Opvolger Golf 5 gti.

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door NL_MK5 GTI »

Beste leden,

Ik heb mijn Mk5 nu te koop staan, behoorlijk wat interesse dus verwacht dat deze binnenkort verkocht wordt. Dus nu opzoek naar een opvolger. Absoluut geen Vag meer om de vele problemen met kettingen, storingen, koolstofopbouw inlaatkleppen etc. Nu is waarschijnlijk geen één merk probleem vrij, maar wil toch eens iets anders. Misschien een rare vraag op het Gti Forum maar we zijn vast niet allemaal alleen gek van VW.

Budget rond de 15-16500€

Sedan, hatchback, graag handbak met 6 verzetten. Navi, xenon, sportinterieur,
Kortom wel een sportieve auto.

Geen Franse merken hier heb ik niks mee.

Alvast bedankt voor jullie meedenken.
Groeten.
Gebruikersavatar
radeondutch
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2015, 19:24
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Uitgeest

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door radeondutch »

Hallo hallo,


Zelf vind ik dat Ford erg leuke sportieve auto's kunnen bouwen.
Opel GTC/ OPC is ook nice maar naar mijn mening te duur voor wat je krijgt, veel PK maar die komen niet cheap terwijl het toch 'maar' Opel is.
En dan heb je uiteraard nog Seat. Maar om nou van een Golf GTI naar een Seat te stappen, wel even slikken.
Volvo? Zie alleen niet in hoe een Golf GTI rijder vrijwillig in een Volvo stapt, ervan uitgaande dat je niet ouder dan 45 bent ^_^.

Edit: zal even wat Marktplaats voorbeelden geven. BRB


Ford:
---------------------


http://link.marktplaats.nl/m1002905182
Afbeelding

http://link.marktplaats.nl/m1001935457
Afbeelding

http://link.marktplaats.nl/m991686227
Afbeelding

Opel:
---------------------


Afbeelding

Ook wel leuk die GTC modellen.

Wat betreft opties zijn ze wel wat karig, maar voor max 16500 is de keuze beperkt :(
Deze is wel erg leuk, Opel Astra GTC: http://link.marktplaats.nl/m993550972

Andere merken mag je zelf zoeken : - >
Laatst gewijzigd door radeondutch op 29 dec 2015, 15:24, 5 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet,
Boy

Afbeelding
The happy smurf
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
Type auto: Golf MK5
Locatie: Goeree-Overflakkee

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door The happy smurf »

radeondutch schreef:Hallo hallo,

En dan heb je uiteraard nog Seat. Maar om nou van een Golf GTI naar een Seat te stappen, wel even slikken.

BRB
Daarnaast is Seat ook VAG natuurlijk, al is een leon cupra wel heel erg leuk.

Focus st/rs (rs waarschijnlijk boven je budget) is ook leuk.
Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
radeondutch
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2015, 19:24
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Uitgeest

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door radeondutch »

The happy smurf schreef:
radeondutch schreef:Hallo hallo,

En dan heb je uiteraard nog Seat. Maar om nou van een Golf GTI naar een Seat te stappen, wel even slikken.

BRB
Daarnaast is Seat ook VAG natuurlijk, al is een leon cupra wel heel erg leuk.

Focus st/rs (rs waarschijnlijk boven je budget) is ook leuk.
True, maar Seats zijn wel lekker goedkoop. Ik had laatst een Leon FR te leen met 150 pk nagenoeg full option voor 26k, nieuw.
Ik ken zelf geen grote problemen met Seat? Ketting problemen zijn onderhand ook wel opgelost toch.

Het budget is gewoon net wat te kort voor sportieve auto's met dure opties die niet te veel op de teller hebben. Als je van technische problemen afkomt is het laatste dat je wilt weer de dure onderhoud instappen, en dat is wat je krijgt als je een auto koopt met veel kmers er op.
Met vriendelijke groet,
Boy

Afbeelding
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door NielsED30 »

Het is misschien heel erg vloeken in de kerk, maar ik vind zo'n Megane of Clio RS ook erg dik, weliswaar die nieuwere types. Ik heb alleen geen flauw idee hoe het rijd (volgens mij zijn het wel stuurmansauto's) en wat het ongeveer kost tegenwoordig.. Maar leuk is het wel.

Wat ik ook mooi vind is een BMW E92 335i, is alleen geen hatchback.. Of een 135i sedan, ook leuk... Alleen denk ik dat die nog wat boven jou budget liggen..

Als je ff doorspaart kan je voor een Focus RS gaan, dat rijd echt super. Ook de 5 cilinder is heerlijk :mrgreen:
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
The happy smurf
Berichten: 270
Lid geworden op: 24 sep 2015, 21:25
Type auto: Golf MK5
Locatie: Goeree-Overflakkee

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door The happy smurf »

radeondutch schreef:
The happy smurf schreef:
radeondutch schreef:Hallo hallo,

En dan heb je uiteraard nog Seat. Maar om nou van een Golf GTI naar een Seat te stappen, wel even slikken.

BRB
Daarnaast is Seat ook VAG natuurlijk, al is een leon cupra wel heel erg leuk.

Focus st/rs (rs waarschijnlijk boven je budget) is ook leuk.
True, maar Seats zijn wel lekker goedkoop. Ik had laatst een Leon FR te leen met 150 pk nagenoeg full option voor 26k, nieuw.
Ik ken zelf geen grote problemen met Seat? Ketting problemen zijn onderhand ook wel opgelost toch.

Het budget is gewoon net wat te kort voor sportieve auto's met dure opties die niet te veel op de teller hebben. Als je van technische problemen afkomt is het laatste dat je wilt weer de dure onderhoud instappen, en dat is wat je krijgt als je een auto koopt met veel kmers er op.
Volgens mij heeft Seat inderdaad geen problemen meer en is het enige verschil momenteel tussen Seat en VW het interieur. Deze is van VW echt wel een stuk mooier.
Wie het laatst lacht ...... snapt de grap niet snel genoeg.
Gebruikersavatar
Ascari
Berichten: 95
Lid geworden op: 19 jan 2015, 02:56
Type auto: Polo GTI 1.8T 9N3

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door Ascari »

Ik denk dan toch aan een 325i of misschien wel een 330i. Als je een hatchback wil kun je ook een 130i overwegen.

Als het iets kleiner mag zijn zou ik doorsparen (17-19k)voor een Fiesta ST. Een geweldige stuurmans auto volgens de meeste autojournalisten.

Een nette Focus RS is eigenlijk ideaal maar denk ik te ver buiten budget. De prijzen van de RS zitten nogal in de lift.

De ST is ook een uitstekende keuze. Dan heb je nog wat geld over voor power upgrades [WHITE SMILING FACE].
There is no 'we' in GTI.
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door NielsED30 »

Ik heb inderdaad ook in die nieuwe Fiesta ST gereden, heerlijk autotje met leuk vermogen! Stuurt erg goed..
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door MK5benGTI »

NielsED30 schreef:Het is misschien heel erg vloeken in de kerk, maar ik vind zo'n Megane of Clio RS ook erg dik, weliswaar die nieuwere types.
+1 Er rijdt hier in de buurt ééntje rond. Erg vette wagen..
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door NL_MK5 GTI »

Heren bedankt,

Zat zelf ook te kijken naar een 325/330i Fiesta st vind ik persoonlijk helemaal niks. Focus st is is inderdaad ook een leuke auto.
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door NL_MK5 GTI »

Ik heb besloten het een jaar uit te stellen, de auto is nu 100% in orde. En ik kan geen auto vinden in mijn budget wat een beetje in de buurt komt kwa rijgedrag, verbruik en opties.
In ieder geval bedankt voor de reacties. En de beste wensen aan iedereen!
Gebruikersavatar
Barto
Berichten: 74
Lid geworden op: 11 feb 2014, 19:19
Type auto: Golf mk5 GTI

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door Barto »

We zijn inmiddels een paar daagjes verder, maar toch....

Ik ben vanuit een BMW 118d in een GTI Mk 5 terecht gekomen. En BMW is toch echt een hele fijne en snelle auto, misschien ook een tikkeltje zwaarder (uit mijn hoofd/ afhankelijk van het model). 325i / 330i is natuurlijk een 6 in lijn en rijdt geweldig. Voor een sportief gevoel moet je zoeken naar auto met een M-onderstel, dat hoeft niet per se een M-uitvoering te zijn. En een echte must zijn de sportstoelen van BMW, die zijn heerlijk en heel goed instelbaar dmv instelbare luchtkussens die je goed op de plaats houden. Vermijdt hoge KM-standen, want eenmaal aan de reparatie....dan blijf je bezig. Dus hoewel de e46 (3 series) erg mooi is loopt onderhoud enorm op. Liever een recenter model dus E90. Dus... een nette 3 serie of 1 serie. Denk in het laatse geval aan een 125i of 130i.

Succes!
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door NL_MK5 GTI »

Ja klopt, alleen of er staat 2 ton op de teller. Of er zit geen navi in, of hij heeft alle opties en een lage km stand maar dan kost hij 18k en dat betaal ik niet voor een auto dan is de afschrijving te groot. Vandaar dat ik voorlopig in mijn Mk5 blijf rijden.
Gebruikersavatar
radeondutch
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2015, 19:24
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Uitgeest

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door radeondutch »

Ook wel een beetje patserig een BMW...helemaal als je geen CEO COO CIO of andere C bent bij wijze van spreken dan is een BMW rijden wel wat krom. Vind ik :)
Met vriendelijke groet,
Boy

Afbeelding
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door NL_MK5 GTI »

radeondutch schreef:Ook wel een beetje patserig een BMW...helemaal als je geen CEO COO CIO of andere C bent bij wijze van spreken dan is een BMW rijden wel wat krom. Vind ik :)
Nee joh,

Als een mooie 330i met M pakket hebt is een dikke wagen hoor. Alleen ze zijn met handbak en M interieur/exterieur onvindbaar Of een belachelijke vraagprijs. Aantal kameraden rijden nu een aantal jaren een Bmw e90 en e92 en hebben er nog nooit helemaal niets mee gehad. Als ik kijk hoe veel geld ik in mijn gti heb gestoken puur aan motorische problemen is een mk5 gti gewoon een slechte auto. Nu is hij verder goed, en ga ik begin zomer kijken voor een volle 330i desnoods over de grens.
Gebruikersavatar
MK5GTI
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door MK5GTI »

Met een BMW kun je net zoveel kosten krijgen als met een mk5 gti..
Over het algemeen zijn originele BMW onderdelen ook een stuk duurder..

Met elke auto moet je geluk hebben, je vrienden hebben tot zo ver blijkbaar geluk met hun auto, en jij hebt wat pech gehad met de jouwe...
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
Gebruikersavatar
radeondutch
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2015, 19:24
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Uitgeest

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door radeondutch »

Wellicht is importeren een goed idee ja. Hoe duurder de auto hoe groter je voordeel.
Met vriendelijke groet,
Boy

Afbeelding
Gebruikersavatar
NL_MK5 GTI
Berichten: 744
Lid geworden op: 11 sep 2012, 17:47
Type auto: MK5 GTI DSG
Locatie: Gelderland

Re: Opvolger Golf 5 gti.

Bericht door NL_MK5 GTI »

Niet helemaal mee eens,

Er komt vast iets geluk bij kijken. Maar Vag heeft toch echt wel meer kwaaltjes als Bmw benzine motoren. Dan wel de 6 pitters. Nooit een 4 cilinder gehad van Bmw.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten