kofferbak automatisch openen

Hier kan je alle handleidingen vinden voor het forum. Hoe plaats ik een foto? Etc. Etc. Ook al je vragen en ideeen voor het forum zijn hier welkom!
Plaats reactie
Jeffmast
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2015, 23:03
Type auto: golf 7 gti

kofferbak automatisch openen

Bericht door Jeffmast »

Ik heb een golf 7 gti 2014 gekocht en er zit op de afstandsbediening de functie om de kofferbak te ontgrendelen. Nu zag ik dat er ergens andere gas veren te verkrijgen zijn die ervoor zorgen dat op het moment je het ontgrendel knopje in drukt de kofferbak ook echt helemaal omhoog gaat. kan iemand mij vertellen waar ik zoiets kan kopen/laten maken.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: kofferbak automatisch openen

Bericht door Edition30 »

Dat kan wel door andere gasveren te kopen, weet dan wel dat klep moeilijker dicht gaat. Je moet dan echt kracht zetten (tegen de veerdruk in). Vaak is dit ook reden dat de originele veren weer worden gemonteerd.

Veel plezier met de GTI. Stel je even voor in het "voorstel topic".
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: kofferbak automatisch openen

Bericht door theo »

De 2e vergrendeling moet er via VAGCOM uitgehaald worden.
Ik weet niet of voor een Golf 7 al bekend is hoe of wat.
Bij en 5 en een 6 is het bekend.
Jeffmast
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2015, 23:03
Type auto: golf 7 gti

Re: kofferbak automatisch openen

Bericht door Jeffmast »

Ok ok Thanks alvast. . .Dus als ik het goed begrijp zijn er twee fases ? 1 eerste ontgrendelen en 2 compleet ontgrendelt ? Wat heeft het dan eigenlijk voor zin om op het knopje te drukken eigenlijk ?
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: kofferbak automatisch openen

Bericht door ferry »

Als je op je knopje druk dan komt die uit het slot. Daarna doe je hem met het vw teken open. Dan komt die uit de vergrendeling. En die stap zou die over moeten slaan om direct omhoog te kunnen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Jeffmast
Berichten: 3
Lid geworden op: 23 mei 2015, 23:03
Type auto: golf 7 gti

Re: kofferbak automatisch openen

Bericht door Jeffmast »

Ik ben er nu achter dat als je het kofferbak knopje van de afstandsbediening ingedrukt houdt ie compleet van de vergrendeling gaat. . . Nu nog zo'n veer om de schokbrekers zodat ie ook echt omhoog popt zodra ik dat doe
Gebruikersavatar
Clutch
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2015, 19:25
Type auto: 2.0 GTI 147KW DSG
Locatie: Zwaagdijk
Contacteer:

Re: kofferbak automatisch openen

Bericht door Clutch »

Jeffmast schreef:Ik ben er nu achter dat als je het kofferbak knopje van de afstandsbediening ingedrukt houdt ie compleet van de vergrendeling gaat. . . Nu nog zo'n veer om de schokbrekers zodat ie ook echt omhoog popt zodra ik dat doe
Dat is nou nog eens handige informatie, dat wist ik niet. Direct naar buiten gerend om het te proberen en ja!
Nieuwe gasveren zijn overigens inderdaad drek (wilde de poster citeren, maar dat lukt ineens niet meer). Heb nieuwe
gasveren op mijn Passat gezet (eens VW, altijd VW) en inderdaad, ik hoef niet meer naar de sportschool. Oude veren
terugzetten is dus geen gek plan...
Medewerker bij http://Extreme-Carstyling.nl | 2.0 GTI 147KW DSG
Plaats reactie

Terug naar “Forum Tips & Trucs en Vragen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 126 gasten