achter zijruiten vervangen...van een 5 deurs

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
vwfrits2005
Berichten: 172
Lid geworden op: 02 jun 2011, 15:23
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: utrechtse heuvelrug

achter zijruiten vervangen...van een 5 deurs

Bericht door vwfrits2005 »

Iemand ervaring met het vervangen van de zijruiten van een 5-deurs. Ik wil graag 35% privacy glas monteren. Hoor graag suggesties.
Die Straße brennt und raucht, ein GTI ist aufgetaucht! Maar ook met een Volvo V60CC D4 Polestar 4 x 4
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: achter zijruiten vervangen...van een 5 deurs

Bericht door wehoo »

vwfrits2005 schreef:Iemand ervaring met het vervangen van de zijruiten van een 5-deurs. Ik wil graag 35% privacy glas monteren. Hoor graag suggesties.
Bij het zoeken in Etka stond ik versteld van de prijs van deze zijachterruit. Ging bijna twijfelen aan de Etkaprijzen. Het zijn uiteraard "kale" prijzen; zonder arbeidsloon. ;) 8-)

Etka:

Afbeelding

Afbeelding

Elsa:

Afbeelding

Afbeelding
Gr. Wehoo.
Afbeelding
vwfrits2005
Berichten: 172
Lid geworden op: 02 jun 2011, 15:23
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: utrechtse heuvelrug

Re: achter zijruiten vervangen...van een 5 deurs

Bericht door vwfrits2005 »

Kijk daar kan ik weer wat mee! Bedankt voor je hulp. O, ja stond er nog wat bij over het kleine ruitje?
Die Straße brennt und raucht, ein GTI ist aufgetaucht! Maar ook met een Volvo V60CC D4 Polestar 4 x 4
Gebruikersavatar
wehoo
Berichten: 4270
Lid geworden op: 09 jun 2011, 11:24

Re: achter zijruiten vervangen...van een 5 deurs

Bericht door wehoo »

vwfrits2005 schreef:Kijk daar kan ik weer wat mee! Bedankt voor je hulp. O, ja stond er nog wat bij over het kleine ruitje?
In Elsa heeft VW een heel gedeelte (nogal vrij omvangrijk) over het plakken/kitten, zowel loshalen/verwijderen van de kit als het nieuw plaatsen en voorbewerken van de kit en de te kitten oppervlakken. De voorruit en achterruit is gekit. Of het kleine ruitje ook gekit is, kan ik zo snel niet zien. (ik dacht dat het in de rubbers zit). Het kan ook zijn dat dit 'kitverhaal' ook van toepassing is op de zijruit van een 3-deursversie. Heb zelf een 5-deurs.
Gr. Wehoo.
Afbeelding
vwfrits2005
Berichten: 172
Lid geworden op: 02 jun 2011, 15:23
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: utrechtse heuvelrug

Re: achter zijruiten vervangen...van een 5 deurs

Bericht door vwfrits2005 »

gelukt....het privacy glas zit erin....nu nog de achterruit.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Die Straße brennt und raucht, ein GTI ist aufgetaucht! Maar ook met een Volvo V60CC D4 Polestar 4 x 4
Gebruikersavatar
Edition30
Berichten: 2663
Lid geworden op: 16 apr 2011, 21:55
Type auto: Edition 30
Locatie: Zuid-Holland

Re: achter zijruiten vervangen...van een 5 deurs

Bericht door Edition30 »

Ja netjes hoor. Is mooier als dat plakken.

Wat een klus joh, grappig om te zien dat het buiten paneel eraf kan. je zou verwachten dat dit één gedeelte is met de deur.
Gr. Renco


Serviced by Hans Sloot Autotechniek Lochem
vwfrits2005
Berichten: 172
Lid geworden op: 02 jun 2011, 15:23
Type auto: Golf MK5 GTI
Locatie: utrechtse heuvelrug

Re: achter zijruiten vervangen...van een 5 deurs

Bericht door vwfrits2005 »

De eerste kant kostte 2 uur...de andere nog geen uur....valt dus eigenlijk best mee. Je moet alleen opletten met het monteren van het paneel: verschillende lengte schroeven. Eentje verkeerd en je bent de Sjaak! Daarnaast nog een stukje speciaal gereedschap nodig: gelukkig mogen lenen bij mijn dealer.
Die Straße brennt und raucht, ein GTI ist aufgetaucht! Maar ook met een Volvo V60CC D4 Polestar 4 x 4
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 133 gasten