Poetsmachine aangeschaft

Stel hier al jullie vragen met betrekking tot het detailen van de auto's. Ook tips en trucs zijn daarnaast welkom.
Plaats reactie
Ruud9n3GTI
Berichten: 32
Lid geworden op: 22 aug 2013, 21:55
Type auto: Polo 9n3 GTI

Poetsmachine aangeschaft

Bericht door Ruud9n3GTI »

Goede avond,

Ik heb sinds kort een professionele poetsmachine aangeschaft. ( hij heeft meer weg van een slijptol ) deze kan zijn toeren/omwentelingen regelen. er zitten ook watten en diverse polijstwatten bij

Nu is mijn vraag welke spullen ik allemaal nodig heb op het gebied van poetsen
Als ik bij detailbedrijven ga informeren, ben je omgerekend al 500 euro kwijt voor diverse polijsten/reinigingsmaterialen.
Het is alleen maar de bedoeling om kleine krasjes te verwijderen en mijn lak weer mooi glanzend te krijgen.
Nu ben ik wat geld betreft niet pinnerig, maar ik heb het idee dat het goedkoper kan qua poetsmiddelen.
maar het kan natuurlijk zijn dat ik het mis heb!

Grt Ruud
Gebruikersavatar
Verlengsnoer
Berichten: 1814
Lid geworden op: 29 jun 2011, 14:19

Re: Poetsmachine aangeschaft

Bericht door Verlengsnoer »

Hoi! Kijk even bij carclean.nl! Uiteindelijk ga je gaande weg meer dan 500 uitgeven maar dat ter zijde! Je hebt een licht, middel en grover polijstmiddel nodig en pads met dezelfde eigenschappen. Verder wat mooie doeken om uit te poetsen en een mooie wax om het af te ronden! Denk dat je de basis dan wel hebt in een notendop.

Heb je een dual action machine of een rotary?

Bij carclean ga je helemaal slagen! De producten kun je overigens overal halen als je weet wat je wilt!
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: Poetsmachine aangeschaft

Bericht door dangerpaki »

Ik zou erg oppassen met wat voor apparaat je op je auto zet.
Je hebt rotary polijstmachines, dual action machines zonder ingebouwde veiligheid en met ingebouwde veiligheid. Lees je even goed in. Als je nu voor het eerst gaat polijsten en je hebt geen ervaring en je zet er een rotary op dan ben je strak gegarandeerd toe aan een spuitbeurt.

EDIT: oeps zie dat het een behoorlijk oud bericht is.
Plaats reactie

Terug naar “Detailing Exterieur en Interieur”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 gasten