Vloer bekleding kleddernat

Bespreek hier alles met betrekking tot de mkV.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RamBam
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:45
Type auto: Golf MK4-MK5

Vloer bekleding kleddernat

Bericht door RamBam »

Hallo allen,

Toen ik op een dag naar mijn vrouwtje dr auto liep en zag dat haar ramen beslagen waren van binnen en wist ik eigenlijk wel hoe laat het was. Toch had het op het een of ander manier niet meteen mijn aandacht want ga graag met mijn eigen auto de weg op. Omdat zij nu met zwangerschapsverlof is pak steeds vaker haar auto om naar mijn werk te gaan. Beslagen ramen werden erger na al die natte dagen die voorbij kwamen en op een gegeven moment moest ik zelfs de ruiten aan de binnenkant wissen. Toen ik haar auto ben gaan wassen en stofzuigen merkte ik tot mijn grote verbasing dat beide vloer bekledingen aan de rechterkant kleddernat was met het gevolg dat ik nu in deze koude dagen niet alleen de buitenkant moet krabben.


Heeft iemand hier ook mee te maken gehad zodat ik wat gerichter kan gaan zoeken?

Alvast bedankt.

Gr, RamBam
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Vloer bekleding kleddernat

Bericht door ChielED35 »

Weet niet of je een schuifdakje hebt, maar mocht dat het geval zijn zou ik beginnen met het onderzoeken van de afwatering van je schuifdak. Hemeltje los en de A-stijl, daar loopt de afwatering van je dak. In veel gevallen is het afvoerslangetje losgeschoten van je dak.

En mocht het opgelost zijn zet dan een klein elektrisch kacheltje in je auto met de deur op een kiertje ter ventilatie....laat het gerust de hele dag staan in je auto. Dan droogt alles erg snel en ben je snel van het vocht af.
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
Gebruikersavatar
RamBam
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:45
Type auto: Golf MK4-MK5

Re: Vloer bekleding kleddernat

Bericht door RamBam »

Hey ChielED35,

Er zit inderdaad een schuif/kanteldak op de auto en ben natuurlijk meteen aan de gang gegaan met jou verhaal. Heb het dak open geschoven en afwateringsgaten met perslucht doorgeblazen, daarna water doorheen gegoten en het kwam er netjes achter het voorwiel er weer uit. Even dacht te zien dat het water via de bevestigingsbout van de zonneklep naar binnen lekte maar dat kwam omdat ik het water niet in het afwateringsroute gooide :oops: . Voor de zekerheid heb ik toch het hemeltje en a stijl los gehad waar ik bij het afwateringsslangetje kon komen en het zag er allemaal wel netjes uit. Dit verhaal blijft dus wat mij betreft uitgesloten dus nu alles weer netjes op zn plekkie terug gemonteerd.

Speurtoch duurt nog voort... :cry:

Elektrisch kacheltje is zekerr top idee, dank je wel!
Gebruikersavatar
ChielED35
Berichten: 2380
Lid geworden op: 06 jun 2016, 16:24
Type auto: Golf MK7 R

Re: Vloer bekleding kleddernat

Bericht door ChielED35 »

Slangetje niet gescheurd? Zit ie zeker weten goed vast? Vaker meegemaakt dat het afwateren goed leek maar dat het uiteindelijk toch de slang was. Als dat het niet is, zou je ook nog kunnen kijken onder de kap naar de afwatering linksvoor en onder je paravaan of daar geen verstopping zit
New: Golf MK7 R Lapiz Blue
Sold: Leon Cupra JD stage 2 - 407 PK - 541 NM
Sold: R20 Rising Blue/ 335 PK - 433 NM/ OZ Ultra's 19"
Sold: Candy white EDITION 35 - JD stage 2 / CTS intake / 357 PK - 460 NM/ OZ Ultra's 19"
M. de Vries
Berichten: 11
Lid geworden op: 11 mar 2018, 16:57
Type auto: VW MK6 GTI

Re: Vloer bekleding kleddernat

Bericht door M. de Vries »

Goedenmiddag,

Ik heb zelf ook ooit zoiets gehad bij mijn golf 5, toen was het afwaterings slangetje van airco verstopt.. je kan daar nog proberen te kijken

Groeten Mikel
Gebruikersavatar
RamBam
Berichten: 3
Lid geworden op: 21 jan 2019, 10:45
Type auto: Golf MK4-MK5

Re: Vloer bekleding kleddernat

Bericht door RamBam »

Hallo mannen,

Nadat ik het dakraam gecontroleerd had en de brandslang er ruim een half uur over het dak heb laten stromen bleef alles droog gebleven. Voorlopig ziet het er allemaal wel droog uit maar het weer is ook niet echt nat geweest behalve koud. De ramen bleven ook lekker droog van binnen dus ik hoop wel op het beste. Nog niet echt een oorzaak gevonden dus.

Ik zal de airco afvoerslangetje en afvoer onder de paravaan eerdaags gaan controleren en hopen dat ik wat vind anders zoek ik gefrustreerd verder naar het spelt.

Gr RamBam
Plaats reactie

Terug naar “GOLF V GTI”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 46 gasten