Cilinderoverslag

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Cilinderoverslag

Bericht door MK5GTI08 »

Beste forumleden,

Mijn MK5 GtI (2008, BWA) "hobbelt" lichtjes bij stationair draaien. Ik heb de cilinderoverslagen bekeken en op cil 4 slaat hij over. Niet zo erg dat de auto maar op 3 cilinders loopt, maar hij slaat wel over. Heb hem een paar min stationair laten draaien en dan slaat hij 6 keer over. Bij het rijden verandert dit bijna niet. Bobine's en bougies gewisseld met andere cilinder, dit maakt geen verschil. Momenteel 120.000 km gelopen, onderhoud is up-to-date, bij 115.000 is er een PCV delete ingegaan. Heeft iemand hier last van? Is het wijs om de welbekende walnut clean uit te voeren of zijn er tips voor een andere oplossing? Ik tank 98 van de Shell. Ieder half jaar een busje injectorcleaner in de tank.

BvD,

Groeten Daniël
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Cilinderoverslag

Bericht door ChielED35 »

Zou het zoeken bij de injectors. Bij Mn oude Ed35 sloeg ie ook lichtjes over op 1 cilinder, injector gaar.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
MK5GTI08
Berichten: 237
Lid geworden op: 15 nov 2016, 21:05
Type auto: Golf MK5 GTI 08

Re: Cilinderoverslag

Bericht door MK5GTI08 »

Dit was inderdaad mijn volgende stap, inspuithoeveelheid etc vergelijken. Helaas niet aan toegekomen, dacht in de tussentijd plaats hier een oproep. Ik hoop zaterdag a.s verder te kunnen kijken en dan hou ik je op de hoogte.
Golf V GTI 08 Black Magic Pearl

Forge PCV Delete / GFB DV+ / 3" DownPipe / CTS Turbo Intake
Henniej
Berichten: 1364
Lid geworden op: 29 dec 2016, 10:32

Re: Cilinderoverslag

Bericht door Henniej »

Zal ook idd bij de injectoren beginnen je kunt ze trouwens ook nog eens is laten reinigen dus zal de kosten ook besparen. En dan daarna misschien de walnut cleaning.
Account niet in gebruik! 🤷🏼‍♂️
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten