Schade auto?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Schade auto?

Bericht door jochemstr »

Zojuist heeft een buurvrouw bij het inparkeren tegen mijn Golf 6 GTD aangezeten met het inparkeren. Rechtsachter op de bumper zitten wat krassen e.d. voor zover te zien geen deuk. Vervolgens het bekende schadeformulier volledig ingevuld. Wat ik me nu afvraag; stel dat ik dit via de verzekering laat repareren, wordt mijn auto dan geregistreerd als schade auto?

Zo ja, zijn er ook nog verschillende gradaties in schade? Het vervelende is dat ik juist van plan was binnenkort mijn GTD te gaan verkopen... Misschien ben ik dan beter uit om het zelf in handen te nemen en te laten repareren/spuiten o.i.d.

Ik hoor graag van jullie!
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Schade auto?

Bericht door NielsED30 »

Zover ik weet is er geen database die schade's bijhoud..
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Schade auto?

Bericht door Edition30 »

Jazeker, er is een database die de schades registreert. Hierin wordt bijgehouden welke auto wanneer welke schade heeft gehad. Het is meer voor de verzekeringsmaatschappijen en schade bedrijven om te kijken of een schade al eerder is gemeld (en betaald). En of deze goed is gemaakt.

Schade aan de bumper komt er dus ook in te staan, maar dan is ook bekend wat de schade was. De term schadeauto is overigens hier niet van toepassing, dit heeft vaak te maken met import auto's die schade hebben.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
jochemstr
Berichten: 126
Lid geworden op: 11 okt 2014, 23:36
Type auto: Golf 7 GTI DSG

Re: Schade auto?

Bericht door jochemstr »

Edition30 schreef:Jazeker, er is een database die de schades registreert. Hierin wordt bijgehouden welke auto wanneer welke schade heeft gehad. Het is meer voor de verzekeringsmaatschappijen en schade bedrijven om te kijken of een schade al eerder is gemeld (en betaald). En of deze goed is gemaakt.

Schade aan de bumper komt er dus ook in te staan, maar dan is ook bekend wat de schade was. De term schadeauto is overigens hier niet van toepassing, dit heeft vaak te maken met import auto's die schade hebben.
Dus dit kan verder niet nadelig zijn bij een eventuele inruil of verkoop? Indien dit niet zo is laat ik het via de verzekering doen en komt de melding er dus. Anders ga ik wel opzoek naar een spuiter en waarschijnlijk nieuwe bumper en regel ik het zelf..
wes
Berichten: 21
Lid geworden op: 26 jan 2016, 01:02
Type auto: golf mk5 gti

Re: Schade auto?

Bericht door wes »

Nee werkt niet nadelig,
en daarbij neemt niet weg dat de bestuurder jouw auto raakte dus mooi bij een erkende goedde spuiter ook het laten maken (y)
35EDITION

Re: Schade auto?

Bericht door 35EDITION »

Als je je auto brengt naar een bedrijf om je schade te laten taxeren/dus via je je verzekeringsmaatschappij.

Dan komt er een exper om je auto te taxeren : dit gebeurt onder anderen : De taxateur meldt je km/chasis + maakt een foto van je schade of kras etc..
Maakt daar een bedrag bij en gaat vervolgens gewoon weer weg. Waarvan jij dat bedrag krijg( t ) vergoed.

En stel ooit maak je een schade en dan komt er taxateur en die kan dan de vorige foto's bekijken die jij nu wil laat spuiten bijv je achterbumper voor nu.

Er is volgens mij tot nu toe geen database alleen een soort app voor onderling de verzekeringsmaatschappijen : de reden hiervoor is dat als jij een schade hebt aan je auto en die krijg jij vergoed. Dat ik dan de auto van jou koop en op jou schade nog een schade maak dat ik dan niet dubbel word vergoed, dat de exper dan zegt hiervoor had de auto al schade dat ik dan minder word vergoed.

En zo lang de schade op een eerlijke/nette manier is ge ( hersteld ) en dat jij dat ook kan bewijzen niet mondeling maar dan met bonnen/papieren is er naar mijn mening helemaal niets ergs aan de hand.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten