Vogelpoep

Stel hier al jullie vragen met betrekking tot het detailen van de auto's. Ook tips en trucs zijn daarnaast welkom.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ExXx
Berichten: 226
Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
Type auto: Golf VII GTI Perf
Locatie: Randstad

Vogelpoep

Bericht door ExXx »

Ja hoor, het is weer zo ver. ***** beesten..

Met het mooie weer in het vooruitzicht vandaag even lekker de auto gepoetst voor de deur, neergezet en even lekker een dutje gaan doen.
3 uur later kom ik bij mijn mooie schone ( dacht ik ) auto aan en wat zie ik? Ik mega vogel poep vlek, bruin/rood/zwart..

Ik meteen als een gek naar boven gelopen, emmertje gepakt en even laten inweken met een sponsje en opgelost dacht ik, het is tenslotte niet de eerste keer dat die klote beesten het nodig vinden om op mijn mooi gepoetste GTI te skijten.

Nou dit keer is het dus anders, als ik op mijn motorkap kijk zie ik niks, maar van de zijkant een mega vlek.. Zie onderstaande foto..
Is er iemand die weet hoe ik dit in godsnaam weg krijg? Ben er nogal ziek van namelijk..

Bedankt alvast!

Afbeelding
Gebruikersavatar
Chris5gti
Berichten: 1837
Lid geworden op: 22 sep 2011, 19:19
Type auto: Golf 5 GTI
Locatie: zuid limburg

Re: Vogelpoep

Bericht door Chris5gti »

probeer het eerst als het helemaal schoon is gemaakt met schampoo , niet hard duwen of schuren , met een fijne polijst pasta . Als dit niet helpt moet je effe naar een poetsbedrijf gaan die kunnen het eerst met een polijst machine proberen en anders een beetje van de lak afschuren en dan polijsten . Dan is het altijd weg! Suc6
Gebruikersavatar
ExXx
Berichten: 226
Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
Type auto: Golf VII GTI Perf
Locatie: Randstad

Re: Vogelpoep

Bericht door ExXx »

Ah dus er is gelukkig wel wat aan te doen.. Dat is mooi :)
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Vogelpoep

Bericht door wehoo »

Probeer het eens hiermee, doet vaak wonderen:

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
ExXx
Berichten: 226
Lid geworden op: 14 jun 2011, 22:24
Type auto: Golf VII GTI Perf
Locatie: Randstad

Re: Vogelpoep

Bericht door ExXx »

Bedankt wehoo, zal het even bestellen. Moet ik het ook nog met een speciaal iets inwrijven?
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: Vogelpoep

Bericht door wehoo »

ExXx schreef:Bedankt wehoo, zal het even bestellen. Moet ik het ook nog met een speciaal iets inwrijven?
Nou het spul is er eigenlijk niet voor, maar ik haal er alles mee weg. Vliegenlijkjes en zelfs kleine krasjes. Inwrijven, even wachten, met een andere doek (er zijn speciale voor, dat werkt fijner) uitwrijven.
Handleiding zit erbij.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
Gebruikersavatar
staffpride
Berichten: 2711
Lid geworden op: 31 dec 2011, 00:20
Type auto: Golf MK6 GTI + Lupo
Locatie: Alblasserdam
Contacteer:

Re: Vogelpoep

Bericht door staffpride »

Kan je nu al vertellen dat je met de mist & wipe de poepvlek niet wegkrijgt. Ik gebruik het namelijk zelf ook.
Is idd mooi spul voor tussen de wasbeurten door, maar een ingetrokken poepvlek moet je toch echt machinaal verwijderen.

Met een krachtige hand en een goed polijstmiddel (wolfgang polish bv) moet het ook lukken.

Afbeelding
MVG EMServices

Afbeelding
Gebruikersavatar
GolfL
Berichten: 1533
Lid geworden op: 18 mei 2011, 17:10
Type auto: MKV GTI ED30 DSG

Re: Vogelpoep

Bericht door GolfL »

Probeer het anders is met Meguiars scratch X (2.0). Geen wondermiddel maar werkt opzich wel aardig.

Als de poep "jong" is is het nog niet zo diep ingetrokken.
Golf 5 GTI DSG ED30 on Air

JD stage 2 340pk/460nm | Milltek | Carbonio | 3SDM | Airlift | Viair
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Vogelpoep

Bericht door Crokko »

GolfL schreef:Probeer het anders is met Meguiars scratch X (2.0). Geen wondermiddel maar werkt opzich wel aardig.

Als de poep "jong" is is het nog niet zo diep ingetrokken.
Dat is ook het eerste waar ik aan dacht. Prima spulletje.
Afbeelding
KoNi
Berichten: 140
Lid geworden op: 10 nov 2011, 22:56
Type auto: GTI ED30

Re: Vogelpoep

Bericht door KoNi »

Heb precies hetzelfde gehad paar dagen terug toen het warm was. Keek smorgens uit het raam en zag mijn "schone" auto, paar uurtjes later zag ik vogelpoep erop :evil: Auto maar op de oprit gezet en ervan af gewassen. Wat bleek je zag nog een vlek waar de poep heeft gezeten.
Vervolgens heb ik geprobeert te clayen maar dit hielp ook niet :cry: Uiteindelijk heb ik het gepolijst en weg was het vlekje :D
kevin78
Berichten: 760
Lid geworden op: 11 mei 2011, 18:38
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: Overijssel

Re: Vogelpoep

Bericht door kevin78 »

Meestal gaat bij mijn de vlek weer weg na een paar was beurten.... Maar heb ook al keer de motorkap helemaal opnieuw moeten laten spuiten wegens vogelpoep wordt je niet vrolijk van...
Gebruikersavatar
Carclean.com
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 sep 2011, 11:27
Type auto: Nog invullen
Locatie: Berkel en Rodenrijs
Contacteer:

Re: Vogelpoep

Bericht door Carclean.com »

Erg lastig zulke vlekken, vaak goed te verminderen maar je krijgt het zeker niet altijd geheel weg.
Met een detailer haal je het in ieder geval niet mee weg.

Voor de hardere VAG lakken kan je beter Monello Mezzo gebruiken dan ScratchX 2.0.
http://www.carclean.nl/product/101575

Deze kan het beste machinaal ingewerkt worden maar als je die niet hebt zal het uiteraard met de hand moeten, dat kan met deze pad:
http://www.carclean.nl/product/100972
Stevig inwerken en direct afnemen, herhalen indien nodig.

Daarna weer wax aanbrengen.
Meguiar's | Poorboy's World | Gliptone | Autoglym | Dodo Juice - Carclean.nl - dé car care shop - Mothers Wax | Monello | Lake Country | DAP900 Polijstmachine | Metropolitan
Afbeelding
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Vogelpoep

Bericht door HS2005 »

Wellicht een reactie op een verouderde topic, maar sindsdien deze topic mij geholpen heeft bericht ik ook mijn ervaringen. :)

Toen mijn auto bij de garage stond (circa 2 dagen) kreeg iemand het briljante idee om met vogelpoep op de motorkap de auto in de stralende zon te zetten en ermee te gaan rijden. Conclusie: Vogelpoep ingebrand in de motorkap. Op advies van een kennis heb ik bij de Gamma (deze was tot 21.00 uur open) een groen potje Commandant 4 gehaald + microvezel doekjes.

Commandant + microvezeldoekjes. Totale kosten: € 15,-
Afbeelding

Heb ongeveer 45 minuten lang - laag voor laag - de ingebrande vogelpoep weg weten te krijgen. (Eerst rustig, daarna harder poetsen + cirkelbewegingen) Vervolgens heb ik met Black Hole van Poorboy's World de motorkap zijn glas gegeven en tot slot ingesmeerd met Poorboy's World - Natty's Paste Wax Blue.

Resultaat: (Geen externe krassen of beschadigingen)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door HS2005 op 10 mei 2014, 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Vogelpoep

Bericht door bzb »

commandant 4 voor kleine plekjes, commandat 5 voor de hele auto (daarna wel goed waxen svp), der zijn der een hoop van detail hobbyisten die dat vloeken in de kerk vinden maar tis prima spul

scratchx 2.0 doet inderdaad geen hol op me golf, lak is veel te hard blijkbaar volgens carclean, goeie tip
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Vogelpoep

Bericht door Crokko »

bzb schreef:scratchx 2.0 doet inderdaad geen hol op me golf, lak is veel te hard blijkbaar volgens carclean, goeie tip
Apart. Ik heb een hele andere ervaring.

Sowieso is Scratch x 2.0 voor ondiepe krasjes zoals swirls en de kleine krasjes achter je handgrepen enz.
Met de hand zijn dit soort lichte beschadigingen prima weg te werken.
Zijn de beschadigingen dieper kun je het ook machinaal aanbrengen, maar dat is bij mij nog nooit nodig geweest. :D

Zwart is ook wel een rotkleur ook. Wel mooi natuurlijk maar heel gevoelig.
Afbeelding
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Vogelpoep

Bericht door HS2005 »

Bij deze even een update: Na 2 dagen met Commandant 4 gepoetst, ofwel geschuurd, te hebben zag ik in de stralende zon een doffe plek zitten. Moest wel erg goed kijken, want als je er langsloopt valt het niet direct op. Heb de afgelopen 3 dagen elke dag (3 x 15 minuten) de motorkap eerst schoongemaakt met Poorboys World -Spray and Wipe, daarna ingesmeerd met Poorboys World - Black Hole en afgemaakt met Commandant - Cream Wax nr. 7. Tot slot heb ik 2 dagen later de doffe plek nogmaals bekeken onder de zon en met een lamp, maar deze is als sneeuw voor de zon verdwenen.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
justin--92
Berichten: 193
Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
Type auto: Polo 6r GTI
Locatie: Zuid-Holland

Re: Vogelpoep

Bericht door justin--92 »

Doffe plekken zijn zeer goed te behandelen met commandant M5 scratch remover..
Ik had een keer een lichte beschadiging op me bumper, deze weggeschuurd met dat heele fijne schuurpapier wat je kunt gebruiken met water...
Beschadiging (welke in de oppervlakte van de lak zat) vollediging weg, maar m'n hoogglas lak was er natuurlijk ook af,, resultaat een doffe plek.. Met commandant m5 flink wezen poetsen, en de hoogglans was beter dan ooit tevoren.
Ga een dezer dagen, met het mooie weer, me auto is met de poetsmachine eerst helemaal met de M5 behandelen (voor de haarkrasjes) en daarna de commandant M7 super wax eroverheen poetsen.. Schijnt een glanzend resultaat te worden.. Dus ben benieuwd.
Gr. Justin

Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Gebruikersavatar
HS2005
Berichten: 309
Lid geworden op: 05 mei 2014, 17:28
Type auto: Golf MK6 R
Locatie: Earth

Re: Vogelpoep

Bericht door HS2005 »

justin--92 schreef:Ga een dezer dagen, met het mooie weer, me auto is met de poetsmachine eerst helemaal met de M5 behandelen (voor de haarkrasjes) en daarna de commandant M7 super wax eroverheen poetsen.. Schijnt een glanzend resultaat te worden.. Dus ben benieuwd.
Zou je, indien dit niet teveel moeite gevraagd is, beeldmateriaal willen verzamelen van voor en na. Ben erg benieuwd naar het resultaat.
JD Stage 5 | 556pk / 638Nm
justin--92
Berichten: 193
Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
Type auto: Polo 6r GTI
Locatie: Zuid-Holland

Re: Vogelpoep

Bericht door justin--92 »

Ik zal proberen wat beeldmateriaal voor en na te maken, waarin het verschil (indien dat er is :lol: ) te zien is
Gr. Justin

Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
justin--92
Berichten: 193
Lid geworden op: 10 nov 2013, 14:31
Type auto: Polo 6r GTI
Locatie: Zuid-Holland

Re: Vogelpoep

Bericht door justin--92 »

Zoals beloofd, wat foto's..

zie:
http://www.golfgtiforum.nl/forum/viewto ... 466#p96466

24 mei 2014, 16.45 uur
Gr. Justin

Polo 6r GTI | 214pk | 313Nm | DSG | Stage 1 | 2,5'' rvs CatBack non-resonated
Ex: Golf 6 gti | 283 pk | stage 1 | DSG | wit
Plaats reactie

Terug naar “Detailing Exterieur en Interieur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 19 gasten