Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de VW UP GTI
Plaats reactie
Gebruikersavatar
NICO!
Forumeigenaar
Berichten: 3555
Lid geworden op: 16 apr 2011, 16:22
Type auto: BMW iX3
Locatie: Flevoland

Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door NICO! »

Volkswagen heeft het doek getrokken van een gloednieuwe variant van de Up: de GTI!

Begin 2018 komt de kleine sporter op de markt.

Een GTI die minder weegt dan een ton komt niet vaak meer voor. De Volkswagen Up heeft er nu een sportieve topversie bij, waarbij dat wel het geval is. De Up GTI heeft onder de kap een 115 pk en 230 Nm sterke versie van de driecilinder 1.0 TSI, waarmee de 997 kilo zware auto in 8,8 seconden vanuit stilstand een snelheid van 100 km/h moet kunnen bereiken. Schakelen gaat met een handbak met zes versnellingen en de topsnelheid is vastgesteld op 197 km/h.

Uiteraard maakt de Up er qua uiterlijk geen geheim van dat het om een sportieve versie gaat. Dikke 17-inch lichtmetalen wielen, zwarte striping langs de flanken, een achterspoiler en rode accenten op de achterklep en de grille maken het GTI-feest compleet. De auto heeft een sportiever afgesteld onderstel en staat 15 mm dichter bij de grond dan de reguliere Up. In het interieur treffen we een met leer bekleed stuurwiel, een GTI-schakelpookknop en het bekende retro GTI-ruitjespatroon in de bekleding.

Volkswagen benadrukt graag dat de Up GTI knipoogt naar het verleden. De eerste Golf GTI was ook een kleine opdonder en woog slechts 810 kilo. Die wist dankzij de 110 pk sterke atmosferische 1.6 viercilinder een 0-100 km/h-acceleratie in 9,0 seconden voor elkaar te krijgen. Een fractie langzamer dan de iets zwaardere Up GTI. Volkswagen wijdt zelfs speciaal onderstaande video aan de vergelijking. De levering van de sportiefste Up start begin 2018. Prijzen volgen te zijner tijd.
Bron: Autoweek

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Groeten, Nico
Gebruikersavatar
Famous1303
Berichten: 1114
Lid geworden op: 15 mei 2015, 16:36
Type auto: Polo AW GTI
Locatie: Gelderland

Re: Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door Famous1303 »

Ziet er niet uit de voorkant, ook 8,8 sec niet echt GTI waardig.

Meer richting de 7/7,5 secondes leek mij beter, zeker met dit gewicht!
Al blijft het een driepitter :lol:


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
VW Polo AW GTI Stage 1+: 265PK
VW Golf 6R DSG Stage3 + DSG tuning: 405PK
VW Golf VI GTI DSG Stage1: 291PK
VW Polo 6R BM
Opel Astra GSI

Afbeelding
Gebruikersavatar
andreversteeg
Berichten: 300
Lid geworden op: 13 mei 2015, 16:02
Type auto: golf 6 2009
Locatie: Dromenland

Re: Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door andreversteeg »

Mis ook een beetje de luxe uitstraling. Xenon enzo. En dan nog de vraag, wat zal hij gaan kosten. Koop je misschien een polo gt van ??


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Live your life if its your last day
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door Tino »

JD haald er 150 pk uit dan wordt het wel leuk ;) Alleen PON levert alleen nog maar 5 deurs dat is dan weer jammer :cry:
Gebruikersavatar
3Edition
Berichten: 296
Lid geworden op: 06 mei 2011, 17:32
Type auto: Golf GTI
Locatie: In de polder
Contacteer:

Re: Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door 3Edition »

Leuk karretje, maar dan meer voor 'moeders de vrouw' :mrgreen:
damianw31
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 okt 2016, 20:54
Type auto: VW HighUp TSI 2018

Re: Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door damianw31 »

Ik snap dat de niet enorm luxe up gti niet populair zal zijn op dit forum :mrgreen: Ik rij nu een up uit 2015, met eibach verlaging en stugge draagarmrubbers is het oprecht net een kart, komt ook dat de up de wielen een beetje op alle hoeken heeft zitten en een laag gewicht heeft. De gti is vanwege het nu al grote rijplezier met75 atmosferische pk's een serieuze opvolger zodra hij er is. En inderdaad, jd haalt uit de 1.0 tsi al 140 pk en 240 nm, het is even zien of de 1.0 tsi in de gti verschilt van een normale 1.0 tsi, gezien de gti 230nm heeft en de standaard 1.0 tsi max 200nm op zijn max levert af fabriek
Vw HighUp TSI 2018/140pk/230nm/eibach/milltek/alle opties,oa/panoramadak/beatsaudio/lederen bekleding etc etc.

http://vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=4956&start=540
golftdi130
Berichten: 93
Lid geworden op: 26 jun 2012, 19:24
Type auto: Golf IV TDI

Re: Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door golftdi130 »

Tja, Je kan overal wel een rood biesje en het woord GTI op plakken maar is het dan een GTI of een opgevoerde boodschappenauto. Respect voor de UP maar ik hecht waarde aan het woord GTI, het staat ergens voor. Het gaat terug naar de oer-gti en de oer-golf, een UP koppelen aan dit erfgoed doet daar afbreuk aan. Echt jammer. Het zou me zwaar verbazen als eigenaren van een "echte" GTI dit als een volwaardig familielid zouden beschouwen. Ik laat me graag verrassen...
damianw31
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 okt 2016, 20:54
Type auto: VW HighUp TSI 2018

Re: Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door damianw31 »

golftdi130 schreef:Tja, Je kan overal wel een rood biesje en het woord GTI op plakken maar is het dan een GTI of een opgevoerde boodschappenauto. Respect voor de UP maar ik hecht waarde aan het woord GTI, het staat ergens voor. Het gaat terug naar de oer-gti en de oer-golf, een UP koppelen aan dit erfgoed doet daar afbreuk aan. Echt jammer. Het zou me zwaar verbazen als eigenaren van een "echte" GTI dit als een volwaardig familielid zouden beschouwen. Ik laat me graag verrassen...
Als je naar de golf 1 gti kijkt en naar de up gti, liggen de specs dicht tegen elkaar aan, behalve dan het koppel. En dan hebben de moderne gti's niet veel meer met het 'originele' golf gti 1 idee te maken: veel groter, veel zwaarder, en veel meer vermogen om het gewicht mee te nemen. Een lichte snelle auto is gewoon leuk, niet om de huidige gti's en r's onderuit te halen, maar het is een beetje een andere categorie
Vw HighUp TSI 2018/140pk/230nm/eibach/milltek/alle opties,oa/panoramadak/beatsaudio/lederen bekleding etc etc.

http://vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=4956&start=540
Barbaric
Berichten: 260
Lid geworden op: 19 nov 2013, 22:19
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door Barbaric »

GTI staat voor mij aan het kunnen meten met top sportauto's en top modellen.

In de tijd van de GTI mk1 deed die dat en nu doet de GTI MK7 dat.

Een UP GTI met 9,0s van 0 naar 100 slaat gewoon nergens op.
Noem het dan gewoon "sport" ofzo


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 1104
Lid geworden op: 17 apr 2011, 14:37
Type auto: BMW 330i Touring
Contacteer:

Re: Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door sitechris »

Als ze het onderstel en de besturing lekker scherp maken vind ik het GTI logo dikke prima. Het gaat niet alleen om rechtelijn performance, maar juist ook om handling en stuurplezier. Daarvoor hoef je niet perse heel veel vermogen te hebben.
Voormalig GTI en GTD rijder. Nu een 2021 BMW 330i Touring (G21)
Like mijn blog: http://www.driveaholic.nl
damianw31
Berichten: 15
Lid geworden op: 31 okt 2016, 20:54
Type auto: VW HighUp TSI 2018

Re: Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door damianw31 »

sitechris schreef:Als ze het onderstel en de besturing lekker scherp maken vind ik het GTI logo dikke prima. Het gaat niet alleen om rechtelijn performance, maar juist ook om handling en stuurplezier. Daarvoor hoef je niet perse heel veel vermogen te hebben.
Precies dit
Vw HighUp TSI 2018/140pk/230nm/eibach/milltek/alle opties,oa/panoramadak/beatsaudio/lederen bekleding etc etc.

http://vwupforum.nl/viewtopic.php?f=4&t=4956&start=540
Roy_GTI
Berichten: 166
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
Type auto: Golf 5 GTI DSG
Locatie: Omgeving Nijmegen

Re: Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door Roy_GTI »

Beetje een oud topic maar ik heb er sinds een maand of 2 een als daily. Wat een heerlijk auto’tje… vandaag toevallig even een leen-up van de dealer gehad met de standaard 55kw motor, dan merk je pas dat ze met de Up gti echt een leuke auto in dit segment in de markt hebben gezet. Ik ben er weg van.
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG

Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof. ;)
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door Tino »

Inderdaad oud topic ;) maar heb er nu ook een :lol: :lol:
Is inderdaad geen Golf GTI 0 tot 100 ;)
Maar op en afritten en rotondes is meer zijn specialiteit 8-)
Moet nog wel mijn Avatar aanpassen de Scirocco is ingeruild op de Up GTI :mrgreen:
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door Tino »

Even met dank aan Nico naar JD geweest 8-)


Ben er blij mee zeker met goede plakbandjes van Michelin :D
Miltek catback en Forge filter ;)
Roy_GTI
Berichten: 166
Lid geworden op: 14 jan 2016, 10:36
Type auto: Golf 5 GTI DSG
Locatie: Omgeving Nijmegen

Re: Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door Roy_GTI »

Mooi vermogen! Ik ga daar na de zomer ook maar eens werk van maken. Is het goed merkbaar?

Ik heb de originele EfficientSlip bandjes nog niet op :D
2018 Up! GTI
2014 T5 GP 2.0 TDI DSG
2005 Golf 5 GTI DSG
2003 Touran R32 DSG

Het gaat niet om de afstand per liter maar het plezier per liter brandstof. ;)
Gebruikersavatar
Tino
Berichten: 1105
Lid geworden op: 06 mei 2012, 16:47
Type auto: Scirocco MK3
Locatie: Gelderland Midden

Re: Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door Tino »

Roy_GTI schreef: 10 jun 2022, 14:05 Mooi vermogen! Ik ga daar na de zomer ook maar eens werk van maken. Is het goed merkbaar?

Ik heb de originele EfficientSlip bandjes nog niet op :D
Ja leuke upgrade 8-) Zit ook nog Bilstein B12 schroefset op en spacers ligt met de Michelins pilot sport 5 goed op de weg.
Helaas geen P4S in die maat :(
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Hij hoort hier nu ook thuis, de UP GTI

Bericht door Vissa »

Tino schreef: 10 jun 2022, 21:13
Roy_GTI schreef: 10 jun 2022, 14:05 Mooi vermogen! Ik ga daar na de zomer ook maar eens werk van maken. Is het goed merkbaar?

Ik heb de originele EfficientSlip bandjes nog niet op :D
Ja leuke upgrade 8-) Zit ook nog Bilstein B12 schroefset op en spacers ligt met de Michelins pilot sport 5 goed op de weg.
Helaas geen P4S in die maat :(
PS5 schijnen zowel in droog als nat al beter te zijn dan de P4S. :)
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Plaats reactie

Terug naar “UP GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten