Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Hier kan je de aankondigingen vinden evenementen en meetings georganiseerd door of namens het Golf GTI Forum.
Tevens kan je hier de verslagen vinden van die bijeenkomsten.
Quantor
Berichten: 67
Lid geworden op: 30 nov 2011, 19:18
Type auto: Golf Mk6 GTI
Locatie: Eindhoven

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door Quantor »

Euhm had dit weekend in m'n agenda staan....aargh

Sorry voor de organisatie dat ik er niet was zonder iets te laten weten...
Laatst gewijzigd door Quantor op 24 jul 2014, 17:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door MkVI Nmgn »

Edition30 schreef:Wat een verhaal Ezra, is de spierpijn in je billen al over :lol:

Als ik je foto's zo bekijk heb je volgens mij een andere route gereden, want sommige foto's komen mij niet bekend voor. Was wel balen voor je dat de auto in nood-loop ging. Ben benieuwd wat de oorzaak was. Volgens mij ging de auto van Crokko ook in nood-loop van Aral 102.

En natuurlijk nog gefeliciteerd, als je het had verteld had je mooi een rondje kunnen geven. :D
Mijn auto ging op de terug weg in de noodloop.
Problemen met mijn brandstofpomp.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door bzb »

edit
Laatst gewijzigd door bzb op 07 aug 2014, 07:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
gti240edition
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 feb 2013, 22:19
Type auto: Golf 7R reflex

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door gti240edition »

Niemand meer met gopro materiaal etc. ? ;)
Sold: Gti 240 edition
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door KnuffelTurk »

gti240edition schreef:Niemand meer met gopro materiaal etc. ? ;)
Ben nog aan het editen :roll: Heb wel beeldmateriaal maar alle kentekens staan erop en geen idee hoe ik het weghaal. En ik moet het comprimeren naar een youtube bestand maar dat moet wel lukken.
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door bzb »

gedoe met die kentekens
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door Crokko »

bzb schreef:gedoe met die kentekens
Helaas is dat nodig, maar wel verstandig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door MkVI Nmgn »

Crokko schreef:
bzb schreef:gedoe met die kentekens
Helaas is dat nodig, maar wel verstandig.
Haal je voor de deur het kenteken ook eraf :lol:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door bzb »

zijn der aardig wat die leuke films hebben gemaakt volgens mijn, die nu nooit gezien worden omdat het best lastig is alles in alberto stegeman stijl te edditten.
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door MkVI Nmgn »

ons filmpje komt gewoon niet online geen zin in dat gezeik over kentekens. als je auto buiten staat trek je de platen er ook niet vanaf.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door Edition30 »

Simpel Tonnie, het filmpje online zetten en met een wachtwoord beveiligen. Het wachtwoord kunnen de deelnemers dan per pb opvragen. Is twee jaar geleden ook zo gedaan.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
JimmyGTI
Berichten: 472
Lid geworden op: 18 mei 2011, 13:55
Type auto: Golf VI GTI

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door JimmyGTI »

Ik heb ook de gopro aan gehad :)
Alleen ik heb ze nog niet eens goed bekeken :oops:
Keertje doen dan zal ik ze ook online knallen
Gr Jimmy.

GTI VI DSG /Carbon Steel crey/ Milltek downpipe / Milltek Cat-Back (GT100, Non resonated) / DVX Performance Stage 3+, K04 / CTS intercooler / CTS Cold Air Intake / HPFP / 380 PK - 490 nm
Gebruikersavatar
gti240edition
Berichten: 503
Lid geworden op: 27 feb 2013, 22:19
Type auto: Golf 7R reflex

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door gti240edition »

Edition30 schreef:Simpel Tonnie, het filmpje online zetten en met een wachtwoord beveiligen. Het wachtwoord kunnen de deelnemers dan per pb opvragen. Is twee jaar geleden ook zo gedaan.

Lijkt me inderdaad een prima oplossing.
Sold: Gti 240 edition
Sold: mk6 Gti
Sold: mk7 R lapiz
Sold: mk7 R reflex 418pk
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door Crokko »

MkVI Nmgn schreef:
Crokko schreef:
bzb schreef:gedoe met die kentekens
Helaas is dat nodig, maar wel verstandig.
Haal je voor de deur het kenteken ook eraf :lol:
MkVI Nmgn schreef:ons filmpje komt gewoon niet online geen zin in dat gezeik over kentekens. als je auto buiten staat trek je de platen er ook niet vanaf.
Ik begrijp het tegendraadse van jou en bzb niet zo.

Zeker van jullie als vaste forumleden verwacht ik dit niet. Het is al zolang het forum bestaat, dat de voorkeur van iedereen is om de kentekens te maskeren.
Puur om reden van veiligheid.
Als ik nu het verschil moet gaan uitleggen tussen het hebben van kentekenplaten op de auto en je kenteken plaatsen op een openbaar forum dan verbaasd me dat op vele manieren. Webshoppen voor de dievengilde bijvoorbeeld?

Zelf loop je altijd te koop met het feit dat je binnen 5 minuten alle privegegevens hebt puur op alleen het kenteken, en nu zie je ineens de gevoeligheid van het vrijgeven van de kentekens niet in?

Overigens begrepen jullie het principe hier nog wel:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ken#p53228
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... ken#p38417

Ook is hier een forumregel voor:
6. Fatsoensregels.
Op dit forum gelden de normale fatsoensregels, ongewenst zijn daarom:
- het plaatsen van iemands privégegevens

Zien jullie een kenteken niet als directe privegevens, dan zijn het dus wel indirecte privegevens.

Dat veiligheid en privacy veel leden nog steeds bezighoudt kun je zien door oa deze topics:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =32&t=6897
en
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewforum.php?f=91

Wat jullie met eigen kenteken doen moeten jullie lekker zelf weten, maar doe nou niet ineens zo verschrikkelijk moeilijk over iets wat altijd al zo geweest is, aub.
Afbeelding
emar007
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 jun 2014, 00:00
Type auto: Golf 7R
Locatie: breda

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door emar007 »

ik ben nog niet lang lid van dit forum en heb vorige discussies over kentekens daarom ook niet gevolgd. Om eerlijk te zeggen snap ik er ook geen bal van dat kentekens tonen de privé gegevens van de forumleden op straat gooit. Het enige wat de dievengilde eruit kan opmaken is dat ik dan lid van dit forum ben.. So What!!

Alle overige gegevens die aan het kenteken te ontlenen zijn zijn sowieso al openbaar en dus door iedereen op te vragen. je hebt zelf een hele berg apps voor telefoons waar je kentekens op kan invullen en alle info krijgt die bekend is.

misschien kan iemand mij uitleggen wat voor schade ik zou kunnen oplopen als iemand mijn kenteken op dit forum leest. Want voor zover ik weet kunnen ze er gewoon weg helemaal niks mee. Mijn adres is toch niet openbaar of zo. en al zou dat zo, als zijn mijn autootje willen jatten doen ze dat toch wel hoor.
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door Edition30 »

Kijk even naar de links die Crokko heeft aangegeven Emar.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik doe er niet moeilijk over.
Ik ga alleen niet de moeite nemen deze weg te halen daarom zal ik dit filmpje niet gebruiken hier op het forum omdat ik "de regels" niet zal breken. Maar voor de liefhebbers kunnen ze gewoon op mijn Facebook kijken :lol:
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door Crokko »

MkVI Nmgn schreef:Ik doe er niet moeilijk over.
Ik ga alleen niet de moeite nemen deze weg te halen daarom zal ik dit filmpje niet gebruiken hier op het forum omdat ik "de regels" niet zal breken. Maar voor de liefhebbers kunnen ze gewoon op mijn Facebook kijken :lol:
Het gaat totaal niet over het breken van regels.
Het ging om het feit dat internet de weg naar onze dure en geliefde auto's voor de dieven korter kan maken. Daarom is discretie omtrent foto- en filmmateriaal van groot belang.

Jij weet als geen ander hoe vervelend het is om het doelwit te zijn van de criminelen.
En aangezien wij als forumleden met dezelfde liefhebberij aan dezelfde kant staan, gaat het nu dus om hoeveel respect en fatsoensgevoel jij hebt voor de privacy van je medeforummers?

Dat waren onder andere die mensen waar je 19 juli een hele gezellige dag mee hebt gehad, weet je nog? ;)

Als jij de moeite niet wil nemen om het filmmateriaal te bewerken, heel begrijpelijk, maar dan kun je de beelden dus beter voor jezelf houden of gecontrolleerd delen ipv klakkeloos op het internet te zetten.
Afbeelding
emar007
Berichten: 23
Lid geworden op: 06 jun 2014, 00:00
Type auto: Golf 7R
Locatie: breda

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door emar007 »

Edition30 schreef:Kijk even naar de links die Crokko heeft aangegeven Emar.

ik heb de topics na gelezen maar kan er nergens uit halen wat nu het probleem is dat kentekens zichtbaar zouden zijn. Welk voordeel heeft de dievengilde dan als kentekens wel zichtbaar zijn ???

ben hier echt benieuwd naar want heb nu het idee dat mensen hard lopen te roepen dat hun privé gegevens op straat komen te liggen, maar er geen enkele onderbouwing voor hebben. En ja is snap, regels zijn regels, maar als een regel op niks gebaseerd is moet die misschien ter discussie gesteld worden.
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door Golf88 »

Er zijn geen regels over het wel of niet plaatsen van foto's met daarop kentekens zichtbaar. Als er echter gevraagd wordt door de eigenaren van deze auto's de foto's van het forum af te halen waar deze wel zichtbaar op zijn, dan wil ik hier graag gehoor aan geven.

De reden waarom veel mensen (waaronder ik zelf ook) hun kenteken niet zichtbaar willen hebben is dat je aan de hand van het kenteken allerhande informatie kunt achterhalen, zoals chassisnummer en adres van de eigenaar. Zoals wellicht ook bekend is kan aan de hand van het chassisnummer een reservesleutel gemaakt/gekocht worden waarmee ze je auto zonder deze open te hoeven breken mee kunnen nemen.

Ik hoop dat dit voor iedereen te begrijpen is en dat er respect getoond wordt voor de leden die hun kenteken niet zichtbaar willen hebben?
yal
Berichten: 1477
Lid geworden op: 20 nov 2011, 20:20
Type auto: mk1gti-mk2gti16v

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door yal »

Tevens denk ik dat er filmpjes gemaakt zijn waarbij met ''behoorlijke'' snelheden gereden is , indien iemand moet voorkomen wegens andere verkeersdelicten dan zou een internet filmpje met kenteken niet zo handig kunnen zijn.... :mrgreen:
mk1 GTI DX / mk2 GTI 16v KR
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door Crokko »

+1

Zeker ook een punt waarom discretie van belang is.
Afbeelding
Gebruikersavatar
VroemTFSI
Berichten: 276
Lid geworden op: 17 mei 2011, 10:19

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door VroemTFSI »

Voor mij geldt dat ik niet aan mijn werkgever wil laten zien wat er met de auto van de zaak gebeurt tijdens een Ringrit. Daarom geen kenteken en ook liever niet mijn vette harses op de foto :) Ik was er dit jaar trouwens niet bij maar zie weer mooie foto's voorbij komen. Brings back verrrrrrrrrrrrrry good memories!!!

En het schijnt helaas erg makkelijk te zijn voor de medemensch met lange vingers om een extra sleutel te bestellen mbv het chassisnummer. Ik dek ook altijd nummer achter de ruit af.
Audi A4 Avant 1.8 TFSI S-Edition 170 pk, 20" PRG, panoramadak, MMI+, B&O, stoelverwarming, opbergpakket
VW Polo Blue GT 5-deurs, Candy White, Xenon, Navi, Stoelverwarming, privacy glass, anthraciet 17"
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door Crokko »

Het is wettelijk bepaald dat het posten/publiceren van bijvoorbeeld foto's niet zomaar zonder toestemming mag, dit is vastgelegd in de Wet Bescherming Persoonsgegevens (WPB).

http://wetten.overheid.nl/BWBR0011468/g ... 12-08-2014

In het kort:
Wat zijn persoonsgegevens?
Persoonsgegevens geven directe of indirecte informatie over een persoon. Deze persoon moet daarbij wel te identificeren zijn. Dit is geregeld in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Deze wet geeft regels ter bescherming van uw persoonsgegevens.

Directe persoonsgegevens
Sommige persoonsgegevens geven directe en feitelijke informatie over een persoon. Bijvoorbeeld iemands geboortedatum, adres of geslacht. Dit geldt ook voor gegevens die een waardering geven over een bepaalde persoon. Een voorbeeld hiervan is iemands IQ.

Indirecte persoonsgegevens
Er zijn ook gegevens die indirect iets vertellen over een bepaald persoon. Bijvoorbeeld over de maatschappelijke status van deze persoon. Zo zegt de winst van een eenmanszaak iets over het inkomen van haar eigenaar. Als deze gegevens zijn te herleiden tot een bepaalde persoon is sprake van persoonsgegevens.
Bron: www.rijksoverheid.nl

En ook goed om te weten:
Toestemming intrekken
Heeft u ooit toestemming gegeven om uw foto te publiceren, maar heeft u zich nu bedacht? U kunt uw toestemming altijd intrekken.
Bron: klik
Afbeelding
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Napraten en beeldmateriaal Ringrit juli 2014

Bericht door bzb »

zo dan heeft autojunk een flink probleem zeg :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “Golf GTI Forum Meetings”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten