storing waarbij alle dashboardlampjes aanspringen

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
brybry183
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2017, 20:07
Type auto: golf v gti

storing waarbij alle dashboardlampjes aanspringen

Bericht door brybry183 »

Hallo,

Bij mijn golf v gti gebeurt het de laatste tijd steeds vaker dat alle lampjes aanspringen (gele stuurtje, oliedruk, olielampje, motormanagement, abs, echt alles) in het dashboard, wanneer dit gebeurt doet zelfs de toerenteller het niet meer.
Het is al rijdend gebeurd en ook terwijl ik stil stond. Wanneer ik de auto aan en uitzet start deze wel, maar valt direct weer uit. Als ik de plus pool van de accu er af en erop doe dan zijn de lampjes weer uit en kan ik gewoon weer rijden.

Als de storing zich voordoet kan ik met vagcom de auto niet uitlezen omdat ik niet in het systeem kom.

Iemand enig idee wat het probleem is?
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: storing waarbij alle dashboardlampjes aanspringen

Bericht door ferry »

Je auto is dan uitgevallen.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
Gebruikersavatar
ED30Erwin
Berichten: 375
Lid geworden op: 28 mar 2016, 14:44
Type auto: Golf mk5 gti Ed30
Locatie: Onder nap

Re: storing waarbij alle dashboardlampjes aanspringen

Bericht door ED30Erwin »

Accu/ dynamo getest?
brybry183
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2017, 20:07
Type auto: golf v gti

Re: storing waarbij alle dashboardlampjes aanspringen

Bericht door brybry183 »

de auto valt niet uit tijdens het rijden als de lampjes aanspringen, pas als ik de auto uit zet en daarna probeer te starten valt die weer uit.


accu en dynamo had ik nog niet aan gedacht. de auto start na 3 dagen zonder gebruik wel gewoon. zouden die lampjes daardoor aan kunnen gaan?
brybry183
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2017, 20:07
Type auto: golf v gti

Re: storing waarbij alle dashboardlampjes aanspringen

Bericht door brybry183 »

@ ferry

haha ik lees nu pas wat je bedoelt. het probleem is meer dat de lampjes aanspringen en hij daarna niet meer start ;)

toch bedankt voor je reactie
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: storing waarbij alle dashboardlampjes aanspringen

Bericht door MK5GTI08 »

Gebruik je 2 verschillende sleutels toevallig? Het klinkt heel erg als een wegrijblokkering namelijk.. Auto al uitgelezen als de storingslampje niet aan zijn? Storingen blijven namelijk altijd opgeslagen dus via uitleesapparatuur zou je evt storingen moeten vinden.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
brybry183
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2017, 20:07
Type auto: golf v gti

Re: storing waarbij alle dashboardlampjes aanspringen

Bericht door brybry183 »

ik gebruik normaal gesproken 1 van de 2 sleutels (de andere is de batterij van op.)
ik ga nu eens met de andere kijken of dat verschil maakt want het gebeurt steeds vaker.

morgenochtend wordt de auto uitgelezen en ik hoop dat er dan wat duidelijkheid is.

in ieder geval ook bedankt voor de hulp!
brybry183
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2017, 20:07
Type auto: golf v gti

Re: storing waarbij alle dashboardlampjes aanspringen

Bericht door brybry183 »

Aan de sleutel heeft het niet gelegen. Met de reservesleutel sprong hij vanochtend ook in de storing


Uitgelezen en er is 1 foutmelding die gelijk terugkomt.
Control module 00003 van het instrumentenpaneel..
brybry183
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2017, 20:07
Type auto: golf v gti

Re: storing waarbij alle dashboardlampjes aanspringen

Bericht door brybry183 »

Ik lees op andere fora dat het regelapparaat van de stuurbekrachtigingelektronica wel eens kapot kan gaan.
Ik hoorde ook dat het aan de klok zelf kan liggen.

Wat ligt meer voor de hand? Het regelapparaat dat geen verbinding kan maken met andere modules of dat de klok zelf kapot is?

Hoe zou ik dit kunnen testen?
tolunay
Berichten: 226
Lid geworden op: 22 aug 2015, 16:17
Type auto: MK6 GTI

Re: storing waarbij alle dashboardlampjes aanspringen

Bericht door tolunay »

Uit welke regio kom je ? Het is misschien verstandiger om je auto aan de Vagcom te hangen om GOED de foutcodes uit te lezen.
aan de hand daarvan kun je verder zoeken naar mogelijk oorzaken. Het kan ook een draadbreuk zijn. Storingen in de canbus netwerk(en).
brybry183
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2017, 20:07
Type auto: golf v gti

Re: storing waarbij alle dashboardlampjes aanspringen

Bericht door brybry183 »

i
tolunay schreef:Uit welke regio kom je ? Het is misschien verstandiger om je auto aan de Vagcom te hangen om GOED de foutcodes uit te lezen.
aan de hand daarvan kun je verder zoeken naar mogelijk oorzaken. Het kan ook een draadbreuk zijn. Storingen in de canbus netwerk(en).
ik kom uit apeldoorn. een vriend van mij heeft de auto met vagcom uitgelezen.. hij gaf aan 00003 control module 014 - defective
maar kan ik met vagcom precies zien welke netwerken een storing zouden bevatten?

door alles wat ik lees op fora heb ik vandaag zo'n elektronica module opgehaald omdat een vriend van mij die nog had liggen en die zijn toch niet zo duur.
ik ga sowieso eens proberen om die te vervangen.
brybry183
Berichten: 8
Lid geworden op: 19 mei 2017, 20:07
Type auto: golf v gti

Re: storing waarbij alle dashboardlampjes aanspringen

Bericht door brybry183 »

oke, ik heb die module vervangen en een proefrondje gemaakt.
goeie nieuws: de storing komt niet terug dus ik denk dat deze stuurkolomelektronicamodule het probleem is.

het slechte nieuws: de stuurbekrachtiging doet t niet en het abs lampje blijft branden. is dit een kwestie van inleren of moet ik een andere module hebben?

de module die ik heb gebruikt komt uit een golf 1.9 tdi. Deze heeft trouwens ook stuurbediening en dat heeft de mijne niet.
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 41 gasten