Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
Hallo
Ik ben nieuw hier had me al even voorgesteld..
Me eerste vraag waar ik al een tijdje mee zit ( meschien een rare vraag ) , maar ik heb dus de laatste tijd heel veel proefritjes gemaakt voordat ik mijn huidige golf 5 gti vond en paar dagen geleden heb gekocht , en me is opgevallen dat alle ingevoerde (duitse) gti's veel sneller waren met optrekken dan de nederlandse . Meschien toeval maar ik heb in redelijk wat autos met verschillende bouwjaren en uitvoeringen gereden van 2005 tot 2007 maar bij alle duitse autos slipten de wielen nog in de 3e versnelling door als je echt gas gaf, en bij de nederlandse was het rijgedrag niet zo fel ..
Ze waren zeker allemaal snel het blijft natuurlijk een gti maar ik merkte wel degelijk verschil. Is dit bekend waar dit aan ligt , was het gewoon toeval of praat ik wartaal
Ik heb uiteindelijk toch voor een nederlandse auto gekozen omdat daar de onderhoudshistorie helemaal compleet was en de km stand ook logisch was te verklaren en mooi laag, wat bij de duitse autos vaker niet het geval was ..
Ik ben nieuw hier had me al even voorgesteld..
Me eerste vraag waar ik al een tijdje mee zit ( meschien een rare vraag ) , maar ik heb dus de laatste tijd heel veel proefritjes gemaakt voordat ik mijn huidige golf 5 gti vond en paar dagen geleden heb gekocht , en me is opgevallen dat alle ingevoerde (duitse) gti's veel sneller waren met optrekken dan de nederlandse . Meschien toeval maar ik heb in redelijk wat autos met verschillende bouwjaren en uitvoeringen gereden van 2005 tot 2007 maar bij alle duitse autos slipten de wielen nog in de 3e versnelling door als je echt gas gaf, en bij de nederlandse was het rijgedrag niet zo fel ..
Ze waren zeker allemaal snel het blijft natuurlijk een gti maar ik merkte wel degelijk verschil. Is dit bekend waar dit aan ligt , was het gewoon toeval of praat ik wartaal
Ik heb uiteindelijk toch voor een nederlandse auto gekozen omdat daar de onderhoudshistorie helemaal compleet was en de km stand ook logisch was te verklaren en mooi laag, wat bij de duitse autos vaker niet het geval was ..
-
- Berichten: 760
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
- Type auto: Golf MK5 GTI
- Locatie: Overijssel
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
Misschien Aral 102 hier invloed op en goed in gereden op de autobahn .. Voor de rest zijn het gewoon zelfde auto's komen allemaal uit duitsland
Laatst gewijzigd door kevin78 op 22 sep 2011, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
ja dat klopt uiteindelijk komen ze allemaal uit duitsland maar dacht dat meschien in duitsland de afstelling anders was ofzo Want het waren precies die autos wat uit duitsland kwamen wat zo fel op het gas waren . Maar helaas hadden ze allemaal schade gehad en/of km stand was ongeloofwaardig. Daarom had ik voor een nederlandse gekozen zodat ik een goede basis heb . ( hoop ik dan heb hem pas een paar dagen )
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
Ps duitsland
Pk nederland
Pk nederland
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
Ligt er misschien ook net aan welke banden er onder lagen. Welk wegdek en dergelijk.
Dit natuurlijk voor de grip, niet dat je vermogensverschil heb
Dit natuurlijk voor de grip, niet dat je vermogensverschil heb
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
Ja het is lastig uit te leggen maar meschien waren ook toevallig die autos niet meer origineel .. weet het ook niet ..
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
Auto's uit duitsland worden goed gebruikt vaak, lekker uitlaten op de autobahn, zie de auto van superdave, die heeft bij zijn vorige 'baasje' ook altijd veel in duitsland gereden etc, dat ding loopt ook als een jekko.
Echter meer dan 10-15pk tov een normale minder goed bereden auto is het niet. Niet een wereld van verschil, maar wel een merkbaar verschil.
Echter meer dan 10-15pk tov een normale minder goed bereden auto is het niet. Niet een wereld van verschil, maar wel een merkbaar verschil.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- superdave
- Berichten: 521
- Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
- Type auto: GTE
- Locatie: Kop NoordHolland
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
Ik ben van mening dat auto's die lekker doorgereden zijn sneller zijn.
De techniek van een diesel anders, maar ik heb het gezien bij 2 exact dezelfde Audi's A4 TDI. De ene werd altijd rustig bereden en haalt altijd gemiddeld 1 op 22/23, de ander word flink doorgereden 1 op 16/17.
Deze auto's zijn een keer naast elkaar gaan rijden om te kijken of er verschil was.... en dat verschil was bizar groot.
De techniek van een diesel anders, maar ik heb het gezien bij 2 exact dezelfde Audi's A4 TDI. De ene werd altijd rustig bereden en haalt altijd gemiddeld 1 op 22/23, de ander word flink doorgereden 1 op 16/17.
Deze auto's zijn een keer naast elkaar gaan rijden om te kijken of er verschil was.... en dat verschil was bizar groot.
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
VCDS / VagCom Service Noord Holland
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
Dat zou natuurlijk goed kunnen dat die autos gewoon goed zijn ingereden !superdave schreef:Ik ben van mening dat auto's die lekker doorgereden zijn sneller zijn.
De techniek van een diesel anders, maar ik heb het gezien bij 2 exact dezelfde Audi's A4 TDI. De ene werd altijd rustig bereden en haalt altijd gemiddeld 1 op 22/23, de ander word flink doorgereden 1 op 16/17.
Deze auto's zijn een keer naast elkaar gaan rijden om te kijken of er verschil was.... en dat verschil was bizar groot.
Dan moet ik bij mijne maar eens daarmee beginnen om hem echt in te rijden
en anders kan er voor volgende zomer nog altijd een chipje in naar 230 pk ofzo
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
standaard doet een golf 5 gti al 210pk in veel gevallen, chipje naar 230pk is dan niet echt een grote winst...
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
Als je m chipt word ie toch 245 pk?
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
oh ja ik dacht dat ie 200 pk had en dan 30 pk meer zou al fijn zijn .. want ik rij er dagelijks mee naar het werk enzo dus dacht dat het meschien beter was om niet het maximale eruit te halen ..Race Eend schreef:standaard doet een golf 5 gti al 210pk in veel gevallen, chipje naar 230pk is dan niet echt een grote winst...
Of vergis ik me dan, dat als je het maximale uit je moter haalt dat hij dan ook meer te verduren heeft en harder slijt ? Ik heb nog helemaal geen ervaring met turbo motoren dus het kan natuurlijk zo zijn dat ik het mis heb ..
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
Het is niet zo dat je continue die 250pk gebruikt natuurlijk alleen als je plankgas doortrapt naar 6000rpm.
Extra Slijtage is nihil, als je maar zorgt dat de motor goed warm is voor je hem belast en uiteraard de wagen bij een goede tuner laat voorzien van de tuning.
Extra Slijtage is nihil, als je maar zorgt dat de motor goed warm is voor je hem belast en uiteraard de wagen bij een goede tuner laat voorzien van de tuning.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
Ja dat klopt idd Ik rijdt altijd de auto goed warm, het is alleen moeilijk in te schatten wanneer die goed warm is, want de koelvloeistof kan wel 90 graden zijn maar de olie is het belangrijkste naar mijn mening ,en ik heb maar die kleine mfa dus kan mijn olie temp niet zien .. daar probeer ik ook nog altijd achter te komen wat nu de beste en mooiste oplossing is om de olie temp te kunnen zien .En wat is aan te bevelen ? Heb gehoord dat JD goed werk zou leveren ..Race Eend schreef:Het is niet zo dat je continue die 250pk gebruikt natuurlijk alleen als je plankgas doortrapt naar 6000rpm.
Extra Slijtage is nihil, als je maar zorgt dat de motor goed warm is voor je hem belast en uiteraard de wagen bij een goede tuner laat voorzien van de tuning.
- Race Eend
- Berichten: 1327
- Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
- Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
- Locatie: Lochem
- Contacteer:
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
5 minuten nadat je koelvloeistof op 90 graden staat, is de olie ook op temperatuur (75 graden of meer). Als je dat aanhoud zit je altijd goed.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
ok bedankt dat is wel een idee om dat ongeveer aan te houden voor nu .. Maar vind het toch minder eigenlijk dat bij mij er geen olie temp meter op zit .. me gti uit 88 had die al standaard erin zitten en deze niet .. mja kan niet alles hebben maar het komt er naderhand wel nog in op een of andere manier zodat het beetje origineel lijkt .Race Eend schreef:5 minuten nadat je koelvloeistof op 90 graden staat, is de olie ook op temperatuur (75 graden of meer). Als je dat aanhoud zit je altijd goed.
-
- Berichten: 1325
- Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
- Type auto: Gti v 30edition
- Locatie: Haarlem
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
Jd levert zeker klasse werk! En de beste man die nu al een paar keer op jou vragen heeft geantwoord (race eend) is van jd.Chris5gti schreef:Ja dat klopt idd Ik rijdt altijd de auto goed warm, het is alleen moeilijk in te schatten wanneer die goed warm is, want de koelvloeistof kan wel 90 graden zijn maar de olie is het belangrijkste naar mijn mening ,en ik heb maar die kleine mfa dus kan mijn olie temp niet zien .. daar probeer ik ook nog altijd achter te komen wat nu de beste en mooiste oplossing is om de olie temp te kunnen zien .En wat is aan te bevelen ? Heb gehoord dat JD goed werk zou leveren ..Race Eend schreef:Het is niet zo dat je continue die 250pk gebruikt natuurlijk alleen als je plankgas doortrapt naar 6000rpm.
Extra Slijtage is nihil, als je maar zorgt dat de motor goed warm is voor je hem belast en uiteraard de wagen bij een goede tuner laat voorzien van de tuning.
Maar kijk voor de grap maar eens in het toppic vermogens uitdraai.
Denk dat 9 van de 10 JD hebben..
En ze zijn niet het goedkoopst dus dat zegt wel genoeg denk ik.
Mijn Persoonlijke ervaring met jd is ook top..
Dit is me 2de auto met jd software en dik tevreden
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
Oh haha dat wist ik niet ,Ja ben hier pas dus dat had ik overzien . Ik had idd al eens op de site gekeken en het was iets van 650 euro dacht ik .. Dat zal ik zeker overwegen denk dat dit plan iets voor het voorjaar is omdat ik me auto net heb ben ik natuurlijk beetje lager met budget maar dat komt vanzelf weer goed . Dan hoef ik tenminste al niet meer verder te zoeken . Dan weet ik waar ik terecht kan .Mackdennis schreef:Jd levert zeker klasse werk! En de beste man die nu al een paar keer op jou vragen heeft geantwoord (race eend) is van jd.Chris5gti schreef:Ja dat klopt idd Ik rijdt altijd de auto goed warm, het is alleen moeilijk in te schatten wanneer die goed warm is, want de koelvloeistof kan wel 90 graden zijn maar de olie is het belangrijkste naar mijn mening ,en ik heb maar die kleine mfa dus kan mijn olie temp niet zien .. daar probeer ik ook nog altijd achter te komen wat nu de beste en mooiste oplossing is om de olie temp te kunnen zien .En wat is aan te bevelen ? Heb gehoord dat JD goed werk zou leveren ..Race Eend schreef:Het is niet zo dat je continue die 250pk gebruikt natuurlijk alleen als je plankgas doortrapt naar 6000rpm.
Extra Slijtage is nihil, als je maar zorgt dat de motor goed warm is voor je hem belast en uiteraard de wagen bij een goede tuner laat voorzien van de tuning.
Maar kijk voor de grap maar eens in het toppic vermogens uitdraai.
Denk dat 9 van de 10 JD hebben..
En ze zijn niet het goedkoopst dus dat zegt wel genoeg denk ik.
Mijn Persoonlijke ervaring met jd is ook top..
Dit is me 2de auto met jd software en dik tevreden
- Chris5gti
- Berichten: 1837
- Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
- Type auto: Golf 5 GTI
- Locatie: zuid limburg
Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti
Ik heb de mogelijkheid al gevonden wat er netjes uitziet .. bij topic moter kapot van sabgti op pagina 7 onderaan . echt netjes en naderhand ook geen problemen als het er ooit uit zou moeten ..Chris5gti schreef:ok bedankt dat is wel een idee om dat ongeveer aan te houden voor nu .. Maar vind het toch minder eigenlijk dat bij mij er geen olie temp meter op zit .. me gti uit 88 had die al standaard erin zitten en deze niet .. mja kan niet alles hebben maar het komt er naderhand wel nog in op een of andere manier zodat het beetje origineel lijkt .Race Eend schreef:5 minuten nadat je koelvloeistof op 90 graden staat, is de olie ook op temperatuur (75 graden of meer). Als je dat aanhoud zit je altijd goed.
Is ook gelijk handig voor als je op de vermogens bank gaat dan weet je 100% zeker dat de olie goed op temperatuur is enz .
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten