Mazda mx5

Heb je geen VW of ander VAG product, maar vind je het hier wel gezellig? Dan is dit subforum voor jou! Merk maakt hier niets uit.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
g-loudertje
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
Type auto: Porsche Boxster S
Locatie: Sommelsdijk

Mazda mx5

Bericht door g-loudertje »

Na jaren lang van mijn Yamaha yzf750 genoten te hebben was het tijd voor wat anders. Het rijden zelf op de weg ben ik zat. Wat nu dan? Een leuk cabriotje voor weinig geld wat technisch niet kapot te krijgen is.

Ging eigenlijk kijken met het idee dat het waarschijnlijk niets zou zijn maar het tegendeel was waar. Na een rondje gereden te hebben was is verkocht. Wat ontzettend leuk rijdt zo'n ding! Zeker met nat weer. De GTI blijft uiteraad op nummer 1 staan. De vrouw zal er mee gaan rijden en in het weekend samen :mrgreen:

Na aankoop voorzien van Japan racing jr3 15x8 et 25 met 195/50 bandjes. Schroefsetje zat er gelukkig al onder.


Afbeelding

Afbeelding
Ziet er toch niet gek uit na 311 duizend kilometer op de klok :D
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Mazda mx5

Bericht door maRRRtinus »

Leuk! Weer is wat anders. Ben wel nieuwschierig naar hoe fit zo'n blok nog is na die km's.
Gebruikersavatar
g-loudertje
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
Type auto: Porsche Boxster S
Locatie: Sommelsdijk

Re: Mazda mx5

Bericht door g-loudertje »

Het blokje loopt nog erg mooi. Wellicht dat er een ander torretje in is gegaan maar daar lijkt het niet op.
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Mazda mx5

Bericht door Golf88 »

Te gek! Mijn vriendin krijg ik er niet overtuigd helaas :P Heb je er nog plannen mee?
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Mazda mx5

Bericht door maRRRtinus »

Kun je mij zeggen hoe je bepaalt hebt dat dit een goede koop is. Vraag t puur uit nieuwschierigheid :)
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: Mazda mx5

Bericht door Edition30 »

Leuke auto voor erbij! Heb zelf er ook naar gekeken i.p.v. De GTI, alleen pas ik er niet zo goed in.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
Gebruikersavatar
g-loudertje
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
Type auto: Porsche Boxster S
Locatie: Sommelsdijk

Re: Mazda mx5

Bericht door g-loudertje »

Plannen zijn om volgende week de 2 rotte stukken dorpel te vervangen met vers plaatwerk. Verder de voorkant nog iets lager te zetten. Verder vooral lekker mee rijden.

Of dit een goede koop is? Voor €1500,- is het altijd een gok. Wat ik als eerste indruk had was goed. Reed goed, remt goed en klinkt gezond. Toen ik vd week de wieltjes heb laten monteren onder de auto gekeken en zag er prima uit. Beetje zweten onder de carterpan maar niks schrikbarends gezien. Verwacht ook absoluut geen spik en span mx5. Gewoon een leuk ding die nog netjes rood is.

Ik had een goed gevoel toen ik em kocht en tot nu toe geen seconde spijt. Misschien van de zomer een driftcursus mee gaan doen. :mrgreen:
Gebruikersavatar
theo
Global Moderator
Berichten: 920
Lid geworden op: 25 jun 2011, 18:38
Type auto: Polo GTI+BMW X5 F15
Locatie: Gelderland

Re: Mazda mx5

Bericht door theo »

Ja leuk, een youngtimer ommee te spelen. Heb zelf nu een poosje deze en geniet er volop van: http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... =25&t=5103
Gebruikersavatar
g-loudertje
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
Type auto: Porsche Boxster S
Locatie: Sommelsdijk

Re: Mazda mx5

Bericht door g-loudertje »

Die Jag is van een heel ander kaliber. Wat een prachtding!
Gebruikersavatar
g-loudertje
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
Type auto: Porsche Boxster S
Locatie: Sommelsdijk

Re: Mazda mx5

Bericht door g-loudertje »

Afgelopen week wat aan de mx5 gerommeld. Beide dorpels aan de achterkant waren wat krokant dus maar even goed aangepakt.
Rotte delen uitgeslepen, binnendorpels in de zinkspray, nieuwe stukken er in gelast, strak gemaakt, in de epoxy en als laatste in de zwarte rubbercoating zoals orgineel.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Nu die toch op de brug stond de schroefset voor 2 cm lager en achter 1 cm lager gezet. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door g-loudertje op 13 apr 2015, 19:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Mazda mx5

Bericht door Golf88 »

Goed bezig! Is ie voor de rest wel nog hard? Je snapt natuurlijk ook dat we nu nog een foto verwachten met de schroefset weer wat lager ;)
Gebruikersavatar
g-loudertje
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
Type auto: Porsche Boxster S
Locatie: Sommelsdijk

Re: Mazda mx5

Bericht door g-loudertje »

Golf88 schreef:Goed bezig! Is ie voor de rest wel nog hard? Je snapt natuurlijk ook dat we nu nog een foto verwachten met de schroefset weer wat lager ;)
Die komt er aan hoor! Staat alleen nog niet helemaal naar mijn zin. Voor zou die nog iets mogen hebben. De vrouw wil em alleen zo laten :lol:
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Mazda mx5

Bericht door maRRRtinus »

Lekker bezig. Tof hoor als je handig bent.
Golf88
Berichten: 2209
Lid geworden op: 05 nov 2012, 20:47

Re: Mazda mx5

Bericht door Golf88 »

g-loudertje schreef:
Golf88 schreef:Goed bezig! Is ie voor de rest wel nog hard? Je snapt natuurlijk ook dat we nu nog een foto verwachten met de schroefset weer wat lager ;)
Die komt er aan hoor! Staat alleen nog niet helemaal naar mijn zin. Voor zou die nog iets mogen hebben. De vrouw wil em alleen zo laten :lol:
Gewoon niks zeggen en langzaamaan beetje bij beetje laten zakken :lol:
Gebruikersavatar
g-loudertje
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
Type auto: Porsche Boxster S
Locatie: Sommelsdijk

Re: Mazda mx5

Bericht door g-loudertje »

Haha inderdaad Thijs :D

Hier 1tje met de daily gti erbij!

Afbeelding
Gebruikersavatar
g-loudertje
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
Type auto: Porsche Boxster S
Locatie: Sommelsdijk

Re: Mazda mx5

Bericht door g-loudertje »

Gisteren heerlijk met de kap open richting de brouwersdam. (Zeeland)

Afbeelding

Volgende week staat een afspraak om de mx5 voor te keuren. Kijken wat er eventueel op doet. Binnenkort de distributieriem gaan vervangen want weet niet wanneer die voor het laatst vervangen is. Gelukkig kost het geen drol voor dat ding. :mrgreen:
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Mazda mx5

Bericht door NielsED30 »

Valt weer mee, vriend van me is mazda geil en heeft er ook gewerkt.. Maar als ik hoor wat die onderdelen voor zijn MX-3 kosten wordt je daar niet vrolijk van...
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
Gebruikersavatar
g-loudertje
Berichten: 452
Lid geworden op: 20 jun 2013, 22:51
Type auto: Porsche Boxster S
Locatie: Sommelsdijk

Re: Mazda mx5

Bericht door g-loudertje »

NielsGTI-Edition schreef:Valt weer mee, vriend van me is mazda geil en heeft er ook gewerkt.. Maar als ik hoor wat die onderdelen voor zijn MX-3 kosten wordt je daar niet vrolijk van...
Hoorde ook altijd dat onderdelen voor een jap erg duur zouden zijn. Via cabriohoeve.nl kun je voordelig aan mx5 onderdelen komen. Vind €55,- voor een distributieset en €110,- voor schijven en blokken rondom niet veel geld.

De dame vindt het helemaal geweldig en dat is ook wat waard haha :mrgreen:
Gebruikersavatar
maRRRtinus
Berichten: 381
Lid geworden op: 27 jul 2013, 07:06
Type auto: Audi TTS comp 500

Re: Mazda mx5

Bericht door maRRRtinus »

Het is ook echt een leuk karretje voor erbij. Zou zelf ook graag zoiets erbij hebben maar als je niet erg handig bent gaat het aardig in de papieren lopen.
Plaats reactie

Terug naar “Voor alle andere merken.”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten