Sterkte accu Golf 5 GTI

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Sterkte accu Golf 5 GTI

Bericht door dangerpaki »

Beste forumleden,


Al een tijdje last van een verouderde accu die bij het starten steeds meer moeite krijgt. Deze wil ik vervangen (kreeg net een telefoon vanuit huis dat deze niet meer wilde starten)

Laatst zitten kijken naar de accu in de auto maar kon nergens de grootte/sterkte van de accu vinden. Als ik mijn kenteken op WinParts intik dan kan ik kiezen tussen accu's met een een capaciteit tussen de 55 en 77 Ah en een koudestart stroom tussen de 450 en 760 A. Ook de maten van de accu's verschillen.

In verband met werk zit ik nu niet thuis en kan ik niet bij de Golf, maar wil ik wel alvast de accu bestellen zodat ik die van de week kan vervangen. Kan iemand mij uitsluitsel geven over welke capaciteit/koudestart piekstroom/maten ik kan aanhouden?
Gti_strikeforce
Berichten: 127
Lid geworden op: 31 mar 2015, 19:34
Type auto: Golf 5 GTI

Re: Sterkte accu Golf 5 GTI

Bericht door Gti_strikeforce »

74ah 680 start-amp heb ik zitten
Gebruikersavatar
surfroy01
Berichten: 401
Lid geworden op: 13 nov 2018, 12:21
Type auto: Golf 7 GTI PP

Re: Sterkte accu Golf 5 GTI

Bericht door surfroy01 »

Wat ik onlangs geleerd heb, is dat de CCA waarde ook belangrijk is. CCA staat voor Cold Crancking Amps, hoe hoger deze waarde des te sterker de accu.
The most dangerous nut in my car is the one that holds the throttle, me! :oops:

Daily fun ; Golf 7 GTI Performance 487nM/311PK stage 1
Track fun; BMW E46 Touring 328 210 PK, Ducati 996SPS/128 awPK.
Voorheen; Passat B8 R line 2.0 TDI, 2xPassat B8 1.4 TSI/CLA Shooting brake AMG/BMW E46 325/Passat B8/DS5/XC90/XC70/X5/Durango/V40/156/146/33/paar slopels......
dangerpaki
Berichten: 130
Lid geworden op: 05 mei 2014, 20:57
Type auto: Golf V GTI LE 240

Re: Sterkte accu Golf 5 GTI

Bericht door dangerpaki »

Dank heren,

Had zelf verder zitten zoeken en kwam verschillende berichten tegen, maar de meeste inderdaad in de range die jullie noemen.
Gisteren een Exide Premium EA770 gehaald en geinstalleerd. Werkt inderdaad prima. Heeft inderdaad een CCA van 760A en 77Ah, is waarschijnlijk net iets ruimer dan nodig, maar niet veel meer, dus zou het prima moeten doen.

Interessant overigens dat zelfs na het verwijderen van de originele accu hier geen enkele gegevens op te vinden zijn over capaciteit en sterkte.

Dank voor de hulp!
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 33 gasten