Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkVII.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door Verlengsnoer »

Afgelopen voorjaar liep ik met het idee rond om meer pk's uit mijn Edition 30 te halen. Ik hield mij toen voor dat ik alles over kon plaatsen in mijn volgende auto, de 6 R20. Ik heb nu sinds juli 2015, 20K afgelegd in mijn 450PK sterke Golf. Het is nog steeds een feest om in de wagen te rijden maar ik heb hem al sinds juni 2011 en wil toch wel rustig opzoek naar de opvolger.

Wat denken jullie dat in het algemeen "voordeliger" zal zijn?

Scenario1: Bij de VW dealer een 7R halen en de Edition inruilen zoals hij nu is.
Scenario 2: Bij de VW dealer een 7R halen, de Edition 30 terug zetten naar stage 2. De K04 Turbo en injectoren los verkopen.
Scenario 3: Wagen verkopen zoals hij is. De K04 Turbo en injectoren los verkopen. Bij VW dealer of welke handelaar dan ook een R20 halen die twee jaar oud is.

Bedoeling is gelijk na aankoop de inlaat, uitlaat en turbo te vervangen waarna de wagen gechipt zal gaan worden.

Alvast bedankt voor mogelijke reacties!
Gebruikersavatar
MK5GTI
Berichten: 412
Lid geworden op: 10 aug 2015, 19:24
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Omgeving Deventer.

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door MK5GTI »

Sws optie 3.

Dealer geeft totaal geen meerwaarde aan een getunede auto, ze hebben liever een originele om weer te verkopen. Dus optie 1 vervalt dan al eigenlijk.

Optie 2 kan ook, maar houd er wel rekening mee dat als je niks inruilt, je meer korting krijgt op de auto die je wilt kopen, daarom zou ik voor optie 3 gaan, en je auto particulier verkopen aan een liefhebber, die weet, en begrijpt wat er allemaal aan de auto gedaan is ;)
Ex ride Golf MKV GTI 08' - JD 268PK & 384NM - AP Schroefset - 19" Phaeton Helios - Milltek Catback - Carbonio
welp gti
Berichten: 290
Lid geworden op: 09 dec 2015, 17:02
Type auto: golf 5 gti

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door welp gti »

MK5GTI schreef:Sws optie 3.

Dealer geeft totaal geen meerwaarde aan een getunede auto, ze hebben liever een originele om weer te verkopen. Dus optie 1 vervalt dan al eigenlijk.

Optie 2 kan ook, maar houd er wel rekening mee dat als je niks inruilt, je meer korting krijgt op de auto die je wilt kopen, daarom zou ik voor optie 3 gaan, en je auto particulier verkopen aan een liefhebber, die weet, en begrijpt wat er allemaal aan de auto gedaan is ;)
+1
Golf mk v gti wide - cts turbo intake - jd stage 1 - gfb dv - rotiform (sold) - milltek R32 style - maintenance by xt motorsport.
35EDITION

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door 35EDITION »

-
Laatst gewijzigd door 35EDITION op 17 mar 2016, 15:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gti240edition
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 feb 2013, 22:19
Type auto: Golf 7R reflex

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door gti240edition »

Als je geen haast heb zou ik sowieso eerst voor optie 3 gaan. Of je hem nou standaard of als dollemans auto verkoop :D . Mocht dit niet lukken kan je altijd nog voor de andere opties kiezen. Denk dat er nog genoeg mensen rond lopen die de extra's van een edition 30 waarderen en daar ook de meer waarde voor willen neer leggen. Ben benieuwd wat je volgede aanwinst word. En suc6

Gr Bryan
Sold: Gti 240 edition
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door Verlengsnoer »

Dank je wel voor jullie reacties. Het lastige van optie drie vind ik het bepalen van de juiste prijs :oops: Bij optie 1 en 2 wordt het voor je bepaald.

Ik denk dat de advertentie er ongeveer zo zou uitzien:
Te koop:
Golf 5 GTI Edition 30. Bouwjaar oktober 2008, handgeschakeld en 3 deurs. +-140K gereden.

Bij aankoop was de wagen voorzien van Xenon verlichting en een RNS510. Ik heb het volgende aan de wagen gewijzigd:
- Borg-Warner EFR-6758
- Loba HPFP
- RS3 lagedruk pomp
- LOBA 2.0TFSI Fueling Kit (compleet RS3 injector set)
- Rode R8 bobines
- RS4 Rail valve
- Wagner intercooler
- Forge Twintake
- Forge DV
- 2.0T Intake Manifold Runner Flap Delete Kit
- JM Dowpipe en catloos 3" RVS uitlaat
- Catchcan
- Turbodruk meter
- H&R verlagingsveren
- Sachs SRE performance koppeling
- Alarm klasse 3
- Bearlock
- 6R20 remmenset rondom, RVS leidingen, zimmermann z coat geperforeerde schijven
- Gechipt door JD (juli 2015, 452 Pk en 514 NM)
Laatst gewijzigd door Verlengsnoer op 09 mar 2016, 07:20, 3 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gti240edition
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 feb 2013, 22:19
Type auto: Golf 7R reflex

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door gti240edition »

Verlengsnoer schreef:Dank je wel voor jullie reacties. Het lastige van optie drie vind ik het bepalen van de juiste prijs :oops: Bij optie 1 en 2 wordt het voor je bepaald.

Ik denk dat de advertentie er ongeveer zo zou uitzien:
Te koop:
Golf 5 GTI Edition 30. Bouwjaar oktober 2008, handgeschakeld en 3 deurs. +-140K gereden.

Bij aankoop was de wagen voorzien van Xenon verlichting en een RNS510. Ik heb het volgende aan de wagen gewijzigd:
- Borg-Warner EFR-6758
- Loba HPFP
- RS3 lagedruk pomp
- LOBA 2.0TFSI Fueling Kit (compleet RS3 injector set)
- RS4
- Wagner intercooler
- Forge Twintake
- Forge DV
- JM Dowpipe en catloos 3" RVS uitlaat
- Catchcan
- Turbodruk meter
- H&R verlagingsveren
- Sachs SRE performance koppeling
- Alarm klasse 3
- Bearlock
- Gechipt door JD (juli 2016, 452 Pk en 514 NM)
Het zou ook een stuk makkelijker zijn om hem standaard te verkopen dan met alle upgrades.
Dan heb je al een liefhebber nodig voor een edition 30 die zijn er wel. Als je hem zo verkoop met alle upgrades maak je het een stuk moelijker om iemand te vinden . Maar aan de andere kant "1" koper is genoeg. Als je hem zo kan verkopen bespaar jij jezelf wel heel veel moeite van het terug bouwen naar standaard edition 30. Wie weet is hij zo weg.
Maar als jij al deze spullen eigenlijk weer wilt gebruiken voor je volgende auto R20(golf6 ga ik even van uit. Geen idee of je het ook op een golf 7 kan instaleren) is het dan niet zonde als je dit weer opnieuw moet aan schaffen
Suc6 in ieder geval.

Gr Bryan
Sold: Gti 240 edition
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door Verlengsnoer »

gti240edition schreef:
Het zou ook een stuk makkelijker zijn om hem standaard te verkopen dan met alle upgrades.
Dan heb je al een liefhebber nodig voor een edition 30 die zijn er wel. Als je hem zo verkoop met alle upgrades maak je het een stuk moelijker om iemand te vinden . Maar aan de andere kant "1" koper is genoeg. Als je hem zo kan verkopen bespaar jij jezelf wel heel veel moeite van het terug bouwen naar standaard edition 30. Wie weet is hij zo weg.
Maar als jij al deze spullen eigenlijk weer wilt gebruiken voor je volgende auto R20(golf6 ga ik even van uit. Geen idee of je het ook op een golf 7 kan instaleren) is het dan niet zonde als je dit weer opnieuw moet aan schaffen
Suc6 in ieder geval.

Gr Bryan
Ja het wordt even afwegen. Gemak zal ook meespelen. Hem terug brengen naar stage 2 en veel los verkopen brengt ook het risico mee dat ik mogelijk met wat spullen blijf zitten.
De Edition 30 heeft het zelfde blok als de 6R (en Edition35). Voor de zeven zal ik nieuwe spullen aanschaffen maar dat zal geen straf zijn.
Bluepower
Berichten: 464
Lid geworden op: 13 jan 2013, 20:25
Type auto: 2010 Audi TTS

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door Bluepower »

Turboset als geheel kun je wel redelijk los verkopen(turbo, injectoren, downpipe, HPFP, LPFP en evt ECU), en dan kun je de auto als stage 2 met een K04 verkopen. Maakt de auto wel interessanter voor een breder publiek.
Dealer is zowiezo een no-go....
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door KnuffelTurk »

Gechipt door JD Juli 2016!? Cool future chip wil ik ook :mrgreen:
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door Edition30 »

KnuffelTurk schreef:Gechipt door JD Juli 2016!? Cool future chip wil ik ook :mrgreen:
:lol: scherp, had er zelf overheen gelezen.

@verlengsnoer
Je gaat je Ed30 toch niet wegdoen :shock:

Maar als je toch wat anders wilt hebben, dan zou ik de auto, zoals deze nu is, proberen te verkopen (op het forum). Als dat lukt kan je doen en laten wat je wilt (binnen je budget uiteraard ;) ).
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door Verlengsnoer »

KnuffelTurk schreef:Gechipt door JD Juli 2016!? Cool future chip wil ik ook :mrgreen:
Scherp :))))
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door ferry »

Verlengsnoer schreef:
gti240edition schreef:
Het zou ook een stuk makkelijker zijn om hem standaard te verkopen dan met alle upgrades.
Dan heb je al een liefhebber nodig voor een edition 30 die zijn er wel. Als je hem zo verkoop met alle upgrades maak je het een stuk moelijker om iemand te vinden . Maar aan de andere kant "1" koper is genoeg. Als je hem zo kan verkopen bespaar jij jezelf wel heel veel moeite van het terug bouwen naar standaard edition 30. Wie weet is hij zo weg.
Maar als jij al deze spullen eigenlijk weer wilt gebruiken voor je volgende auto R20(golf6 ga ik even van uit. Geen idee of je het ook op een golf 7 kan instaleren) is het dan niet zonde als je dit weer opnieuw moet aan schaffen
Suc6 in ieder geval.

Gr Bryan
Ja het wordt even afwegen. Gemak zal ook meespelen. Hem terug brengen naar stage 2 en veel los verkopen brengt ook het risico mee dat ik mogelijk met wat spullen blijf zitten.
De Edition 30 heeft het zelfde blok als de 6R (en Edition35). Voor de zeven zal ik nieuwe spullen aanschaffen maar dat zal geen straf zijn.
Ik denk als je de auto terug brengt naar stage 2 en de spullen los verkoopt, dat je het meeste ervoor krijgt. Zelfs al blijf je met enkele spullen zitten zal de opbrengst beter zijn. Staat het tegenover de tijd en moeite? Dat ligt aan hoe groot je (knip) is.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door Verlengsnoer »

Ja lastig! Alles in 1 koop weg zoals die is heeft mijn voorkeur! Lever er dan liever iets bij in.

Een ed30 doet 12.5-15k (Ik weet dat die van mij motorisch goed is). Ik denk dat als ik 4-5 k kan krijgen hetgeen afgelopen juli erin is gegaan ik er vrede mee heb. De vraagprijs zou dan op 20k uitkomen! Ik heb maar 1 koper nodig :) :lol:
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door R32Amsterdam »

Verlengsnoer, gaat hij weg :shock: ? Ja ik wist dat je een 6 R wilde halen, dus het is eindelijk zo ver?
Misschien moet je toch even kijken voor een 7R, ED30 zo verkopen!!
Dan even een nieuwe project starten met de 7R. Even RonnyR20 met z'n grote mond voorbij trappen :lol: .
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door RonnyR20 »

R32Amsterdam schreef:Verlengsnoer, gaat hij weg :shock: ? Ja ik wist dat je een 6 R wilde halen, dus het is eindelijk zo ver?
Misschien moet je toch even kijken voor een 7R, ED30 zo verkopen!!
Dan even een nieuwe project starten met de 7R. Even RonnyR20 met z'n grote mond voorbij trappen :lol: .
Stap jij even lekker op je driewieler :D
Gebruikersavatar
R32Amsterdam
Berichten: 531
Lid geworden op: 01 mar 2013, 11:06
Type auto: Golf 6 R
Locatie: Amsterdam

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door R32Amsterdam »

RonnyR20 schreef: Stap jij even lekker op je driewieler :D
Die gast leest ook alles he :lol: , krijg je soms een melding als iemand Ronnyr20 typt :P
Audi S3 - JDStage 2+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - Forge Twin Intake - Spec Stage 3+ clutch - 366,8PK 481NM (Verkocht)
Golf 6 R - JDStage 3+ - Milltek Turbo back - GFB DV+ - VW Racing Intake - R8 V10 Injectoren - HPFP - TT-RS Remmen - DSG Stage 3 - 387,4PK 504NM GESTOLEN!
BMW 335i - Stage 1 - 390PK 575NM
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door Verlengsnoer »

Ronny radar!

Ja mooist is hem zo weg doen! Minste gezeur! Zal wel een voorjaars/zomer project worden. Als ik hem niet kwijt raak dan toch maar naar stage 2 terug met de k04 en alles verkopen en dan de 7 halen!

Bedoeling is dan ook om naar de 7r over te stappen!
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: Golf V GTI Edition 30 inruilen voor een 7R

Bericht door RonnyR20 »

Verlengsnoer schreef:Ronny radar!

Ja mooist is hem zo weg doen! Minste gezeur! Zal wel een voorjaars/zomer project worden. Als ik hem niet kwijt raak dan toch maar naar stage 2 terug met de k04 en alles verkopen en dan de 7 halen!

Bedoeling is dan ook om naar de 7r over te stappen!
Hele goeie bedoeling ;)


Ik zie alles :P
Plaats reactie

Terug naar “GOLF VII GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten