Detail VW T-Roc

Stel hier al jullie vragen met betrekking tot het detailen van de auto's. Ook tips en trucs zijn daarnaast welkom.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Detail VW T-Roc

Bericht door Zluytr »

Geen GTI, maar ik dacht laten we even wat bijdragen aan het retailing gedeelte :mrgreen:

Vorige week eindelijk even wat tijd gemaakt om de T-Roc wat liefde te geven, en een klein verslagje gemaakt.... Dus waarom niet hier even delen :)

De auto is nog geen 3 maanden oud, dus met de gedachte dit “wel even” te doen, vol goede moed aan deze klus begonnen. Al bleek dit later een klein beetje tegen te vallen.

Vooraf geen schokkende voor fotos. Voor het dramatische effect wat vogelpoep op de motorkap laten zitten. Al was dat niet het beste idee op een onbeschermde lak :roll:
Afbeelding

Omdat er geen bescherming was die ontzien hoeft te worden, heb ik de auto eerst ingefoamed met Autogym TFR (1:10) en daar meteen over heen een foam van Kenotek (1:10)
Afbeelding

En na de auto afgespoten te hebben, de auto ingesprayed met DDJ Ferrous Dueller. Nieuwe auto’s willen nog wel eens goed onder de spoorslag/ vliegroest zitten, maar dat viel 100% mee. Alleen op de achterbumper sloeg het echt paars uit.
Afbeelding

Toen de auto naar binnen gereden, de kentekenplaten verwijderd, om hem daar te wassen met een shampoo van Obsession Wax. en daarna de auto gaan “kleien” met Supernatural clay en een clay lube van Chemical Guys. Hier ging het meeste tijd in zitten. Op mijn vrouw haar werk staan verschrikkelijk veel bomen, die nog wel eens een sapje los willen laten, en ook zat de auto onder spikkels witte verf. Ik denk dat dit afkomstig is van de weg markeringen die recentelijk zijn aangebracht hier in Den Helder. Dit ging er allemaal met pijn en moeite af met Valma harsverwijderaar, maar heeft echt een paar uur gekost.
Afbeelding

Toen ik de lak eindelijk acceptabel was, de auto nog 1x snel gewassen en gedroogd, en hem afgeplakt om de volgende dag verder te gaan.
Afbeelding

De volgende ochtend begonnen de lak te inspecteren met een D-Match. Vooral de motorkap was toch redelijk gehavend. een paar impressie shots op de foto hier onder. Met links onderin de vogelpoep van de eerste foto, die er dus aardig in was getrokken. rechts onderin een druppel van de wax/ fillers die de dealer heeft gebruikt. Dit was nog behoorlijk lastig te verwijderen. en bovenste 2 fotos zijn krassen die te voorschijn kwamen tijdens het cleanen van de lak.
Afbeelding

Goed, tijd om te polijsten! de weapons of choice voor vandaag waren de Duetto, Mini en Nano. Voor de motorkap ben ik uitgeweken naar Scholl S3 op een paarse Scholl pad, en sommige plekjes moest ik nog lokaal roterend met de Nano aanpakken. De motorkap wel weer 100% strak gekregen. Bij de rest van de auto was Scholl S17 op een oranje Scholl pad voldoende.
Afbeelding

Nou is de T-Roc geen kleine auto, en heb ik zelf op een trapje moeten staan om het dak te polijsten (met mn 1.96) maar door de lijnen, vouwen en bollingen kon ik zelfs met de Mini niet alles lekker raken. Zelf op de motorkap heb ik hiervoor de Nano erbij moeten pakken. En de voorbumper was echt de limit. Die heb ik volledig met de nano moeten polijsten. Dit eerst roterend gedaan met s17 op een medium pad, en daarna op de dual action stand met S30.
Afbeelding

Nog aan de baas gevraagd of letters op de achterklep verwijderen mochten worden, maar dit verzoek werd vriendelijk afgewezen. Dus maar met de nano op en om de letters gepolijst.
Afbeelding

Toen de hele auto afgewerkt was tot de S17, de ramen nog aangepakt. Hiervoor had ik de Sonax Glass Polish aangeschaft waar ik erg tevreden over ben. Ik vind het een stuk beter verwerken en vooral afnemen dan de Nanolex die ik voorhaan gebruikte. Dit in 2 stappen gedaan met de zelfde pasta, maar eerst roterend, and daarna DA afgewerkt met de Bigfoot 15.
(En ja! Ik werk op mijn blote voeten :))
Afbeelding

Nadat ik de ruiten gepolijst had, had ik de auto op ass steunen gezet, en de velgen gedemonteerd.
Afbeelding

En toen de auto ontvet met Nanolex pre-wash en Q2M Bathe.
Afbeelding

En nadat ik de auto gedroogd had, was ik aan de velgen begonnen. Deze had ik nog niet schoon gemaakt bij het wassen.
Afbeelding

Foto’s zien er erger uit dan het was, want in no-time waren ze schoon en klaar om gepolijst te worden. De buitenkant had ik gepolijst met de Nano en de binnenkant met de Rupes mini. Op velgen vind ik Monello Mezzo het altijd goed doen, dus ben ik hier voor gegaan.
Afbeelding

Toen werden de sapjes uit de kast gehaald die we voor de deze detail gingen gebruiken.
Afbeelding

En na het polijsten de velgen ontvet en in de Gyeon Rim gezet.
Afbeelding

Ook de wielkasten werden niet vergeten. Deze gingen in de Q2M Trim, en ook de remklauwen kregen een laagje Rim.
Afbeelding

En toen was het weer mooi geweest voor die dag. Voor het slapen geen de banden nog even lekker dik ingesmeerd met de Gyeon Tire, en niet afgenomen, zodat dit lekker kon intrekken.
Afbeelding

De volgende ochtend… naja.. middag.. de velgen weer gemonteerd, en toen werd het tijd voor het laatste rondje polijsten. Dit heb ik gedaan met Gyeon Primer. Hiervoor wat meer de 21 gebruikt, omdat deze toch echt een mooiere finish na laat.
Afbeelding

Ik ben toch echt verliefd op de glans die Gyeon Primer na laat. Na elk paneel die je finished zie je toch zo’n verschrikkelijk glans verschil. Prachtig gewoon. (orange peel nemen we voor lief)
Afbeelding

En toen was het tijd om te coaten. Voor deze detail weer voor Prime gekozen. En zo lang ik deze kan kopen zal het mijn go-to coating blijven.
Afbeelding

Voor de overgevoelige B stijlen heb ik Mohs gebruikt. Niet alleen voor de bescherming, maar vooral omdat dit veel makkelijker is om af te nemen. Ook de chrome lijsten zijn met Mohs beschermd, omdat ik slechte ervaring heb met dit soort lijsten van mijn vorige auto, dus alle bescherming is welkom.
Afbeelding

En toen dit er opzat werd het toch even tijd voor een filmpje.
[MEDIA=youtube]Xwmp-lIkor8[/MEDIA]

Toen de rest van het kunststof ook gevoed met Q2M Trim. Normaal neem ik dit gewoon mee met de Cancoat, maar op deze auto zit zoveel kunststof dat een flesje Trim wel op zn plek was.
Afbeelding

Alleen voor de ruiten gingen we even non-Gyeon, omdat ik de Nanolex hier simpelweg beter vind.
Afbeelding

Ook de kleine dingen werden niet vergeten en gecoat met verschillende sapjes. (It’s in the details)
Afbeelding

Als de kers op de glansende taart alles not afgetopt met een laagje Cancoat.
Afbeelding

De volgende dag heb ik de auto nog een laagje Gyeon Cure gegeven en ben ik naar buiten gereden voor wat after shots.

De zon was niet ideaal, maar het gaat om het idee :)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door FreaQ »

Jezus, wat een staaltje pracht werk!
Ik ben wel echt jaloers op je kunsten.. Kom binnenkort nog wel even langs om te leren wassen :lol:
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Gebruikersavatar
bluetiger
Berichten: 1224
Lid geworden op: 14 jun 2011, 15:37
Type auto: Golf 7 GTI Perf + T5
Locatie: Lansingerland

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door bluetiger »

Respect. Ik heb er het geduld niet voor. Resultaat is echt super! Moet de mijne ook eens (laten) doen.
-Marco-
Golf MK7 GTI Performance - Full Milltek, APR intake, JD Stage 2 340pk/465nm
T5 GP 2.0 TDI BiT JD chip 218pk/510nm AWD DSG
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Detail VW T-Roc

Bericht door ChielED35 »

Tering ouwe...je bent echt een baas met detailen, supermooi!!!!! Eigenlijk wel droevig hoe een dealer zn autos aflevert als ik zo die kap zie, maar gelukkig kan je het zelf beter Afbeelding
Je duifje zal wel blij zijn met je ;)
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
Vissa
Berichten: 900
Lid geworden op: 26 aug 2017, 18:12
Type auto: Cupra Formentor 310
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door Vissa »

Heerlijk zo'n eigen plekje waar je alle tijd kunt nemen voor zo'n detail. Wat een werk, maar het resultaat is er dan ook naar. Echt heel mooi!

Ik heb gister tijdens het wassen echt mega veel van die oranje vliegroest plekjes geconstateerd. Na het wassen de motorkap ingespoten met Non Ferro en die verkleurde geheel paars. Dan denk je dat de auto schoon is.....

Jij sprayt de auto dus helemaal in met DDJ Ferrous Dueller? Ik moet daar ook nog even een goede oplossing voor zoeken want als ik dat met Non Ferro in de originele fles/sprayer ga doen dan spray ik heel die fles leeg. :lol:
Current: Cupra Formentor VZ 310 21'
Previous: GTI TCR 20' - i30N 19' - Golf GTI Clubsport 16' - Civic Type R FK2 16' - Astra GTC OPC '13 - Polo GTI 6R '12
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door Zluytr »

Thanks allemaal... het is heerlijk therapeutisch werk :)

@Vissa,

DDJ en Non Ferro zijn gelijke producten. Die 2 is niet beter dan de ander.

Het kost een hoop product... ik koop dit altijd in groot verpakking.

Meestal sla ik toe als ze bij carclean gaan stunten, en koop ik meteen 5 liter. Dit keer was de DDJ Goedkoper :)

Het meest effectieve is eerst de auto te wassen en daarna in te spuiten... even laten intrekken... en er dan zachtjes met een schone mitt over heen gaan. (heractiveren)

Als je het zo doet ben je meestal in 1x van alle ellende af. Als je het inspuit en daarna meteen afspuit niet, en moet je het vaker herhalen.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door FreaQ »

Hoe lang ben je ongeveer met zon ''klus'' bezig ?
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door Zluytr »

Normaal een dag of 2... dit keer een stuk meer, maar zijn we ondertussen gaan bbq’n en terrasjes pakken.

Het is immers zondag ;)
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door FreaQ »

iets met de detailgriep te maken? mooi dat je die geduld heb! heb je nog aanraders voor in de buurt waar ik mijn liefje kan brengen ?
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door Zluytr »

Niemand in Noord Holland eigenlijk.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door FreaQ »

Zluytr schreef: 18 jul 2018, 19:14 Niemand in Noord Holland eigenlijk.
Balen :cry:
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
Gebruikersavatar
spikehome
Berichten: 239
Lid geworden op: 21 jan 2018, 12:06
Type auto: Golf7GTIPerformance
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door spikehome »

Mooi man.
Ben stiekum wel jaloers op je poets garage.:)
Golf GTI Performance bj2016 Afbeelding Afbeelding
Volkswagen Up Move bj2016 Afbeelding Afbeelding
Oude Golf 7 1.2 DSG business bj2015 Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door MK5benGTI »

Erg mooi verhaal van een mooie detailing met wel een heel dik resultaat. Netjes! Mooi hok heb je ook.
Aan de materialen te zien detail je vaker dan alleen je eigen auto’s?
FreaQ schreef: 18 jul 2018, 18:02 iets met de detailgriep te maken? mooi dat je die geduld heb! heb je nog aanraders voor in de buurt waar ik mijn liefje kan brengen ?
In Leeuwarden zit een hele goede :mrgreen:
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door ChielED35 »

MK5benGTI schreef: 20 jul 2018, 11:16 Erg mooi verhaal van een mooie detailing met wel een heel dik resultaat. Netjes! Mooi hok heb je ook.
Aan de materialen te zien detail je vaker dan alleen je eigen auto’s?
FreaQ schreef: 18 jul 2018, 18:02 iets met de detailgriep te maken? mooi dat je die geduld heb! heb je nog aanraders voor in de buurt waar ik mijn liefje kan brengen ?
In Leeuwarden zit een hele goede :mrgreen:
Klopt wel, maar die heeft zelfs voor z'n vrienden geen tijd :roll:
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door MK5benGTI »

Eigen auto eerste he.
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door ChielED35 »

MK5benGTI schreef: 20 jul 2018, 12:49 Eigen auto eerste he.
Ja eigen volk ook gekke Fries :lol: :lol: :mrgreen:
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Reflexzilver
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 mar 2014, 17:05
Type auto: GTI 7 Performance

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door Reflexzilver »

Ziet er indrukwekkend uit. Heb je opleiding voor detailer gevolgd of alles na advies vragen zelf uitgeprobeerd ?
Vaak zitten goede bedrijven/detailers ver weg van Noord Holland :oops: :evil: :D
Wezl
Berichten: 310
Lid geworden op: 12 jul 2015, 16:44
Type auto: Golf MK7 R

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door Wezl »

Ziet er super uit en wat een top ruimte ook om dit allemaal te doen :mrgreen:

Mocht je je nu een keer een lang weekend vervelen geef maar even een belletje dan breng ik de r even :lol:
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door Zluytr »

Reflexzilver schreef: 27 jul 2018, 18:52 Ziet er indrukwekkend uit. Heb je opleiding voor detailer gevolgd of alles na advies vragen zelf uitgeprobeerd ?
Vaak zitten goede bedrijven/detailers ver weg van Noord Holland :oops: :evil: :D
Klopt!

Geen opleidingen... wel een paar clinics gevolgd links en rechts.

Verder is het inlezen, uit proberen, verder lezen.. en zo krijg je steeds een veel beter resultaat. En toen ben ik steeds meer auto’s van andere gaan doen.

Deze detail was ook niet de meeste lastigste ofzo. Maar zijn best wat uurtjes in gaan zitten.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
locoelbario
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2018, 12:56
Type auto: golf 6

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door locoelbario »

erg netjes....
auto ziet erweer top uit zo
Mit46
Berichten: 115
Lid geworden op: 05 sep 2018, 14:11
Type auto: Golf MK7 GTI

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door Mit46 »

Wat een mooi resultaat zeg!

Ik krijg helemaal zin om mijn auto eens goed te boenen van het weekend. Wassen doe ik meestal wel, maar daar gaat die niet zo van glimmen. :geek:
Gebruikersavatar
Warhoofd
Berichten: 147
Lid geworden op: 03 aug 2014, 07:31
Type auto: Golf MK6 GTI

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door Warhoofd »

WOW! Ik wou dat ik een beetje meer van jouw geduld had, wat een mooi resultaat zeg! 8-)
312 pk & 460 NM by JD Engineering
JorisVdV
Berichten: 8
Lid geworden op: 04 jun 2021, 16:27
Type auto: chevrolet cruze 2DLT

Re: Detail VW T-Roc

Bericht door JorisVdV »

Zo dat is een prachtige schoonheid. Mijn vriendin moet het niet horen, want haar T-Roc ziet er niet zo indrukwekkend uit.
Prima om al die stappen te delen. Niet verwacht dat ik zoveel stappen moet uitvoeren om deze prachtige uitstraling te krijgen.
Ik hoop dat ik hetzelfde effect kan opwekken, want mijn vriendin zal mij zeker een passende beloning geven :)
Hoeveel keer in een jaar doe je deze grote schoonmaak?
Plaats reactie

Terug naar “Detailing Exterieur en Interieur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten