Rode GTI Badge voor & achter

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVI.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
radeondutch
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2015, 19:24
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Uitgeest

Rode GTI Badge voor & achter

Bericht door radeondutch »

Hallo hallo,

4 maart ga ik naar de tjoener om mijn Mk6 aan te laten pakken, chipje naar 260pk (hopelijk).
Nu vond ik het een mooie gelegenheid om van mijn zilveren GTI badges rode GTI badges te maken, imho staat rood voor net iets sneller :lol:

Volgens Martin Schilder is er voor de Mk6 geen rode front grill badge te koop en past de mk7 badge niet.
Stel dat dit zo is voor de voorste badge, wat zijn leuke alternatieve?

Als je de badge namelijk weg zou halen, komt het er zo uit te zien:

Afbeelding

En dan een Aliexpress / Ebay badge als vervanging?

Afbeelding


En dan nog de badge achter....(wel in rood te koop bij dealer) loshalen door te verwarmen en dun draad gebruiken om zonder schade los te halen?
Dan spreekt het kleurverschil neem ik aan voor zich waar de nieuwe rode letters terug moeten. Anders kwestie van aftapen om te markeren.


Hebben mensen handige input voor me :) ?

alvast bedankt voor jullie advies!

groet!
Met vriendelijke groet,
Boy

Afbeelding
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Rode GTI Badge voor & achter

Bericht door KnuffelTurk »

Allereerst de achterkant. Je kan indd even van te voren de letters verwarmen vervolgens met een visdraadje achterlangs en hij komt gelijk los. Kleurverschil valt mee moet ik zeggen die van mij was 2 jaar oud en had geen kleurverschil. Mocht je het wel hebben kan je altijd ff snel je kofferbakklep oppoetsen.

En dan je voorgrill je kan de gti letters verwijderen maar dan is het niet een kwestie van hup de nieuwe erop en klaar. Achter letters zit namelijk een plaatje ( waarop de letters geplakt zitten ) en die zit weer vast aan de rest van je grill.
Je zou bijv het plaatje los kunnen zagen of snijden maar ik heb de gok niet genomen en de zilveren letters erop laten zitten.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
radeondutch
Berichten: 126
Lid geworden op: 04 okt 2015, 19:24
Type auto: Golf MK6 GTI
Locatie: Uitgeest

Re: Rode GTI Badge voor & achter

Bericht door radeondutch »

ha ik zie net dit topic.... http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =14&t=9546

even lezen daar -_-
KnuffelTurk schreef:llereerst de achterkant. Je kan indd even van te voren de letters verwarmen vervolgens met een visdraadje achterlangs en hij komt gelijk los. Kleurverschil valt mee moet ik zeggen die van mij was 2 jaar oud en had geen kleurverschil. Mocht je het wel hebben kan je altijd ff snel je kofferbakklep oppoetsen.

En dan je voorgrill je kan de gti letters verwijderen maar dan is het niet een kwestie van hup de nieuwe erop en klaar. Achter letters zit namelijk een plaatje ( waarop de letters geplakt zitten ) en die zit weer vast aan de rest van je grill.
Je zou bijv het plaatje los kunnen zagen of snijden maar ik heb de gok niet genomen en de zilveren letters erop laten zitten.
Voorkant is dus pijnlijk om te doen :(
Met vriendelijke groet,
Boy

Afbeelding
OOKVIGTI
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 nov 2011, 17:25
Type auto: Golf MK7 GTI Perf
Locatie: Arnhem

Re: Rode GTI Badge voor & achter

Bericht door OOKVIGTI »

radeondutch schreef:ha ik zie net dit topic.... http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =14&t=9546

even lezen daar -_-
KnuffelTurk schreef:llereerst de achterkant. Je kan indd even van te voren de letters verwarmen vervolgens met een visdraadje achterlangs en hij komt gelijk los. Kleurverschil valt mee moet ik zeggen die van mij was 2 jaar oud en had geen kleurverschil. Mocht je het wel hebben kan je altijd ff snel je kofferbakklep oppoetsen.

En dan je voorgrill je kan de gti letters verwijderen maar dan is het niet een kwestie van hup de nieuwe erop en klaar. Achter letters zit namelijk een plaatje ( waarop de letters geplakt zitten ) en die zit weer vast aan de rest van je grill.
Je zou bijv het plaatje los kunnen zagen of snijden maar ik heb de gok niet genomen en de zilveren letters erop laten zitten.
Voorkant is dus pijnlijk om te doen :(
Zie inderdaad dit topic: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =14&t=9546

Voorkant is net zo makkelijk als de achterkant, als je op dezelfde manier tewerk gaat als bij de achterkant. Plaatje gewoon laten zitten en alleen de letters er afhalen. Nieuwe op het bestaande plaatje plakken en klaar is kees :D
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VI GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 2 gasten