Montage uitlaat: uitlaatpasta

Voor alle modellen. Geef wel aan om welk type het gaat door voor je post het type tussen [ ] te zetten.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Montage uitlaat: uitlaatpasta

Bericht door Crocky »

Beste forumleden,

Ik ben van plan om binnen enkele weken mijn Milltek zelf te monteren. Nu lees ik op verschillende sites dat er een 'uitlaatpasta' wordt aangeraden om lekken te voorkomen (i.c.m. klemmen natuurlijk). Milltek instructies: "Smear a small amount of exhaust assembly paste inside each slotted joint, this will help prevent leaks on start-up and prevent the pipes seizing together". Op Amerikaanse sites spreken ze soms ook van een 'sealant' i.p.v. een pasta.
Gebruiken jullie dergelijke pasta ook? Zo ja, welk merk raden jullie aan? Ik lees dat deze pasta's zeer hard worden. Is het systeem achteraf nog makkelijk demonteerbaar? Mijn systeem moet namelijk jaarlijks gedemonteerd worden voor de keuring.


Alvast bedankt!
Gebruikersavatar
24TUNED
Berichten: 95
Lid geworden op: 06 apr 2015, 22:15
Contacteer:

Re: Montage uitlaat: uitlaatpasta

Bericht door 24TUNED »

Het is inderdaad raadzaam om uitlaatpasta te gebruiken bij de montage van een uitlaatsysteem. Hierdoor verkrijg je een gasdichte verbinding, maar het voorkomt ook dat demontage moeilijk wordt. Door de pasta kan het materiaal niet in elkaar ''invreten''.

Een veelgebruikte pasta is bijvoorbeeld die van het merk Holts

Van deze pasta dien je wat te smeren op het oppervlak wat ingeklemd wordt.
24TUNED.com | Importeur en distributeur voor Nederland van het Duitse Bull-X uitlaatsystemen -- HF-Series intercoolers, Cold Air Intakes, Carbon luchtaanzuigingen en Turbo-optimalisatie onderdelen -- Performance Fluid Systems -- Silicone Factory Hoses
Afbeelding
Gebruikersavatar
Crocky
Berichten: 295
Lid geworden op: 02 aug 2014, 14:58
Type auto: Golf MK6 GTI Ed35
Locatie: België

Re: Montage uitlaat: uitlaatpasta

Bericht door Crocky »

Oké, bedankt!
Michel5gti
Berichten: 388
Lid geworden op: 22 dec 2013, 15:36
Type auto: MK6 Edition 35
Locatie: Veluwe

Re: Montage uitlaat: uitlaatpasta

Bericht door Michel5gti »

Bij mijn milltek geen pasta gebruikt. Is netjes helemaal dicht.
MK6 GTI Edition 35 DSG Candywhite/ JD 310PK / Full R20 Brakes/ OEM black 18" wheels

Ex-car:
MK5 GTI Laserblue (JD 275pk)
Plaats reactie

Terug naar “Motorisch, carroserie, uitlaat en Tuning”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten