Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door Chris5gti »

Hallo
Ik ben nieuw hier had me al even voorgesteld..
Me eerste vraag waar ik al een tijdje mee zit ( meschien een rare vraag ) , maar ik heb dus de laatste tijd heel veel proefritjes gemaakt voordat ik mijn huidige golf 5 gti vond en paar dagen geleden heb gekocht , en me is opgevallen dat alle ingevoerde (duitse) gti's veel sneller waren met optrekken dan de nederlandse :shock: . Meschien toeval maar ik heb in redelijk wat autos met verschillende bouwjaren en uitvoeringen gereden van 2005 tot 2007 maar bij alle duitse autos slipten de wielen nog in de 3e versnelling door als je echt gas gaf, en bij de nederlandse was het rijgedrag niet zo fel ..
Ze waren zeker allemaal snel het blijft natuurlijk een gti maar ik merkte wel degelijk verschil. Is dit bekend waar dit aan ligt , was het gewoon toeval of praat ik wartaal :lol:

Ik heb uiteindelijk toch voor een nederlandse auto gekozen omdat daar de onderhoudshistorie helemaal compleet was en de km stand ook logisch was te verklaren en mooi laag, wat bij de duitse autos vaker niet het geval was ..
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door kevin78 »

Misschien Aral 102 hier invloed op en goed in gereden op de autobahn .. Voor de rest zijn het gewoon zelfde auto's komen allemaal uit duitsland
Laatst gewijzigd door kevin78 op 22 sep 2011, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door Chris5gti »

ja dat klopt uiteindelijk komen ze allemaal uit duitsland maar dacht dat meschien in duitsland de afstelling anders was ofzo :?: Want het waren precies die autos wat uit duitsland kwamen wat zo fel op het gas waren . Maar helaas hadden ze allemaal schade gehad en/of km stand was ongeloofwaardig. Daarom had ik voor een nederlandse gekozen zodat ik een goede basis heb . ( hoop ik dan heb hem pas een paar dagen ;) )
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door Mackdennis »

Ps duitsland
Pk nederland 
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door GolfL »

Ligt er misschien ook net aan welke banden er onder lagen. Welk wegdek en dergelijk.

Dit natuurlijk voor de grip, niet dat je vermogensverschil heb :P
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door Chris5gti »

Ja het is lastig uit te leggen maar meschien waren ook toevallig die autos niet meer origineel .. weet het ook niet ..
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door Race Eend »

Auto's uit duitsland worden goed gebruikt vaak, lekker uitlaten op de autobahn, zie de auto van superdave, die heeft bij zijn vorige 'baasje' ook altijd veel in duitsland gereden etc, dat ding loopt ook als een jekko.

Echter meer dan 10-15pk tov een normale minder goed bereden auto is het niet. Niet een wereld van verschil, maar wel een merkbaar verschil.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
superdave
Berichten: 521
Lid geworden op: 11 jun 2011, 10:25
Type auto: GTE
Locatie: Kop NoordHolland

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door superdave »

Ik ben van mening dat auto's die lekker doorgereden zijn sneller zijn.
De techniek van een diesel anders, maar ik heb het gezien bij 2 exact dezelfde Audi's A4 TDI. De ene werd altijd rustig bereden en haalt altijd gemiddeld 1 op 22/23, de ander word flink doorgereden 1 op 16/17.
Deze auto's zijn een keer naast elkaar gaan rijden om te kijken of er verschil was.... en dat verschil was bizar groot.
VW Golf GTE MY16
VCDS / VagCom Service Noord Holland
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door Chris5gti »

superdave schreef:Ik ben van mening dat auto's die lekker doorgereden zijn sneller zijn.
De techniek van een diesel anders, maar ik heb het gezien bij 2 exact dezelfde Audi's A4 TDI. De ene werd altijd rustig bereden en haalt altijd gemiddeld 1 op 22/23, de ander word flink doorgereden 1 op 16/17.
Deze auto's zijn een keer naast elkaar gaan rijden om te kijken of er verschil was.... en dat verschil was bizar groot.
Dat zou natuurlijk goed kunnen dat die autos gewoon goed zijn ingereden !
Dan moet ik bij mijne maar eens daarmee beginnen om hem echt in te rijden ;)
en anders kan er voor volgende zomer nog altijd een chipje in naar 230 pk ofzo
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door Race Eend »

standaard doet een golf 5 gti al 210pk in veel gevallen, chipje naar 230pk is dan niet echt een grote winst... ;)
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
jarno1979
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 mei 2011, 08:43

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door jarno1979 »

Als je m chipt word ie toch 245 pk?
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door Chris5gti »

Race Eend schreef:standaard doet een golf 5 gti al 210pk in veel gevallen, chipje naar 230pk is dan niet echt een grote winst... ;)
oh ja ik dacht dat ie 200 pk had en dan 30 pk meer zou al fijn zijn .. want ik rij er dagelijks mee naar het werk enzo dus dacht dat het meschien beter was om niet het maximale eruit te halen ..
Of vergis ik me dan, dat als je het maximale uit je moter haalt dat hij dan ook meer te verduren heeft en harder slijt ? Ik heb nog helemaal geen ervaring met turbo motoren dus het kan natuurlijk zo zijn dat ik het mis heb ..
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door Race Eend »

Het is niet zo dat je continue die 250pk gebruikt natuurlijk ;) alleen als je plankgas doortrapt naar 6000rpm.

Extra Slijtage is nihil, als je maar zorgt dat de motor goed warm is voor je hem belast en uiteraard de wagen bij een goede tuner laat voorzien van de tuning.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door Chris5gti »

Race Eend schreef:Het is niet zo dat je continue die 250pk gebruikt natuurlijk ;) alleen als je plankgas doortrapt naar 6000rpm.

Extra Slijtage is nihil, als je maar zorgt dat de motor goed warm is voor je hem belast en uiteraard de wagen bij een goede tuner laat voorzien van de tuning.
Ja dat klopt idd :D Ik rijdt altijd de auto goed warm, het is alleen moeilijk in te schatten wanneer die goed warm is, want de koelvloeistof kan wel 90 graden zijn maar de olie is het belangrijkste naar mijn mening ,en ik heb maar die kleine mfa dus kan mijn olie temp niet zien :( .. daar probeer ik ook nog altijd achter te komen wat nu de beste en mooiste oplossing is om de olie temp te kunnen zien .En wat is aan te bevelen ? Heb gehoord dat JD goed werk zou leveren ..
Gebruikersavatar
Race Eend
Berichten: 1327
Lid geworden op: 17 apr 2011, 10:15
Type auto: A3 SB 2.0 TFSI DSG
Locatie: Lochem
Contacteer:

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door Race Eend »

5 minuten nadat je koelvloeistof op 90 graden staat, is de olie ook op temperatuur (75 graden of meer). Als je dat aanhoud zit je altijd goed.
A3 8P SB 2.0 TSI 200pk Quattro DSG6 475pk & 560Nm - http://www.jdengineering.nl
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door Chris5gti »

Race Eend schreef:5 minuten nadat je koelvloeistof op 90 graden staat, is de olie ook op temperatuur (75 graden of meer). Als je dat aanhoud zit je altijd goed.
ok bedankt :D dat is wel een idee om dat ongeveer aan te houden voor nu .. Maar vind het toch minder eigenlijk dat bij mij er geen olie temp meter op zit .. me gti uit 88 had die al standaard erin zitten :shock: en deze niet .. mja kan niet alles hebben ;) maar het komt er naderhand wel nog in op een of andere manier zodat het beetje origineel lijkt .
Mackdennis
Berichten: 1325
Lid geworden op: 07 jul 2011, 22:02
Type auto: Gti v 30edition
Locatie: Haarlem

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door Mackdennis »

Chris5gti schreef:
Race Eend schreef:Het is niet zo dat je continue die 250pk gebruikt natuurlijk ;) alleen als je plankgas doortrapt naar 6000rpm.

Extra Slijtage is nihil, als je maar zorgt dat de motor goed warm is voor je hem belast en uiteraard de wagen bij een goede tuner laat voorzien van de tuning.
Ja dat klopt idd :D Ik rijdt altijd de auto goed warm, het is alleen moeilijk in te schatten wanneer die goed warm is, want de koelvloeistof kan wel 90 graden zijn maar de olie is het belangrijkste naar mijn mening ,en ik heb maar die kleine mfa dus kan mijn olie temp niet zien :( .. daar probeer ik ook nog altijd achter te komen wat nu de beste en mooiste oplossing is om de olie temp te kunnen zien .En wat is aan te bevelen ? Heb gehoord dat JD goed werk zou leveren ..
Jd levert zeker klasse werk! En de beste man die nu al een paar keer op jou vragen heeft geantwoord (race eend) is van jd.

Maar kijk voor de grap maar eens in het toppic vermogens uitdraai.
Denk dat 9 van de 10 JD hebben..
En ze zijn niet het goedkoopst dus dat zegt wel genoeg denk ik.
Mijn Persoonlijke ervaring met jd is ook top..
Dit is me 2de auto met jd software en dik tevreden
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door Chris5gti »

Mackdennis schreef:
Chris5gti schreef:
Race Eend schreef:Het is niet zo dat je continue die 250pk gebruikt natuurlijk ;) alleen als je plankgas doortrapt naar 6000rpm.

Extra Slijtage is nihil, als je maar zorgt dat de motor goed warm is voor je hem belast en uiteraard de wagen bij een goede tuner laat voorzien van de tuning.
Ja dat klopt idd :D Ik rijdt altijd de auto goed warm, het is alleen moeilijk in te schatten wanneer die goed warm is, want de koelvloeistof kan wel 90 graden zijn maar de olie is het belangrijkste naar mijn mening ,en ik heb maar die kleine mfa dus kan mijn olie temp niet zien :( .. daar probeer ik ook nog altijd achter te komen wat nu de beste en mooiste oplossing is om de olie temp te kunnen zien .En wat is aan te bevelen ? Heb gehoord dat JD goed werk zou leveren ..
Jd levert zeker klasse werk! En de beste man die nu al een paar keer op jou vragen heeft geantwoord (race eend) is van jd.

Maar kijk voor de grap maar eens in het toppic vermogens uitdraai.
Denk dat 9 van de 10 JD hebben..
En ze zijn niet het goedkoopst dus dat zegt wel genoeg denk ik.
Mijn Persoonlijke ervaring met jd is ook top..
Dit is me 2de auto met jd software en dik tevreden
Oh haha dat wist ik niet ,Ja ben hier pas dus dat had ik overzien . Ik had idd al eens op de site gekeken en het was iets van 650 euro dacht ik .. Dat zal ik zeker overwegen denk dat dit plan iets voor het voorjaar is omdat ik me auto net heb ben ik natuurlijk beetje lager met budget :( maar dat komt vanzelf weer goed . Dan hoef ik tenminste al niet meer verder te zoeken . Dan weet ik waar ik terecht kan :D .
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Verschil in vermogen tussen NL gti en D gti

Bericht door Chris5gti »

Chris5gti schreef:
Race Eend schreef:5 minuten nadat je koelvloeistof op 90 graden staat, is de olie ook op temperatuur (75 graden of meer). Als je dat aanhoud zit je altijd goed.
ok bedankt :D dat is wel een idee om dat ongeveer aan te houden voor nu .. Maar vind het toch minder eigenlijk dat bij mij er geen olie temp meter op zit .. me gti uit 88 had die al standaard erin zitten :shock: en deze niet .. mja kan niet alles hebben ;) maar het komt er naderhand wel nog in op een of andere manier zodat het beetje origineel lijkt .
Ik heb de mogelijkheid al gevonden wat er netjes uitziet .. bij topic moter kapot van sabgti op pagina 7 onderaan . echt netjes en naderhand ook geen problemen als het er ooit uit zou moeten ..
Is ook gelijk handig voor als je op de vermogens bank gaat dan weet je 100% zeker dat de olie goed op temperatuur is enz . :D
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten