Motorruimte schoongemaakt

Stel hier al jullie vragen met betrekking tot het detailen van de auto's. Ook tips en trucs zijn daarnaast welkom.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Motorruimte schoongemaakt

Bericht door Verlengsnoer »

Ik heb van het weekend mijn motor ruimte wat opgeschoond. Ik was van plan met verdunde APC en doeken in de weer te gaan. Ik heb door de Twin Take geen motorafdekplaat meer. Op het carclean forum heb ik goede dingen gelezen over Autoglym Engine Cleaner en Vinyl & Rubber Care. Hierdoor ben ik de spullen aan gaan schaffen.

De slangen onder de motorkap waren vettig en er zat her en der wat olie (viezigheid). Deze zijn allemaal verdwenen na het opspuiten van de Engine Cleaner. Met een kwast ben ik langs het materiaal gegaan. De engine cleaner moet je niet laten opdrogen/intrekken omdat het anders wit uitslaat. Ik heb de motor ruimte hierna afgespoten met de tuinslag (gardena kop op nevel stand). De volgende stap was het aanbrengen van de Vinyl en Rubbber Care (aanbrengen op nat ondergrond). Deze dient 3 a 4 uur in te werken zodat het geheel opdroogd.

Ik vind het verschil niet goed zichtbaar op de foto's maar het is er echt op vooruit gegaan.

Voor:
Afbeelding

Na (1,5 uur, het vlekkerige op de foto komt doordat het spul nog niet geheel is opgedroogd):
Afbeelding[/URL]

Ik heb beide spullen ook losgelaten op de HSE wat bijna geheel afgedekt is met vynil. Tijdens het nemen van de foto was het spul nog niet opgedroogd.
Afbeelding[/URL]

De glans welke je ziet is natte toestand is gelijk aan de glans als het product opgedroogd is. Wil je een matte finish dan dien je het uit te poetsen voor het opgedroogd is. Indien je het niet goed uitpoetst zul je strepen gaan zien.

Tot zover mijn motorruimte opschoon actie :) hoe maken jullie je motorruimte schoon? Post some pictures!
Gebruikersavatar
Crokko
Berichten: 1675
Lid geworden op: 26 feb 2012, 09:08
Type auto: Scirocco 3

Re: Motorruimte schoongemaakt

Bericht door Crokko »

Ziet er echt goed uit!
Ik moet toegeven, dat ik weinig aandacht geef aan wat er onder de motorkap schoongemaakt kan worden.

Af en toe een doekje erover, maar dan houdt het wel op. :oops:

Ben je wel even mee bezig geweest of viel het mee?
Afbeelding
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Motorruimte schoongemaakt

Bericht door Verlengsnoer »

Ik ben welgeteld 5 minuten bezig geweest met beide producten... Dat is het geniale van beide autoglym producten! Voor het kleine beetje werk en tijd dat erin gaat zitten is het resultaat verbluffend ;)

http://forum.carclean.nl/cc_postst5703/ ... -Care.aspx
Gebruikersavatar
MkVI Nmgn
Berichten: 5037
Lid geworden op: 11 jul 2011, 21:24
Type auto: Golf7R
Locatie: Gelderland zuid

Re: Motorruimte schoongemaakt

Bericht door MkVI Nmgn »

Ik heb geen foto van het cleanen maar ik gebruik gewoon mr muscle ontvetter spuit gehele motorruimte in en een stukje plastic over de electrische gedeelte en daarna laat ik de motor draaien en spuit ik het af met een hogedrukspuit, daarna met een luchtpistool spuit ik het water eraf en loop ik alles na met een doekje en klaar. Ik houd persoonlijk niet van glimmend kunstof onder de kap ondanks het bij jou er netjes uitziet.
Groetjes Tonnie
-----------------------------------------------------------------------------------------
Lean
Berichten: 198
Lid geworden op: 08 jan 2012, 15:22

Re: Motorruimte schoongemaakt

Bericht door Lean »

Je motorruim ziet er zeker weer netjes uit!

Zelf doe ik niet zo heel veel aan schoonmaken onder de kap. 1x in de 2 maanden even een oude spons erover, afspuiten en nadrogen en daar blijft het meestal bij.
Schippersss
Berichten: 1158
Lid geworden op: 07 feb 2012, 16:47
Type auto: Passat CC TSI

Re: Motorruimte schoongemaakt

Bericht door Schippersss »

MkVI Nmgn schreef:Ik heb geen foto van het cleanen maar ik gebruik gewoon mr muscle ontvetter spuit gehele motorruimte in en een stukje plastic over de electrische gedeelte en daarna laat ik de motor draaien en spuit ik het af met een hogedrukspuit, daarna met een luchtpistool spuit ik het water eraf en loop ik alles na met een doekje en klaar. Ik houd persoonlijk niet van glimmend kunstof onder de kap ondanks het bij jou er netjes uitziet.
Ik hou ook niet van dat glimmende, maar als je met mr muscle/apc/ontvetters bezig bent geweest dan dan is plastic en rubbers en slangen meestal schraal en aangestast en moeten weer gevoed worden en beschermd met een product en dat autoglym een goeie voor.
Gebruikersavatar
KnuffelTurk
Berichten: 1181
Lid geworden op: 28 jan 2013, 22:32
Locatie: Uit de Buurt

Re: Motorruimte schoongemaakt

Bericht door KnuffelTurk »

Dat ziet er mooi uit!
Met vriendelijke groet,

KnuffelTurk


____________________________________________________


''Grappen over vrouwen zijn niet leuk. Tenzij ze om te lachen zijn.''
Agumy
Berichten: 119
Lid geworden op: 06 aug 2013, 13:02
Type auto: Golf MK5 GTI 240
Locatie: Omgeving Amsterdam

Re: Motorruimte schoongemaakt

Bericht door Agumy »

Ziet er netjes uit!
JeffFR
Berichten: 76
Lid geworden op: 04 feb 2014, 18:05
Type auto: LeonFR 1.8TSI
Locatie: Rotterdam

Re: Motorruimte schoongemaakt

Bericht door JeffFR »

Ga het ook ff proberen met dat spul:) niet dat me motor erg vies is maar bij houden is beter
Seat Leon mk3 1.8TSI FR 230PK 313NM
20juni ga ik met vrienden de Modball Europe rijden!!
Like onze pagina op facebook https://www.facebook.com/dutchmodballteamNL, dit zouden wij als team zeker waarderen!!
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Motorruimte schoongemaakt

Bericht door bzb »

ik doe het zelden (schoonmaken dan) maar ik doe het met een vochtig mequairs (billen)doekje voor het interieur, waarmee ik eerst het interieur mee heb gedaan, is ook een soort plastic vriendelijk spul wat erop zit
Plaats reactie

Terug naar “Detailing Exterieur en Interieur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 27 gasten