Golf MK5 GTI motorgeluid improven

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
woetoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2018, 15:24
Type auto: Golf MK5 gti

Golf MK5 GTI motorgeluid improven

Bericht door woetoe »

Hoi allemaal,

Ben een nieuw lid hier dus zal me even kort voorstellen. Sinds een maand in het bezit van een nette MK5 gti met 120k op de teller, cognagkleur/zwart interieur. Voorheen altijd een golf 4 GTI gereden (was niet kapot te krijgen) maar naar 350k op de teller aangetikt toch maar ingeruild voor wat nieuwers ;)

Auto rijd werkgelijkwaar relaxt en is lekker vlot (200pk t.o.v. de vorige 150pk die ik gewend ben). Ik vond mijn golf vier stock altijd heel 'saai' klinken. Ik heb daar een andere einddemper op laten zetten (de kleinste die men toen had) maar vond het geluid nog steeds niet geweldig. De golf 5 gti heeft wel een klein motorgeroffeltje, maar het is nu ook niet om over naar huis te schrijven. De auto is voor mij snel zat en heb eigenlijk nog maar twee 'wensen'.

1: Mooier/harder motorgeluid
2: Backfire.

Motorgeluid wil ik proberen te realiseren door een kleppen uitlaatsysteem te plaatsen. Hiermee word de gehele einddemper omzeilt en zou het geluid wat harder en duidelijker aanwezig moeten zijn. Uiteraard zorgt de turbo ook voor een wat minder aanwezig motorgeluid. iemand ervaring met een kleppen uitlaatsysteem?

Backfire is denk ik meer voor nodig. Ik ben hier totaal niet in thuis: het aanpassen van motormanagement en vervangen/verwijderen van aanwezige onderdelen zal denk ik ook nodig zijn. Iemand die mij hier meer over kan vertellen/weet of het überhaupt mogelijk is bij een mk5 gti.

Mijn dank is alvast groot.

Groet,
Wouter
woetoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 sep 2018, 15:24
Type auto: Golf MK5 gti

Re: Golf MK5 GTI motorgeluid improven

Bericht door woetoe »

Iemand die mij hiermee op weg kan helpen? :)
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten