Levensduur stage 2

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Mk5 gti
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 mei 2017, 22:14
Type auto: Mk5 gti
Locatie: Belgie

Levensduur stage 2

Bericht door Mk5 gti »

ik geef meestal veel gas enals ik thuis kom wacht ik 2 min voor ik hem uit Zet doe ik het zo goed voor langere levensduur van mijn motor etc... ??? Auto is gechipt stage 2
mk5 gti dsg, dvx stage2 279.9pk 413nm koppel.. opties: carbon air intake , cts catles downpipe dsg remap dq250
Gebruikersavatar
Zluytr
Berichten: 354
Lid geworden op: 30 mei 2017, 12:50
Type auto: MK7 GTI

Re: Levensduur stage 2

Bericht door Zluytr »

Dat is zeker aan te raden ja. Even als wachten met het echte gas geven tot de motor goed warm is.
Ride:
A5 Coupe (F5) 2.0 TFSI quattro (252 PK) S tronic - Daytona Grey


Daily:
’18 T-Roc 1.5 TSI DSG Sport - Indium Grey
Gebruikersavatar
FreaQ
Berichten: 491
Lid geworden op: 01 apr 2018, 13:04
Type auto: Golf MK6 GTI ED35
Locatie: 072

Re: Levensduur stage 2

Bericht door FreaQ »

Ik denk niet dat je aan de hand van een rekensom de levensduur van auto c.q. motor kan bepalen.

dat legt aan heel veel dingen,

-type blok
-mods
-rijgedrag
-zelfs het weer
-brandstof
-onderhoud
... eigenlijk alles wel

als je pech heb wanneer je morgen van huis vertrek kan bv je riem zijn geknapt o.i.d.
VW Golf GTI ED35 Tornado red.
stefan mk6
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2018, 21:36
Type auto: golf 7 gti perf
Locatie: maastricht

Re: Levensduur stage 2

Bericht door stefan mk6 »

om de levensduur langer te maken is goed onderhoud erg belangrijk en ik doe bij mijn auto's elke keer voor dat ik een beurt aan de auto ga doen gooi ik motor flush bij de olie om de motor van binnen schoon te houden en eens in de zoveel tijd een goede brandstof reiniger in de tank
Mk5 gti
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 mei 2017, 22:14
Type auto: Mk5 gti
Locatie: Belgie

Re: Levensduur stage 2

Bericht door Mk5 gti »

Beste kan jij mij alsjeblieft vertellen welke motorflush en een linkje ervan als het kan:))) dan kan ik hem direct bestellen..., en ook hoe jij het Doet ik zou het ook willen doen maar weet nie hoe danku!
mk5 gti dsg, dvx stage2 279.9pk 413nm koppel.. opties: carbon air intake , cts catles downpipe dsg remap dq250
Mk5 gti
Berichten: 47
Lid geworden op: 08 mei 2017, 22:14
Type auto: Mk5 gti
Locatie: Belgie

Re: Levensduur stage 2

Bericht door Mk5 gti »

stefan mk6 schreef: 06 jan 2019, 19:36 om de levensduur langer te maken is goed onderhoud erg belangrijk en ik doe bij mijn auto's elke keer voor dat ik een beurt aan de auto ga doen gooi ik motor flush bij de olie om de motor van binnen schoon te houden en eens in de zoveel tijd een goede brandstof reiniger in de tank
Beste kan jij mij alsjeblieft vertellen welke motorflush voor golf 5 gti en een linkje ervan als het kan:))) dan kan ik hem direct bestellen..., en ook hoe jij het Doet ik zou het ook willen doen maar weet nie hoe en ook welke brandstofreiniger danku!
mk5 gti dsg, dvx stage2 279.9pk 413nm koppel.. opties: carbon air intake , cts catles downpipe dsg remap dq250
stefan mk6
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 aug 2018, 21:36
Type auto: golf 7 gti perf
Locatie: maastricht

Re: Levensduur stage 2

Bericht door stefan mk6 »

https://xenum.shop/nl/xenum/14-m-flush- ... 43161.html Dit is de link van de motor flush het is de bedoeling dat je het hele flesje bij de olie doet en er +/- 200 km mee gaat rijde en na de 200 km de olie + filter te vervangen maar lees even voor de zekerheid alles erover wat bij hun op de side staat wij raden het klanten altijd aan om voor de beurt dit erbij te gooien en 200 km rijden en daarna de beurt pas uitvoeren olie +filterhttps://xenum.shop/nl/xenum/86-in-out-petrol-cleaner-5425015543376.html en dit is de brandstof reiniger voor benzine ook even lezen hoe precies te gebruiken vooral belangrijk de hoeveelheid brandstof in de tank anders heeft het niet genoeg tijd om alles schoon te krijgen en het is echt merkbaar
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot] en 21 gasten