Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Aken.

Hier kan je de aankondigingen vinden evenementen en meetings georganiseerd door of namens het Golf GTI Forum.
Tevens kan je hier de verslagen vinden van die bijeenkomsten.
Gebruikersavatar
Sciroccofrank
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 mar 2012, 19:44
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door Sciroccofrank »

wehoo schreef:.
Garminfile is toegevoegd.
Meetingpoints zijn gemaakt.
Zie Roadbook.

Held 8-) +1
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

Sciroccofrank schreef:
wehoo schreef:.
Garminfile is toegevoegd.
Meetingpoints zijn gemaakt.
Zie Roadbook.

Held 8-) +1
Dat moet nog blijken. Met Garmin heb ik geen ervaring. TomTom heeft zo zijn kuren. Wegwerkzaamheden onderweg en route toch enkele malen (onderweg) bij moeten stellen. En (tot nu toe) 20 voertuigen (Uig, waat ein riej) bij elkaar houden, lijkt me eigenlijk onmogelijk. Maar het mag de pret niet drukken. We doen ons best en trachten er een gezellige dag van te maken.
Tips, wensen, ideeën voor de terugtocht zijn nog welkom. :?: :?: :?:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
WesleyGTI
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 apr 2011, 21:30
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door WesleyGTI »

JimmyGTI schreef:
WesleyGTI schreef:even een klein vraagje aan mensen met vagcom
ik weet niet of er iemand is die mee gaat en die in het bezit is van vagcom
ik zou graag mijn alarm (wacht)tijd uit willen laten schakelen

mvg wesley
Kan ik wel voor je doen ;) ?

Als je dat zou willen doen heel erg graag!!!
VW Golf GTI 6 Carbon Steel Grey
Gebruikersavatar
WesleyGTI
Berichten: 124
Lid geworden op: 18 apr 2011, 21:30
Type auto: VW Golf 6 GTI

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door WesleyGTI »

hey gasten!

misschien klink ik nu heel blond maar die itn bestanden voor tomtom als ik daar op klik krijg ik alleen maar de coördinaten te zien.
zou dit geen bestand moeten zijn wat ik kan downloaden en in me tomtom kan gooien???

alvast bedankt voor jullie hulp
grwes
VW Golf GTI 6 Carbon Steel Grey
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

WesleyGTI schreef:zou dit geen bestand moeten zijn wat ik kan downloaden en in me tomtom kan gooien???
alvast bedankt voor jullie hulp
grwes
Dat is het ook. :D
Op bestandsnaam staan, rechterknop, doel opslaan als... ;)
(alleen bij TomToms met reisplanner) :idea:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb de Rns310 dus ik zal echt achter 1 van de 20man aan moeten rijden dat zal toch wel lukken :P
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

MKV Nmgn schreef:Ik heb de Rns310 dus ik zal echt achter 1 van de 20man aan moeten rijden dat zal toch wel lukken :P
Roadbook downloaden en meetingpoints bij de hand hebben. In geval van kwijtraken erheen navigeren. Misschien kun je de RNS310 op coördinaten laten navigeren. Als de laatste doelen worden bewaard (weet niet hoeveel), is het mogelijk om hem eerst (zogenaamd) naar een navigatiepunt te laten rijden, om zodoende deze meetingpoints als doelen in het geheugen te krijgen. :idea:
Handleiding rns310: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/r ... undsen.pdf
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door MkVI Nmgn »

wehoo schreef:
MKV Nmgn schreef:Ik heb de Rns310 dus ik zal echt achter 1 van de 20man aan moeten rijden dat zal toch wel lukken :P
Roadbook downloaden en meetingpoints bij de hand hebben. In geval van kwijtraken erheen navigeren. Misschien kun je de RNS310 op coördinaten laten navigeren. Als de laatste doelen worden bewaard (weet niet hoeveel), is het mogelijk om hem eerst (zogenaamd) naar een navigatiepunt te laten rijden, om zodoende deze meetingpoints als doelen in het geheugen te krijgen. :idea:
Handleiding rns310: http://members.ziggo.nl/werner.hooger/r ... undsen.pdf

Ik download wel de Roadbook en zorg ervoor dat ik er altijd achter 1 auto blijf rijden
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Floppie
Berichten: 325
Lid geworden op: 17 apr 2011, 11:05

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door Floppie »

MKV Nmgn schreef:Ik download wel de Roadbook en zorg ervoor dat ik er altijd achter 1 auto blijf rijden
+1 :lol:
Grtz. Floppie

VW Golf V GTI - Edition 30 - 344 PK/448 Nm
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door JonasV »

Hoe doen we het terplekke eigenlijk?
Kan me voorstellen dat wanneer er diverse ergens gaan kijken en anderen een rondje ring doen dat je elkaar kwijt kan raken.
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3556
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door NICO! »

Ik neem aan weer op een vast punt afspreken voor de terugreis?
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

NICO! schreef:Ik neem aan weer op een vast punt afspreken voor de terugreis?
Ben ermee bezig.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

:!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:
Kleine correctie: Biker's Run = Biker's Inn. Maar waarschijnlijk niet meer geopend. Ik krijg geen reactie van de exploitant/eigenaar. Helaas, op goed geluk verschijnen, is niet mijn bedoeling. Dus een alternatief gezocht. Goede lokatie, liggend op de route en leuke gezellige sfeer. Alleen twijfelachtig wat betreft het aantal parkeerplaatsen voor auto's. Maar contact met de eigenaar geeft de oplossing: er is voldoende parkeerplaats voor 'alle GTI's'.

Hallo,
es ist aller platz zum parken da.
wenn ihr auf den hauptparkplatz fahrt, bitte ganz nach unten durchfahren und dann die zufahrt bis nach oben zum hauptplatz zum parken nutzen. es ist genug platz da. wir werden da sein zum einweisen.
es wäre lieb wenn ihr mir die ankunfts und personenzahl durchgebt, dann können wir uns auf euch einrichten und alles vorbereiten.

l.g.

silvia körfer

In a message dated 14.06.2012 23:49:30 Mitteleuropäische Sommerzeit


:idea: :idea: De plaats is: Biker-Ranch Eifel. link: http://www.biker-ranch-eifel.de/

Afbeelding

Roadbook en openingspost zijn aangepast. :!: :!: :!: :!: :!:
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
JonasV
Berichten: 1058
Lid geworden op: 10 mei 2011, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door JonasV »

Wij gaan meestal bij christas imbiss eten vlakbij Adenau. Erg lekker en parkeren is meestal goed mogelijk.
Gebruikersavatar
gol5ive
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:44
Type auto: Golf VII GTI PP
Locatie: Westland

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door gol5ive »

Zucht, 2 TomTom's in huis en op allebei kan ik niet de .itn files gebruiken :cry:

Op de TT One 3th edition kan ik ze wel d.m.v. verkenner copyeren in de juiste mappen alleen vervolgens heb je geen mogelijkheid om een reisplanner te selecteren. Om de simpele reden dat de 3th edition geen reisplanner meer heeft, de voorgaande versies blijkbaar wel :x

Op de TT Go Live 1000 (paar maanden oud!!) is het uberhaupt niet mogelijk om de .itn files op de TT te krijgen omdat d.m.v. verkenner de TT niet zichtbaar wordt als je hem met USB aansluit op de PC. Dit schijnt bewust gedaan te zijn door TT.

Zit denk ik niets anders op dan de Roadbook met de coordinaten bij de hand te houden en 1 voor 1 de coordinaten van de meetingpoints in te tikken. Of heeft iemand anders een oplossing wat betreft de TT Go 1000? En anders ook geen probleem we komen der wel :lol:.
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Gebruikersavatar
Sciroccofrank
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 mar 2012, 19:44
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door Sciroccofrank »

geen probleem joh, ik zal de route in de garmin laden...kun je proberen een platgeslagen golf bij te houden in de eiffel... :twisted:
Gebruikersavatar
RonnyR20
Berichten: 579
Lid geworden op: 17 apr 2011, 22:17
Type auto: 7R

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door RonnyR20 »

Sciroccofrank schreef:geen probleem joh, ik zal de route in de garmin laden...kun je proberen een platgeslagen golf bij te houden in de eiffel... :twisted:
Daar ben ik ook mee bezig maar wil me nog niet echt lukken :oops:
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

gol5ive schreef:Zucht, 2 TomTom's in huis en op allebei kan ik niet de .itn files gebruiken :cry:

Op de TT One 3th edition kan ik ze wel d.m.v. verkenner copyeren in de juiste mappen alleen vervolgens heb je geen mogelijkheid om een reisplanner te selecteren. Om de simpele reden dat de 3th edition geen reisplanner meer heeft, de voorgaande versies blijkbaar wel :x

Op de TT Go Live 1000 (paar maanden oud!!) is het uberhaupt niet mogelijk om de .itn files op de TT te krijgen omdat d.m.v. verkenner de TT niet zichtbaar wordt als je hem met USB aansluit op de PC. Dit schijnt bewust gedaan te zijn door TT.

Zit denk ik niets anders op dan de Roadbook met de coordinaten bij de hand te houden en 1 voor 1 de coordinaten van de meetingpoints in te tikken. Of heeft iemand anders een oplossing wat betreft de TT Go 1000? En anders ook geen probleem we komen der wel :lol:.
Vooruitgang bij TomTom is niet altijd verbetering. ;)
Misschien onthouden deze TomTomversies de laatst (gereden) doelen. Als dat zo is, is het (waarschijnlijk) mogelijk om de meetingpoints uit het roadbook als doelen in te geven, opdat deze als gereden doelen in het geheugen staan. Is in ieder geval iets meer dan niets. 8-)
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door MkVI Nmgn »

RonnyR20 schreef:
Sciroccofrank schreef:geen probleem joh, ik zal de route in de garmin laden...kun je proberen een platgeslagen golf bij te houden in de eiffel... :twisted:
Daar ben ik ook mee bezig maar wil me nog niet echt lukken :oops:
Word gezellig 1 iemand die dadelijk de weg weet en 19man die erachter aan rijden :lol:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

MKV Nmgn schreef:Word gezellig 1 iemand die dadelijk de weg weet en 19 man die erachter aan rijden :lol:
Dan wordt het op de hieronder aangegeven delen van de route al meteen moeilijk om die 1ste man (= GTI) te kunnen volgen. ;) Met als gevolg dat de laatste (onderste pijl) afslag gemist wordt en je in België belandt. :lol:
(een vergelijkbare situatie hadden we vorig jaar ook).

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
gol5ive
Berichten: 212
Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:44
Type auto: Golf VII GTI PP
Locatie: Westland

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door gol5ive »

wehoo schreef:
gol5ive schreef:Zucht, 2 TomTom's in huis en op allebei kan ik niet de .itn files gebruiken :cry:

Op de TT One 3th edition kan ik ze wel d.m.v. verkenner copyeren in de juiste mappen alleen vervolgens heb je geen mogelijkheid om een reisplanner te selecteren. Om de simpele reden dat de 3th edition geen reisplanner meer heeft, de voorgaande versies blijkbaar wel :x

Op de TT Go Live 1000 (paar maanden oud!!) is het uberhaupt niet mogelijk om de .itn files op de TT te krijgen omdat d.m.v. verkenner de TT niet zichtbaar wordt als je hem met USB aansluit op de PC. Dit schijnt bewust gedaan te zijn door TT.

Zit denk ik niets anders op dan de Roadbook met de coordinaten bij de hand te houden en 1 voor 1 de coordinaten van de meetingpoints in te tikken. Of heeft iemand anders een oplossing wat betreft de TT Go 1000? En anders ook geen probleem we komen der wel :lol:.
Vooruitgang bij TomTom is niet altijd verbetering. ;)
Misschien onthouden deze TomTomversies de laatst (gereden) doelen. Als dat zo is, is het (waarschijnlijk) mogelijk om de meetingpoints uit het roadbook als doelen in te geven, opdat deze als gereden doelen in het geheugen staan. Is in ieder geval iets meer dan niets. 8-)
Ben het allemaal nu even een beetje aan het uitvogelen. Denk dat ik maar gewoon constant m'n volgende reisdoel/meetingpoint in m'n TT invul d.m.v. de coordinaten in te tikken. Dan moet het ook allemaal wel goed komen. ;)
Golf VI GTI DSG - JD Stage2/Kat. Mod./Carbonio/GFB DV+/Milltek non-resonated catback --> 303Pk en 431Nm Sold!!
Golf VII GTI DSG Performance uit 2016
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

gol5ive schreef:Ben het allemaal nu even een beetje aan het uitvogelen. Denk dat ik maar gewoon constant m'n volgende reisdoel/meetingpoint in m'n TT invul d.m.v. de coordinaten in te tikken. Dan moet het ook allemaal wel goed komen. ;)
Komt allemaal goed: is iemand de route kwijt, naar het volgende meetingpoint gaan. We zullen bij elk meetingpoint (ter plekke zichtbaar) aangeven of we er geweest zijn. (herkenbaar golfgtiforum.nl -logo). Op die wijze trachten we de groep enigszins bij elkaar te houden.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sciroccofrank
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 mar 2012, 19:44
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door Sciroccofrank »

wehoo schreef:
gol5ive schreef:Ben het allemaal nu even een beetje aan het uitvogelen. Denk dat ik maar gewoon constant m'n volgende reisdoel/meetingpoint in m'n TT invul d.m.v. de coordinaten in te tikken. Dan moet het ook allemaal wel goed komen. ;)
Komt allemaal goed: is iemand de route kwijt, naar het volgende meetingpoint gaan. We zullen bij elk meetingpoint (ter plekke zichtbaar) aangeven of we er geweest zijn. (herkenbaar golfgtiforum.nl -logo). Op die wijze trachten we de groep enigszins bij elkaar te houden.
wellicht handig om de groep te verdelen in 3 subgroepen, als daar de voorijder de route van heeft moet het goed komen, 6of 7 auto's zijn goed bij elkaar te houden is mijn ervaring (mits de route niet dwars door grote steden gaat ivm stoplichten ed )
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door wehoo »

Sciroccofrank schreef:
wehoo schreef:
gol5ive schreef:Ben het allemaal nu even een beetje aan het uitvogelen. Denk dat ik maar gewoon constant m'n volgende reisdoel/meetingpoint in m'n TT invul d.m.v. de coordinaten in te tikken. Dan moet het ook allemaal wel goed komen. ;)
Komt allemaal goed: is iemand de route kwijt, naar het volgende meetingpoint gaan. We zullen bij elk meetingpoint (ter plekke zichtbaar) aangeven of we er geweest zijn. (herkenbaar golfgtiforum.nl -logo). Op die wijze trachten we de groep enigszins bij elkaar te houden.
wellicht handig om de groep te verdelen in 3 subgroepen, als daar de voorijder de route van heeft moet het goed komen, 6of 7 auto's zijn goed bij elkaar te houden is mijn ervaring (mits de route niet dwars door grote steden gaat ivm stoplichten ed )
Er zijn gedeelten bij (bijv. bergwegen) waar het wel "iets" heeft om met 20 (nagenoeg) dezelfde voertuigen, achter elkaar overheen te rijden. Ik verwacht geen grote problemen, omdat de meetingpoints in elk navigatiesysteem zijn in te geven.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sciroccofrank
Berichten: 378
Lid geworden op: 29 mar 2012, 19:44
Type auto: Scirocco mk3 2.0

Re: Ringrit 2012: Nürburgring via toertocht Eifel vanuit Ake

Bericht door Sciroccofrank »

wehoo schreef:
Sciroccofrank schreef:
wellicht handig om de groep te verdelen in 3 subgroepen, als daar de voorijder de route van heeft moet het goed komen, 6of 7 auto's zijn goed bij elkaar te houden is mijn ervaring (mits de route niet dwars door grote steden gaat ivm stoplichten ed )
Er zijn gedeelten bij (bijv. bergwegen) waar het wel "iets" heeft om met 20 (nagenoeg) dezelfde voertuigen, achter elkaar overheen te rijden. Ik verwacht geen grote problemen, omdat de meetingpoints in elk navigatiesysteem zijn in te geven.
helemaal mee eens, ik bedoelde ook niet om met 3 aparte groepen te rijden maar om diegenen met de route in een navi over de groep te verdelen zodat wanneer de groep breekt mensen niet uit alle macht proberen om gaten dicht te rijden, zou toch gaaf zijn om de groep zoveel mogelijk bij elkaar te houden
Plaats reactie

Terug naar “Golf GTI Forum Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 85 gasten