Poging diefstal xenon Golf VII
Geplaatst: 01 apr 2016, 20:29
Na een hoop inbraak en diefstal ellende van achtereenvolgens een V GTI en een VI GTI, alsnog een stommiteit begaan en een Golf VII 1.4'tje aangeschaft.
Auto is voorzien van de simpele xenon, dus zonder de populaire "U" dag-rijverlichting, met mijn veronderstelling dat deze simpele versie minder geliefd zou zijn onder de minder bedeelden. Helaas bleek vannacht niets minder waar. Zijraam ingetikt, deur geopend en vervolgens motorkap open en de neus gesloopt om bij de xenon te komen. Hoop schade, hoop gedoe en mogelijk een verzekering die zegt toedeledokie; u gaat 300+ EUR premie per maand betalen de komende 5 jaar voor een WA verzekering, omdat uw Volkswagen weer eens is beschadigd. Dus ruim 15.000 EUR extra premie....
Alarm is 1x afgegaan, blijkbaar is dat bij de VII nog steeds waardeloos: 30 seconden wachttijd, wel zo handig voor het dievengilde en het is blijkbaar na de IV, V en VI nog steeds eenvoudig om het alarm met die 30 seconden snel onklaar te maken. Kan VAG hierin niet helemaal volgen; waarom van fabriek uit nog steeds op die veel en veel te lange tijd van 30 seconden; 't lijkt wel uitlokking.
Afijn; twee varkens kunnen aanhouden en ingesloten, hopelijk worden hiermee ook andere zaken opgelost. Per 1 januari 2016 kan er voor dit soort misdrijven middels wetgeving (na vonnis rechtbank) via het CJIB een claim worden gelegd. Die paar maanden celstraf hebben nul effect. Financieel aanpakken hopelijk wel. En geld van het CJIB naar mij i.p.v. andersom, is ook weleens leuk.
Probleem is wel de wachttijd zitting: pas over 8 maanden tot anderhalf jaar, met intussen lafaards die in vrijheid op hun vonnis wachten en een VAG auto die mogelijk opnieuw wordt gesloopt. Iemand tips om:
- ook het kenteken in de xenon te graveren met een opvallend kader eromheen?
- het Golf VII alarm meer hufter-proof te maken? (dus binnen 5 seconden afgaan en minder makkelijk te saboteren)
Alle ramen zijn al gegraveerd en een 1.4 is sowieso niet interessant als vluchtauto.
Auto is voorzien van de simpele xenon, dus zonder de populaire "U" dag-rijverlichting, met mijn veronderstelling dat deze simpele versie minder geliefd zou zijn onder de minder bedeelden. Helaas bleek vannacht niets minder waar. Zijraam ingetikt, deur geopend en vervolgens motorkap open en de neus gesloopt om bij de xenon te komen. Hoop schade, hoop gedoe en mogelijk een verzekering die zegt toedeledokie; u gaat 300+ EUR premie per maand betalen de komende 5 jaar voor een WA verzekering, omdat uw Volkswagen weer eens is beschadigd. Dus ruim 15.000 EUR extra premie....
Alarm is 1x afgegaan, blijkbaar is dat bij de VII nog steeds waardeloos: 30 seconden wachttijd, wel zo handig voor het dievengilde en het is blijkbaar na de IV, V en VI nog steeds eenvoudig om het alarm met die 30 seconden snel onklaar te maken. Kan VAG hierin niet helemaal volgen; waarom van fabriek uit nog steeds op die veel en veel te lange tijd van 30 seconden; 't lijkt wel uitlokking.
Afijn; twee varkens kunnen aanhouden en ingesloten, hopelijk worden hiermee ook andere zaken opgelost. Per 1 januari 2016 kan er voor dit soort misdrijven middels wetgeving (na vonnis rechtbank) via het CJIB een claim worden gelegd. Die paar maanden celstraf hebben nul effect. Financieel aanpakken hopelijk wel. En geld van het CJIB naar mij i.p.v. andersom, is ook weleens leuk.
Probleem is wel de wachttijd zitting: pas over 8 maanden tot anderhalf jaar, met intussen lafaards die in vrijheid op hun vonnis wachten en een VAG auto die mogelijk opnieuw wordt gesloopt. Iemand tips om:
- ook het kenteken in de xenon te graveren met een opvallend kader eromheen?
- het Golf VII alarm meer hufter-proof te maken? (dus binnen 5 seconden afgaan en minder makkelijk te saboteren)
Alle ramen zijn al gegraveerd en een 1.4 is sowieso niet interessant als vluchtauto.