Chippen...... JD of DVX?

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
RotGti
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2017, 19:47
Type auto: golf 5 gti
Locatie: Flevoland

Chippen...... JD of DVX?

Bericht door RotGti »

Goeiemorgen,

Ik heb afgelopen weekend een standaard GTI aangeschaft, en ben van plan deze te chippen.

Ik heb de afgelopen 10 jaar drie auto’s bij JD laten chippen, twee Ibiza TDI FR’s en een Audi 2.0 TDI.
De eerste Ibiza heb ik op maat laten chippen op een forummeetting, de anderen zijn met een standaardchip van JD gedaan.
Overigens over beide manieren en JD zelf niets dan lof, ik heb de afgelopen jaren altijd met een glimlach in de auto gezeten.

Ik denk dat ik deze auto 1 a 2 jaar zal rijden, en dat hij dan weer plaats moet maken voor wat nieuwers, maar dat hangt een beetje van de werksituatie af. Overigens rij ik de auto zelf alleen in het weekend, door de week zal mijn vriendin er boodschappen in doen.

Ik twijfel enorm wat de beste optie is. Aan de ene kant is JD natuurlijk bewezen, en heb ik daar de afgelopen 10jaar een hoop plezier van gehad. De prijs voor een chip op maat bij JD is voor deze auto echter 790 euro, dat is ruim meer dan 10% van de aanschafwaarde van de auto zelf.

Aan de andere kant heeft dvx momenteel een aanbieding lopen voor de golf 5 gti, 439 euro voor chippen op maat. Dit is zo’n beetje de helft!

Wie heeft er ervaring met dvx of beide, en kan me vertellen of ik hier ten opzichte van JD spijt van ga krijgen. Ik zou altijd ver van tunex ziptuning en al dat soort brol vandaan blijven, maar het gaat hier ook om een gerenommeerde tuner toch?

Overigens gaat het me niet echt om de cijfers, maar meer om de driveability. Ik heb de afgelopen jaren natuurlijk alleen maar diesels met vrachtladingen koppel onderin gereden, en daarin komt de GTI nu net even wat te kort 😜
Laatst gewijzigd door RotGti op 06 nov 2017, 11:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
MK5benGTI
Berichten: 1209
Lid geworden op: 10 sep 2014, 19:38
Type auto: Golf MK 5 GTI
Locatie: Leeuwarden

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door MK5benGTI »

Goedemorgen,

Hier heb je eventueel nog meer persoonlijke adviezen/voorkeuren: https://golfgtiforum.nl/forum/viewtopic.php?f=20&t=7769

Succes!
RotGti
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2017, 19:47
Type auto: golf 5 gti
Locatie: Flevoland

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door RotGti »

Zijn er overigens nog kleine dingetjes die ik kan doen om de tuning te optimaliseren?
Ik kan me bv van de Ibiza herinneren dat een onderdeeltje in de luchtinlaat van de cupra versie ervoor zorgde dat ie net even wat meer lucht kon aanzuigen. Dat onderdeeltje kostte iets van 35 euro, en was toen volgens JD zeker de moeite waard om de plaatsen voor de tuning. Tips And tricks welkom 😜
RotGti
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2017, 19:47
Type auto: golf 5 gti
Locatie: Flevoland

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door RotGti »

Thanx MK5bengti,

Ik had die Thread gevonden ja, echter het gaat er hier meer om of er een “klik” met de chipper was of niet. Ik ben bij JD altijd prettig geholpen, dus dat zou voor mij geen reden zijn om een deurtje verder te kijken. Er staan in dat topic echter geen ervaringen hoe de GTI na chippen bij dvx rijd helaas.

Ook is dit topic inmiddels bijna drie jaar oud, en het voorsteltopic van dvx is een jaar nieuwer, dus ik dacht misschien zijn er inmiddels al weer een hoop ervaringen bij gekomen 😜
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door ChielED35 »

Zowel over JD als DVX verneem ik louter positieve ervaringen. Gewoon doen waar je jezelf prettig bij voelt, kwalitatief zit je bij beiden goed.
Gezien je de afgelopen 3 auto's naar volle tevredenheid aan JD hebt toevertrouwd, kan ik me voorstellen dat je dit als logische stap ziet.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
O2RS
Berichten: 446
Lid geworden op: 12 aug 2012, 13:28
Type auto: Audi S4 Avant

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door O2RS »

Volgens mij hebben beide tuners voldoende ervaring en kunde om een goede chip te schrijven.
Ik beluister dat je eigenlijk het liefste bij JD blijft, aangezien je daar gewoon goede ervaringen mee hebt.
Mijn advies; bel of mail JD eens en leg de situatie uit, misschien kunnen jullie elkaar wel ergens in het midden vinden qua prijs?
Audi S4 Avant B8, JD motor en S-Tronic software (529pk/640nm)
ex: Octavia RS Combi, JD stage 2 (309pk/448nm)
Gebruikersavatar
jannick
Berichten: 473
Lid geworden op: 23 sep 2016, 22:24
Type auto: Golf V R32

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door jannick »

Mijn auto is afgesteld bij DVX prima gasten en auto rijd super.. tevens ook goeie ervaring met JD !
RotGti
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2017, 19:47
Type auto: golf 5 gti
Locatie: Flevoland

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door RotGti »

Inmiddels contact gehad met beide tuners, and the plot thickens 😜

Volgens JD is het niet nodig om als je enkel stage 1 chipt de dsg bak ook te chippen, waardoor een chip op maat inclusief forumkorting op 740 euro zou komen.
Volgens dvx is dat zeer zeker wel nodig, waardoor een chip op maat incl dsgbak update op 680 euro zou komen (dvx heeft momenteel een actie lopen met 20% korting op chippen, dit geld ook voor dsg. ik durf niet precies te zeggen tot wanneer dit is)

60 euro verschil is wat mij betreft verwaarloosbaar, echter, waarom zegt tuner A dat de dsg chippen absoluut noodzakelijk is, en tuner B dat dit tot 400 nm niet nodig is.
Zou het misschien zo zijn dat de software van JD het koppel iets minder bruut in laat komen waardoor de bak het wel trekt?

Ik heb vroeger een TDI gehad met 410 nm koppel van JD, gekocht op 50000, meteen gechipt op maat bij jd, en verkocht met 300000 km op de teller...... met nog de originele koppeling erin.

Ik kan me niet voorstellen dat Jd dit met al zijn ervaring zou adviseren terwijl hij weet dat er een kans is dat de boel stuk draait, maar aan de andere kant betreft het wel een automaat 12 jaar oud met 160000 km achter zn kiezen, dus misschien is het chippen van de dsg wel “better safe then sorry”

Meningen? Of nog beter, ervaringen met stage 1 chippen ZONDER dsg upgrade?
Gebruikersavatar
NielsED30
Berichten: 1231
Lid geworden op: 11 aug 2011, 20:49
Type auto: MK7 GTI Clubsport
Locatie: Dordrecht
Contacteer:

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door NielsED30 »

Zover ik weet kan de standaard DSG koppeling ook al 500Nm aan, alleen is de kans op slippen dan vele malen groter t.o.v. een gechipte DSG bak (verhoogde druk waarmee de koppeling word aangedrukt). In dit geval denk ik dat met een Stage 1 de bak inderdaad niet aangepast hoeft te worden.

Wat ik wel zou overwegen is om je 1e katalysator leeg te halen. Dan blijft de 2e over en kan je net wat meer PK draaien.

Of je de DSG wilt laten aanpassen moet je zelf bepalen. Stel je auto krijgt 450NM, dan heeft hij nog iets overcapaciteit, maar niet veel. Als de koppeling dus al iets verder 'heen' is dan nieuw, is er een kans dat die gaat slippen terwijl je dit dan niet zou hebben na het aanpassen van de DSG software. Ik denk dat het bij DVX een 'better safe than sorry' verhaal is, wat ik ook goed kan begrijpen.
Golf VII GTI Clubsport - 375PK, 500NM

Ex: Golf VI GTI - 285PK, 415NM
Ex: Golf V GTI Edition30 - 385PK, 506NM
Ex: Golf IV GTI 25 Jahre Jubileum Edition - 310PK, 430NM
RotGti
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2017, 19:47
Type auto: golf 5 gti
Locatie: Flevoland

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door RotGti »

Op de site van jd staat dat de dsgbak standaard 400nm kan hebben, en chippen komt op 380nm

De catmod heb ik met dvx besproken, en volgens hen was dat alleen effectief icm met een verbeterde inlaat.
Overigens was de katmod als ik het goed begrijp 240, en de inlaat 400. Samen met chippen komt dat dan op 1320 euro, wat ik gewoonweg niet over heb voor een auto van meer als 12jaar oud.
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door Henniej »

Wie heeft er ervaring met dvx of beide, en kan me vertellen of ik hier ten opzichte van JD spijt van ga krijgen. Ik zou altijd ver van tunex ziptuning en al dat soort brol vandaan blijven, maar het gaat hier ook om een gerenommeerde tuner toch?

'' Ik had vier jaar terug een bmw 335 d bij tunex gebracht voor stage 2 toen kreeg ik hem wel goed hoor 380 pk en net geen 750 nm. ''

Niet dat tunex een top bedrijf is als JD & DVX :lol: maar was wel te doen toen dan..
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Xizer
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 feb 2015, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI ED30

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door Xizer »

In nederland is het vrij simpel op VAG gebied. Wil je het beste en heb je het geld (er voor over) dan ga je naar JD, eventueel VAGtechniek. Wil je een goedkoper alternatief dan kies je een andere tuner.
Jeffrey026
Berichten: 53
Lid geworden op: 27 sep 2017, 20:54
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door Jeffrey026 »

zo te lezen houd je de auto zo goed al standaard, zal dan een ''goedkopere'' tuner nemen.


DVX moet men niet onderschatten. zij bouwen ook aardig wat mooie projecten, heb daar ook mooie grafieken van gezien!

http://dvxperformance.com/realisations
RotGti
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2017, 19:47
Type auto: golf 5 gti
Locatie: Flevoland

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door RotGti »

N Og meer mensen ervaring met chippen zonder dsg aanpassing?
ferry
Berichten: 1401
Lid geworden op: 10 aug 2014, 14:39
Type auto: golf mk5 gti ed 30

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door ferry »

Stage 1 kan gewoon. Dsg chippen is niet nodig. Het verslijten van de koppeling word zelf bijgestelt dus meer slippen omdat het een oudere auto is, is volgens mij niet van toepassing.
Ex Mercedes b-klasse full options.
Ex edition 30
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door tommy »

had op de gti 525 nm zonder aanpassingen dsg :D
mk7 gti 325 pk 525nm
Xizer
Berichten: 211
Lid geworden op: 20 feb 2015, 18:22
Type auto: Golf MK5 GTI ED30

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door Xizer »

tommy schreef: 11 nov 2017, 11:37 had op de gti 525 nm zonder aanpassingen dsg :D
Kijk, dat zijn nou de tuners waar je ver weg moet blijven. :lol:
tommy
Berichten: 506
Lid geworden op: 07 aug 2013, 13:14
Type auto: 7 gti dsg
Locatie: belgium

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door tommy »

dat denk ik niet hoor :shock:
mk7 gti 325 pk 525nm
Cornelis
Berichten: 65
Lid geworden op: 06 feb 2012, 09:53
Type auto: Golf IV GTD

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door Cornelis »

Het DSG verhaal is inderdaad “Better safe than sorry”. Ieder zijn eigen voorkeur uiteraard. Weet alleen dat er ook onder de gerenommeerde tuners zijn die het randje wel eens opzoeken, in 95% van de gevallen gaat het goed maar als jij net die ene auto hebt die bij de overige 5% hoort kan je opgezadeld worden met dure reparaties als je het slecht treft.
Volkswagen Golf IV .:R32 “03
Volkswagen Caddy 3GP 2.0 TDI DSG “12
Audi A3 Sportback 2.0 TDI S-Tronic “15
RotGti
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2017, 19:47
Type auto: golf 5 gti
Locatie: Flevoland

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door RotGti »

Hmmmm tot nu toe neig ik idd meer naar dvx.

Ik vind nergens op de site echter meer info over het dsg chippen, ga ik daar wat van merken of is dit puur ter bescherming van het extra koppel?
RotGti
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2017, 19:47
Type auto: golf 5 gti
Locatie: Flevoland

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door RotGti »

Of zitten er nog leuke extra’s aan het dsg chippen bij dvx vast? 😀
Cornelis
Berichten: 65
Lid geworden op: 06 feb 2012, 09:53
Type auto: Golf IV GTD

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door Cornelis »

RotGti schreef: 24 nov 2017, 16:39 Hmmmm tot nu toe neig ik idd meer naar dvx.

Ik vind nergens op de site echter meer info over het dsg chippen, ga ik daar wat van merken of is dit puur ter bescherming van het extra koppel?
Daar ga je niets van merken. Het is een kwestie van de drukken op de koppelingsplaten aanpassen, daardoor is de kans op doorslippen en overmatige slijtage van de koppeling kleiner. Dat is in het kort de aanpassing..
Volkswagen Golf IV .:R32 “03
Volkswagen Caddy 3GP 2.0 TDI DSG “12
Audi A3 Sportback 2.0 TDI S-Tronic “15
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door Henniej »

Hangt ook altijd van je Kilometers af, een auto tunen van 200.000 km je weet het nooit of de koppeling het begeeft. Een auto van 50.000 op de klok is anders natuurlijk!

Als je goed vermogen wilt, ga dan gelijk voor een goeie inlaat + uitlaat en chip op maat. Gelijk ook even de inlaat laten reinigen!

;)
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
RotGti
Berichten: 22
Lid geworden op: 05 nov 2017, 19:47
Type auto: golf 5 gti
Locatie: Flevoland

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door RotGti »

Inmiddels is de golf op maat gechipt bij de dsg dokter, inclusief het complete programma van de dsgbak

Na een uitgebreide Annalyse werd bevonden dat de alles met de dsg nog in orde was, weliswaar wat slijtage ,aar wat wil je met die kilometerstand en die leeftijd maar goed genoeg bevonden om te chippen.

Vooraf is een run gemaakt waaruit bleek dat de golf nauwelijks wat van zijn oorspronkelijke vermogen verloren was.

Na een aantal runs kwam het vermogen met een mooie kromme uit op 260 pk, en iets over de 400 nm op Ron 95. Volgens Rico zou dit op 98 ongeveer 10pk meer zijn. Aangezien ik van plan ben op 95 door te blijven rijden heb ik bewust de auto daar gebracht met 95 in de tank.

De auto pakt veel lekkerder op en is natuurlijk sneller, maar het meeste plezier beleef ik eigenlijk van de dsg upgrade. Je kan nu in D op de snelweg nog behoorlijk gasgeven zonder dat de dsg als een dolle hond terug schakelt naar 4 om met een hoop herrie nauwelijks naar voren te komen.
Ik weet overigens niet of dit programma zo is afgesteld omdat ik aangegeven had dit gruwelijk irritant te vinden of dat dit gewoon mazzel is.
Ook de S is bruikbaarder geworden, minder agressief dan het eerder was

Al met al een geslaagde dag
bzb
Berichten: 3161
Lid geworden op: 16 apr 2012, 20:42

Re: Chippen...... JD of DVX?

Bericht door bzb »

wel een briljante forumnaam :mrgreen:
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten