaarder

http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... eer__.html

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 18 sep 2014, 13:04
door golfruud
Ben benieuwd naar de prijs.
Zal wel een stukje hoger liggen i.v.m. 1.8 motor en daardoor hogere uitstoot.

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 18 sep 2014, 13:21
door Gengar
golfruud schreef:Ben benieuwd naar de prijs.
Zal wel een stukje hoger liggen i.v.m. 1.8 motor en daardoor hogere uitstoot.

Ik ben ook benieuwd naar de prijs. Hopelijk valt de prijs wel mee. Ik ben ook benieuwd naar de technische gegevens van de polo GTI.

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 18 sep 2014, 13:51
door golfruud
Gengar schreef:
golfruud schreef:Ben benieuwd naar de prijs.
Zal wel een stukje hoger liggen i.v.m. 1.8 motor en daardoor hogere uitstoot.

Ik ben ook benieuwd naar de prijs. Hopelijk valt de prijs wel mee. Ik ben ook benieuwd naar de technische gegevens van de polo GTI.
192 pk en 320 nm. En als je hem naar JD zou brengen gaat hij zeker naar de 230 pk. :P

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 18 sep 2014, 15:41
door Gengar
golfruud schreef:
Gengar schreef:
golfruud schreef:Ben benieuwd naar de prijs.
Zal wel een stukje hoger liggen i.v.m. 1.8 motor en daardoor hogere uitstoot.

Ik ben ook benieuwd naar de prijs. Hopelijk valt de prijs wel mee. Ik ben ook benieuwd naar de technische gegevens van de polo GTI.
192 pk en 320 nm. En als je hem naar JD zou brengen gaat hij zeker naar de 230 pk. :P
Weet jij ook hoe snel hij is naar de 100km? Topsnelheid? Brandstof verbruik?

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 18 sep 2014, 15:55
door golfruud
0 - 100 in 6.7 sec. Top snelheid 236 km/u.
Verbruik nog niet bekend.

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 18 sep 2014, 16:45
door Ralf GTI ed30
Ja, fraai he zo'n Polo GTI. Hij is zelfs als handgeschakelde te koop. En dat hoort eigenlijk wel bij een GTI (vind ik).
Hoop alleen niet dat de vanaf-prijs richting 30k gaat. De vorige (1.4) kostte al ca 26k.

Het verbruik zal toch niet veel afwijken van de huidige 2.0 Golf GTI? Heel ms een fractie zuiniger ivm 1.8

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 18 sep 2014, 17:30
door golfruud
Ja, ben benieuwd naar de prijs. Klopt vorige was al 26k, wel met dsg.
Denk zelf dat hij 27,5 duizend gaat kosten met dsg. :?:

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 19 sep 2014, 10:14
door Koreaan
zo'n Polo moet je natuurlijk met handbak kopen :D

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 19 sep 2014, 13:01
door VroemTFSI
Motorisch een stap vooruit. Die 1.8TSI is een juweeltje. Net mijn A4 ingeleverd waarmee ik 171.600 km heb afgelegd. Gechipt bij JD naar 210pk (220+ met Ultimate 102) en eigenlijk geen problemen. Wel onder garantie de kettingspanner vervangen incl. ketting. Daar is een modificatie doorgevoerd.

Vraag mij meteen af of de Polo GTI een ketting of riem krijgt. VW wilde weer terug naar de riem.

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 19 sep 2014, 13:50
door yal
Die riem zou ook in mijn mk7 GTI zitten maar het blijkt gewoon een ketting te zijn......

De motor die in het schap ligt komt erin dus ik gok op een ketting in de nieuwe polo GTI

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 19 sep 2014, 14:34
door KlouxOne
voor bepaalde modellen zijn ze weer terug gegaan naar een riem. Mijn 1.2 heeft bv weer een riem. service interval hiervan is 240.000 KM.

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 19 sep 2014, 15:26
door wehoo
De Polo GTI (2015) krijgt de 1.8 TSI motor. Dezelfde motor die in de A3 ligt (Audi benaming 1.8 TFSI).
Die heeft een ketting.

In de Golf 7 GTI ligt een doorontwikkeling van de EA888 motor, zoals die in de GTI 6 werd gebruikt. Die had en heeft nog steeds een ketting.

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 19 sep 2014, 15:35
door Schippersss
Volkswagen had bij de onthulling van de gefacelifte Polo iets nieuws verzonnen: wél de specificaties van de GTI vrijgeven, maar nog niet de foto's. We hebben nu toch de beelden te pakken.

Afbeelding

We zien dat Volkswagen het recept grotendeels gelijk heeft gehouden: waar de GTI van voor de facelift veel uiterlijke trekken had van de Golf VI GTI, heeft deze Polo meer weg van de Golf VII GTI. Kijk bijvoorbeeld maar naar de rode streep die doorloopt in de koplampunits.

Afbeelding

Sinds de onthulling van de gefacelifte Polo weten we al dat het grootste nieuws zich onder de kap bevindt. Geheel tegen de downsizingtrend in groeit de motor van 1,4 naar 1,8 liter. Uiteraard is dat weer een TSI, al heeft de 1.8 een turbo in plaats van een turbo en een compressor. Het vermogen stijgt van 180 naar 192 pk.

Afbeelding

Extra leuk voor de liefhebber: de top-Polo is niet alleen beschikbaar met een zeventraps DSG-automaat, het is voortaan ook weer mogelijk om een handbak te bestellen.

Afbeelding

Op de Autosalon van Parijs kunnen we definitief kennismaken met de nieuwe Polo GTI.

Bron:Autoweek

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 19 sep 2014, 22:04
door yal
Mooie kar en zeker zonder die DSG moet dat een fijn bommetje zijn!

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 20 sep 2014, 09:19
door BND
KlouxOne schreef:voor bepaalde modellen zijn ze weer terug gegaan naar een riem. Mijn 1.2 heeft bv weer een riem. service interval hiervan is 240.000 KM.
Dan zal waarschijnlijk de leeftijd van de riem de vervanging aankondigen (5j) ipv de km stand.

Hetzij je 50k per jaar op de teller zet

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 22 sep 2014, 15:57
door HS2005
De nieuwe Polo GTI ziet er wat mij betreft prima uit. Heeft gecombineerde uiterlijke kenmerken van de Golf VII GTI en 6R. Blijft een kwestie van smaak, maar godzijdank hebben ze de achterkant van de 6R deels behouden. Alleen jammer dat ze niet gekozen hebben voor wat bredere lampen, net zoals bij de Golf VI. Ben erg benieuwd wat een eerste stage bij JD voor waardes zal krijgen. :)

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 23 sep 2014, 09:27
door bzb
zit hier de al oude ruk vw dsg 7 speed in, of de 7 speed s-tronic die door o.a. audi rs3 wordt gebruikt?

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 02 okt 2014, 22:43
door golfruud
De nieuwe Polo GTI staat nu op VW Duitsland. Je kan hem daar ook configureren.

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 03 okt 2014, 18:53
door yal
bzb schreef:zit hier de al oude ruk vw dsg 7 speed in, of de 7 speed s-tronic die door o.a. audi rs3 wordt gebruikt?
Zijn die bakken niet identiek :?:

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 03 okt 2014, 23:25
door bzb
neen, de vw heeft een lagere koppelgrens, daarom word de 7speed natte koppeling(200nm) niet meer gebruikt bij de gti (6 speed droge koppeling) en verder, maar alleen voor 1.2 t/m 1.8,

die 7 speed droge koppeling van audi is master en kan tot 550nm vanaf de fabriek

http://nl.wikipedia.org/wiki/DSG

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 04 okt 2014, 09:07
door golfruud
Daarom heeft de nieuwe Polo GTI met DSG 250 nm en de versie met handbak 320 nm.
Al moet dat volgens VW niets uitmaken, kwa prestaties.

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 07 okt 2014, 18:29
door golfruud
Ik heb de prijzen van de nieuwe Polo GTI binnen gekregen. Valt mij erg mee.
Alleen de DSG staat in de prijslijst want de handbak komt later.

Polo GTI 2 deurs met dsg € 25250,-
Polo GTI 4 deurs met dsg € 25705,-

Zijn goedkoper dan het oude model.

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 13 okt 2014, 20:14
door VroemTFSI
Zal wel met uitstoot te maken hebben. Leuke auto, maar dan komt de vraag of je voor hetzelfde geld niet liever een occasion Golf GTI koopt. Die vanaf prijs gaat nog aardig omhoog als je opties gaat aanvinken. Import uit Duitsland is echt de moeite waard. Kop is eraf en de Duitse GTI is completer. O.a. Xenon, stoelverwarming, pdc etc.

Re: Polo GTI 2014

Geplaatst: 14 okt 2014, 10:07
door yal
Probleem bij import is dat ook al is xenon standaard in Duitsland je hier in NL wel BPM betaald als zijnde een optie.